Muita, jotka eivät lämmitä uudestaan lapsen ruokaa, jos tahallaan hidastelee ruokapöydässä?
Jos ei kelpaa ruoka silloin, kun se tarjoillaan ja on lämmintä, niin lapsi saa syödä sitten ruokansa kylmänä tai olla syömättä.
Hyvin on oppi menny perille ja ruoka syödään reippaasti ilman temppuilua.
Ja seuraava ruoka tarjoillaan aina vasta seuraavaan ruoka-aikaan.
Kommentit (11)
lapsen ruoan uudelleen... En ole kyllä kuullut, että kukaan antaisi temppuilla pöydässäkään niin kauan, että ruoka ehtisi kylmettyä. Taidan olla tekemisissä vain kaltaisteni tiukkisten kanssa, kun tällaiset asiat eivät ole käyneet mielessäkään?
tullut mieleenikään lämmittää,jos hidastelee,niin sitten syö kylmänä.mun nelivuotias on oikein huippu esimerkki vitkuttelijasta,yleensä menee tunti ennen kuin on ruoka syöty.eikä tuohon auta edes hoputtaminen.
Oon myös opettanu mahd. aikasin ottamaan itse ruokansa. Näin oppivat nopeasti paljonko oikeasti jaksavat syödä, ettei sen takia mene temppuiluksi. Kaikki näet syödään mikä itse on otettu. Meillä usein santsataan, koska aloitetan aina vähän pienemmällä annoksella ettei sit tuu itku..
lapsen ruoan uudelleen... En ole kyllä kuullut, että kukaan antaisi temppuilla pöydässäkään niin kauan, että ruoka ehtisi kylmettyä. Taidan olla tekemisissä vain kaltaisteni tiukkisten kanssa, kun tällaiset asiat eivät ole käyneet mielessäkään?
miten sä oletat heti,että vitkuttelijan äiti olisi lepsu??
sitä en meinaan ole.
pitäskö sun mielestä sitten ottaa ruoka edestä pois,jos menee esmes kauemmin kuin vartti?
Jos ei pentu suostu ruoka-aikana syömään, seuraava murkina tarjoillaan vasta seuraavana ruoka-aikana. Muutenhan sitä saa päivystää koko päivän, haluaisikohan pikku nuppu ruokaa heti vai hetken päästä...
Mä en oo kuullutkaan et joku lämmittäis ruoan uudelleen.Oudolta kuulostaa.Mä oon jopa tehny niin et kun 7v.tyttö leikki ruoalla iltapäivällä mä laitoin nenän eteen iltapalalla sen saman lautasen kylmänä ja vettä.Oisitte nähnyt sen ilmeen kun muut joi kuumaa kaakaota ja sai lämpimät sämpylät.=) =) =) Ei ole tarvinnut tehdä toiste.Ja loppuun vielä huomautus,mä en tee tahalteen pahaa ruokaa enkä pakkosyötä.
lämmittää uudelleen. Jos ei ruoka-aikana kelpaa, niin seuraava ruoka tulee aikanaan. Ei terve lapsi nälkään kuole.
uudelleen, ja monesti. Poika vasta opettelee itse syömään, eikä arvaa syödä kovin lämmintä ruokaa. Lusikoiminen on vielä sen verran hakusessa, että monta kertaa lämmitän ruokaa hiukan lisää kun on jonkin aikaa syönyt. Paremmaltahan se lämmin ruoka maistuu kuin kylmä.
lämmittänyt ruokaa. Ovat ruoka-aikoina nälkäisiä ja syövät ripeästi sen annoksen, minkä ottavat. Syömään harjoitellesakaan ei tullut mieleenkään lämmittää samaa ruokaa uudestaan, joha siinä bakteerit muhii, kun sylkeä seassa.
Lapsilla on hyvä olla ruuat aina samaan aikaan, jolloin nälkä kehittyy oikeaan aikaan.
Meidän esikoinen on aina ollut ihan äärettömän hidas syöjä. Ihme vetkuttelua ja haaveilua koko toimitus. En todellakaan ala neitiä palvelemaan vielä niin, että lämmittelisin ruuankin moneen otteeseen ruokailun aikana.
sama