Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?

Vierailija
03.02.2011 |

Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?

Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.

Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.

Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!

Kommentit (402)

Vierailija
141/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi onnellinen, et sitten kun oon aikuinen niin ei ole puliukkoja enää koska kaikki tietää viinan juonnin olevan pahasta eikä kukaan titenkään halua puliukoksi. Ennen ei vaan lapsille kerrottu koulussa, että viina on vaarallista.

Ajattelin myös niin että kaikki ovat samaa mieltä asioista aikuisena kuin minä.

Vierailija
142/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään muista mitään väärinymmärrystä omasta lapsuudestani.

Mun esikoinen, 5 v, luulee edelleen, että kaupan, terveyskeskuksen, ravintoloiden jne. työntekijät asuvat työpaikallaan. Olen yrittänyt selittää, että ovat siellä vaan töissä ja menevät sitten kotiin. :)

Hän myöskin luulee, että rahaa saa niin paljon kuin tarvitsee automaatista. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin, että jääkiekkojoukkue jokerit ovat ruotsalaisia.

Lisäksi kuvittelin, että tv:n sisällä on oikeasti ne ihmiset jotka sieltä näkyvät.

Muistan kinanneeni kovasti myös siitä, että huominen tarkoittaa eilistä ja eilinen huomista...

Vierailija
144/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kumma päähänpinttymä, keltainen ja valkoinen olivat auttamatta väärinpäin. Jos korjasin häntä, vastaus oli ettei sillä kuulemma ole mitään väliä ja että on makukysymys. :P

Vierailija
145/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli kumma päähänpinttymä, keltainen ja valkoinen olivat auttamatta väärinpäin. Jos korjasin häntä, vastaus oli ettei sillä kuulemma ole mitään väliä ja että on makukysymys. :P

Vierailija
146/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella olin ihmeissäni kun äiti kertoi että eräs naimaton nainen oli raskaana. Ihmettelin miten voi saada vauvan vaikka ei ole naimisissa. Tajusin kuitenkin hetken asiaa pohdittuani että se tosiaan on mahdollista.

Kaverini kanssa leikittiin sitä Raid-mainosta ja toisteltiin "Meillä ei keittiössä raiskata" (oikeastihan se oli raidata). En tiennyt mitä raiskaus tarkoittaa ja olin sitten kuullut mainoslauseen hieman väärin.

Tämä ei ole väärinymmärrys, mutta aina kun Unijukka heitti Pikku Kakkosen lopussa unihiekkaa, alkoi minua haukotuttamaan. Siksi juoksin monesti vessaan karkuun kun Unijukka alkoi kaivaa hiekkaa pussistaan.

Vierailija
147/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selitti että tuuli syntyy siitä kun puiden oksat heiluvat, eli ikään kuin löyhyttelevät tuulen syntymään. Tiesin että asia on toisinpäin, mutta koska minulla ei ollut todisteita jouduin tyytymään tähän. :D

Toinen kaveri piti minua tyhmänä kun sanoin että pilvet liikkuu. Hän korjasi etteivät pilvet minnekään liiku, ne pysyvät paikallaan kun maapallo pyörii!

Vierailija
148/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsena R-kioskin mainoksessa kuvan Sultan-kondomipakkauksesta. Pakkauksessa oli silloin melko iso kuva turbaanipäisestä miehestä. Luulin siis tietenkin, että pakkauksessa on sellainen turbaani ja sanoin isälleni, että ostan hänelle tuollaisen synttärilahjaksi. :D

Vierailija
149/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsena R-kioskin mainoksessa kuvan Sultan-kondomipakkauksesta. Pakkauksessa oli silloin melko iso kuva turbaanipäisestä miehestä. Luulin siis tietenkin, että pakkauksessa on sellainen turbaani ja sanoin isälleni, että ostan hänelle tuollaisen synttärilahjaksi. :D

Vierailija
150/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli jostain syystä alkanut sanoa englanniksi "I don't know" ja hoki sitä aina kun häneltä jotain kysyttiin. Olimme alle kouluikäisiä ja fraasi oli minulle tuntematon, joten kysyin mitä se tarkoittaa. Kun vastaus oli "emmä tiedä", järkytyin ja sanoin että sehän voi olla vaikka mitä kiroilua jos hän ei itsekään tiedä mitä se tarkoittaa!

Vierailija
151/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanat viuhahdus ja vakoilu sekaisin. Me sitten "vakoilimme" keittiössä puuhastelevaa äitiä jouksemalla alasti keittiön läpi...

Vierailija
152/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulin pienenä (ja aika isonakin vielä), että muita kieliä puhuvat ihmiset joutuvat kääntämään puhumansa ja kuulemansa ensin mielessään suomen kielelle ennen kuin ymmärtävät puhetta.

Vierailija
153/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilotin kaikki mandariinit ja appelsiinit koska en halunnut että isä syöttää äidille enää yhtään siementä.

Vierailija
154/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin selvisi, että vain minun vanhempani olivat tällaisia :D

Vierailija
155/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on laastaria.

Vierailija
156/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös, että tuuli syntyy, kun kaikki puut päättävät heilua samaan aikaa. Noin kymmenen vanhana olin jo kuitenkin tajunnut asian todellisen laidan ja kerroin kaverille kuinka hassusti olin asian kuvitellut lapsena ja kaverini vastasi vaan, että voihan se ollakin niin ja että mistäs me voidaan tietää mistä tuuli johtuu...:D

Näin myös lapsena paljon todentuntuisia unia, joista sitten luulin aina tietysti, että niin oli oikeasti tapahtunut. Luulin esim. että serkkuni oli jäänyt auton alle ym.. Vielä teini-ikäisenäkin jouduin miettimään tarkasti lapsuusmuistojani, kun en voinut olla varma, että olinko vaan kuvitellut jonkun unen olevan totta..

Vierailija
157/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulin pienenä (ja aika isonakin vielä), että muita kieliä puhuvat ihmiset joutuvat kääntämään puhumansa ja kuulemansa ensin mielessään suomen kielelle ennen kuin ymmärtävät puhetta.

Kysyin isältä mikseivät ne puhu suoraan vain suomea. Isä ei tajunnut väärinkäsitystäni vaan luuli minun arvostelevan heitä hassun lapsellisesti joten vastaus oli "Jaa-a, sanos muuta." :D

Vierailija
158/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselin että mitä se sakko on.

Luulin että isukille oli polliisi kaatanut kahvinsakkoja kurkkuun, siinäpä varsinainen sakotus olisi.

Vierailija
159/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihmettelin uskontotunnilla kovasti sitä, että kun jeesus syntyi jouluna ja kuoli pääsiäisenä, niin miten ihmeessä se silti ehti kasvaa niin isoksi...:D

Vierailija
160/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kartasta katoin missä on Intia ja mun mielestä se oli niin lähellä Suomea että ne varmaan hyökkää tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme