Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen pettämisen jälkeen, miten saan itsetuntoni ylös?

Vierailija
14.01.2011 |

Miehelläni oli suhde n. vuosi sitten. Nainen oli nuorempi, hoikempi ym. Suhde paljastui, ja laitoin miehen valitsemaan - tavallaan hän aika nopeasti sitten valitsi minut ja perheen.

Meillä on mennyt ihan ok, vaikka asia on mielessäni varmaan päivittäin edelleen. Kuitenkin mulla on jatkuvasti olo, että mun täytyy miellyttää miestä, mitään ristiriitaa ei voi olla. Olen laihduttanut, laihdutan parhaillaankin, kuntoilen (mies on kova kuntoilemaan), laittaudun, pidän itsestäni huolta. En ole mielestäni ollenkaan pahimmasta päästä, ihan sopusuhtainen (168/65 kg), kasvoista nätti, hyvä kuntoinen, hyvä äiti, pidän huolen kodista (myös monista miesten hommista), raha-asioista..

Esim. seksissä hän ei hyväile mua ollenkaan - ei koske mihinkään muualle kuin "sinne". Kysyin että miksi näin, hän ei osaa sanoa. Ihan kuin hän ei pitäisi koskettamisesta. Tottakai mulle tulee mieleen, että olen vastenmielinen ja hän vertailee mua siihen toiseen.

Mulla on koko ajan tunne, että en riitä miehelle. Että mun pitäisi olla vielä laihempi, vielä kovakuntoisempi, vielä paremmannäköinen, tehdä vielä enemmän asioita.

Tiedostan, että jos itsekin pystyisin vahvistamaan itsetuntoani, se vaikuttaisi varmaan positiivisesti mieheenkin, mutta tässä on tällainen noidankehä. Ja jotkut päivät, viikot, kuukaudetkin menevät ihan mukavasti - ilman negatiivisiä tunteita. Mutta sitten kun ne tulevat, ne ovat hirveän voimakkaita ja tulee tunne, että kaikki romahtaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla on tullut jo paljon hyvia neuvoja, mutta muista ensimmaisena se etta sun pita ensin itse rakastaa itseasi, ennenkuin sa voit olettaa jonkun toisen rakastavan sinua.

Miehille usein kiinnostavia ovat naiset joilla on oma elama ja omia juttuja/harrastuksia. Nain teilla riittaa puheenaiheita, ja mies tietaa etta sulla on elama yos ilman sita.

Puitteko silloin kunnolla tuon suhde asian, minusta kun kuulostaa nyt silta etta sa et vielakaan tieda miksi mies hakeutui toiseen suhteeseen. Sun on vaikea alkaa korjaamaan teidan suhdetta ellet ensin tieda mika miehesi mielesta siina oli vikana. Saisitko miehesi pariterapiaan tata puimaan?

Teidan suhteessa on balanssi nyt ihan vinksallaan, ja se ei todellakaan voi jatkua onnellisena tuolla lailla kovin pitkaan. Slvita mielummin nyt heti miten suhdetta voi alkaa tasta korjaamaan vaikka se vaikeaa olisikin -voitte sitten jatkaa entista ehompana eteenpain.

Vierailija
22/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivusuhde johtui ehkä eniten hänen omasta sisäisestä kriisistään. Meille on parin vuoden sisään tapahtunut paljon muutoksia, ja tuohon ajanjaksoon liittyi niitä myös. Olin varmaan itsekin aika väsynyt ja masentunutkin pienten lasten kanssa kotona. Tuntui, että minusta vain kiskotaan kaikki irti, enkä saa vastavuoroisesti mitään. Mulla oli vain koti ja lapset, mies paljon matkoilla, olin hänelle kadekin.

Siinä pettämisessä oli varmaan monta tekijää, ja tavallaan ymmärrän ne, mutta ne loukkaavat silti. Jos minä olen heikoilla, hänen ratkaisunsa on pettäminen? Vaikka olen ujo, olen kuitenkin vahva ja mulle on tärkeä kohdata asiat suoraan - en välttele vaikeuksia. Hoidan monia asioita, siis käytännön tasolla pärjään aina, mutta olen varmaan tunteissani jollain tavalla sulkeutunut, minulla on suojakuori.

Minua on kasvatettu siten vanhanaikaisesti, että itseään ei saa korostaa, ulkoinen kauneus on väärin (tai siitä ei saa puhua). Olen oppinut vähättelemään ja häpeämään, ja siitä on hirmu vaikea päästä eroon. Vuosia olen yrittänyt ja yritän edelleen. Hirveän helppoa on ajautua vertailemaan itseään, ja yleensä sen vertailun häviää.

Ap

Taalla on tullut jo paljon hyvia neuvoja, mutta muista ensimmaisena se etta sun pita ensin itse rakastaa itseasi, ennenkuin sa voit olettaa jonkun toisen rakastavan sinua.

Miehille usein kiinnostavia ovat naiset joilla on oma elama ja omia juttuja/harrastuksia. Nain teilla riittaa puheenaiheita, ja mies tietaa etta sulla on elama yos ilman sita.

