Olen mogannut ja pahasti :/
Meilkein saisi minut kivittää!!!
Olen eronnut lapsen isän kanssa 3 vuotta sitten, nyt yhteinen lapsemme täyttää 5v.
Koko tämän ajan olemme olleet asiallisissa väleissä, myös miehen nykyisen kanssa.
Heille syntyi kesällä lapsi ja ovat avoliitossa.
Tätä asiaa on vaikea myöntää edes täällä netissä, tuntemattomana, mutta pakko johonkin saada purettua ajatuksia :(
Emme ole kertaakaan eron jälkeen olleet missään läheisessä kontaktissa toisiimme, kunnes melkein 2kk sitten kävi "vahinko"
Mies tuli tuomaan lapsen tavaroita meille, kun tyttö oli vielä hoidossa. Kahvittelimme ja kuulumisia vaihdoimme normaalisti.
En vieläkään käsitä, miten tilanne riistäytyi käsistä.
Eksyimme samaan sänkyyn :( :(
Pari päivää sitten tein positiivisen testin!! Tämä ei voi olla mahdollista, mitään ei olisi saanut käydä eikä varsinkaan raskautta tulla.
Olen aina halunnut 2 lasta, mutta uutta miestä en ole etsinyt enkä löytänyt.
Järkevästi ajateltuna en voisi tätä lasta pitää, en mitenkään päin.
Tiedän tuon kerran jäävän ainoaksi ja nyt on tunteet sekaisin.
En ole koskaan uskonut edes harkitsevan aborttia, mutta pitämällä lapsen sotken monen ihmisen elämän :(
Tätä tunnetta ei voi edes kuvailla, inhoan itseäni jo tapahtuneesta, nyt vielä tämä.
En tiedä mitä tehdä saatika ajatella :(
Kommentit (105)
jotka eivät kunnioita eivätkä arvosta toista ihmistä sitten yhtään. Tässä tapauksessa ap ei kunnioittanut exäänsä eikä hänen nykyistä naistaan joka on raskaana. Hän vain meni sänkyyn miehen kanssa tyydyttääkseen omia halujaan ja ehkä jopa nautti erityisesti siitä että tiesi miehen olevan varattu. Ja tämä mies sitten, aivan hakoteillä koko elämässään. Eroaa, ottaa uuden, panee entistään, panee nykyistään..hän nyt ei kunnioita eikä arvosta ketään tässä kuviossa.
Minä todella toivon, että menet ja kerrot exäsi naiselle, millainen ihminen sinä olet ja millainen ihminen tämä mies on. Teistä kumpikaan ei arvosta sitä naista, joka on hoitanut teidän yhteistä lasta pyyteettömästi vaikka se ei edes ole hänen. Teistä kumpikaan ei arvosta tätä naista eikä tätä syntymätöntä lasta. Joten mene, ja kerro totuus. Tuo nainen ja tuo lapsi ansaitsee elämäänsä ihmisen johon voi luottaa ja hänen ei kannata luottaa suhun eikä mieheen. Ei missään tapauksessa. Ja teidän kahden kannattaa palata yhteen, sillä te ansaitsette toisenne.
kivittää, pidä lapsi ja saat vaatia lisää rahaa. Eihän se sinun vika ole jos ex mokaa uuden kanssa.
Vaan exäsi on myös, älä ota vastuuta yksin itsellesi.
Sinuna pitäisin lapsen.
Vaan exäsi on myös, älä ota vastuuta yksin itsellesi.
Sinuna pitäisin lapsen.
ja lapsesi saa sisaruksen.
ja väittää että se on jonkun muun. Maistraattiin et vain ilmoita ketään isäksi.
..jos hän petti naisystäväänsä.
Kerro ensiksi kuitenkin tälle miehelle, että olet raskaana ja kerro myös samalla millaisen tunnemylläkän se on aiheuttanut. Katso mitä miehellä on sanottavaa, ja omantunnon mukaan teet päätöksen lapsen pitämisen suhteen.
monen ihmisen elämä :/
Olimme molemmat hyvin hämmentyneitä tapahtuneesta, sovimme unohtavamme koko asian, emmekä koskaan kenellekään kerro sitä.
Nyt en tiedä mitä tehdä, abortti ja olla kertomatta miehelle. Pitää lapsi ja olla selvittämättä isyyttä, ei ole lasta kohtaan reilua.
Toisaalta noin mies saisi jatkaa avovaimonsa kanssa perhe-elämää ja tyttäremme kävisi siellä edelleen normaalisti.
Pitää lapsi ja kertoa koko juttu myös miehen avovaimolle?
Ei en tosiaan tiedä :/ miehelle en ole vielä puhunut koko asiasta.
ap
mmiettikää yhdessä mitä teette. Mutta muista viimeinen päätös on sinun. voi olla että täm on ainut mahdolliuus saada se haluttu toinen lapsi
"unohtanut" ehkäisyä.. Nyt itkee täällä ja esittää vaikka oikeasti on ihan innoissaan että sai kostettua ukon nykyiselle!
ihan ok, että tyttäresi saa täysbiologisen sisaruksen. Ja tää ajoituskin olisi tosi hyvä, voit olla vielä vauvan kanssa kotona kun tytär aloittaa koulun, hoito-ongelmia vähemmän.
Pidä se!! (Ja en oo mikään abortinvastustaja, mut tämän perusteella olisi järkevää pitää vauva)
haluaisin kostaa yhtään kenellekkään? Vähiten halusin miehen nykyisen ja lapseni velipuolen kärsivän!!
Kuka on sanonut ehkäisyn unohtuneen? Kumi oli kyllä käytössä ja silti tässä tulos :(
Miten voisin olla tilanteessa innoissani? En todellakaan haluaisi saada toista lasta tarkoituksella yksin. Tämän yhden lapsen kanssa olemme pärjänneet loistavasti eikä mielessäkään ole käynyt tehdä uutta, ilman miestä!!
ap
abortinteko ei kannata jollei ole täysin varma, että jaksaa sen henkisesti.
Olisit toki itsekin voinut hakea jälkiehkäisytabletin... Mutta joo, sitä saa, mitä tilaa. Ota ensin mieheen yhteyttä. Päätös on kuitenkin sinun.
mmiettikää yhdessä mitä teette. Mutta muista viimeinen päätös on sinun. voi olla että täm on ainut mahdolliuus saada se haluttu toinen lapsi
täyssisko/-veli. Oma poikani ei sitä ikinä enään saa, mistä olen lopun ikäni surullinen poikani puolesta.
päädyitpa mihin tulokseen tahansa, älä turhaan kerro siitä exäsi uudelle puolisolle. siitä ei hyödy kukaan, sen sijaan heidän perheensä todennäköisesti tuhoutuu.
ensisijaisesti puhu nyt tämän miehen kanssa.
tässä vain itseäni :/
yhdessä hetkessä olen varma, että pidän lapsen ja kohta taas ei missään nimessä.
Kertoakko miehelle vai ei ja mitähän siitä seuraa.
En todellakaan toivo tätä tilannetta pahimmalle vihamiehellekkään!!
ap
Onko ainut peruste aborttiin siis että lapsella on epäsopiva isä?
En usko että lapsen elämä olisi siitä pilalla vaikka olisikin "isätön". Voitte vaikka sopia exänne kanssa että maksaa epävirallisesti hiukan elareita ja että tapaa toista lasta samaan aikaan tyttönne kanssa. Tai sitten et vain kerro tälle isyydestään (tyhmä mies jollei arvaa).
Mutta pelkkä isyyspointti (joka on miehen omaa mokaa, itse petti, itse selvittää) ei ole syy tappaa lasta. Voit aina sanoa että heikolla hetkellä tunsit yksinäisyyttä ja töppäilit jonkun ventovieraan kanssa. Ei ole ensimmäinen kerta maailmassa eikä riitä pilaamaan lapsen elämää.
mies jätti kun vauva oli puolivuotias, ja minä niin olisin halunnut saada lapselleni täyssisaren! harmittaa todella paljon lapsenkin puolesta. viis miehistä! kyllä vauvan kanssa pärjää yksinkin.
itseasiassa ihmettelen kuinka paljon nautin tästä vaikka olen kokenut kipeän eronkin tässä.
mutta vauvat on vaan niiiiin ihania.
anna lapsellesi täyssisar ja kokoa itsellesi tukiverkko. eikä sinun välttämättä tarvi sanoa miehelle mitään. arvaa sitten kun arvaa.
Että kyllä se on hän itse joka antoi kyrvän viedä ja rikkoi perheen.