G: Vanhoja tv-sarjoja joita luulet että monikaan ei muista
Mulla tuli mieleen Satakielet (Nightingales, sairaalasarja), Kutsukaa McCall, Kalliovuorten kingit, Leskien keikka
Kommentit (368)
Sitä Kahden kerroksen väkeä saimme katsoa kunnes tuli se jakso, missä keittiöpiika teki itsemurhan onnettoman rakkauden takia. Myös Hotellin herttuattaren katselu loppui lyhyeen, en muista mitä lapsille sopimatonta siinä tapahtui. Tämä oli 70-luvun alkua.
Muistatteko ruotsalaista jännityssarjaa nimeltä Talisman? Siinä joku varastettu koru tms tuotti aina epäonnea jokaiselle uudelle omistajalleen.
Entäs brittisarja Shoestring? Siinä oli sympaattinen etsivähahmo Eddie.
Me Tammelat, Naapuri lähiö, Hanski, Jatkoaika.
Kolkyt ja risat! Sitä on ikävä.
Rehelliset siniset silmät. Ruotsalainen sarja, jossa oli nainen, joka huijasi mestarillisesti kaikkia. Tykkäsin tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olin silloin muutaman vuoden vanha ja sain tulla katsomaan vain väliajalla tulevat mainokset. Sarja tuli uusintana joskus 90-luvun puolivälissä.
Muistaakos kukaan Viisikkoa (siis Enid Blytonin kirjoihin perustuvaa sarjaa)? Tuli lauantai- iltapäivisin ja sen jälkeen heti alkoi Onnenpäivät. Olisikohan vuosi ollut jokin 1978.
Pöllön ja pitkänokkaisen punapään asuntovaunussa muistan minäkin. Milloin se tuli?
Viisikko ja Onnenpäivät tuli ohjelmakokonaisuudessa lauantai-iltapäivää. Meillä oli juuri samaan aikaan saunavuoro. Pystyin näkemään vain toisen :( Että harmitti (olin tuolloin 11-vuotias) . Yleensä näin Viisikon ja myöhemmin Onnenpäivät.
Rauhanranta 12
Koivuharju
Nämä oli kotimaiset lauantaisin olleet sarjat.
Vierailija kirjoitti:
Kolkyt ja risat! Sitä on ikävä.
Eräs tämän sarjan miesnäyttelijöistä oli ruokaostoksilla kun joku nainen löi häntä roolihahmon sanomisista suuttuneena. Se roolihenkilö taisi olla Ethan.
Payton place.
Aah, olin ihastunut Mia Farrofiin.
Ja Mian äitiin olin myös ihastunut eli tarzanin Janeen, Mauree O sullivaniin.
Minulla on hyvin hämärä muistikuva 70-luvulta lasten/nuortensarjasta, jossa oli Feeniks-lintu. Voisi googlettelun perusteella olla The Phoenix and the Carpet, osaisiko joku sanoa, näytettiinkö ko. sarjaa Suomessa?
Seitsemännen tien salaisuus, Kristallikivien arvoitus, Musta tuntuu (suomalainen komedia/jännäri, tapahtui paljolti patologian laitoksella), Jaettu maa, Kasmasiini ja Tarkkis, Oudon tähden lapset, Tripodien aika, Naarassusi.. Joku vampyyrisarja joka tuli neloselta ja tapahtui jossain amerikkalaisessa pikkukaupungissa, nimeä en muista, mutta hyvä oli. Nämä nyt itsellä tuli pikakelauksella mieleen.
En ole lukenut koko ketjua, mutta veikkaan ettei ole kyllä mainittu Cover Up-sarjaa. Tuli joskus 80/90-lukujen vaihteessa ja kertoi agenteista joista toinen esitti mallia (Anthony Hamilton) ja toinen valokuvaajaa (Jennifer O'Neill). Hamilton oli mun ensirakkauteni! 😍
Joskus 60-luvun lopulla tuli jenkkisarja nimeltään Eddien isä. En muista siitä muuta kuin tunnuskappaleen, joka sitten yllättäen soi yhdessä Kellarin kunkku-sarjan jaksossa.
Eikö ole muisteltu Kaikenkarvaiset ystäväni -sarjaa, mielestäni se oli suosittu, kertoi maalaiseläinlääkäri Herriotista. Katsoin sitä usein isovanhemmillani saunan jälkeen.
Vielä vanhempi sarja lapsuudestani oli herrasmiesvaras Arsene Lupin, josta en muista muuta kuin hahmon viittoineen.
Kun länsi oli nuori-sarja jäi mieleen -70-80-lukujen vaihteesta. Kertoi "villistä" lännestä, uudisasukkaista, alkuperäisasukkaista, metsästäjistä jne. Oli aika realistisen tuntuinen, mitä nyt ymmärsin, olin kuitenkin silloin vielä niin nuori. Vieläkin hyvin muistan, 40 vuoden jälkeen... :)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 22:38"]
Löytyisiköhän joltain muistin syövereistä sellaista ohjelmaa, missä oli jokin vanhojen tavararoiden kauppa, ja ne tavarat oli sitten kirottuja. Mulle on jäänyt mieleen sellainen jakso, jossa nukke oli se kirottu tavara.
Aaveita ja kummituksia taisi olla sarjan nimi. Katselin sitä itsekin, oli oikein hyvä sarja :)
Muistan tämän, oli tosi jännittävä! En muista minkä ikäinen olin silloin, ehkä oppikoulussa?
Rikas, rakas, köyhä, varas.
Oli TODELLA hyvä! Rakastuin nuoreen Nick Nolteen, joka oli todella HOT. Tämä siis -70-luvun lopussa. Tuli uusintana vuosituhannen vaihteessa, edelleen oli hyvä. Kohta olisi aika uusia se jälkeen. ;)
Vierailija kirjoitti:
Ranskalainen sarja, joka tuli neloselta 90-luvun lopussa ja 2000 alussa, kertoi 3 tytöstä, Jessicasta, Carolinesta ja Laurenista. Sarja sijoittui jonnekin rannalle. Mikä sen nimi nyt oli?
St. Tropez
Muistaakohan kukaan ranskalaista tv-sarjaa joka tuli 80-luvun lopulla(?). Tarinassa elettiin 1800-lukua ja tapahtumat sijoittuivat maaseutukartanoon. Eräässä jaksossa suvun veljekset olivat kaksintaistella samasta naisesta. Sarja päättyi jaksoon jossa rakkaudessa pettynyt nuori nainen, suvun viimeinen, kieltäytyi tapaamasta ketään ja erakoitui kartanoonsa.
Toinen hieno ranskalaissarja oli Les Eygletieres, joka pohjautui Henri Troyatin romaaneihin.
Kahden kerroksen väen joku jo mainitsikin.