Miksi jotkut syövät masennuslääkkeitä vaikka eivät ole ns. virallisesti sairaita?
Mulla on useampi tuttu syönyt masareita vaikkei ei ne ole ollut edes terapiassa tai sairaalassa. Kyseiset tyypit siis käy töissä ja hoitaa kotinsa ja ilmeisesti sitten esittää tervettä. Minä ja mun mielarikaverit on kaikki menny pitkän kaavan mukaan ja se näkyy. Nyt olen alkanut katkoa välejä noiden masareita syövien teeskentelijöiden kanssa. Olen saanut kuulla niiden popsimisesta muilta kuin ko. henkilöiltä itseltään. Mun mielarikaverit onneksi on ollu avoimia.
Kommentit (223)
Itse en ole tekemisissä enää "masentuneiden" tuttujen kanssa. Jos jostain kuulen, että joku tuttavaperheessä käyttää masennulääkkeitä niin jää kyllä tapaamatta. Ties minkälaisia vaikutteita lapsemme voi saada.
Minä halveksun noita masennuslääkkeitä ottavia ihmisiä. Omassta ystäväpiiristä heidät olen tiputtanut. Heikkoluontoisia valittajia.
Että oikein halveksut! Voi pientä. Kyllä se maailma vielä suakin opettaa.
Siis vain sairaalapotilaat ovat virallisesti sairaita? Miksi otat päänsärkyyn lääkettä, kun et makaa aivoinfarktin vuoksi sairaalassa? Useimmat masentuneet pystyvät elämään kotonaan ja useat jopa käymään töissäkin. Masennuslääkkeitä käytetään moneen muuhunkin sairauteen kuin masennukseen.
äitini sai serotiini (eikö se ole masennuslääke), koska hän valitti lääkärille, ettei mikään jaksa oikeasti häntä kiinnostaa tai ilahdututtaa. Kaikki on samantekevää. En minä mitään masennusta huomannut, mutta ehkä hän ei ollut niin puhelias.
No, hän söi puoli vuotta lääkkeita ja sen jälkeen jätti ne pois. Lääkärin mukaan joskus aivomehut ovat vain väärässä järjestyksessä, eivätkä ne palaudu itsekseen. Yhdellä kuurilla palikat menevät takaisin kohdalleen, eikä lääkettä ehkä enää koskaan enää tarvitse.
monia masispillereitä käytetään kroonisen ja kovan kivun hoitoon.
Ne nostavat kipukynnystä etenkin yöksi, jolloin leposärky voi olla sietämättömän kovaa.
Mulla kivun hoitoon käytetty fontex, seroil, cymbalta, nyt menossa noritren ja kuukauden päästä vaihtuu taas merkki.
Olen pitkän linjan kipupotilas, jaloissa repivä, polttava hermo ja lihassärky.
lääke- ja sairaushöpötykset jonnekin muualle..
=0)
Seuraukset nähdään tulevaisuudessa. Kaikkien ei todellakaan pitäisi niitä popsia.
Nykypäivän ihminen haluaa päästä eroon raskaasta tunne-elämästään helpoin keinoin. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Lääkärit vähättelevät tietysti näitä koska diili lääkeyrityksen kanssa on tärkeämpi.
Kritisoin erikoisesti nuorten keskuudessa räjähdysmäisesti kasvanutta mielialalääkkeitten käyttöä. Itsemurhien kasvu on noussut mutta ei ne lääkärit mainosta että kynnys itsetuhoon pienenee koska lääkkeen sivuvaikutus altistaa tälle. Kouluterveydenhuolossa nuorelle suositellaan lievää masennuslääkitystä kun läksyt ei maita. Tähänkö on tultu???
Kritisoin erikoisesti nuorten keskuudessa räjähdysmäisesti kasvanutta mielialalääkkeitten käyttöä. Itsemurhien kasvu on noussut mutta ei ne lääkärit mainosta että kynnys itsetuhoon pienenee koska lääkkeen sivuvaikutus altistaa tälle. Kouluterveydenhuolossa nuorelle suositellaan lievää masennuslääkitystä kun läksyt ei maita. Tähänkö on tultu???
yleensä edes tehoa nuorilla.
täällä keskustellaan kyllä ihan kaikesta muusta enimmäkseen kuin vauvoista.
=0)
täällä keskustellaan kyllä ihan kaikesta muusta enimmäkseen kuin vauvoista.
=0)
tuon kirjoittaja viittasi erääseen toiseen palstailijaan, joka kehotti kirjoittelemaan koirajuttuja muualle, koska tämä on vauvapalsta.
Nuorille ei todellakaan määrätä masennuslääkkeitä "koska läksyt ei maita", minun poikani ei ole edes kolmeen vuoteen käynyt lainkaan koulua mutta masennuslääkkeitä ei sittenkään uskalleta hänelle määrätä vaikka aikomus on vuosoien ajan ollutkin. Poika ollut psykiatrian polin asiakkaana nämä vuodet. Olen tapellut niiden kokeilemisen puolesta koska kohtaa jää peruskoulun päästötodistus saamatta ja elämä lipuu ohi kun mikään ei kiinnosta. Ei auta.
Seuraukset nähdään tulevaisuudessa. Kaikkien ei todellakaan pitäisi niitä popsia.
Nykypäivän ihminen haluaa päästä eroon raskaasta tunne-elämästään helpoin keinoin. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Lääkärit vähättelevät tietysti näitä koska diili lääkeyrityksen kanssa on tärkeämpi.
yleensä edes tehoa nuorilla.
Kymmenien vuosien käytön jälkeen nivelet ja lihakset jäykistyy. Kasvoihin tulee erikoinen ilmeetön ilme...
Töissä on kaveri joka on kuin sombi, kaikki käy hitaammin. Hän ei ahdistu mistään vaikka työt kaatuu muiden niskaan. Hän on jollakin tavalla pysähtynyt.
Nuori ihminen/koululainen ei osaa puolustaa itseään otetaan lääkettä kun lääkäri määrää. Vastuutonta hyvin usein.
olla täysin terveiden kirjoissa?
Toivottavasti kuntoudut ja ajan kuluessa saat etäisyyttä tähän masari- ja mielari-maailmaasi.
Ei niitä masennuslääkkeitä normaalisti aiheetta määrätä, ja kaikilla on oikeus olla omalla laillaan sairas. Jos lääkkeiden avulla voi viettää normaalia elämää, on se ainoastaan positiivista.
Eli elä ja anna muiden elää, ja onnea matkaan sinulle omalla tielläsi!
Terv entinen 'mielari'
Nuorille ei todellakaan määrätä masennuslääkkeitä "koska läksyt ei maita", minun poikani ei ole edes kolmeen vuoteen käynyt lainkaan koulua mutta masennuslääkkeitä ei sittenkään uskalleta hänelle määrätä vaikka aikomus on vuosoien ajan ollutkin. Poika ollut psykiatrian polin asiakkaana nämä vuodet. Olen tapellut niiden kokeilemisen puolesta koska kohtaa jää peruskoulun päästötodistus saamatta ja elämä lipuu ohi kun mikään ei kiinnosta. Ei auta.
Seuraukset nähdään tulevaisuudessa. Kaikkien ei todellakaan pitäisi niitä popsia. Nykypäivän ihminen haluaa päästä eroon raskaasta tunne-elämästään helpoin keinoin. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Lääkärit vähättelevät tietysti näitä koska diili lääkeyrityksen kanssa on tärkeämpi. Kritisoin erikoisesti nuorten keskuudessa räjähdysmäisesti kasvanutta mielialalääkkeitten käyttöä. Itsemurhien kasvu on noussut mutta ei ne lääkärit mainosta että kynnys itsetuhoon pienenee koska lääkkeen sivuvaikutus altistaa tälle. Kouluterveydenhuolossa nuorelle suositellaan lievää masennuslääkitystä kun läksyt ei maita. Tähänkö on tultu???
Meidät ihmiset yritetään muokata muottiin mihin emme aina sovi. Yhteiskunta vaatii vanhemmat vaativat. Entä jos ihminen haluaakin sulkeutua vaikka luostarin hiljaisuuteen pois ihmisten ilmoilta.
Ei ratkaisu onnelliseen elämään tarvitse olla lääkkeissä. Yksi ihmisen elämä voi olla niin erilainen kuin oma.
olla täysin terveiden kirjoissa? Toivottavasti kuntoudut ja ajan kuluessa saat etäisyyttä tähän masari- ja mielari-maailmaasi. Ei niitä masennuslääkkeitä normaalisti aiheetta määrätä, ja kaikilla on oikeus olla omalla laillaan sairas. Jos lääkkeiden avulla voi viettää normaalia elämää, on se ainoastaan positiivista. Eli elä ja anna muiden elää, ja onnea matkaan sinulle omalla tielläsi! Terv entinen 'mielari'
ja niitä tyrkytetään helposti.
Kävin työterveyslääkärillä pyytämässä muutamaa kappaletta imovanea, koska poikaystävä oli jättänyt ja en ollut nukkunut muutamaan yöhön kun vollotin sitä asiaa. Ajattelin, että pari yötä nukuttuani olo helpottaisi.
Sain tenoxia 30kpl ja reseptin masennuslääkkeisiin:)
Tenoxit hain ja käytin parina iltana, että sain nukuttua. Masennuslääkkeitä en hakenut kun mielestäni poikaystävän lähtemisen aiheuttama vollottaminen ei ole syy alkaa käyttää lääkkeitä.
Pari hyvin nukuttua yötä auttoi. Loput palautin sitten apteekkiin.
muitakaan lääkkeitä. Onko joku kuullut ihmisten popsivan verenpainelääkkeitä? En ymmärrä tuollaista popsimisjuttua ollenkaan. Ihan kuin karamelleista olisi kyse.
olla täysin terveiden kirjoissa? Toivottavasti kuntoudut ja ajan kuluessa saat etäisyyttä tähän masari- ja mielari-maailmaasi. Ei niitä masennuslääkkeitä normaalisti aiheetta määrätä, ja kaikilla on oikeus olla omalla laillaan sairas. Jos lääkkeiden avulla voi viettää normaalia elämää, on se ainoastaan positiivista. Eli elä ja anna muiden elää, ja onnea matkaan sinulle omalla tielläsi! Terv entinen 'mielari'
Terveisin se 32 eli entinen hard core -"mielari" (hyi h-i mikä sana!)
Pastilli illalla ja aamulla.
Se ei ole ollenkaa ihmeellistä nyky-yhteiskunnassa.
on todella sairaus vaikuttanut myös järkeen? Äitini on tehnyt elämäntyönsä psykiatrisilla osastoilla, ja hän puhuu aina siitä, miten nykyaikaiset masennuslääkkeet (ja tietenkin muutkin psyykenlääkkeet) pelastavat masennuksen kroonistumiselta ja psykoosilta.
Ei siinä, että joutuu sairaalaan, ole mitään hienoa tai välttämättä tervehtymistä edistävää, ja mitä terapiaan tulee, ei sitä todellakaan ole jokaiselle tarjolla.
Nyt on kyllä pakko sanoa ap, että sä et ole ehkä ihan ajatellut tätä juttua loppuun asti.