Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ne täällä haukutut nuoret äidit ruotivat teitä blogeissaan,arvon mammat!

Vierailija
21.01.2011 |

Te,jotka olette aikojen saatossa haukkuneet täällä palstalla nuoria äitejä ja linkkailleet heidän blogejaan, nyt on teidän vuoro. Itse seurasin viimeisintä keskustelua ja olin niin varma,että joku heistä edes tekee kirjoituksen tästä ihmeellisestä solvaamisesta. Jokainen heistä on tainnut tehdä sellaisen. Jokaisen tekstissä on ihan suoraa asiaa, näitäkö te oikeasti haksatte haukkua? En osaa linkata blogeja tähän, mutta tiedätte varmasti blogit mistä puhun! Sitä saa mitä tilaa ;)

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme koe tarvetta täällä anonyyminä huudella ;)

Vierailija
42/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yksi noista bloggareista? Lapsesi ei tainnut olla vielä syntynyt?:) Onnea kamalasti sinulle ja heille muillekin bloggaajille, kadehdin hieman teitä kun ette lannistu moisesta haukkumisesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka noissa nuorissa näkee jotain kamalaa niin valaiskaahan nyt tätäkin mammaa että mitä? Mulla ei nyt ihan ekana osu silmään. Tosin en käynyt läpi kuin blogien ekat sivut enkä vanhoja kirjoituksia.

Vierailija
44/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 21-vuotiaana, aika hukassa olevana. Kunnialla hoidin lapseni, mieheni opiskeli ammatin ja nyt minäkin olen työelämässä.

Minua kohdeltiin kuin paskaa, pidettiin idioottina ikäni takia. Neuvolassa soiteltiin sossuille, yritettiin pistää ensikotiin iän perusteella. Syitä ei ollut eikä niitä annettu; ei onnistunut. Meillä ei ole koskaan juotu tai tehty muutakaan "teiniä", on toki kipuiltu paljonkin ja oltu hukassa välillä. Tulikamalan paha mieli, kun joku 30-vuotias neuvolantäti piti itseään niiiin aikuisena ja hienona, kun ihan eli miehensä rahoilla keskiluokkaista unelmaansa ja haukkui perhettäni, tapaani hoitaa omaa lastani ja miehenikin oli kuulemma "epämääräinen".

En ole koskaan tajunnut, miksi ikääntyminen on niin kamalaa. En ole persikkaihoinen säihkysääri varmaan koskaan ollutkaan, mutten ymmärrä perusnaisten tarvetta hyökkäillä nuorempiensa kimppuun. Milloin isketään ikä-kortilla ("niin mäkin joo luulin tossa iässä.."), milloin vähätellään suhdetta ("pyh, 6 vuotta ei ole mitään, me ollaan oltu nyt 16.."), ja kun näistä erehdyt kirjoittamaan, tulee viimeisenä epävarmuus-kortti: "tuskin tarttis noitakaan tänne kirjoitella, josset olis vielä noin nuori ja naiivi, että välität muiden mielipiteistä!!"

Minä näen työssäni vanhemmanpuoleisia ihmisiä päivittäin. Naiset ovat katkeria, vihaisia suorastaan. Heitä ottaa päähän kun eivät ole uskaltaneet toteuttaa unelmiaan, erottua joukosta tai olla ylpeitä saavutuksistaan, vaikka olisivat virheitä tehneetkin- vanhemmalla iällä he kiukuttelevat kuin pikkulapset, vaativat erivapauksia ikänsä takia ja olettavat kaikkien tottelevan heitä. Keskustelin joskus ammatinvalinnasta erään naisen kanssa, tämä puuskahti kun kerroin olevani unelma-ammatissani: "meidän aikana ei mitään unelmoitu, mentiin vaan töihin! te nuoret luulette että kaikki on aina niin hienoa ja pitää olla unelmia ja..." Aika surullista :/.

Moni täällä av:llakin jämähtää jo alle 30-vuotiaana "ehe ehe sä käytit hymiöitä"-kirjoitteluun, muutosta ei hyväksytä. Nelikymppiset shoppailevat VeroModassa, viisikymppiset vauvakuumeilevat. En ole sanonut että keski-ikäisen pitäisi pukeutua mummokolttuihin tai lopettaa lapsenteko ikänsä takia, mutta kohta minua siitäkin syytetään (kuten lukuisista kirjoitusvirheistä, oudosta tyylistä, siitä että "osui" jne.) :). Monella naisella on kamala itseinho päällä, mutta vähintään yhtä moni yrittää kuvitella että olemalla "nuorekas" (ja taatusti timmimpi kuin se naapurin löysä teini, jonka persettä ukko tuijottelee saunakalja kädessään!!) voittaa muiden hyväksynnän ja saa Paremman Ihmisen mitalin.

