Mitä autoa suosittelette
Haluan ostaa turvallisen auton, josta selviää kolarista.
Terveisin yksi liikenneonnettomuudesta selvinnyt. Auto lunastettu.
Kommentit (48)
BMW 520i sedan/farkku. Vuosimallista 2019 ylöspäin ja ajokilometrit alta satku. Hintaluokasta 40 tonnia ja ylöspäin saa jo ihan soivia pelejä ja taatusti luksusta, ehkä myös kateellisia.
Käyttövoima ei taida olla valintaperuste. Dieselillä pääsee pitkälle ja on pitkäikäinen. Diesel tuskin koskaan loppuu. Se on öljynjalostuksen sivutuote. Sitä tulee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttövoima ei taida olla valintaperuste. Dieselillä pääsee pitkälle ja on pitkäikäinen. Diesel tuskin koskaan loppuu. Se on öljynjalostuksen sivutuote. Sitä tulee kuitenkin.
Rahti ja laivat kulkee dieselillä. Kyllä autotkin jatkossa. Nyt vaan vedätetään monia viherpesun nimissä.
Diesel ja Volvo. Ehkä Audikin menisi. Osta neliveto.
Neliveto ehdottomasti. Vituttaa, jos jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
BMW 520i sedan/farkku. Vuosimallista 2019 ylöspäin ja ajokilometrit alta satku. Hintaluokasta 40 tonnia ja ylöspäin saa jo ihan soivia pelejä ja taatusti luksusta, ehkä myös kateellisia.
Kyllä me poijjat ollaan kateellisia Ykä sun käytetystä autosta.
Mut keuliiks sun bemmi yhtä kovin kun mun Rieju 50XTD -R?
Kukaan ei osta 1900-autoa. Pitää olla alle 50 mittarissa. Toisaalta mietityttää mahdollinen kolarihistoria. Miten sen voi selvittää?
Joku uusi tai max pari vuotta vanha auto on turvallinen.
Meidän harrasteauto on entisöitävänä. Entisöijä kertoi joskus ostaneensa kolariautoja ja myyneensä ne kunnostuksen jälkeen Pohjois-Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Joku uusi tai max pari vuotta vanha auto on turvallinen.
Uutta ei saa noin vuoteen ja vanha meni lunastukseen. Jonkun esittelydieselin autokauppa saattaa myydäkin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän harrasteauto on entisöitävänä. Entisöijä kertoi joskus ostaneensa kolariautoja ja myyneensä ne kunnostuksen jälkeen Pohjois-Suomeen.
Ok. Naapurin Jalmarin ryyppykaveri sanoi käyneensä maksullisissa.
Iso on oikeasti turvallinen. Törmäystestit valehtelevat. Testeissä kaikki törmäävät samanlaiseen esteeseen.
Liikenteessä pienet ja isot törmäilevät. Pieni vaihtaa suuntansa ison mukaan, iso vaan hidastuu. Kirpussa käy köpeloösti. Uudemmat ovat turvallisempia kuin vanhat.
Kolariautoja myydään paljon Baltiaan. Vissiin niitä ostetaan kunnostuksen jälkeen tänne takaisin. SVT:n sivuilta voi katsella ja ostaa.
Autoa ei kannata ostaa vaan lainata tai vuokrata...
Vierailija kirjoitti:
BMW 520i sedan/farkku. Vuosimallista 2019 ylöspäin ja ajokilometrit alta satku. Hintaluokasta 40 tonnia ja ylöspäin saa jo ihan soivia pelejä ja taatusti luksusta, ehkä myös kateellisia.
184hv tuonkokoisessa teräslaivassa. Ei ainakaan ohitella tai hyödytä kiihdytyskaistoista. Sama ongelma 520d:ssa. Mallin on oltava vähintään 530e tai 540i.
Vierailija kirjoitti:
Autoa ei kannata ostaa vaan lainata tai vuokrata...
Auto ei kyllä ole sijoitus. Se ei tuota ja arvo vaan laskee. Toisaalta auto luo turvaa. Sillä pääset liikkeelle ja hätätilanteessa kauaskin.
Joku mahdollisimman iso ja raskas rekka. Mitä suurempi massa omassa autossa suhteessa vastapuoleen niin sitä pienemmän kiihtyvyyden kokee törmäystilanteessa. Maailma ei ehkä pelastu, mutta sinä voit pelastua.
Land Rover? Audi A8, MB 300 tai joku muu isonpi auto!
Volvot ainakin pärjää kolaritesteissä.