Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mogannut ja pahasti :/

Vierailija
16.12.2010 |

Meilkein saisi minut kivittää!!!

Olen eronnut lapsen isän kanssa 3 vuotta sitten, nyt yhteinen lapsemme täyttää 5v.

Koko tämän ajan olemme olleet asiallisissa väleissä, myös miehen nykyisen kanssa.

Heille syntyi kesällä lapsi ja ovat avoliitossa.

Tätä asiaa on vaikea myöntää edes täällä netissä, tuntemattomana, mutta pakko johonkin saada purettua ajatuksia :(

Emme ole kertaakaan eron jälkeen olleet missään läheisessä kontaktissa toisiimme, kunnes melkein 2kk sitten kävi "vahinko"

Mies tuli tuomaan lapsen tavaroita meille, kun tyttö oli vielä hoidossa. Kahvittelimme ja kuulumisia vaihdoimme normaalisti.

En vieläkään käsitä, miten tilanne riistäytyi käsistä.

Eksyimme samaan sänkyyn :( :(

Pari päivää sitten tein positiivisen testin!! Tämä ei voi olla mahdollista, mitään ei olisi saanut käydä eikä varsinkaan raskautta tulla.

Olen aina halunnut 2 lasta, mutta uutta miestä en ole etsinyt enkä löytänyt.

Järkevästi ajateltuna en voisi tätä lasta pitää, en mitenkään päin.

Tiedän tuon kerran jäävän ainoaksi ja nyt on tunteet sekaisin.

En ole koskaan uskonut edes harkitsevan aborttia, mutta pitämällä lapsen sotken monen ihmisen elämän :(

Tätä tunnetta ei voi edes kuvailla, inhoan itseäni jo tapahtuneesta, nyt vielä tämä.

En tiedä mitä tehdä saatika ajatella :(

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä että hyvä,hyvä?Ajatelkaa jos teidän miehet tulis kotiin joku päivä ja kertois että on saattanut exän raskaaksi ja pidämme lapsen kyllä varmaan kääntyis naamat nurinpäin..kyllä ois kirveellä töitä...

Kyllä mä ainakin sen mieheni listisin, enkä sitä naista. Ei se nainen olisi mua pettänyt, vaan mieheni.

kyllä näkisit punaista aina kun joku siitä naisesta puhuisi.Helppo sanoa näin etukäteen että miehelle vaan ois vihainen,jos sä tunnet sen ihmisen kenen kanssa se ois sut pettänyt niin oiskin sitten toinen asia jos et ole täysin tunnevammanen.

Minä tiedän. Entinen mieheni petti minua. Tiesin kyllä naisen, ei oltu tekemisissä. Hän oli sinkku, mieheni ei. Nykyään on tosiaan ex.

Miksi teilaisin vapaan naisen jolla on oikeus tehdä mitä haluaa, entiselläni oli minut, periaattessa oli oikeus tehdä mitä haluaa, ei toista voi omistaa. Mutta kyllä se oli häneltä todella väärin mennä sänkyyn toisen naisen kanssa.

jos normaali ihminen olet...jolla on tunteita ja jonkun näköistä itsepuolustusmekanismia.Ja mikä taas saa teidät uskomaan että se nykyinen nyt miehen edessä kohtelis sitä lasta huonosti??Tommoset on yleensä semmoista "henkistä väkivaltaa" joka jää toisilta täysin huomaamatta.

Vierailija
42/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän. Entinen mieheni petti minua. Tiesin kyllä naisen, ei oltu tekemisissä. Hän oli sinkku, mieheni ei. Nykyään on tosiaan ex. Miksi teilaisin vapaan naisen jolla on oikeus tehdä mitä haluaa, entiselläni oli minut, periaattessa oli oikeus tehdä mitä haluaa, ei toista voi omistaa. Mutta kyllä se oli häneltä todella väärin mennä sänkyyn toisen naisen kanssa.

samaa mieltä jos se toinen nainen olisi ollut monivuotinen perhetuttusi?

Sen naisen aloittellisuudesta. Jos kyse olisi jostain kännipanosta tai muusta holtittomuudesta, asia olisi aika helppo sivuuttaa. Jos taas nainen systemaattisesti viettelisi mieheni, olisin vihainen. Miehelle olisin vihainen joka tapauksessa ;)

Jotenkin "vahinko" on helpompi antaa anteeksi kuin tietoinen ja suunniteltu juttu. Minusta on moraalitonta alkaa piirittämään ja lämmittelemään varattua ihmistä, oli sitten itse sinkku tai ei. Molemminpuolisen rakastumisen tai ihan ex tempore panon ymmärtää paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä että hyvä,hyvä?Ajatelkaa jos teidän miehet tulis kotiin joku päivä ja kertois että on saattanut exän raskaaksi ja pidämme lapsen kyllä varmaan kääntyis naamat nurinpäin..kyllä ois kirveellä töitä...

Kyllä mä ainakin sen mieheni listisin, enkä sitä naista. Ei se nainen olisi mua pettänyt, vaan mieheni.

kyllä näkisit punaista aina kun joku siitä naisesta puhuisi.Helppo sanoa näin etukäteen että miehelle vaan ois vihainen,jos sä tunnet sen ihmisen kenen kanssa se ois sut pettänyt niin oiskin sitten toinen asia jos et ole täysin tunnevammanen.

Minä tiedän. Entinen mieheni petti minua. Tiesin kyllä naisen, ei oltu tekemisissä. Hän oli sinkku, mieheni ei. Nykyään on tosiaan ex.

Miksi teilaisin vapaan naisen jolla on oikeus tehdä mitä haluaa, entiselläni oli minut, periaattessa oli oikeus tehdä mitä haluaa, ei toista voi omistaa. Mutta kyllä se oli häneltä todella väärin mennä sänkyyn toisen naisen kanssa.

jos normaali ihminen olet...jolla on tunteita ja jonkun näköistä itsepuolustusmekanismia.Ja mikä taas saa teidät uskomaan että se nykyinen nyt miehen edessä kohtelis sitä lasta huonosti??Tommoset on yleensä semmoista "henkistä väkivaltaa" joka jää toisilta täysin huomaamatta.

Mutta niin siinä kävi. Olisiko minun pitänyt rynnätä naisen oven taakse haukkumaan hänet ties miksi h*oraksi yms? Miksi? Mies se oli joka petti. En minä naisen kanssa suhteessa ollut.

Vierailija
44/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä noin periaatteen tasolla pettämistä vastaan ja koen, että sinkullakin on moraalinen vastuu tapahtumista. Itse en antaisi miehelleni anteeksi ja kantaisin kaunaa myös naista kohtaan, jos hänet tuntisin.

Mutta ymmärrän, että aikuiset tekevät virheitä. Teen niitä itsekin - joskaan en (toivottavasti) mitään tuon kaltaista. Riidan tai jonkinlaisen pahan vaiheen aikana eivät ajatukset toimi parisuhteessa olevallakaan aina niin selkeästi. Tärkeintä on se, että näitä asioita ei laiteta lapsen/lasten maksettavaksi. Miehesi nykyinen ei varmasti enää ole yhtä mukava sinua tai lastasi kohtaan, ja luultavasti tämä perhe hajoaa. Toivon, että he joka tapauksessa kävisivät pariterapiassa, jotta nykyinen pystyy omalle lapselleen olemaan se paras mahdollinen äiti eikä kostonhimoinen isänmollaaja. Se ei taas ole sinun vikasi etkä ole vastuussa siitä, miten huonot välit miehellesi ja tämän nykyiselle muodostuvat. Olet vastuussa vain siitä, miten omat välisi tähän nykyiseen huononevat/häviävät. Miehesi on vastuussa muista asioista. Kyllä varatulla on aina suurempi vastuu asioista kuin sinkulla.

Ap, sinusta tulee varmasti loistava äiti tälle syntymättömälle lapselle. Olet tehnyt hienoja ratkaisuja ja päätöksiä, ja jos ne pitävät, olet kaikin puolin tehnyt kaikkesi hyvittääksesi oman virheesi. Loputonta syyllisyyttä ei siis kannata kantaa. Toiset ihmiset kantavat vastuun omista ratkaisuistaan, ja niitä on turha laittaa sinun harteillesi. Kaikilla on mahdollisuus valita- vaikka ikäviä valintoja olisikin vain valittavana. Ero on miehesi ja nykyisensä päätös, josta he kantavat vastuun, et sinä. Heillä on mahdollisuus selvittää tilanne, mutta jos heidän parisuhteensa ei kanna tämän tilanteen yli (ja aika harvalla kantaisi), et voi syyttää siitä itseäsi. Oma syyllisyytesi päättyy siihen, mistä toisten valinnat alkavat. Toki olet luonut heille hankalan tilanteen, mutta siitäkin tilanteesta miehesi kantaa suurimman vastuun. Sinä olet vastuussa lähinnä omalletunnollesi, jota on turha mollata loputtomiin.

Pieni neuvo? Ehdota miehelle, että ei pilaisi nykyisen joulua tällä vaan kertoisi vasta tammikuussa. Olisi sitten mukavampi joulu kaikille , kun yksi aikuinen ei itke/huuda/muuta pois, ja toisaalta saa nykyinenkin vielä yhden hyvän muiston lisää, jos suhde päättyy tähän.

Hyvää joulunodotusta!

Vierailija
45/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, mikä ihmeen erivapaus näillä "vapailla" on tehdä ihan mitä haluaa piittaamatta seurauksista ja muille aiheuttamastaan vahingosta?

Miksi teilaisin vapaan naisen jolla on oikeus tehdä mitä haluaa, .

Vierailija
46/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä sika se mies on

Vierailija
47/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, mikä ihmeen erivapaus näillä "vapailla" on tehdä ihan mitä haluaa piittaamatta seurauksista ja muille aiheuttamastaan vahingosta?

Miksi teilaisin vapaan naisen jolla on oikeus tehdä mitä haluaa, .

Ei sitä voi kieltää. Varattu taas ei ole, ellei sitten ole erilaisia pelisääntöjä sovittu.

Vierailija
48/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaankaan en edes ajatellut joulua.

En nyt kerro miehellekkään kuin vasta joulun jälkeen.

Näin saadaan kaikki mukava joulu viettää, myös lapset.

Tyttäremme on minulla aattona ja joulupäivänä menee isälleen, ei käynyt asia edes mielessä joten onneksi muistutit joulusta.

Tunnen miehen sen verran hyvin, että hänestä näkee jos jokin asia painaa joten en siis hänellekkään kerro kun vasta joulun jälkeen.

ap

Vierailija
49/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin siinä kävi. Olisiko minun pitänyt rynnätä naisen oven taakse haukkumaan hänet ties miksi h*oraksi yms? Miksi? Mies se oli joka petti. En minä naisen kanssa suhteessa ollut.

että haluat nyt vaan olla vastakarvaan..ja minkä takia sun pitäis jonnekin mennä huutamaan????Eihän siitä ollut kyse vaan siitä että en usko että voisit olla tykkäämättä pahaa siitä toisesta ihmisestä joka rikkoo sun perheen.Vai oletko semmonen joka tykkää että on ok vokotella varattuja kuin nuin paljon sitä toista naista puolustat?

Vierailija
50/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä teet oikein kun kerrot, salaamisesta ei seuraa ikinä mitään hyvää. asiallisesti keskustelet miehesi kanssa. vahingolle ei mahda mitään, mutta kun haluat niin pidät lapsen. älä anna muiden vaikuttaa päätökseesi. olen täysin tukenasi!

Vierailija
51/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisit ottaa mogausmehuuuu...

Vierailija
52/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kyllä periaatteessa ole sun vastuulla miten ex ja hänen nykyinen puolisonsa parisuhdettaan hoitavat. Onhan se varmasti noloakin myöntää, mutta tapahtunut mikä tapahtunut.

Vierailija
53/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja eksäsi olitte yhdessä sängyssä eikä ilmeisesti kumpikaan huolehtinut ehkäisystä.

Jos sinä jätät abortin tekemättä, se ei tarkoita että sinä yksin olisit syyllinen koko tilanteeseen. Ihan yhtä syyllinen on miehesi.

Ei ole mitenkään kyse siitä että SINÄ sotkisit velipuolen ja miehesi nyksän elämät. Hän teki oman osuutensa ihan itse.

Minä sanoisin, että huolehdi itsestäsi ja omasta perheestäsi - lapsestasi. Ja koska olet toivonut toista lasta, on parempi että toinen lapsesi on kokosisarus kuin puolisisarus.

Eihän sinun ole PAKKO kertoa lapsen isää kellekään, mutta minä kannatan rehellisyyttä.

Enemmän sitä miehesi nyksää satuttaa että muutaman (tai muutaman kymmentä..) vuotta salailet ja sitten asia paljastuu.

Suosittelen toimimaan näin: Kerrot miehellesi että kävi näin hassusti, ja sinä aiot pitää lapsen. Ja pyydä miestä kertomaan nyksälleen, tai sitten kerrot itse.

Vierailija
54/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi keksittyyn tarinaan, heh heh

Vierailija
55/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluat nyt vaan olla vastakarvaan..ja minkä takia sun pitäis jonnekin mennä huutamaan????Eihän siitä ollut kyse vaan siitä että en usko että voisit olla tykkäämättä pahaa siitä toisesta ihmisestä joka rikkoo sun perheen.Vai oletko semmonen joka tykkää että on ok vokotella varattuja kuin nuin paljon sitä toista naista puolustat?

Ja eihän hän rikkonut meidän perhettä. (eikä exällä ja minulla ollut onneksi yhteisiä lapsia, suunnitelmissa kyllä oli). Minun ex päätti mennä sinne sänkyyn, hän se rikkoi meidän suhteemme.

Ei ole ok olla varattujen kanssa, mutta he ovat vapaita tekemään mitä haluavat. Varatut eivät ole. Minä ajattelen näin, ei sinun tarvitse niin ajatella. Mutta kyllä se pettäjä on syyllinen. Hän se rikkoo perheen jos joku.

En vain ollut suuttunut sille naiselle. Hän tuskin repi exäni housuja väkivaltaisesti alas ja raiskannut. Vaan ihan omasta halustaan ex sänkyyn meni. Ja mistä sitä tietää vokotteliko edes se nainen? Entä jos se on mies joka vokottelee toista naista? Minä en paikalla yllättäin ollut kun naimaan päätyivät, joten en voi edes tietää kumpi vokotteli.

Tuskin kukaan voi tietää, kunhan pitää saada syyllinen vokotteluun ja yleensä nainen joutuu siihen asemaan.

Vierailija
56/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja eksäsi olitte yhdessä sängyssä eikä ilmeisesti kumpikaan huolehtinut ehkäisystä.

Jos sinä jätät abortin tekemättä, se ei tarkoita että sinä yksin olisit syyllinen koko tilanteeseen. Ihan yhtä syyllinen on miehesi.

Ei ole mitenkään kyse siitä että SINÄ sotkisit velipuolen ja miehesi nyksän elämät. Hän teki oman osuutensa ihan itse.

Minä sanoisin, että huolehdi itsestäsi ja omasta perheestäsi - lapsestasi. Ja koska olet toivonut toista lasta, on parempi että toinen lapsesi on kokosisarus kuin puolisisarus.

Eihän sinun ole PAKKO kertoa lapsen isää kellekään, mutta minä kannatan rehellisyyttä.

Enemmän sitä miehesi nyksää satuttaa että muutaman (tai muutaman kymmentä..) vuotta salailet ja sitten asia paljastuu.

Suosittelen toimimaan näin: Kerrot miehellesi että kävi näin hassusti, ja sinä aiot pitää lapsen. Ja pyydä miestä kertomaan nyksälleen, tai sitten kerrot itse.

Vierailija
57/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä tekisin niin, että odottaisin ensimmäiset "riskiviikot", jolloin keskenmenon vaara on suurin. Ja kertoisin miehelle vasta viikon 12 kieppeillä.

Jos nimittäin sattuisi niin ikävästi että raskaus menisi kesken, niin ihan turhaa olisi ollut sotkea kaikkien elämää.

Vierailija
58/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli exäsi nykyinen. Hienoa, hienoa. Mutta mitäs niiden muiden lapsista.

Kaikkeen sitä ihminen pikkusieluisuudessaan pystyy.

Vierailija
59/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli exäsi nykyinen. Hienoa, hienoa. Mutta mitäs niiden muiden lapsista.

Kaikkeen sitä ihminen pikkusieluisuudessaan pystyy.

Vierailija
60/105 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ex rikkoi se itse.

Exä varmaan ihan väkisin otti tämän ap-exänsä. Eiköhän tuo ap ollut innolla mukana, vaikka tiesi tasan tarkkaan exänsä tilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi