Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ne täällä haukutut nuoret äidit ruotivat teitä blogeissaan,arvon mammat!

Vierailija
21.01.2011 |

Te,jotka olette aikojen saatossa haukkuneet täällä palstalla nuoria äitejä ja linkkailleet heidän blogejaan, nyt on teidän vuoro. Itse seurasin viimeisintä keskustelua ja olin niin varma,että joku heistä edes tekee kirjoituksen tästä ihmeellisestä solvaamisesta. Jokainen heistä on tainnut tehdä sellaisen. Jokaisen tekstissä on ihan suoraa asiaa, näitäkö te oikeasti haksatte haukkua? En osaa linkata blogeja tähän, mutta tiedätte varmasti blogit mistä puhun! Sitä saa mitä tilaa ;)

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nimittäin muutenkaan ymmärrä blogeja joiden sisältönä VAIN odotus/lapset, pahoittelen:) MUTTA kävin nyt katsomassa mitä arvon blogistit ovat aiheesta kirjoittaneet. Jotenkin hämmensi tämä "en uskonut että ketään kiinnostaa mun elämä niin paljon..." jne. Miksi sitten kirjoitat blogia?

Vierailija
82/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin eräs Bloggaaja ja "teini"äiti :) Mun äiti teki mut parikymppisenä ja minä omani parikymppisenä.

Äitini jaksaa hoitaa lastani ja olla mummo :)

Hän ei valita että, onpas niin kipeet paikat ettei hän nyt jaksa hoitaa lasta. Myös minun mummini jaksaa hoitaa poikaa :)

Äitiyden parhautta ei voi mitata iässä vaan jokaisen tekemisistä!

Esim tämä että,kauhistellaan kun teiniäidit käyttää rahaa lapsiin :o

Eräskin mamma joskus kirjoitti näin:

"En ymmärrä miten tällä teinillä on ollut varaa ostaa lapselleen uudet turvakaukalot ja istuimet,kirpparilta olisi järkevästi voinut ostaa"

Minä ainakin ostin kalliit pelit ja vempaimet. En ulkonäöllisistä syistä enkä miettinyt rahanmenoakaan koska minulle tärkeintä oli LAPSEN TURVALLISUUS! Käyttämätön,uusi istuin on varmasti kolaroimaton ja tarkistin testitulokset.

En myöskään halua lapselleni toisten vanhoja vaatteita ja kenkiä jotka joku muu on jo astunut littaan. Sehän pilaa lapsen jalat!

Minä lapsena sain aina serkkuni vaatteet kun kaverini saivat uusia ja hienoja. En minä siihen kuollut mutta muistan pettymykseni, joten tarjoan omalle lapselleni vain parasta.

Ja jos minun blogissani joku jotain häiritsis toivoisin sen jonkun laoittavan minulle sähköpostia tai kirjottaisi blogiini asiasta. Eikä tulisi tänne selittämään seläntakana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nuorena äitinä olen nyt seuraillut näitä keskusteluja täällä palstalla ja monissa blogeissa.

Turhaa provosointia vähän puolin ja toisin minun mielestäni.

Omaa blogiani ei ole tänne linkitetty, mutta varmaan täyttää kaikki "huonoteiniäitiblogikaikessasäälittävyydessään" kriteerit.

Hyvät päivänjatkot teille kaikille! Ikävää kun oikein tahallaan voidaan olla ilkeitä toisille.

- Sini

Vierailija
84/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luet sen lauseen ihan loppuun asti, niin kirjoittaa "Ketä ihmistä kiinnostaa niin paljon mun elämä, että täytyy ihan keskustelupalstalla ruoskia?". Hanki kenties lukulasit tai jotain?

-Mamma 22v, edelleen teiniksi haukuttu

Vierailija
85/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luet sen lauseen ihan loppuun asti, niin kirjoittaa "Ketä ihmistä kiinnostaa niin paljon mun elämä, että täytyy ihan keskustelupalstalla ruoskia?". Hanki kenties lukulasit tai jotain?

mutta eikö ne ole kirjoitettu siksi että oletetaan että kiinnostaa? ikävää, että haukutaan, totta kai, mutta se vaan on niin et jos blogia pidät, niin kaikki EI tykkää. vai saako vaan ne hymistelyt tuoda julki? sinähän kerrot elämästäsi, silloin se on se asia josta muodostetaan mielipide.

Vierailija
86/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö ne ole kirjoitettu siksi että oletetaan että kiinnostaa? ikävää, että haukutaan, totta kai, mutta se vaan on niin et jos blogia pidät, niin kaikki EI tykkää. vai saako vaan ne hymistelyt tuoda julki? sinähän kerrot elämästäsi, silloin se on se asia josta muodostetaan mielipide.

eli en pidä nykyisiäkään nuoria äitejä automaattisesti kakaroina tai huonoina äiteinä, mutta pakko myöntää että joistakin tässä mainituista blogeista sai sen kuvan että pitäjä on vielä aika kypsymätön:) Minkä aika varmasti korjaa, enkä edes pidä sitä minään suurena puutteena:)

Vierailija
87/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen saanut esikoisen 20v : Millä verukkein sanot blogistia kypsymättömäksi? Minusta kaikki mitä he kirjoittelvat ovat täysin normaalia ja hyvää.

Vierailija
88/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaikki voi sanoa mitä haluavat. Mutta se millä perustein toiselle sanot jotain pitävät yleinsä paikkanasa. Vai? Kukaan ei täällä perustele syytäksiään ja miksi haukkuvat toisiaam. Toistellaan vaan itseään.

Vierailija
89/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisinkin hiukka kypsymätön... Se EI tarkoita sitä että lapsesta ei osaisi huolehtia

tai että olisi huonoäiti!

Tuntuu että täällä kirjoittelee vain kasa katkeroituneita vanhoja pieruja!

Jokuhan täytyy olla vialla. Henkisesti paha olla? Traumoja? Kun tarvitsee näitä nuoriaäiteja alkaa mollaamaan. Rahankäyttö ja lapsenhoito ovat jokaisen oma-asia ja jos ette tunne ihmistä ja tiedä miten esimerkiksi lapsi oikeasti voi,niin ei tiellä ole syytä hyökätä heitä vastaan. Henkinen kypsymättömyys ja pahaolo ovat hoidettavissa.

-viittävaille valmis psykoplogi

Vierailija
90/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei heistä kukaan uskaltaisi sanoa noita kirjoittamiaan asioita päin naamaa?

Arvaan, ettei näistä av-mammoista kukaan uskaltaisi sanoa omia kirjoittamiaan asioita päin naamaa.

Tosin, yksi merkittävä ero on näillä blogimammoilla ja tämän palstan mammoilla - blogimammat kuitenkin uskaltavat ihan naamansa kera kirjoittaa asiansa, kun taas tämän palstan paskasakki uhoaa mieluummin nimettömänä ja kasvottomana. ;> Eli siinä mielessä ei paljoa varaa sanoa.

Vierailija
91/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et taida tietää että teini tulee ruotsin kielen djäkne-sanasta ja tarkoittaa noin 16-22-vuotiasta

oikeesti ei vanhat mammat taida tietää mitä "teini" tarkoittaa :DD

Teini tulee englannin kielestä, ikävuosista 13-19: thirTEEN, fourTEEN, fifTEEn jne.

Vierailija
92/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "teini" on tullut suomeen ruotsin kielen djäkne-sanasta jo Agricolan aikoina, silloin sillä oli eri merkitys. Eli aivan turha ilkkua ihmistä, joka asian tiesi.

Totta on, että nykymerkitys yhdistetään tuohon englannin "teenageriin", mutta sanan alkuperäinen lähde se ei missään nimessä ole.

Vierailija
93/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-miestä ei ole löytynyt tai

-mies ei suostu lapsentekoon tai

-raskaus ei ala yrityksistä huolimatta tai

-nuorena on tehty abortti eikä uskallettu heittäytyä äitiyteen

Vierailija
94/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut sillon ja sillon, sieltä ja sieltä. Tänäpäivänä tulee kuitenkin tuo teinikäsitys tuolta englannin kielestä, ja nykymerkitys on vähän erinlainen kuin ennen.

Tänä päivänä teinillä tarkoitetaan juurikin 13-19 vuotiasta. Oli se sitten sanan alkuperäinen lähde tai ei, nyt eletään kuitenkin tätä päivää!

Vierailija
95/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä melkoinen duckface...!

Vierailija
96/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

profiilikuvassasi?

No hoh hoh, katsoppa kuvaa tarkemmin! :--------D

mun suu on puoliksi "vinossa" jos noin nyt voi sanoa, enkä työnnä huuliani millään lailla törrölle :--------------D Mulla on luonnostaan ihan liian "täyteläiset" huulet omasta mielestäni, ja suurimmassa osassa kuvia yritän saada ne näyttää kyllä pienemmiltä, enkä suuremmilta :--------D

And if u didint know;

you know that face you make when you're about to take that perfect picture of yourself for the internet?

you know, the pose where you push your mouth out in that sort of pout / kiss face to make it look like you've got big pouty lips, a super-defined jawline, and model-quality cheekbones?

Vierailija
97/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesänä esim. ihmettelin kun 6 vuotias tyttö oli uimassa yksin uimarannalla. Tapasin hänen teiniäitinsä myöhemmin ja hän paasasi, että ihme kun täällä kytätään vielä 10 vuotiaita lapsia uimarannalla. Hän kyllä antaa lapsensa kulkea ihan vapaasti, on muutakin tekemistä.

Justjoo..

Toinen esimerkki. Sukulaiseni on töissä eräässä paikassa, missä huostaanotettuja lapsia ja tuetaan myös perheitä. Niin surkeita tapauksia, ettei uskoisikaan. Ei vaitiolovelvollisuuttaan riko, koska ei sano nimiä. Mutta siellä on opettelemassa sellaisia tyttöriepuja ihan perusasioita kun on vauvan saaneet, että huhheijaa. Vauva on heille riesa ja karkaavat iltaisin bilettämään kun saavat vauvan nukkumaan. Monissa tapauksissa on jouduttu lapsi ottamaan väliaikaisesti huostaan.

Sitten heillä on jo teiniäitien koululaisia siellä, jotka ovat jo ehtineet nähdä niin paljon lapsuudessaan kun äiti on viettänyt villiä nuoruutta teiniäitinä, että psyykkisiä ongelmia on tosi paljon. Ja nämä lapset on vasta 7-9 vuotiaita.

Todelllisuus ei ole suurimmassa osassakaan sitä, että teiniäiti sisustaa kotia nätisti miehensä kanssa ja iloinen nuori mummi hoitaa lastenlastaan yms. Näitä surkeita tapauksia on tosi paljon, joissa on luultu, että se poikakaveri menee mun kaa naimisiin kun hommaan itseni paksuksi. Ja kun poika jättääkin niin sitten ollaan ihan hukassa. teiniäitiys on vielä periytyvää, sääli vain.

Oma äitini on tehnyt lapset nuorena ja hoitanut meidät kotona kouluun saakka..

Sai silti opiskeltua hankittua työn ja omaisuuttakin löytyy..

Taloja omistaa 4 kuten myös autoja ja kaikki velattomia.

Rahastakaan meillä ei ole ikinä ollut pulaa vaikka yhden ihmisen palkalla koko perhe elätettiin..NUORINA!!

Vanhempani käy usein ulkomailla ja pystyy pitämään töistä palkatonta vapaata.

Jaksaa nyt osalistua lapsenlapsien elämään ja nyt saa taas sen oman elämänkin takaisin kun lapset on lentänyt jo pesästä.

Sekö teitä vanhoja mammoja vituttaa että nuoret äidit pärjää elämässään paremmin kuitenkin kuin te?

Vierailija
98/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesänä esim. ihmettelin kun 6 vuotias tyttö oli uimassa yksin uimarannalla. Tapasin hänen teiniäitinsä myöhemmin ja hän paasasi, että ihme kun täällä kytätään vielä 10 vuotiaita lapsia uimarannalla. Hän kyllä antaa lapsensa kulkea ihan vapaasti, on muutakin tekemistä.

Justjoo..

Toinen esimerkki. Sukulaiseni on töissä eräässä paikassa, missä huostaanotettuja lapsia ja tuetaan myös perheitä. Niin surkeita tapauksia, ettei uskoisikaan. Ei vaitiolovelvollisuuttaan riko, koska ei sano nimiä. Mutta siellä on opettelemassa sellaisia tyttöriepuja ihan perusasioita kun on vauvan saaneet, että huhheijaa. Vauva on heille riesa ja karkaavat iltaisin bilettämään kun saavat vauvan nukkumaan. Monissa tapauksissa on jouduttu lapsi ottamaan väliaikaisesti huostaan.

Sitten heillä on jo teiniäitien koululaisia siellä, jotka ovat jo ehtineet nähdä niin paljon lapsuudessaan kun äiti on viettänyt villiä nuoruutta teiniäitinä, että psyykkisiä ongelmia on tosi paljon. Ja nämä lapset on vasta 7-9 vuotiaita.

Todelllisuus ei ole suurimmassa osassakaan sitä, että teiniäiti sisustaa kotia nätisti miehensä kanssa ja iloinen nuori mummi hoitaa lastenlastaan yms. Näitä surkeita tapauksia on tosi paljon, joissa on luultu, että se poikakaveri menee mun kaa naimisiin kun hommaan itseni paksuksi. Ja kun poika jättääkin niin sitten ollaan ihan hukassa. teiniäitiys on vielä periytyvää, sääli vain.

Oma äitini on tehnyt lapset nuorena ja hoitanut meidät kotona kouluun saakka..

Sai silti opiskeltua hankittua työn ja omaisuuttakin löytyy..

Taloja omistaa 4 kuten myös autoja ja kaikki velattomia.

Rahastakaan meillä ei ole ikinä ollut pulaa vaikka yhden ihmisen palkalla koko perhe elätettiin..NUORINA!!

Vanhempani käy usein ulkomailla ja pystyy pitämään töistä palkatonta vapaata.

Jaksaa nyt osalistua lapsenlapsien elämään ja nyt saa taas sen oman elämänkin takaisin kun lapset on lentänyt jo pesästä.

Sekö teitä vanhoja mammoja vituttaa että nuoret äidit pärjää elämässään paremmin kuitenkin kuin te?

Surullinen faktahan se on. Tiedän valitettavasti itsekkin muutamia NUORIAäitejä, joita kiinostaa enemmän biletys kuin se lapsen kanssa oleminen, ja näissä tapauksissa lapsi on otettukkin huostaan. Mutta löytyy tämmöisiä tapauksia myös vanhemmistakin äideistä. Ei se ikää aina katso.

Iästä riippumatta, jos äidiksi ryhtyy, pitäisi olla sen verran kypsä, että kantaa vastuun siitä lapsestaan. Jos ei edes aijo yrittää olla hyvä äiti, pitäisi tehdä abortti (en kyllä tätä hyväksy), ja muistaa huolehtia siitä ehkäisystä, että "vahinkoja" ei pääse tapahtumaan. TAI ajatella lapsen parasta heti lapsen syntyessä, ja antaa lapsi sitten adoptioon jolloin lapsen tulevaisuus on yleensä turvattu ja varmasti onnellisempi.

teevee rudi

Vierailija
99/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle. Alkoi nuoria tyttöjä pyöriä Koskikeskuksessa ja kas, yhtäkkiä oli maha pystyssä monella kun oli niin eksoottista odottaa lasta ulkomaalaiselle miehelle.

Niin tasapainoista, että...

Vierailija
100/128 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä äitinuoriso äityikin hohottelemaan ja kommentoimaan lapsellisen yksisanaisesti sekä nimittelemään idiootiksi ym. törkeää. Meni maku. Ehkä he eivät olekaan puolustelun arvoisia.