Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?
Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?
Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.
Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.
Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!
Kommentit (402)
hiekkasadetta, vaikka maassa oli kesäisin paljon hiekkaa. Lumisateen kuitenkin olin talvisin nähnyt.
Taksikuskit olivat salapoliiseja, niillä oli siihen aikaan usein sellainen poliisilakinmallinen lippahattu päässä.
tajunnut että "ei vaiskaa, pappa raiskaa" oli millään tavalla rivo juttu. Luulin että se menee "Ei vaiskaa! Papparaiskaa!", tuo jälkimmäinen osa oli minulle yhtä kuin "tättärätää" tai jotain muuta rallatteluääntä. Sitä sitten hoin aina tilaisuuden tullen ja hämmensin sukulaisia ja kavereiden vanhempia. Asian laita valkeni vasta kun serkkuni ei enää tuota hokemaa jaksanut kuunnella.
Lehdessä kerrottiin jonkun ihmisen yliluonnollisesta kokemuksesta, ruumiista irtoamisesta unen aikana. Tämä ihminen oli maannut sängyssä jalat ristissä, ja kertoi tarinassa miten oli vaikeaa päästä takaisin ruumiiseensa tämän takia. Sen jälkeen meni monta vuotta, etten uskaltanut maata sängyllä jalat ristissä. Taisi aika monta yötä mennä valvoessa, kun en uskaltanut nukahtaa jalkojen ristimisen pelossa.
tajunnut että "ei vaiskaa, pappa raiskaa" oli millään tavalla rivo juttu. Luulin että se menee "Ei vaiskaa! Papparaiskaa!", tuo jälkimmäinen osa oli minulle yhtä kuin "tättärätää" tai jotain muuta rallatteluääntä. Sitä sitten hoin aina tilaisuuden tullen ja hämmensin sukulaisia ja kavereiden vanhempia. Asian laita valkeni vasta kun serkkuni ei enää tuota hokemaa jaksanut kuunnella.
Se on Nukku-Matti!!
Tämä ei ole väärinymmärrys, mutta aina kun Unijukka heitti Pikku Kakkosen lopussa unihiekkaa, alkoi minua haukotuttamaan. Siksi juoksin monesti vessaan karkuun kun Unijukka alkoi kaivaa hiekkaa pussistaan.
[/quote]
Luulin pienenä, että lääkäri tai isä työntää vauvan siemenen (voi valita jostain viljasäkistä niinkuin kaupan hyllyltä, tyttösiemenen tai poikasiemenen) jollain pienellä asetinletkulla naisen sisälle ja sitten vauva alkaa kasvaa jne. Että siis seksin kanssa asialla ei ollut mitään tekemistä. :)
Luulin noin ainakin vielä 7-vuotiaana.
Nukkumatin unihiekat torjuin laittamalla kädet silmien eteen ja pidämällä hengitystä.
Luulin että ennen vanhaan ihmiset ja koko maailmam oli ollut mustavalkoista. Kyselin aina, milloin ne värit oikein tulivat maailmaan.
kaikkien kotona vastataan mun sukunimellä. Esimerkiksi, -Virtanen.
Tämä sen takia koska olin usein serkun luona leikkimässä ja kun hän vastasi puhelimeen, hänkin vastasi "Virtanen". Hänen isä ja minun isä ovat veljeksiä, sama sukunimi. Serkkuni äiti oli siihen aikaan Lindström.. (esim)
Meillä kaikki vastasi Virtanen kun vastattiin, niin kuin myös serkun luona.
Eli Virtanen oli kuin toinen -Haloo?
En tiennyt mitä "pontikka" on, oletin sen olevan vastaavan ihmisen kuvausta "ponteva" ja käytin sitä aina pontevan sijaan.
Että jääkiekkomaalivahdit olivat pieniä miehiä, lopulta kysyin isältä, että miksi näin on. Isä ei ymmärtänyt kysymystä. Myöhemmin tajusin, että maalivahdit ovat ihan isoja ukkoja, mutta ovat vain polvet koukussa.
