Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö Hesarin mielestäsi pahoitella "Hei muijat, töihin sieltä" -kolumnin julkaisemista?

Vierailija
15.02.2011 |

vastaa lyhesti. älä riitele. Kerro vain oma mielipiteesi.

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeasti olet tyytyväinen valintaasi niin muiden mielipiteet ei hetkauta.

Minä olen tällä hetkellä kotiäitinä mutta ei tarkoitus ole siitä uraa tehdä. Hoidan pari vuotta lastani ja menen sitten jatkamaan opiskeluja. Hienoa että on tällainen mahdollisuus olemassa, ei sitä poistaa pitäisi.

Vierailija
122/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jonkun on tämänkin palstan mammoille taottava päähän, että voi olla eri mieltä pitkään kotona istumisesta. Ja sitäkin tukevia tutkimustuloksia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilisen lehdet on tämän päivän kalankääreitä.

Sitäpaitsi se oli aika huonosti kirjoitettu, noin journalistisesti. Ja sehän oli vain kirjoittajan mielipide, ei mikään virallinen lausunto.

Totuuden siementäkin siellä oli joukossa...

Vierailija
124/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältä V.S:ltä miksi on enemmän oikein hoidattaa lapsi puoli-ilmaiseksi päiväkodissa? Sehän on yhteiskunnalle tosi kallista. Monet ei edes maksa kuukaudessa veroja sitä määrää, että sillä saataisiin katettua lapsen päivähoidosta kunnalle aiheutuva kulu.

Vierailija
125/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ettekö ymmärrä sarkasmia?

Vierailija
126/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittahan onn vapaa toimittaja , joka kirjoittaa kolumnia hesariin. Kolumnihan on kirjoitus, joka tuo esiin mielipiteen jostain asiasta. Se ei ole uutisjuttu.

Mä hihittelen saman kirjoittajan Viikon olenaisille joka Me Naisissa.

Ja onhan se yhteiskunnallisesti merkittävää, että ihminen on opiskellut yhteiskunnan varoin, usein 5-7 vuotta yliopistossa ja työnteon sijaan on vaikkapa 8 vuotta kotona. Jos työssäolo vuosia olis vaikkapa 42 v, niin se on 13-15 v helposti pois siitä.

Vierailija
127/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli vain yhden ihmisen julkaistu mielipide. Mitäs tosta. En mä ymmärrä, että siitä loukkaannutaan. Olkoot mitä mieltä tahtoo.

Vierailija
128/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittahan onn vapaa toimittaja , joka kirjoittaa kolumnia hesariin. Kolumnihan on kirjoitus, joka tuo esiin mielipiteen jostain asiasta. Se ei ole uutisjuttu.

Mä hihittelen saman kirjoittajan Viikon olenaisille joka Me Naisissa.

Ja onhan se yhteiskunnallisesti merkittävää, että ihminen on opiskellut yhteiskunnan varoin, usein 5-7 vuotta yliopistossa ja työnteon sijaan on vaikkapa 8 vuotta kotona. Jos työssäolo vuosia olis vaikkapa 42 v, niin se on 13-15 v helposti pois siitä.

On ihan paikallaan herättää ihmisiä ajattelemaan, millaisen aukon työhistoriaansa ja eläkekertymäänsä pitkillä kotiäitivapailla itselleen aiheuttaa. Moni ei tätä elämän kiirevuosina tule ajatelleeksi laisinkaan eivätkä perheet tule huolehtineeksi, että kotonaolijankin eläketurva olisi kunnossa. Ja oma asiansa on vielä sekin, että kotiäitien lapsia virikkeistetään kunnallisessa hoidossa ja päälle morkataan työssäkäyviä äitejä huonoiksi - kun he hoidattavat lapsensa siellä samassa hoitopaikassa, mutta syystä.

Vierailija
129/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Kolumni oli yksi näkökulma aiheeseen. Aiheesta tulisi mielenkiintoinen tv-keskustelu. Vinkiksi Ylelle :)

Vierailija
130/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi on vapaa maa, ja täällä saa esittää mielipiteensä, kunhan se ei loukkaa ketään tiettyä henkilöä. En sitten tiedä jos loukataan vaikkapa vammaisia ryhmänä, pitäiskö sitä pahoitella...?

minusta tuo kirjoitus oli tahallaan provosoiva, kuintarkoitettu testaamaan mitä reaktioita herättää. kertoi jotain kirjoittajan arvoista, joita itse en kannata. en silti suostu provosoitumaan noin typerästä kirjoituksesta, ja voihan siinä totuuden siemenkin olla, osa on varmasti laiskoja, mutta so what.

Vierailija
131/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on se, että kerrankin joku ymmärtää että Keltinkangas-Whatever EI ole se jumalasta seuraava...

Vierailija
132/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ymmärtänee kirjoituksen ponttia?

Ei siinä ketään vihattu tai halveksittu vaan pelättiin että naiset eivät täysin ymmärrä mitä tekevät tulevaisuudelleen.

Ihan hyvä ravistelu näköjään kun niin moni nousee varpailleen.

Vierailija
133/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ymmärtänee kirjoituksen ponttia?

Ei siinä ketään vihattu tai halveksittu vaan pelättiin että naiset eivät täysin ymmärrä mitä tekevät tulevaisuudelleen.

Ihan hyvä ravistelu näköjään kun niin moni nousee varpailleen.

ajattelukyvyn ja älykkyyden.

Kyllä minä ihan hyvin tiesin, mitä halusin ja mitä tein jäädessäni kotihoidontuelle. Tiesin jääväni kotihoidontuelle ja meneväni töihin kun lapsi oli 3v.

Vierailija
134/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turha hälinä, jokainen tekee valintansa itse ja elää valiintojensa kanssa. Aina on niitä, joilla olisi parempi ratkaisu toisen elämään ja jokaiselle mielipiteensä julkituovalle loukkaantuu, ei muuta ehdi kuin olla loukkaantunu..

Vierailija
135/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turha hälinä, jokainen tekee valintansa itse ja elää valiintojensa kanssa. Aina on niitä, joilla olisi parempi ratkaisu toisen elämään ja JOS jokaiselle mielipiteensä julkituovalle loukkaantuu, ei muuta ehdi kuin olla loukkaantunu..

jäi tuolta välistä yksi "jos" pois, joten tässä korjattuna

Vierailija
136/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnastetaan joihinkin mamuihin tai työttömiin siksi että olemme kotona, vaikka teemme tälle kansalle hyvää ilmaista työtä! Isoäitimme ja heidän vanhempansa ovat olleet kotona lapsia kasvattamassa ja tämä perinne halutaan leimata huonoksi.

Kukaan ei ole työtön omasta halustaan, vaan taustalla on jotain muuta. Kotiäiti taas on kotona omasta halustaan. Siinä on aika ero ainakin minun arvomaailmassani työttömään... Lienee parempi, etten sano, kumpaa arvostan enemmän.

Vierailija
137/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olen huolissani, kun niin moni täällä on hänen kanssaan samaa mieltä, kehuu kolmunia ja että oli perustellut väitteensä faktoilla??? What? Tottakai jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta tuo kirjoitus oli todella huono, ala-arvoinen ja suorastaan törkeä. Jos hesari todellakin haluaa tuollaisia julkaista, niin se on minusta todella huolestuttavaa. Jos Virpi on nyt sitä mieltä, että onnistui, koska herättää keskustelua, niin antoi kyllä samalla todella tyhmän kuvan itsestään. Kyllähän sitä voi herätellä keskustelua, mutta se vaatii kirjoittajalta vähän enemmän taito, ei taida Virpin rahkeet siihen vaan riittää.

Ja miksi on niin vaikea ymmärtää, että joku priorisoi lapset ja haluaa heihin panostaa? Että se voi olla täysin naisen oma valinta? Kyllä mä koen, että lapsiin panostaminen maksaa itsensä moninkertaisena tulevaisuudessa takaisin, myös veronmaksajina. Ja oikeasti hei, kumpi tässä nyt on älykkäämpi Salmi vai Keltikangas-Järvinen? Sorry Virpi, mutta oli todella huono veto vielä vedota ihmiseen, joka oikeasti ymmärtää lapsen kehityksestä jotain...

Vierailija
138/138 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogissa on sana vapaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi