Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen pettämisen jälkeen, miten saan itsetuntoni ylös?

Vierailija
14.01.2011 |

Miehelläni oli suhde n. vuosi sitten. Nainen oli nuorempi, hoikempi ym. Suhde paljastui, ja laitoin miehen valitsemaan - tavallaan hän aika nopeasti sitten valitsi minut ja perheen.

Meillä on mennyt ihan ok, vaikka asia on mielessäni varmaan päivittäin edelleen. Kuitenkin mulla on jatkuvasti olo, että mun täytyy miellyttää miestä, mitään ristiriitaa ei voi olla. Olen laihduttanut, laihdutan parhaillaankin, kuntoilen (mies on kova kuntoilemaan), laittaudun, pidän itsestäni huolta. En ole mielestäni ollenkaan pahimmasta päästä, ihan sopusuhtainen (168/65 kg), kasvoista nätti, hyvä kuntoinen, hyvä äiti, pidän huolen kodista (myös monista miesten hommista), raha-asioista..

Esim. seksissä hän ei hyväile mua ollenkaan - ei koske mihinkään muualle kuin "sinne". Kysyin että miksi näin, hän ei osaa sanoa. Ihan kuin hän ei pitäisi koskettamisesta. Tottakai mulle tulee mieleen, että olen vastenmielinen ja hän vertailee mua siihen toiseen.

Mulla on koko ajan tunne, että en riitä miehelle. Että mun pitäisi olla vielä laihempi, vielä kovakuntoisempi, vielä paremmannäköinen, tehdä vielä enemmän asioita.

Tiedostan, että jos itsekin pystyisin vahvistamaan itsetuntoani, se vaikuttaisi varmaan positiivisesti mieheenkin, mutta tässä on tällainen noidankehä. Ja jotkut päivät, viikot, kuukaudetkin menevät ihan mukavasti - ilman negatiivisiä tunteita. Mutta sitten kun ne tulevat, ne ovat hirveän voimakkaita ja tulee tunne, että kaikki romahtaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota silikonitissit jos sulla on pienet.

Joku 75G niin saat kenet miehet vaan.

Hanki uusi kampaus. Rakennekynnet ja ripsienpidennykset.

Vierailija
2/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yrittää unohtaa ja jatkaa eteenpäin, mutta silti mulle on tavallaan osoitettu, että mut voi tarvittaessa vaihtaa.

En tiedä, olisiko minusta pettämään. Periaatteessa en haluaisi vaipua samalle tasolle - mielessä on tosin käynyt vaikka kuinka monesti.

En haluaisi erotakaan, kuitenkin pääasiassa me ollaan mielestäni selvitty tästä jupakasta kohtalaisen hyvin. Mies ehkä luulee, että mä en sitä juurikaan ajattele, koska en puhu asiasta, mutta todellisuudessa se on mielessäni päivittäin.

Heti kun meillä on erimielisyyttä, mulle tulee kamalan syyllinen olo ja olen kiiruhtamassa sovittamaan asiaa, vaikka vika ei olisi yksin minussa. Mies mököttää, eikä osaltaan yritä ratkoa pulmia. Minä sitten pyytelen anteeksi, jotta asia saadaan pois päiväjärjestyksestä. Tämäkin alkaa syödä mua sisältä, en jaksaisi olla aina se, joka hoitaa asiat kuntoon.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä ole kuin hieman pyöreä... Voi että... ekanakin tuntuu pahalta sun puolesta.

-Onko mies koskenut sua aiemmin joka paikkaan, mutta lopetti jossain vaiheessa?

Sano hänelle suoraan, että susta tuntuu ettei mies halua koskea sua, koska et ole täydellisen timmi. Itse varmaan suutuuisin ja raivoisin tuossa tilanteessa, ettei varmasti jäisi epäselväksi.

