Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen hyväntekeväisyydestä saama joululahja oli pettymys.

Vierailija
22.12.2010 |

Toivoin lapselle LÄMPIMIÄ talvikenkiä, Kuomia kokoa 32. Paketista kuoritui 2 numeroa liian isot varrelliset SYKSYLENKKARIT ja toivat laatikollisen ruokaa, jota en ollut edes pyytänyt, koska sitä oli ennestäänkin.

Kiitos vaan tyhjästä, joulu pilalla ja lapsen jalkoja palelee edelleen.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tuttava - suurpeheen äiti sai sossulta 150 e joulurahaa!!!

Vierailija
82/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketjua pidemmälle luettua tulee olo, että tää on provo. Mutta vakavasti sanottuna: talvikenkiä ei ole kaupoissa. Just eilen etsin pojalle. On vain hajakokoja, ja pieniä kokoja, kolmesta eri kaupasta etsin, ei löytynyt. Meillä ongelma on, että aika uusien Eccojen tarranauhat eivät pysy kiinni, ja etenkin koulussa poika jättää toppahousun lahkeen siihen päälle, lunta menee kenkään. Toinen asia on se, että miksi köyhän tai varattomn pitäisi pukea lapsensa selkeästi liian isoihin vaatteisiin ja kenkiin tai vanhoihin, risoihin lumppuihin? Miksi edes se lapsi ei saa olla asiallisissa, kauniissa tämän päivän vaatteissa? Miksi köyhän ja avustusten varassa elävien kakaroiden pitäisi mennä käytetyissä kengissä - kun tiedämme kaikki, että se ei nyt ihan hyvä asia, jos on linttaan poljetut, kierot, jalka muotoutuu sen mukaisesti.

En minä ainakaan tarkoita että pitäisi käyttää huonokuntoisia tai vääränkokoisia. Tosin meilläkin keskituloisessa perheessä käytetään myös kierrätettyjä vaatteita, joten en siksikään ymmärrä, miksi kaiken pitäisi olla uusinta uutta. Mutta en tietenkään tarkoita, että pitäisi käyttää esim. liian isoja kenkiä. Mutta tuo ap:n asenne. Ei ole tullut mieleen, että esimerkiksi lahjanantaja on nähnyt numeron väärin, sopivia kenkiä ei tosiaan ole löytynyt ms. Hirveää kielenkäyttöä. Voihan ap yrittää vaihtaa tai myydä kengät, tai säästää ne syksyksi, jolloin niille lienee jo käyttöä, kuten moni on ehdottanutkin. Mutta sama ap kiukutteli kenkien väristä jo niitä pyytäessään pari viikkoa sitten, eli ainakin sitkeä provo kyseessä, jos on provo. Mulle keskituloisenakin on melko sama, onko lapsella mustat tai tummansiniset talvikengät ulkoleikeissä.

.. kommentoin vielä.

Tottakai ap voi laittaa kengät kaappiin odottamaan, mutta tuskin ne syksyllä vielä ovat sopivat, jos lapsen jalka nyt on 32. Ei lapsen jalka kasva noin nopeasti tässä vaiheessa!

Ihan sama, mikä on ollut se ostajan syy siihen, että kengät on 2 numeroa liian isot talvilenkkarit - eikä sopivat, pyydetyt, talvikengät! - lopputulos on, että ap.n lapsi sai 2 numeroa liian isot kengät!!

Kaapissa kasvua odottavat kengät eivät poista tämän hetken ongelmaa. Kiitollisuus ylipäätään ajatuksesta, ei poista itse ongelmaa: lapsi tarvitsee lämpimät, sopivat kengät eikä hänellä ole sellaisia. Hänelle luvattiin, tuli jotain muuta - kyllä minuakin vituttaisi, ja nimenomaan vituttaisi. Kaunosieluistelulle ei ole siinä olotilassa tilaa. Kun rahaa on niin vähän, että pitää sentit laskea, että mihin sitä laitetaan. Silloin sitä toivoo, että ne lahjat ym olisi "täsämälahjoja". Turhaan ja tarpeettomaan ei ole varaa. kasvunvaralle ei ole käyttöä. Ymmärrykselle - toisen ymmärtämiselle - ei ole tilaa, kun itse rämpii siinä taloudellisessa ahdingossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Suomessa _jokainen_ muukin äiti saa vähintään toimeentulotuen verran kuussa tililleen. Jos ei äiti 20 asteen pakkasesta huolimatta ole ostanut ajoissa itse lämpimiä kenkiä lapselleen, se tarkoittaa, että elantoon käytetyt varat on käytetty johonkin ihan muuhun. Saikkuraha+lapsilisät+elatusmaksut RIITTÄVÄT tavanomaiseen perusruokaan ja perusvaatekertaan.

Tässä viestissä oleellinen ongelma on äidin kyvyssä huolehtia lapsensa perustarpeista kuten asianmukaisiesta talvivarusteista. Tässä ei itse asiassa ole kyse siitä lahjasta.

Vierailija
84/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen Kela-tuilla elävä yh, koska olen kotona ensimmäiset kolme vuotta lapsen kanssa. Lähetä minulle tilinumerosi. Voin lähettää sinulle rahat. En kestä ajatella, että jollain ei ole talvikenkiä jouluna. Meillä on vikingit, jotka ostin itse kaupasta omilla rahoilla ja hyvin ovat toimineet.

Vierailija
86/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan Afrikan sairaille ja nälkäisille. Kiitos ap herätyksestä.

Mitä vingut jos taskussa stockan lahjakortti?

Vierailija
87/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuistakin suurin osa jää syömättä kun meillä oli ruokaa jo ennestään. Jos olisin tämän tiennyt, olisin jättänyt itse ruuat ostamatta ja hakenut ne Kuomat Prismasta. Vituttaa aivan helvetisti.

Vierailija
88/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi soitti eilen ja kysyi haluanko joululahjani rahana tilille vai lahjakorttina. Pyysin lahjakortin, koska en halua tilisiirtoja kun sossu laskee ne tuloksi toimeentulotukea haettaessa enkä siten mitään hyödy vaikka anoppi laittais tililleni 500€.

Ja kyllä lapseni saa talvikengät ilman armopalojakin.

Äskenkin kävin keskustassa, mutten jaksanut lähteä kenkäkauppoihin, itselläkään ei ole kenkiä, mutten minä tarvitsekaan.

Äitinikin laittaisi lapsilleni joulurahaa jos alentuisin hänelle soittamaan, mutten aio soittaa, pitäkööt luuska rahansa.

Vierailija
89/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo 6 kpl lasten sossulasta saamaa joululahjaa kirpputorille. Eivät lapset osaa paketteja odottaa, voin tehdä niillä mitä haluan. Ja ne lenkkarit voin laittaa lentopostina afrikkaan.

Vierailija
90/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tappelemalla täällä. No, se hänelle suotakoon, toivottavasti voi hiukan paremmin nyt ;)

Vierailija
91/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskaa provoa kirjoitat tänne aamusta lähtien. Mene hoitoon ja pysy siellä

Vierailija
92/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pyysi sopivia talvikenkiä ja sai liian isot syyskengät. Ketä tahansa harmittaisi.

Hei, hän ei pyytänyt kuuta taivaalta vaan talvikenkiä lapselleen. Koettakaa arvostelijat tajuta tämä asia vaikka se on varmasti vaikeaa.

Vierailija
93/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättämään se ruoka väliin ja pyytämään ruokaa sieltä hyväntekeväisyydestä?

Oikeesti toi ap:n asenne todella sylettää. Ei köyhällä ole varaa arvostella hyväntekeväisyydestä saamiaan lahjoja, jos on ne ottanut vastaan ja jos vielä on itse esittänyt toivomuksen saada hyväntekeväisyydeltä jotakin jouluksi.

Ihan käsittämätöntä kiittämättömyyttä ja moukkamaisuutta! Jos köyhä oikeasti haluaisi lapselleen kunnon talvikengät köyhä jättäisi jotain ostamatta ja säästäisi rahojaan niihin kenkiin.

Vierailija
94/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei 500n euron lahjakortista riitä rahaa kaksiin kenkiin, niin olet uusavuton tollo. Nythän sun ei tarvitse miettiä, mistä kengät ensi syksyksi, nimittäin normaali kasvuikäiselle, jolla nyt kengät kaksi numeroa liian isot, ne kengät ovat ensi syksynä ihan ok. Senkus palellutat koipesi amputoitavaksi, ketä oikeasti kiinnostaa? Huomionhakusi on sairasta, tosin sairaille se huomio on aina positiivista...

Vierailija
95/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaisin Ticket-to-Heaven haalarit kokoa 122 cm väri burgundi ja itselleni Joutsenen ruskean pitkän toppatakin?!

Vittu, perkele, en saa! Te olette kaikki paskoja.

Vierailija
96/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas sä sinne leikkaukseen pääset? Sotkiko joulu nyt kaikki kuviot?

Vasta valitit kun jouduit osastolta lähteen ovet paukkuen. Mites asia etenee?

Vierailija
97/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pyysi sopivia talvikenkiä ja sai liian isot syyskengät. Ketä tahansa harmittaisi. Hei, hän ei pyytänyt kuuta taivaalta vaan talvikenkiä lapselleen. Koettakaa arvostelijat tajuta tämä asia vaikka se on varmasti vaikeaa.

hän saa vielä anopilta lahjakortin stokkalle, jolla voi ostaa kengät jälkikasvulleen, mikä siis on ongelma? Toisaalta siinähän valittaa, ei kukaan kiikuta hänelle talvikenkiä.

Vierailija
98/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvinnut. Jäävät syömättä ja pilaantuvat. Jalkaleikkauksen missasin, olis ollut aika leikkauslistalle tiistaiaamulle, mutten jaksanut herätä.

Leikkaus siirtyi jonnekin tulevaisuuteen jos ei tartte mennä infektion takia lanssilla päivystykseen.

Vierailija
99/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itselleni ostan kengät, en voi varmaan villasukissakaan kulkea. Jos rahaa jää, ostan myös lapselle kengät.

Vierailija
100/137 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatehankinnat. Ja ostan kyllä lapselle ne Kuomat jos vaan onnistun mustat jostakin löytämään.