Lapsen antaminen adoptioon vs. abortti?
Minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia abortista eikä adoptioon antamisesta / adoptioon ottamisesta.
Mutta mitä olen keskusteluja seurannut, tuntuu että aborttia harkitsevilla hyvin harvoin nousee esille se vaihtoehto että hän synnyttäisi lapsen ja antaisi vauvan adoptoitavaksi. Lasta odottavia perheitähän olisi jonossa vaikka kuinka paljon.
Kysymykseni onkin, että tarjotaanko ei-toivotun vauvamahan kanssa pähkäilevälle äidille edes tietoa siitä että olisi mahdollisuus antaa vauva adoptioon?
Onko sille jokun suomalaisesta terveydenhuoltosysteemistä, lainsäädännöstä tai byrokratiasta johtuva syy miksi lapsia tarjotaan niin vähän adoptioon?
Onko kukaan AV-palstalainen toiminut näin? Mielestäni adoptioon antaminen olisi loistava vaihtoehto sille joka pelkää omantunnontuskia joita sikiön tappaminen voisi hänelle aiheuttaa.
Kommentit (102)
Miksi muuten jokaisesta munasolusta ja siittiöstä pitää saada aikaiseksi joku Pertti tai Pirkko?
Luonto ei todellakaan toimi noin. On lajeja joilla aivan uskomaton prosentti jälkeläisiä tuhoutu, jotkut kilpikonnat esim. joista syödään varmaan 90 prosenttia matkalla munasta veteen.
Ja mikä parasta, sen jälkeen kun jokainen sikiö on saatu kohdusta ulos, maksoi mitä maksoi, ketään ei enää kiinosta miten sillä menee. Syntyykö se vaikka persoonallisuushäiriöisen psykopaatin kotiin jossa sitä rääkätään kunnes se kuolee, a'la Baby P. Moni ankara abortinvastustaja kritisoi erityisesti abortteja liukuhihnalta teettäviä naisia, kun minä taas mt-ongelmaisen äidin lapsena olen iloinen ihan jokaisesta ton luokan elämänhallintaongelmaisesta, joka jatkaa aborttien tekoa.
siittiöstä pitää saada aikaiseksi joku Pertti tai Pirkko?