Lottoarvontakone oli huoneen kokoinen ja lottopallot olivat koripalloja.
Luulin, että seksi on sitä, että mies makaa naisen päällä liikkumatta ja nainen pumppaa käsiä suorana ylös ja alas yhtäaikaa.
Ja aina kun autoin äitiä leipomaan, äiti käski ensin pestä kädet saippualla. Luulin, että saippua oli olennainen niille pullille. Varmistin aina, että kädet olivat liukkaat saippuasta kun palasin "pesulta". Monta vuotta auttelin pullien kanssa tällä menetelmällä.
Luulin että koirat voivat olla vain poikia ja kissat vain tyttöjä.
inkkari/länkkäri elokuvaa ja äiti sanoi että nyt pitää mennä nukkumaan että kohta siinä tulee verilöyly.
No, luulempa että mielikuvitukseni oli vilkkaampi kuin se elokuvan verilöyly, kuvittelin siis että ihmiset heittivät saunassa verta kiukaalle.
luullut pienenä että jos laitan silmät kiinni niin kukaan ei näe minua.
Ja luulin myös että vauva vain on naisen sisällä jo ihan lapsesta asti. Muistan kuinka mietin että minkähän kokoinen vauva on minun sisällä jo ja että se syntyy sitten kun olen aikuinen.
Luulin että ennen kaikki vaatteet oli mustavalkoisia eikä maaleja ollut keksitty millä rakennuksiin ym saisi värejä.
Näin pienenä valokuvan tuttaviemme lapsesta keskoskaapissa ja kysyin sitten ihmetellen, että miten aikuiset mahtuvat sinne.
Luulin, että ennen maailma oli mustavalkoinen, kun kuvat ja elokuvat vanhoista ajoista olivat mustavalkoisia.
kun huudan kotona oikein kovasti kun se siinä ohjelmassa aina kyseli että tiedättekös mikä on eläin tämä on. Jussi tunnistikin että se on elefantti tai ketään ei saa kiusata, niin just sanoo Sanna. Mutta ei se koskaan kuullut Helenaa, vaikka Helena huusi kotonaan kovasti elefanttia tms. Ne muut lapset kai ehtivät aina ensin :)
Tämä on aika yleinen luulo, luulin pitkään että kun käsi katkeaa, niin se tietenkin katkeaa kokonaan. Ihmettelin että miksi naapurilla ei ole lapsia, eikö ne ole halunneet niitä? Lapset olivat jo sen verran vanhoja, noin 30v että en millään voinut käsittää asiaa että nämä "tädit" ja "sedät" ovat niitä naapurinlapsia. Kaverini väitti että perestroikka on pieru, ja minä uskoin. En tosin tiedä vieläkään mitä se tarkoittaa, mutta en sitä enää pieruksi luule.
Pienenä, että kun kuljin talvella kouluun nii jos en astunu muiden jalan jälkiin ja joku sossu huomaa mun pienet jalan jäljet se vie mut pois kotoo : DDD tää oli siis ekalla ja en ymmärtäny että liikennevalojen vihree oli vihree, mulle se oli aina sininen : DD
jäätelöstä tehty pirtelö. Olin pienenä jossain tapahtumassa ja siellä kuuluttaja mainosti kaljatelttaa, että sieltä saa ohrapirtelöä. Oisivatkohan myyneet... :D
Ekalla luokalla kävin röntgenissä. Tapauksen jälkeen selostin innoissani koulussa, että " ennen mä en uskonut, että luurankoja on olemassa! " Muistan myös sen hämmästyksen tunteen, kun näin sen röntgenkuvan ja sieltähän katsoikin ihan oikea pääkallo!
Minä luulin pienenä, että ohjelmat menevät eteenpäin mainoskatkon aikana, koska mainoksien jälkeen ohjelma jatkui aina eri kohdasta :) Olin harmitellut aina ääneen että taas mainoksia ja hyvässä kohdassa. En uskonut kun vanhemmat selitti ettei se ohjelma oikeesti mene eteenpäin tauon aikana...