Pitäisikö Hesarin mielestäsi pahoitella "Hei muijat, töihin sieltä" -kolumnin julkaisemista?
vastaa lyhesti. älä riitele. Kerro vain oma mielipiteesi.
Kommentit (138)
Ei mene millään jakeluun, miksi pitäisi.
Tarkistakaa termin "kolumni" määritelmä.
Pääasia on se, että kerrankin joku ymmärtää että Keltinkangas-Whatever EI ole se jumalasta seuraava...
Ei. Oikeassahan kolumnisti on.
Mielipide ei ole koskaan oikeassa tai väärässä. Mielipiteensä voi ilmaista asiallisesti tai asiattomasti. Mielestäni kolumnissa ilmaistiin mielipide asiattomasti.
kyllä se silloin on ns. oikein.
Onnistuneena kenen tarkoitusperien kannalta?
Onnistuneena julkisen keskustelun kannalta.
tottahan tuo oli koko kirjoitus. E hirveästi ylpeile eläkkeni pienuudella.
ei toi nyt mitenkään hetkauttanut.
Aikalailla typerä kirjoitus, jotenkin ihan hölmö.
tätä palstaa. Eihän kirjoitus ollut mitenkään loukkaava.
tätä palstaa. Eihän kirjoitus ollut mitenkään loukkaava.
ole onnellinen ettei sinua loukannut.
En ihan oikein ymmärtänyt tämän kolumnin ideaa. Eihän ne kotiäidit yksin valitse sitä kotiäitiyttä. Osa varmasti hakee samalla töitä. Osa on sopinut miehensä kanssa kyseisestä järjestelystä. Osalla on imetysikäinen kotona.
Mun mielestä on periaatteessa ihan ok viedä pienikin lapsi hoitoon ja mennä töihin.
Mutta sitä mä kyllä ihmettelen, että miksi kotiäiti tai kotirouva on niin aliarvostettu asema Suomessa. Ei se ulkomailla (esim. Saksa ja Yhdysvallat)ole mikään laiskan ihmisen merkki - vaan varakkaan.
Se on yksi valinta muiden valintojen joukossa! Välillä tulee kohu, että äitien pitäisi mennä kodin ulkopuolelle töihin ja välillä kohutaan kun äidit menee töihin vaikka pitäis olla kotona. Voi huokaus, entäs jos äiti meneekin töihin ja isä jää kotiin - ai kamala!
Se oli hyvä kirjoitus, ihan samaa mieltä olen.
Karavaani kulkee ja rakkikoirat räksyttää.
Välillä ajetaan naisia töihin ja kotiin. Sen mukaan, mikä työllisyystilanne on. Ja naiset menee matkassa kuin lammaslauma ja rääkyvät näiden mielipiteiden mukana aina sen mukaan, mikä heille syötetään.
Jotkut osaa hoidella elämänsä, toiset ei. Itse olen napsinut rusinat pullista ja ollut vakituisessa työpaikassa ja hoitanut välillä lapset kotona ja taas palannut vakituiseen työpaikkaan.
Minua ei kolumnit hetkauta. Antaa rakkikoirien räksyttää.
Suurin osa naisista joutuu lähtemään töihin siksi, ettei ole varaa hoitaa lastaan edes muutamaa kuukautta kotihoidontuella. Se herättää kateutta jos joku pystyy sen tekemään.
Kyllä minäkin olisin saattanut kadehtia aamulla klo 6 pakkasessa vetäessäni pulkalla vuoden ikäistä päiväkotiin. Kivempi se on jäädä lämpimään sänkyyn nukkumaan lasten kanssa jos on rahallisia resursseja sellaiseen.
Ei ihan kaikkia katkeria aivopieruja tarvitse kolumniksi kirjoittaa.
En ole tottunut lukemaan Hesarilta näin mautonta tekstiä, mitä Virpi harjoittaa jokaisessa kolumnissaan. Tämä "Hei muijat, töihin sieltä" oli pohjanoteeraus.
En ole kotiäiti.
Hesarihan on onnistunut, kun julkaisee keskustelua herättäviä kolumneja.
Koska jonkun on tämänkin palstan mammoille taottava päähän, että voi olla eri mieltä pitkään kotona istumisesta. Ja sitäkin tukevia tutkimustuloksia on.
Päinvastoin. Hyvä kun antaa tilaa erilaisille mielipiteille.
90% varmasti ymmärtää, että jokainen tekee parhaaksi kokemansa päätöksen tässäkin aiheessa. Muutaman kiihkoilijan takia ei tarvitse leimata koko porukkaa.
Minä ainakin ymmärrän, että Virpi ei puhunut kaikkien työssäkäyvien äitien suulla. Elämä ei ole niin mustavalkoista.
Koska jonkun on tämänkin palstan mammoille taottava päähän, että voi olla eri mieltä pitkään kotona istumisesta. Ja sitäkin tukevia tutkimustuloksia on.
Enkä aio tilata jatkossa lehteä, missä julkaistaan tuon kaltaisia halveksuvia kolumneja... Aion olla lapseni kanssa kotona vähintään sinne asti, kun hän on 2-vuotias.
syrjäytyneitä?