Vierailija
45/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voisin ihan samat asiat sanoa päin naamaa, jos joku näistä av-mammoista jotain tulisi sanomaan.. Mutta epäilen että niin ei tule tapahtumaan. Ehkä vaan tämä anonyyminä haukkuminen ja arvostelu jatkuu tääl, kivaa iltaviihdettä! ;)

- Peace, love and poopdiapers Essi

Vierailija
46/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi mielikuva, että nuo nuoret äidit elävät hyvinkin lapsikeskeistä elämää. Sitähän tuo bloggaaminenkin heille on: lapsiarjen dokumentointia, ainakin sen osasia. On totta, että heidän vapaa-aikansa, muotinsa ja kiinnostuksenkohteensa ovat erilaisia kuin meidän nelikymppisten äitien. Aivan kuten meidän eroavat äitiemme sukupolven kiinnostuksenkohteista. Selvähän se. Niin kauan kuin kyse ei ole huumeista, seksitaudeista, rikoksista, saatananpalvonnasta, lasten pahoinpitelyistä tai laiminlyönneistä, ei meillä ole aihetta kauhistella. Olen iloinen, jos olen joskus osannut antaa jonkun hyvän neuvon tällä palstalla nuorelle äidille. Ehkä hän on kertonut minulle jotain, mitä en ole tiennyt.

Vierailija
47/128 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näitä haukkujia löytyy myös meistä nuorista :/ Toisaalta sen ymmärtää että,joku ottaa sen todella henkilökohtaisesti ja se kolahtaa kun sanotaan huonoksi äidiksi. Se satuttaa varmasti jokaista äitiä. En ymmärrä millä verukkeella vanhemmatäidit ovat niin ilkeitä ? Kun heitä ei ole sanottu alkujaa huonoiksi äideiksi.

Mielestäni kaikki voisimme keskustella rakentavasti aiheesta! ja perustella mielipiteet. Ei vain näin : On huono äiti koska on nuori,nätti,ostaa vaatteita lapselleen,kirjoittaa blogia jossa on kirjotusvierheitä!

Vaan todella perustella että miksi on niin väärin jos ostaa merkkivaatteita ja miksi muka on niin huono äiti?

Vierailija
48/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..anonyymille joka arvaili, uskaltaisiko meistä kukaan sanoa kirjoittamiamme juttuja päin naamaa..

Vastaus on että KYLLÄ!

Jos jollakulla anonyymillä av-mammalla ois edes pokkaa tulla sanomaan itse päin naamaa, niin aivan varmasti antaisin tulla samalla mitalla takaisin! :)

Mutta jatkakaa toki anona täällä, niinkuin Essi tuossa sanoikin niin mukavaa iltaviihdykettä vaan meille! ;)

rakkain terveisin rudi! :----)

Vierailija
49/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla melkoinen satanisti,jos Mokomaa kuuntelee...

Vierailija
50/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi mielikuva, että nuo nuoret äidit elävät hyvinkin lapsikeskeistä elämää. Sitähän tuo bloggaaminenkin heille on: lapsiarjen dokumentointia, ainakin sen osasia. On totta, että heidän vapaa-aikansa, muotinsa ja kiinnostuksenkohteensa ovat erilaisia kuin meidän nelikymppisten äitien. Aivan kuten meidän eroavat äitiemme sukupolven kiinnostuksenkohteista. Selvähän se. Niin kauan kuin kyse ei ole huumeista, seksitaudeista, rikoksista, saatananpalvonnasta, lasten pahoinpitelyistä tai laiminlyönneistä, ei meillä ole aihetta kauhistella. Olen iloinen, jos olen joskus osannut antaa jonkun hyvän neuvon tällä palstalla nuorelle äidille. Ehkä hän on kertonut minulle jotain, mitä en ole tiennyt.

Vierailija
51/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin katosi hienotunteisuus ja hyvät käytöstavat? Pään aukomisessa ei ole mitään rohkeaa eikä hienoa, oli minkä ikäinen tahansa.

34

Vierailija
52/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti uskaltaisi sanoa päin naamaa,lyön vetoa

Vierailija
53/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä taas en suosi tuota päin naamaa sanomista.

Mihin katosi hienotunteisuus ja hyvät käytöstavat? Pään aukomisessa ei ole mitään rohkeaa eikä hienoa, oli minkä ikäinen tahansa."

Vierailija
54/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kerran päin naamaa nii kirjoittakaa sitten edes blogiin älkääkä tääl seläntakana haukkuko. Myös sähköposti on tervetullutta jos ei kommenttia voi laittaa.

Vierailija
55/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmasti uskaltaisi sanoa päin naamaa,lyön vetoa

Vierailija
56/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä taas en suosi tuota päin naamaa sanomista. Mihin katosi hienotunteisuus ja hyvät käytöstavat? Pään aukomisessa ei ole mitään rohkeaa eikä hienoa, oli minkä ikäinen tahansa."

Vierailija
57/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en suosi tuota päin naamaa sanomista.

Mihin katosi hienotunteisuus ja hyvät käytöstavat? Pään aukomisessa ei ole mitään rohkeaa eikä hienoa, oli minkä ikäinen tahansa.

Vierailija
58/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en suosi tuota päin naamaa sanomista.

Vierailija
59/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni nämä lapset joita näissä blogeissa esiintyy vaikuttaa onnellisilta ja heidän puolestaan on mietitty asioita monelta kannalta. Tietenkään ei voi varmaksi tietää kaikkea, kyllä blogissa pystyy antamaan erittäin hyvän kuvan vaikka todellisuus sitä olisikaan. Mutta tuolla ylläkin jo mainittiin niin eiköhän esimerkiksi neuvola olisi puuttunut jos äidit olisivat jotenkin epäkelpoja? Tekeekö näistä lapsista huonosti kasvatettuja vain se että äidit sattuvat olemaan nuoria? Ja sitä paitsi eihän noista edes ole kaikki vielä äitejä ja te täällä jo haukutte kuinka huonosti ne kasvattaa lapsensa!

Vierailija
60/128 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellista