Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö jätettiin ainoana kutsumatta luokkakaverin synttäreille.

Vierailija
11.02.2011 |

Tyttö on vitosluokalla ja kertoi että kaikki muut luokan tytöt oli kutsuttu erään luokkakaverin synttäreille. Aika inhottavasti tehty. Tämä synttärityttö on kyllä käynyt meidän tytön synttäreillä. Meidän tyttö on kiltti ja mukava kaveri. Ei kiusaa ketään.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin ok, jos kutsutaan osa ja ehkä 3 tai enemmän jää kutusmatta. Mutta kun YKSI jätetään pois porukasta, se on kiusaamista, eikä millään järkisyyllä selitettävissä :(

En ainakaan itse ole koskaan kärsinyt siitä jos luokaltamme on kutsuttu jonkun synttäreille 6 tyttöä ja 4 jätetty kutsumatta. Miettikää nyt itsekin. Pieniin koteihin ei todellakaan voi kutsua kaikkia!

Vierailija
22/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ala-asteella meillä oli tapana järjestää luokkabileitä ja aina tämä yksi ja sama tyttö jätettiin pois porukasta. Itselläkin tuntui tosi inhottavalta hänen puolestaan :(. Omassa kotona kun järjestin bileet, niin kutsuin myös tän tytön salaa muilta kylläkin, mutta eihän hän halunnut tulla :(. (ja siksi salaa ettei minuakin alettaisi syrjiä). Hän on nykyään kolmen lapsen äiti :). Vanhempien pitäisi tarkistaa asia ettei tämmöistä pääsisi tapahtumaan. Ei monellekaan vanhemmalle tule varmasti edes mieleen, jos koko luokka aiotaan kutsua, että joku pullautetaan joukosta pois. Kauheat traumathan tuollainen jättää lapsen itsetuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että yksi jätetään kutsumatta. Tai jos on jätetty ja se kutsuja on kiusaaja niin tuskin tyttösi sinne edes haluaisi mennä.

Itse en edes päästä lapsiani kotiin minne hän ei oikeasti ole tervetullut.

Vierailija
24/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suoraan sanottuna ymmärrä miksi tuosta asiasta nostetaan niin iso haloo. En ainakaan itse ole koskaan kärsinyt siitä jos luokaltamme on kutsuttu jonkun synttäreille 6 tyttöä ja 4 jätetty kutsumatta. Miettikää nyt itsekin. Pieniin koteihin ei todellakaan voi kutsua kaikkia!

Ja kyseessä ei ole pieni koti, vaan ihan normaalin kokoinen omakotitalo.

kutsuttujen määrää rajoittaa ruokapöydän koko ja tuolien määrä. Ihan käytännön asia. Siksi meillä max 12 synttärivierasta.

Vierailija
25/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsumatta.

Vierailija
26/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käynyt joskus niin kutsujen kanssa..

-että kutsu löytynyt lapsen pulpetista vasta paljon myöhemmin.

-en huomannut kutsua jotain, kun hän ei ollut valokuvauksessa, en siis muistanut tuon lapsen olevan luokalla.

-lapsen puhelinnumero ja osoite oli salaiset, niitä ei oltu haluttu laittaa luokan listaan, jolloin lapsi jäi kutsumatta, vahingossa.

Mutta en todellakaan tarkoituksella jättäisi kutsumatta vain yhtä, yleensä meillä kutsuttu n 5 luokkakaveria, ja lisäksi 5-10 muuta kaveria.

On ollu kaikissa kouluvalokuvissa, numerot ei salaisia, ovat jo 5-luokalla joten kaikki tuntevat toisensa, ovat facebookissa kavereita jne.

Vierailija
27/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse ole koskaan kärsinyt siitä jos luokaltamme on kutsuttu jonkun synttäreille 6 tyttöä ja 4 jätetty kutsumatta. Miettikää nyt itsekin. Pieniin koteihin ei todellakaan voi kutsua kaikkia!

taidat itse olla niitä keljumaisia tyttöjä, jotka yrittivät määrätä koko maailmaa.

Onko sinusta sama asia jos jättää yhden kutsumatta vai 4 ? Jos on, suosittelen koulun penkille takaisin menemistä, vaikka sieltä alakoulun matikan tunneilta voit aloittaa.

Ja pyydä sitten omille synttäreillesi kaikki muut tytöt paitsi sitä yhtä jolla on sinä päivänä vaikka väärän värinen paita päällä

Itse jätin kutsumatta lapsen, joka kiusasi muita. Muut kutsuin. Ei se kutsumatta jätetty aina ole se kiusattu .....

Vierailija
28/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täytti 10v., että onko se kutsumassa kaikki luokan pojat, niin se sanoi että ei yhtä poikaa, niin kyllä me sanottiin että tasan varmaan ei jätä ketään ulkopuolelle. Eikä sit jättänyt, vaan se poju tuli kans juhliin.

me tehtiin ihan samalla lailla!poika on sairas ja karttaa sen takia toisia lapsia mutta kutsu laitettii hllekkin,vaikka arvasimme että hän ei tule.aikuinen on se joka osaa käyttäytyä ja opettaa tapoja muillekkin

Vierailija
29/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä oli ollut jotain riitaa muutama viikko aiemmin, mutta olivat asian sopineet keskenään. Riidan jälkeen tämä tyttö kyläilikin meillä useampaan otteeseen. Synttäreille tämä tyttö ei saanut kutsua minun tyttöäni, äitinsä oli kieltänyt. Luokan kaikki muut tytöt saivat kutsun. Tämä kaveri sanoi minun lapselleni että olisi halunnut kutsua, mutta äiti kielsi.

Olisin ymmärtänyt asian jos riitaa ei olisi sovittu, mutta kun tytöt olivat hyvää pataa keskenään, riidasta ei mitään tietoa.

En sitten soittanut tytön äidille, koska asia ei paljoa vaivannut tyttöäni (minua kyllä vaivasi). Tyttöni sanoi että hänelle riittää tieto siitä, että kaveri olisi halunnut kutsua.

En ymmärrä mitä tuollaisen äidin päässä liikkuu?? Ilmeisesti ei mitään.

Vierailija
30/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei teidänkään tarvitse kotona järjestää koskaan enää synttäreitä luokkakavereille!

Vierailija
31/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat itse olla niitä keljumaisia tyttöjä, jotka yrittivät määrätä koko maailmaa.

Onko sinusta sama asia jos jättää yhden kutsumatta vai 4 ? Jos on, suosittelen koulun penkille takaisin menemistä, vaikka sieltä alakoulun matikan tunneilta voit aloittaa.

Ja pyydä sitten omille synttäreillesi kaikki muut tytöt paitsi sitä yhtä jolla on sinä päivänä vaikka väärän värinen paita päällä

Itse jätin kutsumatta lapsen, joka kiusasi muita. Muut kutsuin. Ei se kutsumatta jätetty aina ole se kiusattu .....

Ihan vastaista viestiä on opettaja aina kertonut jokaisessa tapaamisessa. Sama opettaja on ollut koko ajan, joten tuntee lapset.

No kait tässä nyt sitten täytyy olla vaan jotakin kateutta hyvää oppilasta kohtaa tms. Äitinsä on aika kummallinen. Kerran tyttöjen piti mennä erääseen koulun väliseen kisaan keskenään, mutta tekivät oharin, vaikka tuntia ennen kisaa olivat vielä tulossa. Tämä äiti ei tuonutkaan tätä tyttöä paikalle. Meidän tyttö oli kisassa sitten yksin.

Vierailija
32/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi samoin.... Tytön eskari ryhmästä yksi tyttö puhui koko vuoden synttäreistään ja kiristi kuka pääsee hänen synttäreilleen ja kuka ei. Hän oli porukan kingi ja päiväkodissa kuin kotonaan, koska hänen äitinsä työskentelee samassa päiväkodissa. Synttäreiden alla tyttäreni odotti kovasti kutsua, kun tätä juhlaa oli hehkutettu puoli vuotta lähes päivittäin. Tyttäreni oli aivan hämillään, äiti minne minun kutsuni on pudonnut... kun tänään saatiin synttäri kutsut. Itsekin olin vähän ihmeissäni, että ryhmän muut tytöt kutsutaan ja yksi jtetään ulkopuolelle ja kysäisin tältä tytön äidiltä niin äiti totesi että ei kaikki vaan mahdu, niin se vaan on. Ja totesia vielä, että ikävää, että olette pilanneet meidän tyttäremme kauan odotetut syntymäpäivät ikävällä asenteellanne. Eli meidän tytär oli sitten ainut joka ei mahtunut. Ja tyttäremme on ihan tavallinen, kauniskäytöksinen lapsi, täällä kun on todettu että joku syyhön siinä on että joku riekkuja jää ulkopuolelle. Siitä ei ole kyse.

Vierailija
33/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuitenkin soittaisin tytön äidille, ja kysyisin asiaa. Kyllä vanhempien tehtävä on opettaa reiluutta ja käytöstapoja lapsilleen.

Vierailija
34/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapseni ei saanut päiväkodissa ollessaan kutsua synttäreille vaikka näin kyllä kutsulapun useassa lokerikossa. Ja ihmettelin mikä se oli ja miksei meidän lokerikossa sellaista ollut.

Nyt vasta näitä viestejä lukiessa olen tajunnut, että hyvänen aika sentään, lastani syrjittiin! Kaikki muut kutsuttiin ja mun lapseni jätettiin kutsumatta!

Mutta rehellisyyden nimissä on sanottava, että olemme pärjänneet mainiosti ilmankin joka ikistä synttärijuhlaa. Jopa lapseni ovat ihan tasapainoisia ja onnellisia.

Vierailija
35/35 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se tyttö aina kiusasi ja oli todella hankala tapaus. Juteltiin että joku syy siihen kiusaamiseen on, jokin sitä tyttöä painaa kovasti. Synttäreiltä pois jättäminen voisi pahentaa sen tytön oloa entisestään.

Kutsuttiin sitten kaikki. Ajattelin että olen kokoajan mukana touhuissa ja puutun rakkaudella ja rajoilla jos touhu menee kiusanteoksi. Mutta ajattelin myös, että jospa heillä olisi kivaa, niin se voisi vähentää sitä kiukuttelua koulussa.

Näin kävi. "Kiusaajatyttö" ei käyttäytynyt kertaakaan hankalasti. Huomasin että hänellä oli erittäin lyhyt pinna ja pelkäsi aikuisia. Mitä lie kokenut kotonaan. Mutta mukavasti meni. Sen jälkeen tyttärenikin on kertonut ettei se tyttö häntä kiusaa.

On mielen köyhyyttä rajata sokeasti yksi pois esim kiusaamisen takia. Joku on aina sen taustalla ja jos se pieni "kiusaaja" on kurjista kotioloista, niin ei se mitään hyvää tee kun vielä suljetaan iloisista juhlista pois.

Tyttäreni luokalla kävi kerran myös niin että yksi jätti luokan hiljaisimman tytön kutsumatta. Sellainen kertoo kyllä paljon perheestä jossa kutsuja asuu.. Tuli tosi paha mieli sen tytön puolesta. Meillä vanhemmilla on vastuu millaisia ihmisiä lapsistamme kasvatamme.