Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Vanhoja tv-sarjoja joita luulet että monikaan ei muista

Vierailija
16.01.2007 |

Mulla tuli mieleen Satakielet (Nightingales, sairaalasarja), Kutsukaa McCall, Kalliovuorten kingit, Leskien keikka

Kommentit (368)

Vierailija
81/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se oli tosi hyvä, muistan erityisesti loppumusiikin, jonka aikana aurinko laski tjs... =)

Vierailija
82/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhutippa 90-luvun alussa/lopussa?

Ärsyttävä ohjelma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esitti muistaakseni pöllöä, olikos se joku kieliohjelma Where is the moon? Muistaako kukaan? Siitä mä tykkäsin. Sitten oli se Noppa, joka tuli aina silloin kun pääsi koulusta.

Vierailija
84/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt varsinainen tv-sarja, mutta nostalgiaa herättävä muisto 80-luvulta.

Koulussa edistyksellisimmät ja kekseliäimmät opettajat käyttivät ruutuysiä opetuksessaan. Teinitkin jaksoivat keskittyä opetukseen sen ajaksi, kun arvailtiin kenen henkilön kuva ruutujen takaa paljastuu.

Vierailija
85/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mitä kukaan ei ole tainnut mainita on Buddenbrookit.

Vierailija
86/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli tapahtumapaikkana hampurilaisravintola. Joku murhasi jonkun, ja murhattu jauhettiin jauhelihaksi. Jauhelihasta tehtiin pihvejä hampurilaisiin. Jotenkin se juoni niin meni.

Tuli joskus 90-luvun alussa kun itse olin ala-asteikäinen.

Vierailija
87/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs mikä se oli jossa oltiin töissä jossakin suuressa lehtikonsernissa(?) joku PEILITALO TMS?

Vierailija
88/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bangkok Hilton

Jos huominen tulee

Bang vapitivapiti tsup

Kasmasiini

Kreisi college

Kolmosvisa

Tietopörssi

Vierailija
89/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliportaat tai Samppanjaa ja vaahtokarkkeja?

Vierailija
90/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jossa jaettiin niitä erkkimerkkejä? Vai oliko se ohjelma itsessään Erkkimerkki? Siinä oli aina kaksi koululaista (taisi olla aina tyttö ja poika eri puolilta Suomea) ja sitten nämä kilpailivat keskenään erilaisissa tehtävissä. Mieleen on jäänyt ainakin sellainen tehtävä, että toisen piti piirtää toisen ohjeiden mukaisesti jokin esine. Holle Holopainen oli ohjelman juontaja?

Vierailija
91/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä iki-ihana Öhmanin tavaratalo..?

Vierailija
92/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olivat Kenneth Branagh ja Emma Thompson ja se oli näille molemmille läpimurto, nythän ovat olleet jo kauan kuuluisia. Mutta siinä sarjassa he esittivät pariskuntaa, joka pakeni sodan jaloista ja siinä liikuttiin ainakin Romaniassa ja Egyptissä. Mies oli sellainen hajamielinen älykkötyyppi, British Councilin englanninopettaja.

Vierailija
93/368 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku agentti oli jossain saarella (?) vankina ja sellaiset valkoiset pallot ottivat aina sen kiinni, kun se yritti paeta.

Vierailija
94/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista tarkemmin, millainen sarja oli. Taisi kertoa yläluokasta ja heidän palvelusväestään. Sarjan nimi on jäänyt mieleen.

Vierailija
95/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se " pöllöihminen" istui katolla tai piipussa. Mutta en muista mistä siinä ohjelmassa oli kysymys.

Vierailija
96/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kyselin täältä minua lapsena (6vee?) kaivelemaan jäänyttä suomalaista sarjaa, jossa punasaappainen nainen oli murhattu omakotitalon kellariin. Sain vastauksen ja 15 vuoden pähkäilyn jälkeen sain tietää murhaajan:)

Nyt en, taas, muista sarjan nimeä, olisikohan ollut punaiset saappaat, mutta sen haluaisin vielä nähdä!

Vierailija
97/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten oli vielä joku sarja intiaaninuorista (kanadalainen) ja veljeksistä, joista toinen karkasi kotona (olivat oikein namupaloja siihen aikaan...), en yhtään muista tämän viimeisen (veljeksistä kertovan) sarjan nimeä.

Niin joo ja sellainenkin tuli joskus kuin Seitsemän veljeksen morsian. Yski veljistä meni naimisiin ja morsian muutti tilalle - morsiamen nimi oli Hannah, kaikkea sitä voikin muistaa... heh!

Vierailija
98/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kieliohjelma josta tuli klassikko, siinähän oli Neil Hardwick. Oletteko te niin nuoria ettette tätä tiedä :-) ?

Vierailija
99/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just se, kyllä minä sen muistan, ai se pöllö oli Neil :O

Vierailija
100/368 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen Kasvun muistan, se tuli silloin kun kolmos-tv aloitteli toimintaansa joskus -87 tai -88. Samaan aikaan samalta kanavalta tuli myös Tänään, tässä ja nyt (se Timo T.A. Mikkosen ja mm. Pirjo Kauppisen ajankohtaisohjelma), Alf sekä Falcon Crest. Ohjelmaa tuli illan aikana ehkä pari kolme tuntia.

Muita suosikkeja ovat olleet Dallas, Konnankoukkuja Kahdelle (ihana Bruce!), Kate & Allie (ihailin Jennya ja Emmaa jotka olivat minua hieman vanhempia), Hill Street Blues jne jne....