*...*...* Kissankulman naiset joulukuussa *...*...
Kommentit (187)
Miehelle eilen huokailin, että kerkeekö tässä kaikkee, toinen oli vaan täh? Oma soma joulustressini puskee pintaan :/ Vaikka joulu tuli viime vuonnakin ilman isompaa siivoilua!
Omppu! Oijoi, kuinka lähellä sie oot!! Eilen muutes iltapäivällä Novaan soitti joku ja ilmoitti jollain Kuopion Prisma-Savilahdentie (?) akselilla olevan kolmen auton kolari, pääsitkö siis radioon asti ;)?
Tuplalle tuplaonnea ja tervetuloa! Otan osaa menetetyn murun johdosta
ON (jota ei kyllä paljon tota napaa näy, heh): eli eilen 37+1 ultrassa kaikki hyvin. Herra 3,3kg, joten kyllä se sen 4,5kg voi max olla rv42. Nelonen oli ollut 3,5-3,6kg samassa vaiheessa (synt. rv41+6 4446g) ja hitsi, kun en oo kolmosen nla-korttia löytänyt (synt. rv41+6 4730g). Eli miullahan ei koon takia tää käynnistykseen mee, kolmosenkin synnytys meni hienosti, enkä 6min ajan ponnistaessani tuntenut tekevän kiloa isompaa kuin kakkonen (3710g).
Herra rt:ssa, tietty, istukka ja vedet ok. Täti kehoitti jumppaamaan epänaisellisesti haarat auki ja kyykkyyn, jotta saatais pää laskeutumaan ja painamaan paikkoja. Heh, heh :D Hänen mielestään maha selkeesti laskeutunut. Kivastihan tää pullottaa ja roikkuu..
Tänä aamuna on kyllä alamahaa jomottanut menkkamaisesti ja valkovuotoa piisaa, joten jospa jotain pientä kypsymistä edes tapahtuisi!
Flunssaa pukkaa päälle ja pakkanen paukkuu -25 oli joskus kuuden jälkeen. Tänä iltana olisi kylällä joulunavajaiset hieman eri säässä kuin vuosi sitten, jolloin oli vesisade ja +6 astetta!
Ananasmehu ja rv 37+2
Nyt se sit on joulu ihan lähellä :)
Loppukiri raksalla ja teillä monella joukkoryntäys synnäreille. Ompulla onkin lähellä, jännää jännää..
Tervetuloa tupla ja onnittelut tuplaonnesta! Ja pahoitteluni menetyksestä.
Omaan oloon ei ihmeempää, raskaana oleva olo on :D
Vuotoja ei ole näkynyt ja vauva potkii ahkeraan, ihan kiva kun mieskin pystyy ne nyt tuntemaan.
Ananasmehun huokailuihin liittyen aattelin udella et miten te tässä kuussa synnyttävät, teettekö ootteko jo jopa tehneet ruuat pakkaseen tai ostanut ja onko lahjat hankittu? Ja muillekin toki sama kysymys, kiinnostaa kaikki jouluun liittyvä kun jouluhullu olen :)
Mä oon paketoinu kaikki pienet lahjat sitämukaa kun ostanutkin, ettei lapset vahingossakaan näe niitä, pari isompaa oottaa raksalla piilossa.
Pikkuhiljaa alan nyt leipoon ja vloppuna teen laatikoita, sitä vielä mietin et pakastanko raakana vai sittekin kypsinä vai kärsiiköhän se maku sit kovin pakkasessa?
wattu
Vihdoinkin sain itteni parkkeerattua tietsikan eteen ja aion kuin aionkin kirjuuttaa muutaman rivin. Mitenköhän olen mukamas niin kiireinen, ettei kerkee kuulumisia heittää..
ONNEA Nanille ja perheelle pikkuisesta prinsessasta, ja huh mitä kiirusta piditte?? Nauttikaa vauvasta ja toivottavasti on rauhallinen tapaus ja nukkuukin hyvin(olen kuullut puhuttavan sellaisistakin vauvoista??)
OMPPU sinähän meinasit ottaa oikeen varaslähön! Hienoa, että ne on siellä Kyssissä kuunnelleet. Kohta sulla on jo nyytti kainalossa..
Mamiof@4, kiitos kun jaksoit väsätä joulukuun sivut, on se hyvä kun tollasia ristoreippaita on joukossa! Elä sinä nyt vielä hätäile sen synnytyksen kanssa, mulla on vielä hommat kesken. Ymmärrän kyllä että toi pikkumiehen koko voi vähän arveluttaa.. mulla oli sf mitta 31 pari viikkoa sitten, eli viikolla 34+4 muistaakseni. mutta tämän pojunhan arvioidaankin olevan pieni. Itellä pituutta 171cm ja painan 58kg normaalisti, nyt +14kg! Isäntä on 185cm. Meidän lapset olleet keskikokosia 3530, 3670, 3720 ja 4166. Samaan sarjaan varmaan tämäkin, yleensä syntyessään olleet arviota isompia.
Mulle tuli ihan paniikki kun luin miten teillä on jo kaikki valmiina, apuva. Mulla vauvansänky vielä yhellä kaverilla, hoitopöydät sun muut toisella. Vaatteet pesemättä ja laittamatta ja kaikki mullin mallin. Vielä on vähän tehtävää laajennuksen eteen, ja sitä ennen ei saa kamoja laitettua. Eli minä todellakin pidän jalat ristissä!!! Supisteluja ei ole paljoo ja olo tosi hyvä, joten eiköhän se jaksa odottaa, että mami saa kämpän kuntoon. Kolme lasten huonetta remppaamatta ja huonekaluja ostamatta ja toi joulu.. tuttu sana mikäs se on?? ressiä pukkaa, ressiä pukkaa.
Vauveli on tosi rauhallinen, varmaankin kilttiä ja HYVINNUKKUVAA sorttia.. ainakin masussa nukkuu paljon. Ens viikolla 8.12 saan vihdoin sen leikkauspäivän kunhan arvioidaan kohdunsuuntilanne jne..
Tervetuloa Tuplille ja onnea kaksoisraskaudesta!
AmaliaJoel, yritä jaksaa alkupahoinvointien jne.. kanssa, kyl se siitä iloks muuttuu!!
Voikaa hyvin
DolceVita ja mammanpoika rv 35+6
meidän la siis 23.2 ja viides tulossa synnytyspaikka Hyvinkää.
Ihanaa kun tänään ei ole pakkasta kuin 10 astetta :)
tuntuu ihan lämpöiseltä.
Pirre28+0
perhekerhossa oltiin tänään, kivaa oli! paistettiin pipareita ja tutut äiteet kommentoi mun mahaa että on selkeästi viime viikosta laskeutunu;) olo on ihan jees, ei supistele, mutta sellasta ihme kipua on mitä ei tytöistä ole ollut... alapäähän tuikkii välillä ihan tosissaan, menkkakipuja, nivuset huutaa... alaselkä tulessa. Ja viime yö meni ihan vituiksi kun minä olin niin tyhmä että annoin koiralle toissapäivänä ihan vähän kanaa ja riisiä ja nyt se on ihan ruikulilla:( eilen paskansi puolet matoista, niitä pestessä meni ilta, ja yöllä käytin sen 4 kertaa ulkona... 3 aikaan olin niin puhki että päästin sen vaan ulos, niin eiköhän tuo ottanut hatkat!! Valvoin ja odottelin poikaa kotiin, joka tulikin tunnin päästä...! Pääsin puoli 5 nukkuu ja herätys 7.00. Nyt pää jäässä, kohta päikkäreille!
Pirre, kiitos, lisäsin nuo tiedot tuonne esittelyyn:)
ananas: Sullakin ihan hyvän kokosia vauvoja olleet:) onneksi kaikki oli herralla kunnossa!
Wattu: Mä otan tämän joulun kuten muutkin joulut... niin tein Pepinkin kanssa. En laittanut ennakkoon, en siivonnut ennakkoon, lahjat ostettiin kuten ennenkin:) Menen päivä kerrallaan, vielä ei ole syntynyt, niin sen mukaan! Jos sitten käy niin että olen tuon joulun alusviikon sairaalassa, kun sillon normaalisti laitan joulua/lahjoja/ruokaa, niin sitten se on niin:) uskon että kaikki ymmärtänee... mies tekee sitten sitä joulua Pepin kanssa kuten parhaaksi näkee, isot tytöthän on isällään. Joten nou stressi!
Dolcevita: kiva kuulla susta!! En pidä kiirusta en:D Sovitaan kattos sit se päivä kun saat tietää koska saat puukosta!
Huomenna neuvola!
Ristoreipas ja poika 36+5
Kiitos kaimalle uudesta pinosta:)Saapi juu nähdä kerkiääkö pikkumies jouluksi kotiin;) Kuulostipas harmilliselta toi koiruus jupakka:/ Iteki päästelin toissayönä muutaman rumemman sanasen meiän rutaleen takia. Olin heittäny sen makuualustan pois ja laittanu väliaikas viltin sille, ni jopa jotaki: ensin kävi repimässä vanhimman pojan peiton itelleen keskellä yötä, heräsin siihen rapisteluun. No, hetken päästä peiton menetyksestä oli kylppärissä penkomassa pyykkejä itelleen vietäväksi! On siis niiiin tarkka ja mukavuudenhalunen petinsä suhteen, aina ollu! Pitää pukin tuoda uus peti siis;)
Voihan omppuli, vikoja päiviä viedään!!:)Mulla 7.12 vika lääkäri ja laittaa sillon lähetteen synnärille tilannearvioon, sama hommeli mulla sit eessä rv39, kalvojen puhkasu ja menoks;)Se on aina jännää ne muutamat päivät ennen lähtöä, ku tietää tarkalleen millon tapahtuu! Eli leppoisia päiviä nyt vielä masun kanssa!:)
Tervetuloa tuplat mukaan! Teilläkin jo hyvän kokonen sakki entuudestaan, niin varmasti hoidatte homman mallikkaasti menemään:)
Pitäs itelläki kaikki loput pikkutarvikkeet hommata vauvalle vielä, putsata hoitopöytä ja muutama vaate vielä pestä, sit voi rauhassa ootella sitä joulua:)
Omaan napaan ei ihmeitä, öisin ku herää, ni pissahätä niin karsee et sattuu virtsarakkoon, eikä meinaa ylös päästä. Muuten olot hyvät, tänään supistellu enempi.
Hyviä vointeja kaikki!
mami@6 ja reppulainen 34+2
äitee mikä väsy taas! Raittiin ilman puutesta, ku suuta repii oikeen olan takaa taas. Onneksi kohta äitee hakee kauppareissulle, ku ukko lähtee sähläämään. Pitää mennä hissun kissun autolle ja vetää muutama ylimääräänen haukkaus happia. :)
Ananas oli saanu hyvän jumppaohjeen! Mä kokeilin sitä kans viitosen aikana, ku käynnistys odotti parin päivän pääs eikä yhtää tehny mieli taas mennä makoilemaan ja odottelemaan. Kummasti autto ku parina iltana sitä tein, niin kolmantena sai lähtee nyytin hakuun. Neiti ku laskeutu vielä vähä alemmas ja samalla alko sitte paikat avautua. Pääsin osastolle mytyn kans siihen aikaan ku olis pitäny ilmoittautua äitipolilla. :)
Mä lasken päiviä, tai paremminki öitä. 7 yötä jäljellä, sitte olis rasitus ja kipsin poisto! Jee!!! (.) ei mitää ihmettä edelleenkää. Ajoittain huonoa oloa, kamalin vaihe on ennen ja pian syömisen jälkeen muutama minuutti, sitte taas helpottaa.
Mutta pitää mennä pukemaan noita nakupellejä.
Äippä ja 11+4 vissiin...
PS. Katjalahista tiedän sen verran, että asuu Pirkanmaalla, viitonen on tulos ja synnäri 99% tod.näk. on TAYS. Lunttasin Tammi-09 porukasta.:)
torstai ja toivoa täynnä:)
Mies pitää tänään vapaapäivän ja läksi tossa 9 pulkkamäkeen Pepin kanssa:) Laitoin sille 4 aikaan yöllä tekstarin että jos vaan kykenee niin pitää vapaana tän päivän, että saan nukkua velat pois ja levätä... näköjään sopi! Heräsin siihen että oli hiljastam nokkaan haisi kahvi, oli tehnyt mulle leivätkin valmiiksi:) koira käytetettynä, keittiö siivottuna.... voi toista:) kaksi yötä tosiaan peräjälkeen menny ihan vituiks... ensin ton koiran takia ja viime yö siksi kun mulla toi helvetin häpyluu oli NIIIIIN kipeä että itku tuli:( en pystyny olemaan mitenkään!!! jostain syystä vauva mylläsi kanssa ihan kauheesti, kylkiluut ihan solmussa... pissatti ja närästi niin ettei koskaan!! puhdasta helvettiä oli koko yö... 5 aikaan tuli uni ja äsken heräsin sitten... iltapäivällä neuvola.
Sitä pitäs vaan näköjään maata paikallaan kaikki päivät niin ei olisi kipuja:( ei onnistu!! eilen oltiin tosiaan siellä perhekerhossa, sit pesin noi matot mitkä koira paskansi, ja illalla oltiin vielä shoppailemassa... sen siitä sitten saa! Sain ostettua pojalle kaikki puuttuvat sälät, ostin itsellenikin jo sitten sairaalakassiin pesuaineet, ihorasvat ja sellaset...kyllä mahasta kourasi kun pienen pampperssi paketin otin hyllystä alas... kohta mulla on poika:))
Äippä: Ihanaa kun saat sen kipsin pois!!! täytyypä muistaa tuo haarajumppa jos ei meinaa kundi poistua hyvällä yksiöstänsä;) kiitos kun kerroit noi tiedot Katjalahista, täydensin listaa...
Jaaha, jos menis suihkuun....
Palaan kertomaan kuulumisia neuvolasta:)
mami
Tervetuloa Tuplille, osanotto menetyksestä, ja tuplaonnittellut tästä odotuksesta! Eipä taida juuri nyt olla muita tuplien odottajia listoilla..
Nyt alkaa kulmille tosiaan vauvoja "putoilemaan", jännää :) Omakin la tuntuu tulevan lähemmäs, vaikka tässä rykäyksessä häntää pidänkin.
(.) Olo on kyllä ollut niin syvältä viimepäivinä, etten ole pahemmin koneella istunut. Meillähän tosiaan se pesukone on jäässä, kun mies ei ehdi tuota khh:ta valmiiksi tekemään missään välissä. Osa vauvanvaatteista jne on pesemättä, puhumattakaan siitä ettei minulla ole itselleni enää mitään käyttökelpoista päälle pantavaa :( Viikonloppuna nyrkkipyykkäsin lähinnä teinien alkkareita, sukkia ja paitoja, kun ei heillä ollut enää mitään puhtaana. Sillä tuloksella, että kipujen vuoksi sitten valvoin muutaman seuraavan yön. Niinkuin nuo yöt ei muutenkin olisi katkonaisia?! Ja sitten iski vielä maailman hirveimmät peräpukamat (sori, tässä kohdassa pitäisi varmaan antaa yökötysvaroitus). Hain niihin apteekista troppiakin, mutta ei ainakaan vielä ole auttanut mitään. Eli kun lonkat ei tykkää makaamisesta, selkä ei seisomisesta ja peräpää ei istumisesta... niin miten tässä nyt sitten pitäisi olla??? Kyllä alan olemaan jo niin kypsä tähän odotukseen ,ettei tosikaan!
Joululahjat on suurinpiiretin hankittuna, kummilapsille pitäisi keksiä vielä jotain. Saattaa mennä kyllä lahjakortti- tasolle.. Paitsi tuon 5kk ikäisen kohdalla, heiltä on tullut ihan selvä vaatetoive, helppo toteuttaa :) Jouluvalmisteluista en stressaa, yleensä tykkään valmistella joulua, mutta nyt on oma olo niin mahdoton ,että kaikki varmaan jää tekemättä. Onneksi tyttö 12v on kova leipomaan ja tykkää koristella ja valmistella, taidan sysätä hänelle melko paljon kaikesta. Ja poden sitten huonoa omatuntoa taas.. vauvavalmistelutkin ovat vaiheessa. Kaikki kriittiset jutut on nyt hankittuna, mutta esim pinnasängylle ei ole paikkaa, pehmusteet ja puolet vaatteista on vielä pesemättä (eikä toivoa saada edes pestyö kun ei ole sitä konetta ja nyrkkipyykkäämisen ajattelin unohtaa). Meillä mies elää jossain omassa maailmassaan ,ei hän tajua että meillä ihan oikeasti on vauva talossa viimeistään 6 viikon kuluttua.
Andrea 34+6
Ei sais nauraa:D Mutta kiva kun sait mut kuitenkin paremmalle tuulelle- se on siis JUURIKIN noin- missä asennossa ihminen enää voi olla- lonkat huutaa armoa makaamisesta, mulla kanssa tässä raskaudessa noi pukamatkin- ei voi istua- ja seisominenkaan ei käy, nivuset on paskana, selkä paskana!!! Ja just toi, eikö noi yöt muutenkin olis tarpeeksi vaikeita??? lepää tässä varastoon nyt sitten että jaksaa vauvan kanssa valvoa!! Ei toi meidänkään ukkeli oikeesti tajua sitä että lähtö voi olla vaikka ensi yönä, tai tunnin päästä... tajuuko ne joskus jotain???
mami
en oikein tiedä, mikä meidän nettiliittymään on tullut, kun koko marraskuun melkein oli toimimatta - tai pääsin aina muutamaksi minuutiksi kerrallaan sisälle niin, että juuri sai yhden sivun ladattua, mutta siihen sitten jäi...
Nyt ollaan taas Taysissa ja täällä tikku sentään toimii (kotona ei toimi tikku eikä langaton)... Eli meillä on odotus nyt päättynyt ja aika uskomattoman pitkä tuosta tuli, kun raskausviikkoja tuli käsittämättömät 38+1 (peräti tunti päästiin tuon 1:puolelle)... Eli viimeyönä meille syntyi Anselmi (ei siis sittenkään Anselmiinaa), klo 1.07 mitoin 3280/49. JA kuten joku tuolla muisteli kyseessä viides ipana (4.poika).
Oikein harmittaa, kun niin vähän sain täällä kirjoiteltua odotusaikana... Jos sitten ensikerralla (heh heh... kuka se taas tuossa jossain välissä vannoi ettei enää ikuna) olisi paremmat vehkeet.
NANI-HANNALLE OIKEIN ISOT ONNITTELUT!!!
Nyt kun täällä sairaalassa olen niin yritän saada jossain välissä vielä hieman kirjoiteltua. Joka tapauksessa kaikille oikein hyvät odotuksen jatkot ja sujuvat synnytykset.
Synnytyksestä sen verran, että oikein kunnon supistukset ja vilunväreet alkoivat eilen illalla 21.30 ja tunnin katselin tilannetta ja soitin ambulanssin - ei sekuntiakaan liian aikaisin, sillä Taysiin saapuessa kohdunsuu oli täysin auki ja siirryttiin saliin, jossa kalvot puhkaisitiin ja päästiin piakkoin jo ponnistamaan. synnytys sujui muutoin hyvin, mutta kohtu ei alkuun tahtonut supistua synnytyksen jälkeen ja menetin reilun litran verta, nesteytys kuitenkin korjasi tilanteen ja nyt olen jo ihan tolpillani...
Kuten sanottua ihanaa joulun ja vauvan odotusta keikille!!!!
Katjalah+Anselmi 14h
Oikein paljon Onnea Katjalah:))) ihana pieni rinssi sinne tuli!!!! mahtavat viikot sait pidettyä poikaa kohdun suojissa ja oikein kivan kokoinen tuo on:))
* hyvin teitte minkä teitte, haikaralta nyytin veitte*
Paljon onnea koko perheelle!!!!!
ootte te nopeita synnyttäjiä...!!
tuntuu nää omat neuvola kuulumiset tollasten uutispommien jälkeen, mutta siis neuvolassa käyty, kaikki ok! rr hiukan koholla, ei kuitenkaan siis mitenkään "koholla" mutta siis mulle... hb 118 (laskee) painoa +400g viime viikosta, vauva voi hyvin ja on laskeutunu:)) ja se on kiva kuulla!!! tytöt ei laskeutunu ikinä, paitsi synnytyksessä!! jos olisi oikein painellu olis ehkä saanu pään liikkumaan, mutta ei viittinyt runnoa kun multa lähtee heti taju kun pitää seljällään olla... mutta siis on laskenu, sf mitta lyhentyny, oli nyt 34cm... ensi viikolle antoi vielä to ajan, sitten katellaan tarviiko!
mami
Upeeta, nyt on ihana poika kainalossa tuhisemassa:)
Tosi hienosti sait tosiaan vauvaa kasvateltua ja nopeaa toimintaa oli! Sylintäydeltä onnea koko köörille!:)
Kivaa kun saa lukea nyt näitä vauva uutisia tiheään tahtiin, samaa mallia jatkakaas tämä joulukk:)
Hienoa kaima, että poitsu on laskeutunu, en usko, että mitään käynnistelyjä tätä menoa tarviit;)
Oonko muutes maininnu ikinä, et vanhin poitsu synty mulla 23.12 ja hienosti ehittiin hänenki kanssa aatoksi jo kotiin ja joulua viettämään:) Sairaalassa oli kanssa ihana joulu tunnelma ruokineen kaikkineen, kaikki vauvat oli puettu pikkuruisiin tonttulakkeihin ja osaston kätilöiltä tuli kaikille joulukortit ym. Oli ihan ikimuistoinen tapahtuma sinänsä:)
Dolcevita: onko sulla 5v. jo kotona päivät? Tulkahan to seurikselle kerhoilemaan 9.30-12 välisenä aikana! Ois niin kiva nähdä:) Ens to ois me&i esittelijäkin paikalla, jos vaikka jotain joululahjoja löytyis:) Mukaan vaan! Siellä on nyt mainio tyttö vauva rivistö, 3 kpl iältään 4-7vkoa, meiän neiti tekee siihen sitten jatkoa joten ihan tervetullut olisi herra seurakin:)
Eipä tässä taasen kummempia;)
mami@6 34+3
Mä heräsin 4 antamaan kissoille ruokaa ja nyt ei väsytä sitten enää ollenkaan:o! Hitto näitä mun öitä...
Kaimaliini: Etpä olekkaan kertonu:) Ihanalta kuulostaa tuo joulun seutu kyllä synnytellä:) sitä tuo terkkari kanssa eilen sanoi, että ei jaksa uskoa että käynnistystä tarvitaan... mutta kun ei sitä kristallipalloa ole:D Se riippuu ihan siitä että alkaako supistukset vai not! Mutta että lepäillä ei nyt sitten tarvi! Nyt alkas final countdown:)
Katjalah: Miten siellä meni toinen yö? ootko saanu nukuttua?
Joo, jos lähtis ton koiran kanssa vetäsemässä kunnon lenkin! Keittelis sufeet ja kattos eilisen "kakolan"...
palaan taas:)
mami ja veikko rv 37:)))))))
Mameille kiito onnnitteluista. Ihan suht hyvin tässä nyt on saatu voimia kerättyä. Koska vauva syntyi keskiyöllä, lääkärintarkastus on vasta huomenna joten ainakin yksi yö täällä vielä oleillaan. Pitkämatkalaisena kun ei yhtään houkuta ajatus, että mentäisiin tänään kotiin ja jouduttaisiin joka tapauksessa tulemaan tuonne kätilöpolille käymään kontrollissa vielä - mieluummin sitä lähtee vasta kun voi olla varma, että takaisin ei tarvitse tulla. Vauvalla seurataan vielä tulehdusarvojakin, kun minulla oli raskausaikana sitä streptokokkia, mutta ainakaan vielä ei onneksi ole nousua ollut.
Kyllä tässä vielä on jotenkin ihmeissään, joka kerta tuntuu yhtä vaikealta tajuta, että raskausaika onkin ohi ja vauva kainalossa. Silloin pari kuukautta sitten, kun jouduin makailemaan osastolle, kukaan ei olisi uskonut, miten pitkälle ennen synnytystä päästäisiin - ja kaikkein eniten ihmeissään taisi olla minulle aikanaan Taysin lähetteen tehnyt lääkäri. Mutta niin se tosiaan tuntuu olevan, että koskaan sitä ei etukäteen voi aanoa milloin pieni syntyy vaan ne tulevat ihan omalla aikataulullaan. Enpä minäkään vielä keskiviikkona aavistanut edes alkuillasta, miten pian se lähtö tulisi. Varma on vain se, että kyllä ne sieltä ulos tulevat! Meidän ovat aika pikaisia tulijoita, mutta onneksi sentään eivät ihan syöksyjä!
Nyt tuli taas labra vauvaa etsimään, pakko lopettaa!
Katjalah+Anselmi
Ensiksi supersuuret onnittelut Katjalah ja perhe uudesta tulokkaasta! Mukava kun pääsit laittamaan kuulumisia, on täällä jännäiltykin :)Hyvin sait lopulta niitä kallisarvoisia viikkojakin kasaan ja taloon tuli sitten ukkovalta ;) No, kyllä sisukkaat naiset aina pärjää.
Tuplille myös tervetulotoivitus! Surua on matkassa mukana, mutta toivottavasti odotus nyt palkittaisiin sillä parhaimmalla palkinnolla ja niitä nyyttejä syliin tupsahtaisi kaksin kappalein.
Ananasmehu: Ei taidettu uutisiin päästä, kun tää rengasepisodi sattu Kuopio-Suonenjoki -välillä. Tsemppiä flunssaan ja komea herrahan se sielläkin itseään kasvattelee :)
Wattu: täällä yks ainakin ihan rehellisesti tunnustaa ettei ole alkua pidemmällä jouluvalmistelujen suhteen. Muutamia lahjuksia on hankittuna, paketoinnit ihan haaveena vaan. Ruokia en ole todellakaan kummemmin edes miettiny, nehän tulee sitten "toisella" kädellä, mitä ylipäänsä itse tarvitsee tehdä. Luja luotto siihen tänäkin vuonna, että äippä tulee pelastamaan laatikoiden ja sillikakun osalta ainakin. Meillä isäntä on ottanut kinkunpaiston omaksi bravuurinumerokseen :)Jouluhulluksi kyllä itsekin tunnustautuu, rakastan tätä aikaa yli kaiken, mutta miten sattuukin tuo ajatus nyt välillä liihottelemaan jossain muualla kuin joulussa...
Voi mamiof, sullahan on siellä kunnon tsembaloita aina öiseen aikaan :) Mä olen törkeästi pessyt käteni meillä ton piskin suhteen eli kaikki mitä törveltää tai tuhoaa, on isännän murhe ja piste. Kattelin tuossa yks päivä, että on koirulilla ollu vissiin joskus illalla tekemisen puute, kun oli petinsä myllänny ja osittain silpunnutkin tuonne eteiseen. Ja edelleen tuntuu kenkäfetissi osittain vaivaavan...Olen kuitenkin sitä mieltä, että eiköhän tässä ole mulle hommaa ihan tarpeeks näiden musikoiden ja huushollin tiimoilta. Tosin "laiskalle" äitille on tänäänkin tulossa tänne siivooja, kun huomenna olis tarkoitus vietellä neiti kohta 6-veen synttäreitä.
Mami@ kuinka pääsee tuohon tilaan, että on noin rauhallinen tuon käynnistysasian tiimoilta?! Mua ihan suoraan sanottuna karmii, kun mietin mitä sen jälkeen tapahtuu kun tuikkaavat ne kalvot rikki?!?! Kolmelta kun on lähtenyt synnytys käyntiin sisätutkimuksesta, sillai "vahingossa" ja vedet on menny vasta ihan hetki ennen syntymää, paitsi siis tältä viimoselta autoon, mutta oli muutenkin himppu "poikkeava" tapaus. Pelottaa, että jos tuleekin kauheella rytinällä, niin kuinka paikat kestää...
Muuten, kun nyt omasta navasta mitään mainitsin, veikkaan ettei tiistaita kyllä tuon käynnistyksen suhteen nähdä. Toissayö oli ihan kamala (perhanan Kuopion käynti keskiviikkona oli kai vähän liikaa), puristeluja ja jatkuvaa vessassa ravaamista, tyyliin 6 kertaa kahden tunnin sisällä. Eilinen päivä oli sitten melkoista matalaeloa, en tehny oikeestaan yhtään mitään koko päivänä. Puristeluja ei kyllä pahemmin ollutkaan ja viime yönä sai nukuttua ihan kohtalaisesti, mutta nyt aamulla kun kävin vessassa (pahoittelut jo seuraavasta), pyyhkiessä tuli paperiin ihan kamalat limakasat! On oikeasti sellainen tunne kuin tuolla alakerrassa ei olis yhtään mitään luita tai muita.
Mutta jos se nyt lähdön tekee, niin itku pääsee, kun tiedän kuinka tärkeä huominen on tytölle ja sitten äiti ei ole edes paikalla :( Siitä olen huolehtinut, että juhlat joka tapauksessa pidetään, vaikka minä olisin missä!!! Tänä iltana saapuu kummitäti ohjaksiin ja onhan isännänkin pakko sitten venyä töistään. Kaikesta sitä tässä vaiheessa pystyy murhetta kantamaankin, näköjään.
Mutta pienimmäinen päästelee tuolla sen sorttisia vinkasuja, että taitaa heräillä... Pitäkää peukkuja :/
-omppu ja yllis, vielä yksiössään 38+5-
Onnea oikein kovasti katjalah pienestä pojasta!!! Voi että kun on ihana lukea näitä vauva uutisia :)
Hienoille viikoille pääsitte, vautsi ja hyvä että kaikki on hyvin ja saat hoidella vauvaa vieressäsi.
Kukahan on seuraava, mä veikkaan et omppu ja mamiof siihen perään heti. Eiku joo ompullahan tiistaina käynnistyskin, eli pian kuuluu vauva uutisia taas :)
Mä toistan itteeni varmasti mut pakko todeta et taas alkaa yks viikko olla takanapäin, hurjan nopeeta menee kyllä aika!
Ootte ehkä jo aiva kyllästyny raksajuttuihini, eli nyt kantsii hyppiä yli jos ei jaksa lukee ;) Nyt alkaa loppukiri lattioiden kanssa, ensviikolla tulee lavakaupalla kaappeja, kaikki kerralla ja kodinkoneet tulee myös! Jeejee sit näyttääkin aika hyvältä jo.
Portaatkin tulee jouluviikolla, ensi ne sano et ei ehi jouluksi mut ilonen ylläri tuli eilen ja niin ne vain saadaakin, toki ilman niitäki olis hetki pärjätty mut hyvä näin, saa yläkertaanki laitettua huoneet kuntoon. Sähkärinpähkäreitä ooteltu kaks viikkoo, alkaa jo ärsyttään, mut on tullu todettua et kaikki rakennusalaan liittyvät ukkelit ne ei aikatalujen pitämisestä juurikaan piittaa, sanotaan et tullaan ja ei kuulu ei näy ja saa perään soitella sen sata kertaa. Nillä olis oman mokansa korjaaminen ja sen takia yks huone alakerrassa seisoo ja jumittaa ku ei voi tehä pintoja.
Mamiofin mieshän se oli mukava! Pakko kans kehua omaani et pärjää kyllä hyvin myös lasten kanssa ja osaa antaa mulle lepohetkiä, nyt on poikkeustilanne toki mut muuten.
Alusta asti ollaan vauvat yhdessä hoidettu ja vuoroöitä pidetty yösyöttöjen kanssa. Mä toki siivoon useemmin jne mut paljon yhessäkin, on nopeempaa valmista ja on tarkka siivooja. Vessat ja pölyjenpyyhintä ei oo oikein sen juttu mut nekin tekee tarvittaessa.
Yhteenottojakin tulee, tottakai varsinki jos molemmat tosi väsyneitä, mies on aika paljon välillä töissäkin, vähän kausittaista et onko paljo vai ei.
Jokohan riittäis :)
wattu
niin avasin joulukuun pinon... esittelyissä puutteita, eli Katjalah, jos haluat kertoa missä päin asustelet/synnytät ja monesko teille hän on? Pirre, mistä päin ja monesko...? ja sitten te joilla myöhemmin LA niin kunhan tiedätte vain koska tarkat LA:t ja sen sellasta niin ilmotelkaa, laitetaan ylös:)
TUPLALLE kirjotin vielä asken tonne marraskuun pinoon, eli tervetuloa ja osanotot teitä kohdanneessa surussa:( ja paljon paljon onnea tuplista:))
Nyt nukkuu...