Lapsen hyväntekeväisyydestä saama joululahja oli pettymys.
Toivoin lapselle LÄMPIMIÄ talvikenkiä, Kuomia kokoa 32. Paketista kuoritui 2 numeroa liian isot varrelliset SYKSYLENKKARIT ja toivat laatikollisen ruokaa, jota en ollut edes pyytänyt, koska sitä oli ennestäänkin.
Kiitos vaan tyhjästä, joulu pilalla ja lapsen jalkoja palelee edelleen.
Kommentit (137)
ilmaisia jouluruokia ja ostaa huomenna lapsilisärahoilla 5 paria talvikenkiä kokoa 32 ja lopuilla käyn häppärikaljoilla että saan kunnollisen krapulan sinne työttömien joulujuhlaan ja illaksi anopin jouluruualle.
En aio enää koskaan töitä tehdä, sairaslomaa läpsähtää vuoden vaihteessa lisää ja eläkepäätös on kohta saatu.
halpistalvikengät, ostin ne hätävaraksi kun enempään ei ollut rahaa, maksoivat 12€.
Aattelin että niillä pärjätään siihen asti kun saadaan ne kuomat.
Ja olen minimisairaspäivärahalla 22,4€/pv/brutto.
Pakko lähteä vinguttamaan visaa ja hakemaan ne Kuomat jostakin. Rahaa ei ole yhtään vaikka huomenna lapsilisät tulevatkin.
alennuksesta keväällä. tai oisit voinut ostaa viime keväänä. minä maksoin n.12e kuomista keväällä.
Toivoin lapselle LÄMPIMIÄ talvikenkiä, Kuomia kokoa 32. Paketista kuoritui 2 numeroa liian isot varrelliset SYKSYLENKKARIT ja toivat laatikollisen ruokaa, jota en ollut edes pyytänyt, koska sitä oli ennestäänkin.
Kiitos vaan tyhjästä, joulu pilalla ja lapsen jalkoja palelee edelleen.
no joo sanonko mitään on se kummaa että pitää jo nykyään valittaa sellaisestakin jota saa! ! !
jos apu olis tullut perille niin olisin tyytyväinen enkä kitisis
ja eikös lapsella ole kuitenkin lapsinlisät niin luulis että niillä rahoilla jo uudet kuomat ostaa
Ruuistakin suurin osa jää syömättä kun meillä oli ruokaa jo ennestään. Jos olisin tämän tiennyt, olisin jättänyt itse ruuat ostamatta ja hakenut ne Kuomat Prismasta.
Vituttaa aivan helvetisti.
Olet kiitämätön ja puhut moukkamaisuuksia. Vai tuli ruokaa liikaa, no voi voi. Pakasta ja käytä myöhemmin niin tässä maassa moni muukin tekee. Jos kengät ovat liian isot säästä ne tai vaihda jonkun kanssa. Ihme tyyppi olet kun nariset täällä v....tutuksiasi. Jos kerran olet avun tarpeessa ja lapsen jalat palelevat ota vastaan se mitä saat, et kai ole niin uusavuton äitinä ettet keksi muuta kuin kiukutella palstoilla.
oli puhe että lapsi saa jotain tarpeellista ja sitten lelulahjan. Tarpeellisena lahjana toivoin TALVIKENKIÄ kokoa 32. Lapsi sai SYKSYLENKKARIT kokoa 34.
Käyn väliviikolla hakemassa talvikengät alennusmyynnistä. Vaikka sillä anopin mulle ostamalla stockkan lahjakortilla.
Itse voin kulkea villasukissa jos ei jalkaleikkauksen jälkeen mene omat talvikengät jalkaan. Pääsenpähän eläkkeelle nopeammin jos paleltuneet jalat joudutaan amputoimaan.
Olisin ostanut lapselle kuomat pari viikkoa sitten, mutta ajattelin että ei tarvita kaksia kun ehdin jo kysyttäessä esittää toiveen hyväntekeväisyyslahjasta.
Kävin sossulasta hakemassa lapsille joulupaketit ja niitä (6kpl) availin ja totesin, että ainakaan ne eivät ole mitään halpaa rihkamaan. Pienemmälle lapselle tosin tulossa 2 samanlaista dublopakettia, mutta eipä tuo haittaa. Kiitos joulupuukeräykseen lahjoittaneille, nuolen varpaintanne ja kumarran. ap
vaan Afrikan sairaille ja nälkäisille. Kiitos ap herätyksestä.
Mitä vingut jos taskussa stockan lahjakortti?
Vierailija kirjoitti:
Ja kengät oli haettu Prismasta, kuten muutkin meille lahjoitetut tavarat. Luulis prismassa parempiakin talvikenkiä olevan.
Nämä eivät ole talvikengät, kiitos vaan tyhjästä.
Juuri tällaistrn marisijoiden takia en enää osallistu näihin joulukeräyksiin.
No ymmärrän hyvin. Toivottavasti ne syyskengät käy jonain syksynä lapselle. Kuka olisi kiitollinen jos saisi itse kaksi numeroa liian isot ohuet muovikengät talveksi? Jos saa paljon lahjoja, tai voi niitä helposti itselleen itse ostaa, niin joku epäsopiva lahja ei haittaa. Jos saa vähän, niin toivoisi sen olevan sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruuistakin suurin osa jää syömättä kun meillä oli ruokaa jo ennestään. Jos olisin tämän tiennyt, olisin jättänyt itse ruuat ostamatta ja hakenut ne Kuomat Prismasta.
Vituttaa aivan helvetisti.Olet kiitämätön ja puhut moukkamaisuuksia. Vai tuli ruokaa liikaa, no voi voi. Pakasta ja käytä myöhemmin niin tässä maassa moni muukin tekee. Jos kengät ovat liian isot säästä ne tai vaihda jonkun kanssa. Ihme tyyppi olet kun nariset täällä v....tutuksiasi. Jos kerran olet avun tarpeessa ja lapsen jalat palelevat ota vastaan se mitä saat, et kai ole niin uusavuton äitinä ettet keksi muuta kuin kiukutella palstoilla.
En ole aloittaja, mutta itselläni ei ole pakastinta. Liikaa ruokaa saa tuoda, jos tuo pakastimen myös. Monet laatikot myydään sulatettuina, luulin ettei niitä saisi pakastaa uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
No ymmärrän hyvin. Toivottavasti ne syyskengät käy jonain syksynä lapselle. Kuka olisi kiitollinen jos saisi itse kaksi numeroa liian isot ohuet muovikengät talveksi? Jos saa paljon lahjoja, tai voi niitä helposti itselleen itse ostaa, niin joku epäsopiva lahja ei haittaa. Jos saa vähän, niin toivoisi sen olevan sopivaa.
Jos ruinaa ne lapsensa kengät ilmaiseksi jostain joulupadasta niin on ihan mahdollista että ne ei ole just mitä haettiin.
Miten kehtaatte valittaa, kun joku yrittää auttaa? Minä ainakin lopetan kaikenlaiset lahjoitukset.
Törkeää vaatia jotain hyväntekeväisyydestä ja vielä sanoa, että joulu pilalla, jos ei ole saanut juuri sitä mitä halusi. Kyllä se joulu pitää tehdä ihan muusta kuin jostain lahjoituksista. Ja poikahan voi pitää noita sitten kun jalka kasvaa. Miten joku kehtaa valittaa!
Vierailija kirjoitti:
Pakko kai se on sit vinguttaa taas visaa ja käydä ne kuomat hakemassa. Velkaa lisää, antaa mennä vaan. Vituttaa niin paljon että aukaisen nuo lasten lelulahjat ja jos ne on rihkamaa, laitan suoraan roskiin.
Olet mukamas köyhä, mutta käytät silti luottokorttia? Kehtaatkin vinkua, kun saat jotain uutta, ilmaiseksi, voihan noita syyslenkkareita käyttää ensi syksynä. "velkaa vaan lisää", just noinhan ajattelee vastuullinen perheenäiti, aivan ja sitten ihmetellään, kun lapset oppivat hoitamaan raha-asiansa päin honkia.
Ne syyslenkkarit ei kyllä auta nyt talvella joten laiha lohtu puhua ensi syksystä.... annatko sinäkin lapsellesi vuodenaikaan sopimattomia kenkiä?
Vierailija kirjoitti:
aplle ei ole opetettu hyviä käytöstapoja!
toive on todellakin vaan toive, joka on vain suuntaa antava, ei lahjan antajan ole mikään pakko toteuttaa edes toivetta. lahjan antajalla on täysi oikeus itse päättää mitä ostaa...omien mieltymysten ja varojensakin mukaan....
Nyt mä ymmärrän, miksi ne joulupuu ym. keräyksen lahjat avataan ja tsekataan. Pakkohan ne on katsoa, kun siellä voi olla ihan mitä tahansa. Koska lahajanantaja saa itse määritellä mitä antaa. Tämän vuoksi paketissa voi olla 1v. pojalle käytetty partakone tai 5v:lle helistin. Ja näiden lahjoittajien mielestä lasten ja perheen pitää olla aivan hirvittävän kiitollisia siitä että saivat nämä hienot lahjat. Koska kyllähän se poika joskus partakonetta varmaan tarvitsee ja 5v. saa ehkä joskus lapsia joille helistimen voi antaa. Niin ja koon 32 kengät voi olla kokoa 40 ja kiitollinen pitää olla, koska kyllähän ne joskus sopii.
Lasten toiveista viis, koska he ovat KÖYHIÄ. Tärkeintä on että antaja saa hyvän mielen kun on niin läpeensä hyvä ihminen että antaa köyhälle lapselle joululahjan. Sillä että lahjalla ei ole saajalle mitään käyttöä tai tarvetta ei ole mitään väliä. Kaapin täytteestä pitää olla niin hemmetin kiitollinen. Annatteko te hyväntekijät omille lapsillennekin samanlaisia lahjoja ja opetatte heitä elämän kovuuteen ja kiitollisuuteen? Vai opetatteko vain köyhien lapsia?
Tämä pilaa koko keräyksen tämä ketju. En aio osallistua enää. Aina on mietitty tarkkaan mitä kivaa pakettiin keksitään, aikaa ja vaivaa säästämättä. Nyt on parasta, että vanhempi on hyvä ja säästää euron viikossa, vaikka pulloja keräämällä ja ostaa jouluna itse kengät. Jos joku haluaa lapsia muuten muistaa, ota se lisäyllätyksenä. Järki käteen, sydäntä mukaan, tee elämäsi valinnat lastasi ajatellen.
sinne saavat jäädäkin. Lahjakortilla ostan itselleni kivaa, mullehan se anoppi kortin antaa. Ja jos oma äitini lähettää lapsilleni joulurahaa, käytän nekin omiin tarkoituksiini, koska sossu ne mulle tuloksi laskee.