Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?
Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?
Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.
Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.
Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!
Kommentit (402)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2011 klo 12:24"]Olin tarhaikäisenä opetellut numerot ja mielestäni olin päässyt jyvälle siitä miten ne loogisesti etenevät. Osasin laskea hienosti 10-19, mutta sitten ei tullutkaan numero 20, vaan oma keksintöni "yksikymmentä" sitten "yksikymmentäyksi, yksikymmentäkaksi, yksikymmentäkolme..."
En vaan voinut käsittää että ennen kahtakymmentä ei tulisi "yksikymmenen". Pyysin sitten äitiä kuuntelemaan kun lasken hienosti sataan. No äiti siinä siivoili ja kuulo pois päältä sanoi minun laskeneen hienosti, eli nyt kun aikuinen oli vahvistanut teoriani oikeaksi, laskin noin vaikka kuinka kauan. :D
[/quote]
Sama oli mulla.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2013 klo 19:05"]
Minä luulin pienenä että hiukset kasvaa päässä ja tukka tarkoittaa alapään karvoitusta! :)
Vaikka olen muuttanut pois kotiseudultani eikä täällä nykyisellä paikkakunnalla ole moisia assosiaatioita, vieläkin punastuttaa puhua tukasta.
Forssa?
Ihan pienenä luulin, että vauvat kasvavat kirjaimellisesti mahassa ja syntyvät jotenkin mahan läpi. Satuin kuulemaan sivukorvalla, kun aikuiset puhuivat miten jonkun vauvan pää oli ollut näkyvissä sairaalaan tullessa, joten kuvittelin että se pää on näkynyt jossain navan vieressä.
Tarhakäisenä luulin tosissaan, että kuolleet muuttuvat tähdiksi.
Olin ihan varmana nähnyt kerran hammaspeikon. Se oli rimpuillut kaverin kädessä ja irvisteli. (Se oli siis joku roska, jonka mun mielikuvitus sai laukkaamaan)
Mahassa asui kaksi peikkoa, maha oli kaksikerroksinen. Peikot söivät ruuat, ja jos maha murisi, peikot tappelivat.
Uskonnontunnilla joskus vuosia vuosia sitten ope selitti jotain naisten ympärileikkauksesta. Minä sitten kovin tietävänä selitin vierustovereille, että meidän äitille on tehty sellanen. Tarkoitin sterilisaatioleikkausta... Tää oli yläasteella muistaakseni
sama
Niin iso, että se istuessaan oli ihmisen korkuinen :-)
Tähän uskoin tiukasti vuosia, koska olin nähnyt kyseistä rotua olevan koiran ihan itse koiranäyttelyssä. Meni aika pitkään ennen kuin tajusin, että koira oli siis _minun_ korkuiseni istualtaan. Minä olin noin 3-4 vuotias. Kyseessä todennäköisesti tanskandoggi.
että kaupan tuotteet on kumminkin maksettu verorahoista :D
Ihan oikeasti kuvittelin tuolloin (n. 10 v.), että kauppa pyörii verorahoituksella, eikä kaupan omistajat olleet tavallisia työntekijöitä kummempia.
perheemme kävi siis pääasiassa osuuskaupassa. :D
valmistaa ne ruuat yön aikana siellä kaupassa.
Isäni narraus upposi itseeni, hän väitti, että mustista lehmistä tulee limsaa. Meni muhun täydestä.
että mun eno joskus sanoi että ruskean lehmän maidosta tehdään suklaapehmis ja valkoisen lehmän maidosta vaniljapehmis. Meni enon opetukset täydestä.
ap.
En tajunnut sen yhteyttä palkkaan. Ja niin sitten kun pyysin jotain kallista lelua ostettavaksi, niin ratkaisunani oli vanhemmilleni, että haetaan vaan lisää rahaa pankin seinästä!
Äiti kertoi, kun kuuli minun kiroilevan ala-asteikäisenä, että vittu on naisen peppu. Onneksi selvisi joskus ennen teini-ikää..
valmistaa ne ruuat yön aikana siellä kaupassa.
Isäni narraus upposi itseeni, hän väitti, että mustista lehmistä tulee limsaa. Meni muhun täydestä.
mun lapsuudessa kaveri oli meillä yötä. Oltiin käyty navetassa aiemmin. Ja kaveri sanoi, että
- hänen tekisi mieli limsaa.
- Sanoin, että ei meillä ole.
- Hän totesi, että onhan teillä musta lehmä.
- Piti todistaa, että ei sieltä limsaa tule.
Sovittiin, ettei kerrota asiasta kenellekkään tutulle ;)
käyttävät aina hienoja mekkoja ja asuvat hienoissa kivisissä linnoissaan.
Ja luulin myös kaikkien afrikkalaisten asuvan luonnossa savimajoissansa ja ettei siellä olisi kaupunkeja vaan vain ja ainoastaan kyliä.
johonkin 8v asti varmaan että kahvia ei saa juoda ennenkuin on 18v....kun omista vanhemmista kumpikaan ei juonnut kahvia ja muutenkin puhuivat aina sillai et kahvi ei oo lasten juoma, samalla tyylillä kun alkoholista :D
muistan ikusesti kun isoveli kerran kysyi huoneessaan että haluanko maistaa kahvia hänen kupistaan...menin ihan paniikkiin ja mutisin vaan jotain en...loppuillan sitten mietinki tota juttuu niin juurta jaksaen :D
Vanhemmat kai suojelivat minua liikaa kaikelta pahalta ja sitten kun täytin 18v, luulin, että komea mies on täydellinen, koska kaikki ovat kilttejä ja hyväntahtoisia, kuten mulle oli opetettu:(
Ja tämä oli 80-luvun lopussa.
käyttävät aina hienoja mekkoja ja asuvat hienoissa kivisissä linnoissaan.
Ja luulin myös kaikkien afrikkalaisten asuvan luonnossa savimajoissansa ja ettei siellä olisi kaupunkeja vaan vain ja ainoastaan kyliä.
luulin joskus 3-4 -vuotiaana, että vauvat syntyvät vaatteet päällä. Vaikka koetin miettiä asiaa miltä kantilta hyvänsä, en tajunnut m i t e n äidit saavat ne vaatteet sinne mahaan ja miten he pukevat ne vauvat... =D
Oma tyttäreni luuli suurinpiirtein 4-6 vuoden ikäisenä, että kauppojen rahat kasvaa kassakoneissa ja että kassatädit -ja sedät saavat pitää kaikki rahat itsellään aina päivän päätteeksi. Hän päättikin (silloin) ryhtyä kassatädiksi itse isona, jotta hänestä tulisi rikas. Nyt ei kuulemma enää kiinnosta. ;)
T. rv 37+3 menijä
En tiennyt että Lulu on naisen nimi. Olin jostain saanut päähäni että "lulu" tarkoittaa aataminomenaa.
Siis mistä kummasta lapsi voi saada tollasta päähänsä?
ap
Minulle selvisi vasta lähes parikymppisenä että siinä virressä lauletaan "lensi maahan enkeli, joutuisampi tuulta" eikä "joutui sampi tuulta". luulin aina että "sampi" on joku raamatullinen kuvaus vastatuulelle. :D Että se enkeli joutui lentämään kovaan vastatuuleen, sampi tuulta.