Puitteko silloin kunnolla tuon suhde asian, minusta kun kuulostaa nyt silta etta sa et vielakaan tieda miksi mies hakeutui toiseen suhteeseen. Sun on vaikea alkaa korjaamaan teidan suhdetta ellet ensin tieda mika miehesi mielesta siina oli vikana. Saisitko miehesi pariterapiaan tata puimaan?

Teidan suhteessa on balanssi nyt ihan vinksallaan, ja se ei todellakaan voi jatkua onnellisena tuolla lailla kovin pitkaan. Slvita mielummin nyt heti miten suhdetta voi alkaa tasta korjaamaan vaikka se vaikeaa olisikin -voitte sitten jatkaa entista ehompana eteenpain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi kun tein itse saman,selvisi ainakin että olen kiinnostava muidenkin kuin oman miehen mielestä.Sen jälkeen olimme tavallaan tasoissa.

Itsetuntoa nyt ei kannata rakentaa miehen ihailujen ja oman ulkonäön varaan,mitäs sitten jos ne katoaa?

Voi hyvinkin olla että ero olisi paras ratkaisu teille

Vierailija
24/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on nyt asetelma, että mies ottaa ja sun täytyy miellyttää tai mies lähtee uudestaan vieraisiin.

Et voi elää tällä tavalla.

En osaa neuvoa sinua. Mutta sinun pitäisi ymmärtää arvosi naisena. Jos miehesi ei arvosta sinua, taatusti on monia miehiä, jotka olisivat aivan innoissaan sinusta. Sinussa ei ole vikaa vaan junttimiehessäsi, joka ei ymmärrä, millainen kultapala olet.

Älä alistu miellyttämään miestäsi. Jos se lähtee, se lähtee. Yritä elää niin, että mene jos olet mennäksesi, mutta minä olen niin arvokas ihminen, että sinä se silloin olet menettänyt jotain, enkä minä.

Paljon lämpöisiä halauksia sinulle.

Vierailija
25/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pettävät miltei aina siitä syystä, että yksinkertaisesti kaipaavat sitä valloittamisen tunnetta. Sitä, että saa naisen antautumaan...suurin osa miehistä ei petä sen vuoksi, että kotona saisi huonoa seksiä tai seksiä ei ole ollenkaan. Miehet ovat kautta aikojen ollut samanlaisia: naiset pysyivät kotona luolissaan mutta miehet vaelsivat kuukausiakin metsästyshommissa ja samalla kuksivat vieraiden heimojen naisia. Niin se vaan on. Ja jos miettii eläinkuntaa: naarailla on kiima-aika ja urokset ovat valmiita milloin vain eli silloin, kun naaras on kiimassa.

Eli, miehesi tuskin vertailee sinua ja hoitoaan. Ja minkälainen ikinä heidän suhteensa on ollut, se on ollut täysin erilainen kuin teidän. Ei ole sinun vikasi, että miehesi petti!

Eli ulkoista koko homma. Sinä olet ollut täysin ulkopuolinen tekijä miehesi tekemisissä.

Tsemppiä!

ps. tuttu juttu muuten tuo miehen pettäminen: se on tapahtunut minulle, parille ystävälleni ja omalle äidillenikin. Ja kaikki olemme kysyneet: mikä minussa on vikana? Mutta kun tosiasiassa se vika on täysin ollut miehissä...

Vierailija
26/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miehen pettämiseen saattaa olla vauvan tulo perheeseen. Kun nainen odottaa lasta ja on jatkuvasti ärtynyt, pahoinvointinen ja haluton tekemään mitään "yhteistä kivaa" miehen kanssa. Niin suurin osa miehistä tuumaa että pakko on jostain saatava sitä "itseään". Aikoinaan kun entinen vaimoni odotti lasta niin en jaksanut enään katsella sitä kärsimyksessä pyörivää naista ja päätin jatkaa elämääni menemällä vieraisiin ja sain hyvän olon tunteen hetkeksi ulos. Löysin aiheeseen liittyvän artikkelinkin, jossa pohditaan tätä aihetta hieman laajemmin.
http://treffipalvelut.fi/miksi-mies-pettaa-raskausaikana/

Vierailija
27/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2011 klo 14:17"]

Mitat olivat 168cm/65kg? Haloo! Ap on täysin normaalikokoinen nainen.

[/quote]

On HIEMAN pyöreä, parempi olisi  58-60 kiloisena. Mutta laihduttaa ei saa toisen takia, vaan itsensä ja omasta halusta. Jos itse on itseensä tyytyväinen niin siihenhän ei kellään ole mitään sanomista.

Vierailija
28/28 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäisi miellyttää sun miestä?? senhän pitäisi miellyttää nyt sua kaikin tavoin sen jälkeen miten sua loukkasi. älä matele, vaan nouse ylös! kanna itsesi ja vaadi kunnioitista itsellesi just sellaisena kuin olet! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme