Lapsen hyväntekeväisyydestä saama joululahja oli pettymys.
Toivoin lapselle LÄMPIMIÄ talvikenkiä, Kuomia kokoa 32. Paketista kuoritui 2 numeroa liian isot varrelliset SYKSYLENKKARIT ja toivat laatikollisen ruokaa, jota en ollut edes pyytänyt, koska sitä oli ennestäänkin.
Kiitos vaan tyhjästä, joulu pilalla ja lapsen jalkoja palelee edelleen.
Kommentit (137)
välipäivinä ole edes myyjiä. Turhaa ajanhukkaa.
Nyt on ollut pulaa Kuomista. Eivät ole pystyneet toimittamaan ja kaupoissa myydään ei oota.
Ikävä, että toivat vääränkokoiset kengät :(
että köyhälle voi lahjoittaa lumppuja ja paskaa paketissa. Käytettyjä vaatteitakin saatiin ja ne kelpaa korkeintaan varavaatteiksi remonttihommiin, mökille tai mummolaan hätävaraksi.
Minä nimenomaan toivoin että lapsi saisi mustat Kuomat. Olisivat vittu tuoneet edes ne KUOMAT. Vikingit meillä on jo ennestään, nekin ilmaiseksi saadut ja kylmät.
Mä olen vilpittömästi pahoillani, että tämä hyväntekeäväisyysjärjestö loukkasi sua ylipäänsä antamalla yhtään mitään. Ei voida kuin toivoa, että loput lahjat menevät niille, joilla on oikeasti tarve.
Musta tätä ketjua ei välttämättä kannattaisi kommentoida enää.
Äiti, joka ei huolehdi edes lämpimiä kenkiä jalkaan. Häpeä, äläkä valita!
Mä möisin vaikka vaatteeni päältäni, että lapsellani olisi lämmintä talvella päällä.
Ja parempi kirpparikuomatkin kuin kylmät jalat! Tuo on jo typeryyden huipentuma pitää lapsella kylmät jalat, kun äidille ei kelpaa käytetyt kengät - ainakin siihen asti, kun saa uudet ostettua.
Ihmettelen vaan, että miten et voi pärjätä, vaikka muutkin ihmiset pärjää täällä Suomessa ihan minimi tuloilla? Itse olen vanhempainvapaalla ja tosiaan elän ihan niillä minimituloilla. Pärjään ihan loistavasti. Suomessa ei ole mahdollista olla pärjäämättä, jos on lapsiperhe. Paitsi jos on joko juoppo, laiska, tai tyhmä, tai tuhlaaja...
Pakko kai se on sit vinguttaa taas visaa ja käydä ne kuomat hakemassa. Velkaa lisää, antaa mennä vaan. Vituttaa niin paljon että aukaisen nuo lasten lelulahjat ja jos ne on rihkamaa, laitan suoraan roskiin.
Olet mukamas köyhä, mutta käytät silti luottokorttia? Kehtaatkin vinkua, kun saat jotain uutta, ilmaiseksi, voihan noita syyslenkkareita käyttää ensi syksynä. "velkaa vaan lisää", just noinhan ajattelee vastuullinen perheenäiti, aivan ja sitten ihmetellään, kun lapset oppivat hoitamaan raha-asiansa päin honkia.
ei sitä voi jättää hyväntekeväisyyden varaan. Millä lapsesi on kulkenut nyt -20 asteen pakkasilla???
Onhan se nyt hirveän harmillista, että ensin kysytään mitä haluaa ja sitten saakin jotakin sinnepäin. Mäkään en ymmärrä mikseivät voineet ostaa niitä kuomia!
Ja oikeaa kokoa. Mitä lapsi tekee 2 numeroa liian suurilla kengillä nyt talvella?! Ei mitään. Ei se lapsi pääse ulkoilemaan nyt yhtään sen paremmin kuin ennenkään.
Ymmärrän ap:n harmistumisen.
Pakko kai se on sit vinguttaa taas visaa ja käydä ne kuomat hakemassa. Velkaa lisää, antaa mennä vaan. Vituttaa niin paljon että aukaisen nuo lasten lelulahjat ja jos ne on rihkamaa, laitan suoraan roskiin.
Tiedän ihmistyypin, joka toinen sana on vittu ja saisit lahjaksi mitä vaan, jotain valittamista keksisit kuitenkin. Hanki koulutus ja töitä niin saat ihan itse valita ne kengät kaupasta (tupakan ja siiderin lisäksi)
halpistalvikengät, ostin ne hätävaraksi kun enempään ei ollut rahaa, maksoivat 12€.
Aattelin että niillä pärjätään siihen asti kun saadaan ne kuomat.
Ja olen minimisairaspäivärahalla 22,4€/pv/brutto.
Pakko lähteä vinguttamaan visaa ja hakemaan ne Kuomat jostakin. Rahaa ei ole yhtään vaikka huomenna lapsilisät tulevatkin.
Kuluttajalla ei ole velvollisuutta säilyttää kuittia. Sanot että sun lapsen jalkaan tämä malli ei sovi ja haluaisit vaihtaa ne Kuomiin. Jookosta?
pyydä mummolta rahaa tai myy se mökki. Maailmassa on oikeitakin köyhiä, jotka eivät ylenkatso saamiaan lahjoja. Miten ihmeessä sulla on varaa pitää nettiyhteyttä, jos ei ole rahaa talvikenkiin?
tommosen tilanteen tulemaan. Ehkä ap on masentunut, eikä siksi osaa hoitaa asioitaan.
ja mulla se sisältyy vuokraan. Ilman nettiä maksaisin pankeille palvelumaksuja 60€/kk. Idiootit luulevat, että netti on joku ylellisyys tai turhake.
Mulle ilmoitettiin tietty lasten talviasu, mikä olisi pitänyt ostaa. Oli oikein tuotteen sarjanumero mukana. No, katsoin netistä, miltä asu näyttää ja lähdin kaupasta etsimään.
Juoksin viidessä eri kaupassa. Ei ollut missään. Se malli oli kuulemma myyty loppuun jo marraskuun alussa. Lisäksi asu olisi maksanut puolet enemmän, kuin oli ilmoitettu.
Ostin sitten toisen merkin talviasun. Oikeaa kokoa, vähän halvempi, mutta silti yli sen, mitä lahjan hinnaksi oli ilmoitettu. Varmasti kuitenkin hyvä ja lämmin talviasu.
Toivottavasti se ei aiheuta samanlaisia reaktioita kuin nuo talvilenkkarit... Mutta miksi lahjan saaja oli toivonut tietynmerkkistä ja -mallista asua, jota ei saa mistään?! Ehkä noiden Kuomien kanssa käynyt samoin. Ja kenkien ostaja voi olla joku vanhempi ihminen, joka nähnyt esim. kokomerkinnän väärin.
Vie ne talvilenkkarit Prismaan ja selitä, miksi sulla ei ole kuittia ja että tarvitsette ne Kuomat. Ehkä ne suostuu vaihtamaan ne.
Kenkähyllyt ovat TYHJIÄ vain hajakokoja myynnissä!!!! Meilläkin ollaan nyt toistaiseksi hieman rikkinäisissä kengissä kun uusia ei saa ostettua vaikka olis rahaakin!!!
Joo, sama ap, muistan tän väännön näistä mustista kuomista joku aika sitten.
Valitettavasti vaan karkoitat näin lahjoittajat järjestöiltä ja nekin perheet jäävät kohta ilman lahjoja, jotka oikeasti olisivat niistä kiitollisia.