En tiedä... kauhean vaikea tilanne. Ehkä sun olis pitänyt panna mies tiukemmalla silloin kun suhde paljastui, jotta olisit tehnyt selväksi, ettet roiku hänessä, vaan että olette tasavertaisia. Nyt teidän "vaakakuppi" ei ole tasoissa vaan sinä tunnet alemmuutta kun et ole täydellinen...Mutta tuskin hänkään on?!

Jossain määrin tiedän miltä susta tuntuu, koska exäni oli ulkonäkökeskeinen ja sanoi että jos mä myöhemmin lihon, niin hän ei voi olla mun kanssa enää. (ja mies oli 27v!) Tavallaan suhteessa oli turvaton olo, kun mies esittää tuollaisia "uhkauksia".. Rakkaudenhan pitäis kestää tuollaiset ongelmat, eikä kukaan meistä säily 20-vuotiaan näköisenä ikuisesti!

Tottakai sun on hyvä oman itsesi takia pitää huolta terveydestä ja ulkonäöstä, mutta miehen takia, kelpaamisen takia ei!

En mä osaa muuta sanoa, kuin että tsemppiä ja halaus, toivon ettei sun tartte pelätä kelpaamistasi tulevaisuudessa vaan saat olla ihan oma itsesi!!!

Vierailija
4/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota silikonitissit jos sulla on pienet.

Joku 75G niin saat kenet miehet vaan.

Hanki uusi kampaus. Rakennekynnet ja ripsienpidennykset.

Tisseihin ei taida olla varaa, mutta nuo muut ovat ihan hyviä vaihtoehtoja! Kampaajalle olenkin menossa.

Ap

Vierailija
5/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten osta uusi hajuvesi, kengät ja laukku :)

Vierailija
6/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä saat sitten tehdä ihan koko loppuelämäsi, etkä pääse milloinkaan mielesi kanssa tasapainoon.

Minun mieheni petti minua noin vuosi sitten. Se asia puhuttiin silloin selväksi, mutta kaiveleehan se minun mieltäni. Koskaan sen jälkeen ei ole mies kysynyt miten voit/onko kaikki ok...tekisi mieli huutaa että ei ole ok.

Asia vaivaa vieläkin minua, mutta mielyttämisen linjalle en ole lähtenyt. JOs en tällaisena kelpaa, menköön ovesta ulos.

Jo nyt on välillä niin paha olla itseni kanssa, että jos pitäisi vielä miestäkin mielyttää niin päähän siinä hajoaisi.

Toiset sanovat että pettämisen jälkeen menee aikaa, kun kaikki palautuu enalleen...mutta olen nyt alkanut huomaamaan, että välillä mieheni ottaa todella minua päähän..joskus toivon että pettäisi uudelleen, niin voisin sitten lempata pellolle. Ehkä se rakkaus sitten katosi jonnekin.

Me oltiin 14.v. yhdessä ennen kuin petti, koskaan ei pahaa sanaa toiselle sanottu, eikä yhtään kertaa riidelty...nyt vaan ahdistaa...mutta en halua ottaa asiaa enää esille...

Tutki itseäsi ja sisintäsi..ja jos haluat muuttua ulkoisesti, tee se itsesi takia, älä miehesi.

Vierailija
7/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule loppua.. Olen ollut kotona lasten kanssa, ja mulla ei ole ollut oikein mitään omaa juttua pariin vuoteen. Nyt alan pikkuhiljaa rakentelemaan omaa elämääni, ja tunnen, että se tekee mulle tosi hyvää. En elä vain muita varten.

Oikeasti haluan, että liittomme toimisi, ja siihen on olemassa edellytykset. Mutta haluaisin, että mieheni tulisi myös osaltaan vastaan. Ei multakaan ole kysytty, että miten voin eikä mies ota tätä episodia puheeksi itse. Toki ymmärrän, että haluaa varmaan unohtaa sen, koska kärsi siitä itsekin. Mutta mun mielestä olisi tärkeää välillä "päivittää" tilanteemme.

Ap

Vierailija
8/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pettäminen ole ulkonäöstä kiinni. Eikä sun tarvitse tehdä temppuja miellyttääksesi miestä. Toki on aina kohteliasta omankin miehen mielestä pitää itsestään huolta, mutta kyllä sä olet aivan väärillä urilla nyt, jos kuvittelet, että tuo kaikki on ulkonäöstä kiinni.

Vierailija
9/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun välttämättä tarvitse rakastajaa hankkia jos et halua, mutta flirtti muiden miesten kanssa nostaa itsetuntoasi kummasti - varsinkin kun saat varmasti vastakaikua, kun olet kerran laihduttanut ja nätti :) Turha pilata elämäänsä tuollaisen miehen takia.

Vierailija
10/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat sen itsetuntosi pois miehen taskusta!

Luettelet avauksessa monen monta asiaa, josta sinun on syytä arvostaa itseäsi. Ne ovat paljon kestävämpiä ja merkittävämpiä kuin ulkonäkö, joka vuosien varrella väistämättä muuttuu.

Olet sitkeä ja kestävä. Olet kyennyt olemaan armollinen miehellesi kun olet ottanut hänet takaisin. Ole vähän armollinen myös itsellesi. :)

Vierailija
11/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit antaa miehellesi tuollaista valtaa ylitsesi? Ota nimenomaan itsestuntosi pois miehen taskusta! Miten voit antaa hänen masentaa sinua noin? Ulkonäöllä ja pettämisellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, maailman suurimpia kaunottariakin miehet pettävät. Ja se kotona ahkeroiminen on aivan yhtä älytöntä.

Pitkässä sutheessa on normaalia että ei olla samalla tavalla kiimaisia ja rakkauden huumassa kuin alussa. Miehesi on siirtynyt muihin asioihin elämässään kuin sinun palvomiseesi, ja sinun pitäisi tehdä nyt nopeasti sama asia! Voitte olla hyvissä väleissä ja kaikki voi olla hyvin teillä, mutta lopeta sinäkin miehessäsi roikkuminen. Ala arvostaa itseäsi, ja tehdä asioita, joista sinä pidät!

Vierailija
12/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus nainen,älä ole kynnysmattona!

Vierailija
13/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisi keskittyä tosiaan enemmän myös itseensä. Pelkään vain niin kovasti, että sama toistuu uudestaan, ja se olisi liian rankkaa. Tiedän että selviäisin, mutta ero ei ole ensimmäinen vaihtoehto tällä hetkellä.

Tavallaan se, että mies on osoittanut, että minut voi korvata, on kammottava ajatus ja se syö minua. Miksi en riitä tai en riittänyt? Kuten tässäkin ketjussa, kaikki ovat sanoneet että syy ei ole välttämättä minussa. Silti pettäminen satuttaa syvältä.

Ap

Vierailija
14/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat olivat 168cm/65kg? Haloo! Ap on täysin normaalikokoinen nainen.

Vierailija
15/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten puhut miehes kanssa joka tapauksessa suusi puhtaaksi. Kysyt syytä suhteeseen, ja että aikooko hän vielä uudelleen sortua samaan.

Ja seksissä esität toiveesi ääneen.

Älä nyt kynnysmatoksi alistu hyvä nainen!

t. yks jonka mies petti mutta niin petin minäkin

ja erosimme, löysimme paremmat kumppanit. Tai ainakin minä löysin. Exästä en ole niinkään varma, eikä sillä ole väliä.

Vierailija
16/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet miehesi lasten äiti ja hänen valitsemansa puoliso ja siinä sinua ei kukaan syrjäytä koskaan vaikka mitä tapahtuisi. Mutta tietenkin normaali mies vilkuilee ja voi vaikka hairahtua sänkyyn toisten naisten kanssa. Seksi on (vain) seksiä! En tajua miten naiset voivat romahtaa siitä, että eivät ole maailman seksikkäimpiä naisia ja ikinuoria. Olisihan aivan outoa, että mies aina vaan kiimaisena kuolaisi omaa tuttua vaimoansa eikä muita huomaisikaan. Toinen asia on sitten se, että millaiset ovat pelisäännöt suhteessa. Ei se että mies on ollut sängyssä jonkun naisen kanssa tarkoita että olet korvattavissa. Sinua on vain yksi maailmassa.

Vierailija
17/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan kiva jos ei pettäisi. Ja oli mahikset kyllä valita, että kumman ottaa. Ilmeisesti tästä toisesta ei kuitenkaan ollut näihin muihin rooleihin, kuten äidiksi.

Ymmärrän kyllä sen, että biologia on biologiaa ja kieltämättä itselläkin on käynyt mielessä, viime vuoden sisällä ainakin, että miltä seksi jonkun muun kanssa tuntuisi. En vain uskalla ryhtyä moiseen. Ja mulla ei ole tod. ole kovin suuret luulot itsestäni, että pitäisin maailman seksikkäimpänä, en todellakaan. Mutta arvostusta, ihailua ja kehua kaipaan silti.

Ap

Olet miehesi lasten äiti ja hänen valitsemansa puoliso ja siinä sinua ei kukaan syrjäytä koskaan vaikka mitä tapahtuisi. Mutta tietenkin normaali mies vilkuilee ja voi vaikka hairahtua sänkyyn toisten naisten kanssa. Seksi on (vain) seksiä! En tajua miten naiset voivat romahtaa siitä, että eivät ole maailman seksikkäimpiä naisia ja ikinuoria. Olisihan aivan outoa, että mies aina vaan kiimaisena kuolaisi omaa tuttua vaimoansa eikä muita huomaisikaan. Toinen asia on sitten se, että millaiset ovat pelisäännöt suhteessa. Ei se että mies on ollut sängyssä jonkun naisen kanssa tarkoita että olet korvattavissa. Sinua on vain yksi maailmassa.

Vierailija
18/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat olivat 168cm/65kg? Haloo! Ap on täysin normaalikokoinen nainen.

Vierailija
19/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostusta, ihailua ja kehua mieheltäsi olet alakynnessä. Ala kehua itse itseäsi. Onnesi on omissa käsissäsi. Älä anna miehesi päättää kuinka hyvä sinä olet. Et ole kilpasilla sen toisen naisen kanssa. Kummastuttaa, että annat miehellesi tuollaisen vallan. Ala nyt ensin arvostaa itse itseäsi, niin sitten toisetkin arvostavat sinua. Tuollaista epävarmaa tyyppiä ei kukaan arvosta.

Vierailija
20/28 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäkin viestissä alunperin kyse, itsetunnon nostamisesta. Olen aika ujo ollut aina, ja tämän episodin jälkeen ajoittain aikakin pohjalla. Tavallaan tämä myös sisuunnutti minua, jotenkin otin sen asenteen että "perhana, tämähän ei minua lannista ja näytän miehelle että mitä hän on menettämässä". Tasapainoilen näiden kahden tunteen välillä, ja välillä tämä masennus ja itsen aliarvostus ottaa vallan.

Mulla on se ongelma, että koska olen kotona, enkä esim. työelämässä, en saa oikein mistään muualta vastakaikua tai palautetta itsestäni kuin mieheltäni. Olen varmaan liikaa hänen varassaan oman itsen "peilaamisen" osalta. Toki nään kavereita, sukulaisia ym. ihmisiä, mutta ei heidän kanssaan oikein omaa "arvoa" peilata millään mittarilla, se on sellaista arkista keskustelua ja jutustelua.

Ap

arvostusta, ihailua ja kehua mieheltäsi olet alakynnessä. Ala kehua itse itseäsi. Onnesi on omissa käsissäsi. Älä anna miehesi päättää kuinka hyvä sinä olet. Et ole kilpasilla sen toisen naisen kanssa. Kummastuttaa, että annat miehellesi tuollaisen vallan. Ala nyt ensin arvostaa itse itseäsi, niin sitten toisetkin arvostavat sinua. Tuollaista epävarmaa tyyppiä ei kukaan arvosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme