80-luvun teinikieli? Millaisia sanoja/sanontoja silloin viljeltiin?
Tytär kysyi tänään ja kauhistus: en enää muista!! Olen 70-luvun alussa syntynyt.
Kommentit (89)
löytyvän. Varmaan eri murrealueilla oli paljon omia juttujaan...
austöxtöx tuli mullakin mieleen. Apuvan ja kikkeliskokkeliksen miellän enempi ysäriks..
meitä tyttöjä muijiksi.
muija tuli vasta myöhemmin, 90-luvulla. Mimmi? Pimu?
Ensikännit sai aikaan lipis (libis) tai omppis
meilläpäin faktahomma oli kova sana 80-luvulla ja Hansua ja Pirreä matkittiin ja jaksoista otettiin sanontoja.
80-luvun alussa oli jengejä ja jako oli fiftarit/punkkarit. Sitä sit kyseltiin toisilta että fiftari vai punkkari...
purtsarit oli jalassa
Turussa tämä siis.
Ensikännit sai aikaan lipis (libis) tai omppis
-is-päätteiset sanat oli muotia. Käytiin rippis, ei vielä riparia. Hiuksissa (ei tukassa!!!) oli permis ja jätskikipsalla maistui softis.
Maukka Perusjätkästä tuli kait toi jätkä nimistys kaikille.
-is-päätteiset sanat oli muotia. Käytiin rippis, ei vielä riparia. Hiuksissa (ei tukassa!!!) oli permis ja jätskikipsalla maistui softis.
Oikeesti!!!
Juntit ja Jupit tuli sitten joskus neon-värien aikaan, mutta juppeja olivat vain ne nousukkaan, joilla juurikin neonvärikuteet ja valkaistut hampaat tms.!
80-luvulla olin itse nuori ja tykkäsin, kun synkästä, köyhästä 70-luvusta päästiin eroon, ja varsinkin siitä, että 80- luvun brittipoppi rantautui tänne, kuten Duran Duran, Depeche Mode yms.
Nuori ei voinut kuvitella mikä olisi voinut olla kamalampaa kuin olla ilman seksiä.
Ei ollut mamuja, ei pelättävää!
Nyyh, aids ois viel kauheempi ku kolmas maailmansota tai ydinvoimalaonnettomuus. Gorba tai Reagan voi yht nappii painamal aiheuttaa maailman lopun. Eix oo karseeta.
En enne av:tä tiennyt, että 2000-luvullakin puhutaan niin paljon junteista. :)