*...*...* Kissankulman naiset joulukuussa *...*...
Kommentit (187)
Kalanmaksaöljyä ei suositella raskaana olevalle- siinä on sen maksan takia liikaa a-vitamiinia. Sen sijaan käytä kalaöljyä, on oikein hyvää ja jopa suositeltavaa raskauden takia- varsinkin jos et käytä kalaa paljon:)
mami
No niin siirryin uudelle kymmenelle... Kävin neuvolassa tänään. Painoa ei ole tullut kuin 100g kuukaudessa. sf mitta oli hikiseen 25 cm. Ihmettelivät sen kokoa. On kuulemma tosi pieni näille viikoille. Ja kun kaks tätiä tutki masua niin tulivat molemmat tulokseen että tyllerö istuu tanakasti avotarjonnassa masussa. Sanoivat että sillä on neljä vikkoa aikaa kääntyä.
Käytiin tänään miehen kanssa hometalolla. Järkytys oli suuri: KOKO TALO LAINEHTI VETTÄ ja sitä tuli putkista tuutin täydellä koko ajan lisää. Siis koko talo vedessä. Ikkunoiden välistä tuli vettä ulos asti ja kellari lainehti ja välipohjat lainehti ja siis koko talo OLI TUHOTTU!!! oltiin pyydetty kolme viikkoa sitten vesilaitokselta veden katkaisua juuri siksi että emme ole paikan päällä. Tänään kuultiin että ei niitä ole katkaistu ollenkaan. Lisäksi talossa on ollut sähkökatkos pitkään. Että nyt vois sanoa että v.tuttaa ja rankasti.
Nyt loppupäivän on supistanut varmaan stressistä. Se nyt vielä puuttuis että tää syntyis nyt.
Pirre
Täällä hormooni-väsyitkujen kanssa painiva omenainen yrittää ainakin liittää kuvaa viestiin... Pieni neiti tosi kiltti tapaus, mutta teki jo äitille ison huolen, kun viime pe tuli neuvolasta täti käymään ja totesi, että paino oli noussu sairaalasta lähdön jälkeen kokonaiset 10g!!! Tollahan tipahti paino siitä 3790:stä 3530:een, joten siksi toi neuvola tuli noin pian. Viikonloppu saatiin pitää vaakaa kotona ja vaikka evästä kyllä tuntuu olevan, ei toi rimpula jaksa sitä kauheesti vedellä :( Huomenna mennään sit ite neuvolaan ja kaikki peukut sun muut on pystyssä, että olis nyt lähteny nousuun vähän reippaammin.
Emppu on ollu aika rasittava, mikä varmaan oli aika odotettavissakin. Hän haluaa syliin, varsinkin jos pieni syö ja kun vauva itkee, hän keksii kiivetä jonnekin tai haluta jotakin, ihan mitä vaan, millä huomiota saa. Ja lystiä tästä kaikesta tekee se, että olen täällä ihan yksin aamusta iltaan... Mutta silti tuli kauhea "mahaikävä" yks päivä, kun tuli telkussa ohjelma, jossa oli oikein raskaana oleva immeinen... Haikeeta ajatellakaan, ettei koskaan enää...
Kauhean omanapaista jaaritusta vaan nyt, kun pakko ehkä hyödyntää nyt mahis päästä pesulle (huomenna lasten puurojuhla). Kovasti vauvauutisia täällä odottelee jo...Ananas? Mamit? Kuka ehtii ensin?! Nauttikaa ihanista mahoistanne ja kaikista vielä ihanemmista vaivoistanne :)
-omppuli kera tyttösen 11 pvä-
Maalaisomena: Voi jestas kun on söpö tyttö. Toivottavasti nyt paino rupeis nousemaan hyvin. Varmasti aiheuttaa pientä huolta äidille kun vauvan paino ei tahdo nousta.
Mamiof4: Harmi, että yösi eivät oikein suju. Tiedän kyllä tunteen kun ei saa nukuttua. Edellisessä raskaudessa en viimeiseen kolmeen viikkoon nukkunut öisin kuin tunnin/kaksi yössä. Ja olin niin elämääni kyllästynyt ja innoton, että ei tosikaan. Synnytyksen jälkeen vasta silloin minulla helpotti ja pystyin nukkumaan ja olinkin niin väsynyt että en olisi öisin jaksanut vauvaakaan hoitaa. Ja sekään ei ole hyvä juttu.
Toivottavasti nyt joku yö saisit vähän univelkoja poistettua.
Wattuwarwas: Suonenveto on jotain ihan kamalaa. Itsekkin siitä saanut kärsiä. Yks yö pohkeessa kramppas niin ettei ylös päässyt ja lopulta kun hellitti niin koipi oli kipee monta päivää. Mä olen huomannut, että mulla vetää suonta jos en juo tarpeeksi ja jos juon tarpeeksi joutuu juoksee koko yön vessassa. Eli ihan sama. Pipariks menee yö kuitenkin, mutta mielummin neljä kertaa vessassa kun suonenveto.
Pirre: Tytsyllä taitaa olla hienosti tilaa vielä liikkua masussa. Mulla oli kaveri vielä kaks viikkoa sitten poikittain mahassa ja eilisessä neuvolassa olikin sitten taas pää alaspäin. Mutta tällä tuntuu vieläkin olevan aika kivasti tilaa liikkua.
Tuo teidän talo juttu kuulosti melkoiselta painajaiselta. =(
Jaahas ja nyt en kyllä muista mitä muuta piti kommentoida. Olen aika tööt. Käytiin pojan eskari joulu juhlissa ja sen jälkeen olen ollut ihan poikki vaikka ne kemut ei kauaa kestänytkään. Väsyn tosi pienestä mutta kaippa se on normaalia tai sitten hemppa taas lasku suunnassa.
Oletteko muuten huomanneet miten erillaista odotus/ajatukset voivat olla mitä useampi lapsi on tulossa?
Silloin joskus toista odottaessa jännitti miten selviää ja riittääkö rakkautta. Kolmatta odottaessa tiesi, että selviää ja että rakkautta riittää. Nyt neljättä odottaessa ne on ihan päivänselviä asioita, mutta vauva on ihan eritavalla todellinen jo ennen syntymää. Vaikee selittää, mutta olen ollut positiivisesti yllättynyt kun huomaa ajattelevansa ihan eritavalla kuin aikaisemmissa raskauksissa.
Odotan jo kovasti, että saan vauvan syliin ja paijata ja hoitaa sitä niin kuin näitä muitakin. =) (Salaa haaveilen jo siitä mahdollisesta viidennestäkin). :)
Sirppana rv 34+3
Aivan iiihana suloisuus omppuliinin tyllerö!:)
Toivottavasti paino lähtee nyt nousuun, meillä oli kuopuksen kanssa sama homma. Painoi synt. 4018 ku synty, kotiin lähtiessää 3700 ja vasta 1kk iässä saavutti tuon syntymäpainon! Junnas paikallaan 3vkoa ja sitten alko nousta pikkuhiljaa. Siro poika on edelleen.
Jaksamista hormonimyrskyissä! Itellä sama, että sitä masua tulee sitten kova ikävä, vaikka ensin oottanut, että pääsee pian siitä eroon;)
Voi mami kaimaliinia! Koita piristyä! Vaikeeta väsyneenä varmasti on. Kurjuus:/ Voi kun nyt saisit nukuttua ennen ku poitsu lähtee syntymään! Monen monta halimusta sinne!! Itellä pyöriminen jatkuu kanssa, hikoilu myös, mutta oon nyt selvinny parilla kolmella herätyksellä. Kyljet tuppaa kipeytymään ja saa vaihtaa asentoa vähän väliä.
Pirrellä kauheen huono tuuri sen asunnon kanssa. Mites se korvaus homma ym. nyt menee, jos siellä ne vesivahingot? Ei kai se niihoin vaikuta, ku olitte saanu home selvityksen jo ennen sitä? Toivottavasti nyt saatte sen kaupanpurun äkkiä!! Voimia! Ja kyllä se vauveli kääntyy vielä!:) Mullakin oli 30 istualteen ja 31 olikin pääalaspäin jo kun käytiin siellä brunolla.
Watulle jaksuja suonenvetojen kanssa! Itellä kans nelosta oottaessa tuli niiiin kamala suonenveto pohkeeseen, et tuli kauhee mustelma ja oli kipeä pari viikkoa. Pelästyin sitä todella, olin varma, et on joku veritulppa. Nyt ei oo yöllä niinkään vetäny, yks kaks vetää sitte varpaista keskellä päivää. Niistä selviää onneks nopeesti vielä.
Nonniin, ei ku kerhoilemaan ja päivällä tulee mumu hoitamaan muksuja, lähetään ukon kanssa loput lahjat hankkimaan:)
Mukavaa päivää kaikille!:)
mami@6 kera neitosen 36+4
IHANA tyttö ompulla, oikein tollanen omenaposki:) Kiva kun jaksoit hormonihuuruissasi tulla moikkaamaan:) koitappa jaksella!!! ja pusu pienelle!
Kiitos mami ja sirppana tsempeistä, tuli tarpeeseen:)
Mulla vähän kiirettä, tulin kirjottamaan vaan että kasassa edelleen, yöt yhtä perseestä kun olleet jo pari viikkoa:( neuvolassa aamulla jossa kaikki hyvin.... aatonaattona seuraava aika.
mami ja veikko rv 39 JESTAS!!!!!!
ja tutusti taas totean, että jotain viisasta piti sanoa heti alkuun, mutta nyt ei kykene. Pirrelle ainakin tsemppiä!! Yhden vesivahinko- piilotettu home- helvetin läpikäyneenä totean että voimia varmasti tulette tarvitsemaan vielä!!
Ompun vauva oli syötävän näköinen, kiitos kuvasta :)
ja (.) osastolle sitten: kaikki vaan kypsyttää, ja väsyttää ja siksi kai kypsyttääkin. Yöt menee ihan pyllylleen, nämä pakkaset kuivaa mun ihoa entisestään. Ja kun se nyt raskaudenkin takia on kovilla.. kutina valvottaa eikä mikään rasva auta. Kuopus on atooppinen, ja olen hänenkin rasvoistaan suunnilleen kaikki koittanut. Ainoa mikä auttoi oli lämmin suihku ja koko kehon "pesu" karkealla pesusienellä- sinä iltana ehdin nukahtamaan ennen kuin pahin kutina alkoi. Viimeyö meni ihan pyllylleen, nukuin ehkä 3 tuntia, ja nekin pätkissä. Ihan kaikki vaatteetkin kutittaa, ja turha kuvitella noita tukivöitäkään pitäväni (keinokuitua) kun ne ja villa kutiaa pahiten. Ja viimepäivien pakkaskeleillä on sitä villaakin ollut pakko pukea päälle.
Neuvola oli tänään, kaikki ok. Paino -100g viimeviikkoon nähden, paineet, pissat ihan ok, ja sf 34 muistaakseni. Sydän jumpsutti siellä missä pitääkin.. kaikki siis ihan mallikkaasti. Ja verikokeilla kävin varoiksi tuon kutinan vuoksi.. niistä kuulee sitten ensiviikolla. Mutta tuskin niissä mitään on, kun ei yhdessäkään raskaudessa ole ollut.
Miehen olisin valmis lähettämään johonkin timbuktuun, olen häneenkin totaalisen kypsä. huonekalujen siirrosta en ainakaan sano yhtään mitään enää, ja koheltakoot teinien kanssa mitä tykkää, turha mun on yrittää teineille mitään rajoja pitää kun toinen romuttaa kaiken, aina. Ihan kuin hän olisi tän perheen 3. teini, ja nyt kyllä tuntuu siltä että jääkööt kotiin leikkimään sitten kun tää tyyppi päättää syntyä. Jos hän ei ennen h- hetkeä herää siihen että täällä alkaa pian taas vauva-arki, niin ei tarvitse tulla mukaan synnytykseenkään.
Esikoisen projektityöntekijät tulee tänään kotikäynnille- vastassa on totaalinen kaaos. Mun piti siivota nyt aamupäivällä pikaisesti tuo keittiö edes. Mutta en jaksanut. Sen tunnin kun tuossa välissä oli aikaa jolloin ei tarvinnut tehdä mitään, nukuin hyvällä omatunnolla.
Jouluvalmistelutkin tasan evvk, tyttö haluaisi leipoa pipareita, sen taikinan voin hänelle tehdä, meillä on joka joulu ollut piparkakkumöksä, mutta tänävuonna ei taida tulla. Mä en kertakaikkiaan jaksa tehdä. Se on kuitenkin aika piipertämistä, ja vaatii oman aikansa.. Julmaa kyllä tuolle tytölle sysätä niin paljon kaikkea tekemistä (ei hän kyllä valita, ja tykkää leipoa jne), ja tuntuu että tää mun väsymys ja voimattomuus vaan pilaa kaiken sen mitä jouluun on ennen kuulunut.
Joo.. pakko lähteä hakemaan esikoista koulusta nyt. Hyvää viikonloppua kaikille!
Andrea *37* eli sopisi syntyä jo!
Typerä toi pakollinen otsikko...
Ihana tyttö ompulla!!!
Jaksamista väsymyksen ja hormonimyrskyjen keskelle, samoin myös mamiof ja andrea.
Andrea, mä ratkaisin piparimökin silleen et ostin sen, ei oo mun juttu teon suhteen ollut koskaan ei musta oo väkertään mitään piiperryksiä, yks vuosi oli kauhee mökkipahanen ja toisena se perhana meni ja romahtikin :D Joten ostan sen siis, lapsille niin kiva se sit tuhota. Piparitkin ne saa itse tehä, toimin vaan paistajana.
Eilen tuli joulujuhlat käytyä läpi ja nyt mulla flunssa nostelee päätään, kivaa jee!
Suonenvetoja ei ole ollut jes, mut tulee niitä vielä, tiän. Koitan kuitenkin juoda vettäkin enempi ja hyppään myös todellakin mieluummin vessassa yöllä kun kärsin siitä kivusta!
Viljami on varsinainen mönkijäinen, tuntuu jo mukavasti toi muljaaminen ja näkyy kauas :D Kivaa kun saa viettää omia hetkiä tulevan pikkuisen kanssa, makoillen ja potkuja saaden.
Mies kyllä välillä muistuttaa et voi se olla tyttökin mut ei kyl se Viljami on ;) En nyt tietty pety tytöstäkään mut olo on niiiin varma pojasta.
Viikko enää jouluun, kivaa saa vain sit olla sen vlopun ja syödä. Mun toive ainakin olis ettei missään käytäs eikä kukaan kävis, ollu niin hulinaa viime kuukaudet. Meillehän piti tulla iso porukka aattona mut se meni ku meni toi joulunviettokin uudessa kodissa ja nyt kun aattelee niin hyvä näin, ensvuonna sitten.
wattu
Pirrelle piti vielä, aika järkkyä miten huono tuuri voikin olla talon kanssa, eikai teille tosta nytten mitään lisäharmeja tule kerta homeistakin todisteet on jo, vai??
wattu jälleen
Jaahas, jos sitä nyt yrittäs raapustaa muutaman rivin.
Pirre: On kyllä melkonen sotku teillä siellä!!! Ihana kamalaa varmasti.... en ees osaa kuvitella tollasta showta:(
Andrea: Kurjaa kun sun(kin) yöt on tollasia!! Kutina on yks veemäisimmästä mikä voi vaivata ja just ÖISIN!! siinä meinaa varmasti hulluksi tulla... ja watun tavoin, mustakaan ei ole talon rakentajaksi :D sisko tekee "joululahjaksi" aina noille lapsille komian torpan:) se kun on ammattilainen! Eli olen ulkoistanut sen homman. Piparin paisto on meilläkin tyttöjen homma, en edes SAA osallistua enää niihin talkoisiin. Toivotaan että saat sinäkin jotain tolkkua tähän loppuaikaan. Koita jaksaa.
Wattu: Hassua että sulla on noin selkeä toi aavistus/tuntemus että teillä on herra siellä tulossa:) Tosin olen kuullut kyllä niiltä kenellä on sekä ettää että jo alusta on ollut helppo päätellä kumpi on! Mulla kyllä kanssa tän pojan odotus on ollut niin kamala että siinä mielessä ero kyllä vahva... ite pistin sen iän piikkiin:)
Sirppana: no sehän mua huolettaakin että jos ei yhtään nyt saa univelkoja pois ja pahalta näyttää niin sit oon kyllä niiiin väsy kun vauva syntyy että mistään ei tule mitään:( ja mulla kun AINA käyny niin että en osaa nukkua muutamaan viikkoon kunnolla kun vauva talossa... ennen aina unettomuus alkanu siitä kun vauva syntyny, tästä alkoki sit jo paljon aikasemmin. Totta toi mitä kirjotit että odotus ja ajatukset muuttuu lasten myötä... mulla kanssa oli kova huoli kakkosen odotuksessa että rakastanko mä vauvaa sitten niin paljon kuin esikoista? teenkä mä väärin niin pienelle esikoiselle että hän joutuu jakamaan äidin liian pienenä? ja juuri noin, kolmosesta tiesin että kyllä se rakkaus riittää, se jopa kasvaa ja kyllä jaksan ja pystyn ja jopa osaankin jo rutiinilla, ja täytyy sanoa että kolmosesta mä TODELLA nautin kaikesta:)) se oli ihanaa aikaa.... nelosessa sitten taas vähän sellasta samanlaista "pelkoa" kun esikoisesta. Uusi suhde, uusi mies... kauan aikaa siitä kun ed. oli ollut pieni... ja nyt taas tää vauva tuntuu ihan siltä etä "heittämällä menee"...
Mä nyt sitten innostuin pari viikkoa sitten tosta fb:sta ja oon ihan koukussa siihen:) mun mies huomautteleekin jo siitä että "oot pahempi kun tytöt" :D se vie mennessään!!!!
Jaaha, pitäs varmaan jotain yöpalaa ottaa, nälkä tuli... istun esikoisen seurassa läppärin kanssa kun toinen ei uskalla yksin katsoa ring 2:sta, pitää mua jalasta kiinni...
mami ja veikkopeikko ja ed rv 39:)
Ja heti aamusta ;) Mun päiväni alkoi kun könysin sängystä ylös ja astuin pissalätäkköön, sellanen sangollinen sitä siinä oli hmph ja ei kyseessä ei ole toi kakara, vaan meiän aikuinen koira! Tärpit päällä tai ihan just päällä, toi on sen merkki.
Siitä sit sain puhtia ja jätesäkit kainaloon ja lastenhuoneeseen, eikä kukaan mupissut vastaan vaan siistiä jälkeä tuli. Pari säkillistä saa mies rehata uuden kodin yläkertaan ootteleen ja esikoinen juoksi roskiksella kiitettävän ripeästi ;)
Totesimpa vaan et meiän lapset ON SIKOJA! Jestats sitä roskan määrää ja likasia sukkia löyty ties kuin paljon taas lelulaatikoista, ihan ton esikoisenkin...Kyllähän noi yllättää mut välillä ja siivoovat lattian esille, mut se on tollasta et kaikki vaan laatikoihin ja hyvä.
Kauhein raivaus on nyt tehtynä ja vähän lähempänä perjantaita sit vielä lakanoiden vaihto ym loppusilaus.
Joo tää mun vahva poikaoloni tuli viimekerralla neuvolassa, nyt on sellanen rauhallinen mukava olo kun mua niin vaivas kun viikot kertyi eikä mitään oloja saati tietoa et kumpi olis :)
Vai ring2 katoinki et se tuli eilen mut en uskaltanu alkaa kattoon ei ollu jalkaa josta pitää kii :D Muistaakseni oon kyl sen ja ykkösen joskus kattonutkin.
Ja fb:ssä olen minäkin, kyllähän se joka päivä tulee katottua et mitä uusia juttuja on.
Nyt pyykkien kimppuun...
wattu, joka ei nyt enää oo niiiin hurjana, puhti loppu jo :)
Wattu se on ollut reippaana:) sitä kummasti välillä kun kimmastuu jostain niin saa vaihdetta silmään ja sit alkaa kunnon touhu!!!!
se olis ananaksen vuoro lähtee jakaantumaan:) taas saa jännittää kun ei ole kuulunu rouvasta että joko joko....?? tuleppas ilmottautumaan... ellet ole tositoimissa!
Täällä olo masussa samanmoinen kuin ennenkin.... ei supistele... närästys on jotain aivan kamalaa!!!! koko ajan saa olla rennie suussa.
Me saatiin tänään jumbokierroksen jälkeen ostettua kaikille lahjat:) ihanaa! nyt ne on hankittu, paketoitu ja osa jo viety oikeisiin osotteisiin:) ostettiin niin ihania lahjoja lapsille, ettei ite malta odottaa kun näkee niiden ilmeet:) Ens vkolla sitten jouluruuat ja suursavotta kotona... ihanaa kun saa syödä jouluruokaa!!! Oikein ootan kaikkia ihania kaloja, graavia, kylmäsavua, silliä... ja tottakai se kinkku ja laatikot... NAM:)
Eipä tässä kait muuta.... jos lähtis taas yöpalan laittoon ja alkas kattelee filmiä, tai surffaa netissä! tossa parin kolmen tunnin päästä alkas sitten nukkumattia odottelee!
voikaahan paksusti!
mami ja veikko rv 39+2 !!! DÄÄM!!!
Tässä ollaan :) Ilman onkelmia, hyvin pyyhkii asukilla mahassa, ei yritäkään vihjata, et kiire ois pois. Pysyköön miun puolesta koko ens viikon majassaan!!!
Muutamia suppareita tullut, möyrintää ja vihlontaa jne. Limatulppaa ei oo näkynyt kuin se ehkä-murunen pari viikkoa sit. Huomenna neuvola ja sieltä soitellaan, saisko siellä ultrassa käydä ti tai ke..
Hitsin flunssa jatkuu vaan! Kuopus kuumeili torstain, mutta muuten muut selvinneet tähän asti räkimällä. Ma ei päästy perhekerhon joulupuurolle eikä pe perhekahvilaankaan puurolle, 4v sentäs pääsi to oman kerhonsa juhlaan ja tänään ois hyvä yritys mennä lasten joulukirkkoon.
Autokin hajos!!! Vaihelaatikko-ongelmaa on ollut hitusen pitkin syksyä ja muutama vko sit mies sitä yrittikin korjata, mutta luovutti. Nooh, mielestään autohan toimi taas.. Kunnes to käännyin 6-tieltä kotireitille, niin eipä 5-vaihde irronnut pykälästään! Kun sen sain irti, niin eipä mennyt mikään muu vaihde päälle, hikiseen sitten sain kakkoselle. Oltas me voitu se vajaa kilsa kävelläkin, onneks hajos niin lähelle kotia!
No, hätävara-autoksi mies etsi meille Opel Zafiran , siis semmosen, josta kesällä luovuttiin :D Ollaan kyllä naurettu jo näille autoille, miehen veljenkin auto hajosi ja miehen serkku hajotti ite autonsa. Meidän toi romu oli alkuviikon miehen veljellä, reppanan kun piti töihin päästä. Ja nyt se ajaa meidän pakulla. No, löytyy meiltä vielä moottori- ja potkukelkat :D
Ja se Joulu! Lahjat hankittu lapsille ja oikeastaan muillekin vähille, pitäs paketoida vaan. Yksi joulukoristepussi on kadonnut ja veikkaan, et joku on sen roskiin joskus nakannut. Harmitus, mutta en jaksa jäädä enempää murehtimaan.
Nyt tuli vaan ON.. Palataan astialle :)
Ananasmehu ja päivää vaille 40!
Anansmehun kirjoitus kuulosti tutulta. Meillä levisi auto viime keskiviikkona. Olin hakemassa poikaa eskarista niin yhtä-äkkiä kaikki varoitusvalot paloivat, ja jarrujärjestelmät ja ajovakauden järjestelmät kytkeyty pois. Pääsitn kotiin mutta kun yritin käynnistää niin hyyty. Onneksi olin juuri kuukaus takaperin vaihtanut vakuutusyhtiötä ja puhelimessa ostin sen vakuutuksen... ja olin sitten ottanut sellaisen että saatiin sijaisauto siks aikaa kun vika on korjattu :) ne toi sen meidän pihalle ja vei tuo rikkinäisen pois. Nyt onneks jo pelittää oma auto.
Kävin tänä aamuna Hyvinkäällä päivystyksessä tulokkaan kanssa. Heräsin aamulla siihen että vuosin verta. Lisäks en saanut vauvaa hereille masussa vaikka kuinka heiluttelin ja söin makeaa... Kävin käyrällä ja se onneks yhtä-äkkiä heräsi. Käyrällä näkyi että mua supisteli ihan säännöllisesti. Kysyivät ovatko kipeitä- vähän nipisteleviä vain... Ultrassa katottiin myös ja lääkäri sanoi että istuu tanakasti linkkuveitsi asennossa masussa, selkä ulospäin. Siitä ilm. johtuu etten ole tuntenut liikkeitä kunnolla. verenvuoto tuli kohdun suulta, mutta sanoi että ei pitäisi olla vaaraksi. Ilmeisesti supparit pehmentävät suuta koko ajan... tän aamun reissu oli siis säikähdyksellä selvitty. Saa nähdä kuinka milloi tää syntyy sitten kun ed. tuli sen 37+0 jos nyt alkaa pikkuhiljaa paikat aukeamaan.
Pirre 30+4
Heinäkuisten pinkassa riekuin muutaman kerran mutta nyt sekin muuttuu kun laskettua aikastettiin.
Niin, minähän olen se jolle on tulossa tuplat. Alkuperänen laskettu oli menkkojen mukaan 6.7. Ekan ultran mukaan 3.7. Ja nyt eilisen np-ultran mukaan laskettu onkin jo 29.6!
Eli ton 29.6. voi lisätä mun nikin perään.
Kyllä oli ihana nähdä pienet. Vielä ne samaan kuvaan sopivat, kun oikein vedin masua sisään ja kätilö ultras navan puolelta. Ne kai on jotenki päällekkäin masussa. Jotenkin oli niin herkkä hetki. Kyynel tuli väkisin silmään kun näin pienet. Viimeksi olen nähnyt selvän vauvan ultralla kun pikkuiseni oli kuollut kohtuun. Nyt siis jännitin ihan hirveesti sitä ultraa. Jostain syystä pelotti että jotain on vialla kuitenkin. Olin niin onnellinen ja olen tietysti nyt vielä enemmän kun ne oli ihan saman mittaiset ja kaikki oli niin ku pitääkin.
Nyt yritän nauttia tästä! Mulla on tämä jo kymmenes raskaus ja tieto lisää tuskaa ja väkisinkin sitä ajattelee että mitä vaan voi vielä mennä vikaan. Ja hiukan pelottaa kun olen näin mahdottoman onnellinen kaksosistani. 4 kertaa aiemmin on toinen tullut alussa pois ja nyt vihdoin ne molemmat on kehittynyt niinku pitääkin. Ja kaikki näyttää hyvältä!
Ekassa neuvolassakin olen käynyt. Kaikki oli ok. Sykkeetkin kuuluivat :D Ihanat oli!
Masu on kasvanut paljon ja on nyt saman kokoinen kuin aiemmin on ollut puolivälissä raskautta.
Alku-ajan pahoinvointi on helpottamaan päin. Päänsärky kävi tosi pahana. Vietin sen vuoksi jo yön sairaalassakin kun epäiltiin että ois jotain vakavampaakin. Onneksi ei ollut.
Nyt on tosi jännää kun on suureen perheeseen tulossa tuplat. Onneksi on kokemusta vauvoista. Onneksi on kokemusta imettämisestä ja taustalla on hieno sopuisa perhe! Nyt sitä arvostaa suuresti!
Ihanaa Joulun odotusta vaan kaikille!
Kiva kuulla Tuplien kuulumisia! On se kyllä jännää, ja hienoa kun kaikki on mennyt kuitenkin ihan mallikkaasti tähänkin asti! Niin hyvää oloa huokui tuo viestisi kyllä
Kiva kuulla Tuplien kuulumisia! On se kyllä jännää, ja hienoa kun kaikki on mennyt kuitenkin ihan mallikkaasti tähänkin asti! Niin hyvää oloa huokui tuo viestisi kyllä
Meillä vietetään tänään laskettua aikaa ja 7v hääpäivää :)
Tukka putkella höyrysin äsken pienimpien kaa pitkin kylää: eka 2v:n kummin luona kahveella, sitten miehen veljen luona serkkuvauvaa lahjomassa ja omia vauvanvaatteita pois hakemassa, sit neuvolaan, kauppaan ruokaostoksille ja vielä postiin.. Ja nyt ihan törkee nälkä, eikä meinaa lähtee, sen verran sokerit laski.
2v:n kummin luona oli haikeutta ilmassa, minulla la ja hänellä viimeinen päivä hoitovapaalla, kun heidän kuopus ja viimeinen vauva täytti 3v..
Ja neuvolassa hommat hanskassa. Rr 115/72 (samalla naurettiin näille paineille, aina jompikumpi sama kuin ed. kerralla), pissa puhas, painoa +100g/vko (uskomattomia noin pienet lukemat miun kohalla), sf 35cm (ollu nyt tota 34-35cm kolmisen viikkoa sahaten) ja sydän äänet hyvät pitkän tonkamisen jälkeen. Kumma karkailija tää masukki :)
Niin ja se sairaala-aika. Se vaihtui.. Ensi maanantaihin! No onpahan jotain myönnytystä sentäs :D Toisaalta oon hirmu helpottunut, ettei sitä tarvii tähän joulunaluseen änkeä.
Tai siis jotenkin stressi loppui, hmm.. Tekisi mieli ihan itkeä. Tietyllä tavalla pelkään synnytystä tässä joulun alla! Varsinkin kun on muutama päivä parantumisen jälkeen ollut varsinaista kilpajuoksua ajan kanssa, nyt tuntuu ihanalle ajatus rauhoittua vain Jouluun. Toki ikinähän ei näistä vauvan vointi ja synnytys asioista tiedä, mutta tosiaan vielä ainakin oletan tämän menevän entiseen malliin. Anteeksi tämä sekosepustus!
Pirre hui kauhea, ONNEKS siellä Pienellä kaikki ok! Ja siulla!
Tuplalle myös onnittelut hienoista ultrakuulumisista!
Ja muuta en taas muistakaan.. Mites Mamiof??
Nelikymppinen Ananasmehu :)
Miten mulla on virta aivan totaalisesti finaalissa?! Alkuviikkojen väsymys on muuttunut nyt jotenkin totaalikoomaksi - en jaksais tehä yhtään mitään! Hyvä, jos jaksan ees koneelle raahautua. Tänään piti kuitenkin raahata ittensä ylös, ulos ja liikenteeseen. Meän 3 veellä oli tänään kerhon pikkujoulut, itellä eka neuvola ja sitten piti vekslata nuorempien lasten hoidon kans mun neuvolan takia, ko mies ei päässytkään tuleen töistä! Hemppa oli taas huipussaan, 159! Sydänääniä ei ees alkanu kuunteleen, ko vähäiset viikot - tosin neuvolantätinä oli muakin nuorempi tyär :D Ens kuun alussa sitten np-ultran aika.
Ja nyt meillä pamahti just vasta prkl sähköt veks! Onneks on läppärin akussa vielä virtaa, että vähän näki eteensä ;) Vaan olipa hakeminen tulitikkujen osalta.
Hei sellanen tuli mieleen, että saiko sitä kalanmaksaöljyä ottaa raskaana ollessa?
Terveisiä kaikille, painelen sohvan mutkaan, josta on tullut nyt mun vakiopaikkani.