Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen hyväntekeväisyydestä saama joululahja oli pettymys.

Vierailija
22.12.2010 |

Toivoin lapselle LÄMPIMIÄ talvikenkiä, Kuomia kokoa 32. Paketista kuoritui 2 numeroa liian isot varrelliset SYKSYLENKKARIT ja toivat laatikollisen ruokaa, jota en ollut edes pyytänyt, koska sitä oli ennestäänkin.

Kiitos vaan tyhjästä, joulu pilalla ja lapsen jalkoja palelee edelleen.

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kierukan saa ilmaiseksi, tosin suosittelisin sterilisaatiota. Millaiset miehet sekaantuvat näihin vastuuttomiin ämmiin??

että ekaa kierukkaa ei joka paikassa saa ilmaiseksi.

Vierailija
62/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyskeräyksiin kannattaa siis tästä eteenpäin lahjoittaa ainoastaan kierukoita, pillereitä ja kortsuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyskeräyksiin kannattaa siis tästä eteenpäin lahjoittaa ainoastaan kierukoita, pillereitä ja kortsuja.

ja tiedoksi ap.lle että sossutapaukset saavat varmasti sen ehkäisyn sossusta.Johan se on yhteiskunnankin etu, etteivät lisäänny. Tosin evoluutioon kuuluu, että heikkolahjaiset tekevät monta lasta, että edes joku jatkaisi tätä onnetonta perimää...

Vierailija
64/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpputoreille päässyt.

Vierailija
65/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en MILLOINKAAN osallistu minkäänlaiseen hyväntekeväisyystempaukseen- osaltani saa 38% tuloverotus pitää huolen näiden luusereiden elättämisestä. Varaa olisi mutta huolehdinpa jatkossakin vain omat lapseni.

Vierailija
66/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpputoreille päässyt.

Ehdit kiertää kaikenmaailman kirppikset.

Vierailija
67/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ollut sairaalassa tippaletkussa 2kk. Enkä pääse ilman apua edes lähikauppaan, niin lähde siinä sitten kirppareille kun tuskanhikeä pukkaa.

Aikaa mulla toki on. Kaikki rahatkin menee sairaalalaskurästeihin.

Vierailija
68/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa mulla toki on. Kaikki rahatkin menee sairaalalaskurästeihin.

Kiitos siitä ja parempaa jatkoa.

Vierailija
69/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupalla ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa virheetöntä tuotetta, oli kuitti tai ei.

Postimyynnissä eri säännöt, sisäistäkää jo!

Kuluttajalla ei ole velvollisuutta säilyttää kuittia. Sanot että sun lapsen jalkaan tämä malli ei sovi ja haluaisit vaihtaa ne Kuomiin. Jookosta?

Vierailija
70/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille lahjat, kun Ls-sossu laittoi eilen viestiä, että haluavat muistaa lapsia tänä jouluna. En odota paketeista löytyvän rihkamaa kummempaa, niin ei tule pettymyksiä.

Vingutan samalla Visaa ja haen lapselle talvikengät stockkalta, kun kerran velkaantumaan aletaan, niin aletaan sit kunnolla. Turha mitään alennusmyyntejä odottaa, mulla on varaa. Alennusmyynnit ei oo mun juttu.

Vierailija
71/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tee mieli mitään hyväntekeväisyyteen antaa, jos usean asenne on niin huono kuin ap:llä. Parhaansa paketin tuojat varmaan yrittivät, mutta jos Kuomat on kaupoista loppu niin ne on loppu. Väärä koko harmillista, mutta virheitä sattuu. Säilytä ap kengät, ne on ens keväänä tai syksynä lapselle hyvät.

Vierailija
72/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton.

AP:lle voimia näiden ääliöiden keskellä elämiseen. Olen surullinen että jouduin todistamaan näiden itsekeskeisten, empatiakyvyttömien "hyväntekijöiden" invaasiota.

Vierailija
73/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketjua pidemmälle luettua tulee olo, että tää on provo.

Mutta vakavasti sanottuna: talvikenkiä ei ole kaupoissa.

Just eilen etsin pojalle. On vain hajakokoja, ja pieniä kokoja, kolmesta eri kaupasta etsin, ei löytynyt.

Meillä ongelma on, että aika uusien Eccojen tarranauhat eivät pysy kiinni, ja etenkin koulussa poika jättää toppahousun lahkeen siihen päälle, lunta menee kenkään.

Toinen asia on se, että miksi köyhän tai varattomn pitäisi pukea lapsensa selkeästi liian isoihin vaatteisiin ja kenkiin tai vanhoihin, risoihin lumppuihin? Miksi edes se lapsi ei saa olla asiallisissa, kauniissa tämän päivän vaatteissa? Miksi köyhän ja avustusten varassa elävien kakaroiden pitäisi mennä käytetyissä kengissä - kun tiedämme kaikki, että se ei nyt ihan hyvä asia, jos on linttaan poljetut, kierot, jalka muotoutuu sen mukaisesti. Tai lestiltään täysin väärä kenkä pilaa lapsen jalan. Olen nähnyt näitä tuttavapiirissä, eikä heillä ole edes rahasta ollut kiinni, vaan suhtautumisesta ja asenteesta.

Olen itsekin pienituloinen, lapsilla on uudet kengät ja käytetyt on vain korkeintaan isomman sisaren perintoä, kun tiedän että jalat on suorat ja kengät myös.

Onko niin, että av-mammat haluaa, että katukuvasta, päiväkodista ja koulusta erottuu selkeästi ne kakarat, joiden vanhemmat ovat vähävaraisia.

Kun leikissä mukana yrittää juosta lapsi, jolla kengät klonkkasee ja tipahtelee jalasta... villasukista huolimatta!! .. ja vaatteet on niin isot, että roikkuu päällä, puntteja nostellaan, tenava kääntyy vasemmalle ja takki seisoo paikallaan

Laittakaa itse ukkonne klonttoset jalkaan: villasukkaa vaan, ja sitten menoksi. Tai pukekaa omat kakaranne siten.

Tuttavan muksulla on 2 numeroa liian isot kengät, aina vähintään numeroa liian isot vaatteet. Vaatteet ja kengät äiti valitsi sillä periaatteella, että se kyseinen koko oli ollut sen ikäisenä käytössä isommalla sisarella; pikkusisarus vaan sattui olemaan huomattavasti pienikokoisempi j a hennompi!!

Muistan, kun kerran ihmettelin miksi lapsi kävelee vaappumalla. Syy: lenkkarit oli niin isot, ettei niillä voinut astella normaalisti, klonkkasivat kantapäistä. Vaappumalla kävely piti kengät myös jalassa.

Isompi lapsi kulki sandaaleilla siten, että nosti koko jalan maasta, pyöräytti nilkkaa ja astui alas. Kävely oli siis tätä. Syy: sandaalit oli niin väljät, että jalkapöydän kohdalla oli vain väljää, eivät tukeneet tai olleet kiinni siitä ollankaan, ne oli kiinni vain nilkasta nilkkaremmillä.

Nilkan pyöräyttäminen oli se tapa, millä jalka pysyi kengän lestillä siinä vaiheessa kun jalka laskettiin maahan.

Kyseessä oli alakouluikäinen tyttö.

Kun näiden sisarusten kanssa kävi kenkäostoksilla, heille riitti, että kenkä pysyy jalassa, se oli silloin sopiva. Se saattoi olla siis sekeästi vaikka 3 numeroa liian, mutta jos pysyi jalassa kun jalkaa nosti, kajahti huuto: sopii!

Vierailija
74/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin täällä haukutaan Kuomia, jotka ovat _niin_ surkeat köyhien kengät. Sitten jos joku ei saa talvikengiksi kuin lenkkarit, pitäisi olla kiitollinen.

Vierailija
75/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iljettää tuollainen kiittämättömyys. Tollasille surkimuksille ei pitäisi antaa yhtään mitään.

Vierailija
76/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketjua pidemmälle luettua tulee olo, että tää on provo. Mutta vakavasti sanottuna: talvikenkiä ei ole kaupoissa. Just eilen etsin pojalle. On vain hajakokoja, ja pieniä kokoja, kolmesta eri kaupasta etsin, ei löytynyt. Meillä ongelma on, että aika uusien Eccojen tarranauhat eivät pysy kiinni, ja etenkin koulussa poika jättää toppahousun lahkeen siihen päälle, lunta menee kenkään. Toinen asia on se, että miksi köyhän tai varattomn pitäisi pukea lapsensa selkeästi liian isoihin vaatteisiin ja kenkiin tai vanhoihin, risoihin lumppuihin? Miksi edes se lapsi ei saa olla asiallisissa, kauniissa tämän päivän vaatteissa? Miksi köyhän ja avustusten varassa elävien kakaroiden pitäisi mennä käytetyissä kengissä - kun tiedämme kaikki, että se ei nyt ihan hyvä asia, jos on linttaan poljetut, kierot, jalka muotoutuu sen mukaisesti.

En minä ainakaan tarkoita että pitäisi käyttää huonokuntoisia tai vääränkokoisia. Tosin meilläkin keskituloisessa perheessä käytetään myös kierrätettyjä vaatteita, joten en siksikään ymmärrä, miksi kaiken pitäisi olla uusinta uutta. Mutta en tietenkään tarkoita, että pitäisi käyttää esim. liian isoja kenkiä.

Mutta tuo ap:n asenne. Ei ole tullut mieleen, että esimerkiksi lahjanantaja on nähnyt numeron väärin, sopivia kenkiä ei tosiaan ole löytynyt ms. Hirveää kielenkäyttöä. Voihan ap yrittää vaihtaa tai myydä kengät, tai säästää ne syksyksi, jolloin niille lienee jo käyttöä, kuten moni on ehdottanutkin. Mutta sama ap kiukutteli kenkien väristä jo niitä pyytäessään pari viikkoa sitten, eli ainakin sitkeä provo kyseessä, jos on provo. Mulle keskituloisenakin on melko sama, onko lapsella mustat tai tummansiniset talvikengät ulkoleikeissä.

Vierailija
77/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon Ulkomaanapua ja SPR:a yms tuen mieluusti ulkomaanprojekteihin, mutta suomalainen köyhyys on ihan humpuukia, näennnäistä ja kiittämätöntä! Tulipa sekin varmistettua. Toki olen tiennyt, että tukien väärinkäyttäjiä riittää, mutta tämä kiero ja kiittämätön asenne on ihan törkeää ja anteeksiantamatonta. Pitäisivät ihmiset huolen omista asioistaan niin ei tarvitsisi olla hyväntekeväisyyden armoilla.

Vierailija
78/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoat pakkaseen ja kengät säästöön ensi kevättä/syksyä varten.

Jos ruoat ei mahdu pakkaseen, niin sitten vaikka joulupataan.

Siinä se. Yksinkertaista. Järki käteen.

"Lahjahevosen suuhun ei ole katsomista."

Vierailija
79/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon Ulkomaanapua ja SPR:a yms tuen mieluusti ulkomaanprojekteihin, mutta suomalainen köyhyys on ihan humpuukia, näennnäistä ja kiittämätöntä! Tulipa sekin varmistettua. Toki olen tiennyt, että tukien väärinkäyttäjiä riittää, mutta tämä kiero ja kiittämätön asenne on ihan törkeää ja anteeksiantamatonta. Pitäisivät ihmiset huolen omista asioistaan niin ei tarvitsisi olla hyväntekeväisyyden armoilla.

Vai onko tämäkin provo?

Vierailija
80/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottavat ylemmyyden tuntoisina punaista mattoa ja kehuja omasta jalomielisyydestäsi.