Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?

Vierailija
03.02.2011 |

Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?

Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.

Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.

Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!

Kommentit (402)

Vierailija
101/402 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pienenä, että autokoulu on sellainen luokkahuone, jossa seinät ja lattia on päällystetty kokonaan patjoilla (vähän kuin judosalien lattia), ja siellä sisällä ajetaan sitten autoilla, mutta ei satu, jos törmää seinään.

Toinen oli, että luulin jonkun istuvan tv-ohjaamossa ja tekstittävän ulkomaalaiset tv-sarjat samalla kun ohjelma esitetään.

Vierailija
102/402 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2012 klo 16:59"]

Luulin että miehillä paska tulee palleista

Niin minäkin! :D

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/402 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 22:14"]

Toinen oli, että luulin jonkun istuvan tv-ohjaamossa ja tekstittävän ulkomaalaiset tv-sarjat samalla kun ohjelma esitetään.

[/quote]

Eräästä tv-kanavan toimintaa käsittelevästä dokumentista tosin selvisi minulle, että ulkomaankielisiä ohjelmia, on aina joku vieraskielinen selostamassa livenä studiolla.

Studio Julmahuviin liittyvistä väärinkäsityksistä tuliki mieleen, kuinka veljen lapsi aikoinaan oli kauhuissaan kun näki tämän sketsin alun ja perhe oli lähdössä Helsinkiin tarunhohtoisten petojen keskelle lähiaikoina.

Vierailija
104/402 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että jos syö omenan siemeniä, alkaa kasvamaan omenapuu mahassa :D

Vierailija
105/402 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että lyhenne "cm" tarkoittaa vain Citymarketia. Olin kovin hämmästynyt kun ruokakauppaa esiteltiin matematiikantunneilla.

Vierailija
106/402 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin pienenä että kun hyttynen imee verta niin se laittaa parempaa verta tilalle...

Vierailija
107/402 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin aina raitiovaunujen kiskoja kun menin mummon luo suureen ihmeelliseen helsinkiin..ja pakko myöntää että vielä nyt 30v en uskalla astua niille kiskoille kun tulee mieleen että jos niissä kuitenkin on sähköä...

Vierailija
108/402 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani pieni äiti sanoi, että menemme ottamaan poliorokotukset. Minä sanoin, etten halua. Äiti tuumasi tähän, että pitää mennä, nyt on poliota liikkeellä. Minusta se kuulosti hirveän pelottavalta: kuvittelin, että "polio" on jokin valtavankokoinen lakaisukokeen tapainen laite, joka liikkuu kaupungilla ja nappaa ihmisiä väkisin kyytiinsä. Suostuin rokotukseen.

Vierailija
109/402 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2011 klo 18:10"]Luulin, että Suomi on oma planeetta avaruudessa ja Ruotsi samanlainen siinä vieressä. Se minua mietitytti, kuinka avaruudessa voi ajaa autolla Suomesta Ruotsiin.

[/quote]

Sama! Kiinnostuin joskus nelivuotiaana avaruudesta ja luulin Suomen olevan Mars, Ruotsin Venus, Viron Pluto ja Venäjän Jupiter. Muut tuntemattomat maat olivat sitten toisia planeettoja... Muistan miettineeni tätä planeetta-maa-asiaa ja tulleeni tulokseen, että itse maapallo on vain joku yhdistelmä eri planeetoista, jotka sulautuvat esim.matkustettaessa yhdeksi :D

Vierailija
110/402 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2011 klo 21:34"]

joutuiSAMPI tuulta...

Tätä laulua kerhossa laulettiin pääsiäisen aikaan. Ihmettelin tuota sanojen taivutusta kun eikös sen kalan olisi pitänyt joutua tuuleen..

[/quote]

Ei vitsi! Tajusin vasta nyt ekaa kertaa et miten toi lause menee! Oon aina luullu et se on "joutui sampi tuulta", mut se onkin et enkeli saapui maahan nopeammin kuin tuuli! Ebin! :D

Vierailija
111/402 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli lapsena kauhean vaikea ymmärtää, että myös äidillä ja isällä oli omat nimet eikä olleetkaan kaikille "äiti" ja "iskä".

Kuvittelin myös täysi-ikäisten olevan tosi aikuisia, ovat viisaita ja tietävät elämästä kaiken. Pidin jo kuudennen luokan oppilaita niin vanhoina ja pelottavina etten edes silmiin uskaltanut katsoa. Hah.

Vierailija
112/402 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että Citymarketin karkiton kassa tarkoitti sitä, että siltä kassalta ei saanut ostaa karkkia. En ole varma milloin tajusin asian oikean laidan, varmaan näin jonkun ostamassa karkkia sillä kassalla ja ajattelin sen olevan suunnilleen sakotettavaa touhua...

Vierailija
113/402 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pienenä tosi pitkään, että isoisäni nimi on Taata. Siksi häntä oli aina minun kuulteni kutsuttu. Toista isoisääni sanoin papaksi. Monen kaverin isoisät olivat myös pappoja tai vaareja, mutta kellään muulla ei ollut taataa. Sitten kun vanhemmat kerran puhuivat taatasta hänen etunimellään, ihmettelin, että kuka se tämän niminen tyyppi oikein on.

Mulla oli myös tuo N-Y-T -homma, muistan vielä sen hetken kun asian oikea tila yhtäkkiä valkeni, suurin piirtein samanikäisenä kuin toisellakin kommentoijalla. :) Muita juttuja en valitettavasti muista.

Vierailija
114/402 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin osaavani taikoa, kun kerran onnistuin kadottamaan esineen laatikon sisältä. Taikomisrituaaleihini kuului loruja, pyörimistä silmät kiinni ym. En onnistunut jatkossa tempussani, joten päättelin myöhemmin, että taisin tulla huijatuksi. ;)

Rukoilin iltaisin lapsena vanhemmille lottovoittoa, koska katsottiinhan me aina lotto ja ei koskaan tullut 7 oikein... Ihmettelin, miksi ei koskaan saatu lottovoittoa ja yritin kysyä rukouksissani vastausta siihen, mutta ei siihenkään tullut vastausta.

Muistan värittäneeni Suomen lipun väärin. Valkoinen risti ja sininen pohja.

Vierailija
115/402 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
116/402 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oppinut, että liikkuminen vaikuttaa siihen, tuntuuko kylmältä vai kuumalta. Kerran oikein kuumana päivänä sanoin pikkuveljelleni, että lähdetään juoksemaan, niin ei ole niin kuuma. Hölkyttelimme aikamme, enkä muista tajusimmeko silloin, että meni vähän väärinpäin.

Vierailija
117/402 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voinut pienenä ymmärtää miten ihminen voi kuolla tai loukkaantua pahasti jos jää auton alle. Oman logiikkani mukaan auto vain ajaa yli ja ihminen makaa tiellä renkaiden välissä, ei käynyt pienessä mielessäkään se törmäystapahtuma tai renkaiden alle jääminen.

Vanhemmillani olikin tuplatyö (ja huoli) saada mut opetettua varovaiseksi liikenteesssä kun aina sanoin vain " ei hätää, mä meen siihen maahan makaamaan jos tulee auto ja se vaan ajaa mun yli että jään renkaiden väliin!"

Vierailija
118/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
119/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kaikki kissat ovat tyttöjä ja koirat poikia. Piirtelin kuvia joissa kissa ja koira menee naimisiin, oikein häävaatteet päällä. :)

Vierailija
120/402 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:32"]

Mä en voinut pienenä ymmärtää miten ihminen voi kuolla tai loukkaantua pahasti jos jää auton alle. Oman logiikkani mukaan auto vain ajaa yli ja ihminen makaa tiellä renkaiden välissä, ei käynyt pienessä mielessäkään se törmäystapahtuma tai renkaiden alle jääminen.

Vanhemmillani olikin tuplatyö (ja huoli) saada mut opetettua varovaiseksi liikenteesssä kun aina sanoin vain " ei hätää, mä meen siihen maahan makaamaan jos tulee auto ja se vaan ajaa mun yli että jään renkaiden väliin!"

[/quote]

Heh, mulla oli just toisinpäin. Mä ajattelin, että kun ihminen jää auton alle, se nimenomaan jää niiden renkaiden yliajamaksi ja mietin, että eikös silloin pitäisi suunnilleen maata valmiiksi siinä tiellä poikittain, että auto voisi ajaa yli. 

En siis osannut ajatella, että auto voi vain töytäistä ihmistä tai voi lentää siitä konepellille tms. Ei, ainoa keino oli jäädä kirjaimellisesti renkaiden alle niin että auto menee  tömps tömps yli. Ja sitten kuolee ihan varppina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi