Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*...*...* Kissankulman naiset joulukuussa *...*...

Kommentit (187)

Vierailija
61/187 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, ettei sinunkaan tarvinnut pitkään synnytyksen kanssa tuskailla. Itse olin ihan ihmeissäni tuon oman pikkuisen tupsahtaessa maailmaan, kun se tuntui niin vaivattomalta. Siinä ajatteli, että tämänhän voisi tehdä uudestaan vaikka heti huomenna. (Raskausaika itsessään onkin sitten eri juttu...)

Me kotiuduimme sunnuntaina ja kotona olo on lähtenyt sujumaan ihan mallikkaasti. Vauva syö, kakkii ja nukkuu kuten tässä vaiheessa pitääkin. Napatynkä irtosi jo vajaan viiden päivän iässä! Neuvolatäti kävi eilen ja syntymäpaino oli jo melkein saavutettu. Ainoa ongelma on toisen silmän rähmiminen, johon saatiin silmätipparesepti.

Wattuvarvas: Sinulla sitten on hyvä nimimaku... Minä yritin tuota Viljamia ajaa läpi edellisen nimeksi, mutta silloin mies jyräsi täysin, mutta sentään toiseksi nimeksi sen sain ujutettus. Nyt kaikkien raskausaikaisten kokemusten jälkeen tuosta Anselmista kyllä aion pitää kiinni. Toivottavasti saat aikanaan lapsukaisen viereesi, kyllä se niin kamalaa on joutua pienestä heti eroon.

Mamille halaus myös minulta!

Kommentoitavaa kyllä olisi, mutta kun ei muista ja lisäksi yksi hieman jo inisee vieressä... Miten sen vauvapuolen pinon laita, seuraatteko perässä, jos sinne availisi kissankulman

poikasten pinon?

Katjalah + Anselmi

Vierailija
62/187 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolitteko mukaan joukkoonne neljättä odottavaa mammaa? Olen tuolla neliapiloissa jo, mutta se alkaa olee nyt tosi kuollut pino ja näin loppu raskaudesta kun aika matelee haluisi osallistua hieman vilkkaampaan keskusteluun. Ja tämä pino olisi luultavasti minulle se oikea ja riittävän vilkas. =)

Sirppana rv 33+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/187 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä, noinhan sen täytyy olla vitsi et alko naurattaan :) Tokihan nyt muuallakin voidaan lyhentää Sjoki :D

Mukava kuulla Katjalahin kuulumisia ja kiva että hyvin menee, ihanaa varmasti hoitaa pikkuista kotona. Onko teillä ristiäisiä jo suunniteltu, et koska pidätte?

Sirppanalle tervetuloa, tokihan tänne mahtuu, pian on jo muuten ihan liian hiljaista kun toi ryysis synnärille alkaa :)

wattu

64/187 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea OMPULLE ja koko perheelle pikkuisen tyttären syntymän johdosta! Ei se sullakaan kauan nokka tuhissu tuossa hommassa =D

Sirppana: tervetuloa remmiin..aika hiljasta joo, tuolla Neliapiloissa on ollu, itteäniki siitä syytän, jotenki liian rajallinen aika käydä turisemassa, nytki on vaan hetki aikaa mutta "pakko" oli onnittelut käydä laittamassa..

Meillä tosiaan ukkokulta on ollu tän viikon reissun päällä joten mulla ei oo aika riittäny mihinkään! Vieläkö tuo neitokainen on joka toinen päivä koko ajan tissillä, nukkuu siinä sitte samalla mitä nukkuu...onneksi sentään öisin on selkeä rytmi ja saan itekki sitte nukuttua. Mutta tän huushollin kaaos vaan pahenee ja mun pitäs niitä ristiäisiä saada ens viikolle järjestettyä...apua!

Hävettää ku ei muista mitä piti kellekkin kommentoida...halit teille jotka ovat "kärähtäneet" sokrutestissä...(tuo pizza ois munki vaikea jättää pois, tuntuu että tällä hetkellä mikään muu "ruoka" ei maistukkaan)...

Andreako se tais olla ilman pesukonetta? Lohtuhalit ja rutistukset täältä...en tiiä mitä ite tekis jos ilman joutus olemaan...ainaki kestovaipat kyllä jäis kaappiin :) mutta meillä tuota pyykkiä tulee ihan järetön määrä, joka päivä pari kertaa pyörii tuo masiina tosin en tiiä kuinka kauan..uuni ainaki otti ja hajos (juu onneksi saan kuntoon sen ens viikon puolivälissä) tietenki tässä vaiheessa ku on ristiäiset ja joulu nurkan takana..Niin meillä ku tuntuu nuo koneet hajoavan aina jonossa niin mietin siks että mikäs seuraavana ku jääkaappi on jo tälle syksylle vaihdettu...

Voihan räkä...jäi vierailu sitte tähän aika lyhyeen siis...Kutsu käy ja aika äkänen sellanen =D sori taas mentävä on!!

Jaksuja kaikille!!

Hanna ja Neiti O 2vkoa

Vierailija
65/187 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppanalle lämpimät tervetulotoivotukset:) täällä onneksi hyvinkin vilkasta keskustelua!

Kiva oli kuulla Nanista ja Katjalahista:) ja teidän vauvatunnelmista... toivotaan että Katjalahin vauvan silmät parantuu!

wattu ja äippä oli sokruista kärähtäneitä, kurjuus:(

mami: tervetuloa vitutuskerhoon:(

Tänään oli neuvola, kaikki kunnossa... sf mitta kasvaa, oma paino pudonnu, rr koholla (eli normaali), hb 119 ja pissat puhtaat, ei turvotusta... sain sika ja influenssa piikin, samoin Peppi. Seuraava aika ensi pe, ja sitten aatonaatto. Neuvolantäti oli sitä mieltä että ei ole tämä vauva tulossa ainakaan mitenkään kovin paljon etukäteen...

Mulla on tosi alavireinen fiilis... johtuneeko sitten tosta unenpuutteesta, ei maistu ruokakaan... nälkä jotenkin on, mutta sellanen ihme olo, ettei maistu kuitenkaan mikään... janottaa ja juomat maistuu... en tiiä.

Aamulla hyvinkää, tulen kertomaan mitä sanovat!

mami

Vierailija
66/187 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi suuret onnittelut Katjalah pojasta ja Omppu tyärestä - ihanaa! Olenkohan Nania onnittelut lainkaan?! Onnea sinne myös tyttärestä :)

Ja pakko tunnustaa, etten oo kunnolla lukenut pinoa, pikakelauksella vetasin tässä siivouksen keskellä. Anteeksi, jos viesti nyt melko omanapainen. Juuh, olin pienten muksujen kans viikon reissussa ja sitten mun olot on ollut vähän niin ja näin. Ja lapset tuntuu nyt sairastavan ihan urakalla tänä syksynä. Pari viikkoa sitten olivat molemmat tytöt 40 asteen kuumeessa ja toisella hirvee yskä. Nooh, viime sunnuntaina nuorempi tyär sairastu uudestaan 40 asteen kuumeella ja öisin käheä yskä vaivaa, onneksi nyt kuumeeton kuitenkin. Että onhan sitä tässä ollut kaikenlaista ja sitten vielä pitis jouluakin laittaa.

Wattuwarvas: Oi toi raksa-aika on niin ihanan kamalaa. On vielä hyvin muistissa. Ootin silloin kakkosta ja olihan se melkoista välistä - siitä on nyt kolme vuotta, kun taloon muutettiin. Ja nythän teillä tapahtuu, kun sisällä jutut valmistuu. Milloin teillä on tarkotus muuttaa sisälle?

Ja voi teitä sokrutesteissä napsahtaneet :( Mulla kahessa edellisessä raskaudessa tuli napsahukset ja nyt ootan erittäin mielenkiinnolla tulevaa testiä, ko syön nykysin vhh-ruokavalion mukaan. Paino mulla on ainakin -10 kiloa tippunut rapiassa parissa kuukaudessa, vaan nyt taitaa osa tulla takasin tän raskauden myötä.

Tänään piti mulla olla alkuraskauden ultra, mutta aamulla peruttiin, ko lääkäri oli sairas :( Joulukuulle ei ollut enää aikoja, joten tilasin sitten yksityiseen neuvolaan ajan ja sain sen huomiseksi :) Viikkoja on joko 7+ tai sitte 9+, mutta mulla on ollut pitkä kierto, nii uskon enemmän tohon 7+. Apua, ko tuli nii omaa napaa tällä kertaa.

Vointeja jokaiselle!

Vierailija
67/187 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosta Maustekakun reseptistä, kävin sen just nappaamassa tuolta viime kuun pinosta :)

68/187 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo o kyllä mä muutakin teen kun täällä roikun ;) Siivosin vaatehuoneen ja mies veikin muutamat laatikot sieltä uuden kodin yläkertaan vaatehuoneeseen pois mun jaloistani. Kaivelin joulukoristeet esiin ja laitettiin tonttuja esille.

AmaliaJoel, meiän piti joulu viettää tuolla uudessa kodissa, mut ei onnistu kiitos putkimiehen, mut veetutus meni jo ohi ja aloin siis touhuamaan joulua tänne. Enskuun puolivälin tienoilla kuulemma tulee joten siitä sit pian muutto, ompa ainakin kaikki ihan valmista sitten, viimeistäkin listaa myöden.

Voi mamia, millähän sut saatas piristettyä, olisko nyt ne treffit miehen kanssa paikallaan? Tai kasvohoito, jalkahoito?? Vai auttaiskohan noi yhtään, toiselle mamille sama resepti ellei mieli ole jo parempi.

wattu ties kuin monennen kerran

Vierailija
69/187 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas pätkässyt tuon miun onnittelun Ompulle, mut näkyihän siinä tärkein.

Hitsi, mikä flunssa :( Ei kauheen raju, mut limaa kiva rykiä aamulla, yäk. Yöllä taas nenä ihan tukossa ja suu kuiva. Niin ja kurkku hieman kipee. Tätä jatkunu jo toista viikkoa.

Onkos joku jo myrskyn silmässä? Täällä hurja tuuli, muttei vielä lunta työnnä. Valot vilkkuu..

Pikkuhiljaa alan miekin raihnautua. Selkä on kumma kyllä ollut vielä ihmeen hyvässä kunnossa, vaikka yleensä se on ollut kipee raskauksissa. Mut keskiviikkona kolasin pihaa hullun lailla ja se kyllä yöllä jytkytti selässä. Mut muuten..

Kuulkaas, minnuu on jopa alkanut supistelemaan! Saatan saada illalla tai iltayöllä pari napakampaakin. "Menkkajomotusta" miltei koko ajan, vihlontaa ja sitä rataa. Ja yöllä vessassa bongasin hieman limatulppaa, ihan selkeesti oli valkovuotoa paksumpi ja vihreempi klöntti, pieni tosin.. Pienet on ihmisen ilot :) En mie tässä nyt vielä ihmeitä oota, mut en pistä kypsyttelystä pahakseni.

2 viikkoa jouluaattoon, joo-o!!!

Jänskättää Mamiof kuulumiset!

Ananasmehu rv 38+4

Vierailija
70/187 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, kohta se on Ananaksella lähtö!!!! jännää... sun vuorohan se onkin jo:)

wattu: jaa-a, en tiiä miten tästä piristys:( ottaa vaan kaikki päähän ja sellanen "maailmanlopun tunnelma" outoa...

pari yötä nyt menny pikkusen paremmin, jopa varmaan nelisen tuntia saanu nukuttua, eihän nyt putkeen, mutta pätkissä edes se...

Sitten hyvinkään uutisiin! käynnistys on nyt sovittuna uutena vuotena jos ei ole syntyny, eli tasan 41. Painoarvio nyt n 3700-3800g, pään ja muutkin luumitat antaa ihan ok lukemat, mutta sitä massaa/massua on:) niin se nostaa sitten sinne +2 käyrälle, painoa ei enää tule ihan sitä 300g/vko, niin nyt arvio laskettuna oli 4300g. Sehän soppii! Kohdunsuun tilanne yhtä epäkypsä, ei supistele joten uskon vakaasti että yli taas mennään, mahdollisesti tonne käynnistykseen asti... pääasia tietysti se, että vauva voi hyvin, ei ole siellä hätäpäivää:) virtaukset hyvät, eli ravintoa riittää!

mami ja veikko rv 38!!!!!!!!!!!!

aivan, tosiaan, kaksi viikkoa ENÄÄ aattoon... kauheeta kun tää aika menee siivillä!!!!

Vierailija
71/187 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, taas se jouluntulo yllättää. En ole ainuttakaan lahjaa lapsille vielä ostanut :( tulee vähän kiirettä taas. Ei ole tarkoitus paljoa hankkia mutta jotain sentään.

Olen tullut nyt tulokseen että vauva on masussa poikittain. Siis muuttanut asentoaan. Tunnen selvästi oikealla pepun ja siitä menee sitten suoraan navan ohitse vasemmalle pää. Potkut tuntuvat alaspäin ja työntää päällä ja pepulla sivuille... Täytyy vain toivoa että kääntyis oikein päin. Ens viikolla on neuvola ja saa sitten katottua/kokeiltua miten päin se sitten on :)

meidän kuopuksella olis ens viikolla putkitus- nyt ollaan syöty estolääkkeenä antibiottia ettei tule taas tässä välissä tulhedusta, no kyllä se voi tulla. Ehditään nyt vielä syömään yks kuurikin.. Lapsi on antibiotilla kyllästetty.. Koskahan käy niin etttei lääkkeet enää auta?

Pirre 29+2

Vierailija
72/187 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mut huvittaa tosiaan, et oon listalla seuraava :D

Mehän sit ollaan Mamiof kans samoissa hommissa 31.12., jos siis pitävät synnärillä tuosta miulle tulleesta ajasta kiinni!

Perhekahvilassa sain tosin semmosen supparin, et piti ihan asentoo vaihtaa. Ja toi jomotus jyllää vaan.

Kehvelin kurkku kipeytyy :/ Ei ehtis sairastaa monessakaan mielessä. Huomenna vielä 6v balettiharkat ja su sen joulunäytös.

Oon vähän myöhässä tässä nimikeskustelussa, mut meiltä löytyy Joonas 8v, Iiris 6v, Ilona 4v ja Lari 2v. Vauvalle olen mie jo päättänyt nimen, enkä paljon suostu periksi antamaan, mies päätti Larin.. Suvusta meillei oo tullut kuin kuopukselle 2. ja 3. nimi.

4-vuotiaalla on sama nimi kuin miehen isotädillä (Iso-Ilonaksi kutsuttu), mut siitä myö ei sillon mitään tiedetty. Mut meidän Ilona on ihan nimensä veroinen: iso 4,7kg syntyessään ja aivan blondi, maidonvalkoinen iho ja vaal.sin. silmät. Kova puhumaan ja iloinen on :) Sekä aika isokokoinen yhä.

Nimet meillä on ollut aina valmiina jo vauvalle hänen syntyessään, niin olisi nyttenkin. Mut mistä me ne kummit???

Ananasmehu

Vierailija
73/187 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou ja terveisiä ultrasta, joka oli vähintään sykähdyttävää....Ette ikinä usko! Kävin siis yksityisessä neuvolassa ultrassa, ko eilinen neuvolan ultra peruuntui lääkärin sairastumisen takia :/

Tää täti alko ultraileen ja alko kertomaan: täällä sykkii erittäin vahva sydän ja voimakkaasti ja...sitten täällä on muuten myös toinenkin sikiöpussi. Mitä v***a?! Eihän meän suvussa oo ees kaksosia...Sitten hän jatkoi, että tää toinen on valitettavasti lopettanut kasvamisen ja mittas molempien mitat. Toinen oli 7+4 ja tää toinen oli menehtynyt 6+1. Koitti vielä ultrata tarkemmin sen elävän alkion ympärystää, jos sattuis oleen vielä identtinen kaksonen jossain piilossa, mutta näki vaan yhen. Sano mulla olevan taaksepäin kallistuvan kohdun ja ensin ei ollut aivan satavarma näkikö toista vai ei, mutta sitten myöhemmin oli aika satavarma, että yksi elävä kohdussani on. Kyseli sitten mun pahoinvoinnista ja kerroin sen alkaneen todella aikasin, viikko oviksen jälkeen. Kertoi kaksosraskauksien yleensä alkavan voimakkailla raskausoireilla. Jotenkin on nyt niin surullisen onnellinen olo.

Vaikka pelkäsin sitä kaksosraskautta jossain takaraivossani, nii jotenkin nyt kirpasee, ko toinen olikin menehtynyt. Mutta ajattelen asian näin, että ton toisen pienen kohtalo oli tää ja ei varmaan ois ollut elinkelpoinen. Tulee joko itekseen ulos tai sitten surkastuu kohtuun, mutta mitään keskenmenon vaaraa ei hän nähnyt, koska limakalvot paksuuntuneet ja eikä vuotoja näkynyt. Eli kaikki siis ok :) On kuitenkin hieman pää pörröllä olotila, joten anteeksi etten nyt kommentoi muuta - palaan illemmalla muihin kuulumisiin.

74/187 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AmaliaJoel, mä koin ton saman yllärin tässä raskaudessa kun rv 10 neuvolassa ultrattiin. Toisella sydän sykki ja toisesta ei osannu sanoo oikein mitään ja seuraavassa ultrassa ei siitä ollut enää jälkeäkään, ilman vuotoja vain katos.

Muistan kyllä et fiilikset oli sekavat ja olin kyllä hiukan surullinenkin kun todettiin et ei ole toista enää, mutta hyvin onnellinen et toisella kaikki ok eikä häiriintynyt siitä toisesta mitenkään, usein se toinen vain imeytyy pois.

Joulu tosiaan ihan pian, kivaa! Muutama lahja puuttuu kyllä mut ihan hyvä tilanne on, just vein joulupuu keräykseenkin pari lahjaa.

Meiän koirilla joulu jo tulikin, vihdoinki oli lampaat teurastettu ja haettiin luita, vanhempi koira tuola raksalla oli jo mukanakin ja yhen rintakehän siinä kisko menemään, ahneuskin iski ja oli kärryiltä rehannu maahan yhen laatikon :D

Pentu saa vielä ootella et ne pussukat tulis tännekin asti, kolme laatikollista pussittelin mutten jaksanu niitä rehata.

Omaan oloon, nyt se sitten alko, nimittäin yöllinen lonkkien puutuminen! Voi että ku voiki olla tuskallinen vaiva ja nytkö jo sen piti alkaa.

Suonenvedot ei oo vielä alkanu, kauhulla ootan, joka kerta on ollut. Oon jo kauan kyllä nukkunut säärystimet ja villasukat jaloissa, suonenveto vie voiton jopa tuolta lonkkien puutumiselta.

wattu

Vierailija
75/187 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJ:lle ekana.. mulla oli 3. raskaus aluksi kanssa kaksosraskaus, toinen meni kesken rv 10 ja vuosi pois. Terve tyttö silloin loppuviimeksi syntyi, n. 4 viikkoa ennen la:a. Kyllä se vähän sekavalta tuntui- mutta toisaalta tytön vauva-aika oli aika vaikea, en olisi varmaan edes selvinnyt kahden vauvan kanssa. Joten kaikella vaan on tarkoituksensa.

Jänniä aikoja elellään "joulukuisten" kanssa.. vauvauutisia odotellessa ;) Sitäpaitsi, Ananasmehu (-ko se nyt oli?), mitä enemmän on ohjelmaa suunniteltuna ,sitä varmemmin ne peruuntuu synnytyksen vuoksi. Uskon vakaasti Murphyn lakiin.

Minulla on tämä päivä ollut yhtä edestakaisin ramppaamista. Ei mitään ihmeellistä, mutta nyt vasta ehdin hetken istahtamaan. Aamulla oli neuvolaa; kaikki kuten pitääkin. Painoa tullut melkein kilo/ viikko, mutta toisaalta kokonaispainon nousu on edelleen ihan ok tässä raskaudessa. RR ja pissa ok, Hb nousussa (112), sydänäänet hyvät ja pää lähtökuopissa. Seuraava käynti viikon päästä.

Ja ihan siitä riemusta, että sain oman autoni vihdoin ajoon eilen, kävin kaupungissa katsomassa Fidalta jotain lipastoa tulokkaan vaatteille jne. Turha reissu, ei löytynyt. Tai kasa joululiinoja jäi reissulta mukaan, ei muuta. Jouluverhoja katselin jostain kaupasta, mutta totesin että jätän väliin. Nyt on ollut menoja niin paljon, että me pärjätään ilman ihmeempiä verhojakin. Tuolta tulin kiireellä takaisin kotiinpäin, ja hain kuopuksen koulusta samalla (tosin tuohon meni lähes tunti odotteluineen, kun kuopuksen pukeminen jne oli hivenen hidasta taas, ja lisäksi häneltä irtosi 2 hammasta kesken pukemistouhujen. Mulla ei siinä kohdassa enää pokkakaan pitänyt, vaikka toinen oli syästi järkyttynyt moisesta hampaiden joukkoirtoamisesta). Ja kun sain kuopuksen kotiin, lähdin hakemaan tyttöä, käytiin hänen kanssaan tiimarissa hakemassa korttiaskarteluihin materiaalia, samoin hänen kummiensa lahjoja varten materiaalit. Tyttö on suunnitellut väkertävänsä kranssit kummeille. Tiimarista tosin oli kaikki loppu, mitä oltiin suunniteltu hankittavan, joten reissu venyi kun piti suunnitella uudestaan kaikki.

Nyt sitten olen vihdoin kotona ja huokaisen. Ei hajuakaan päivällisestä, toivottavasti kaapista löytyy joku pelastus?! Esikoinen on meillä kipeänä vaihteeksi. Hän on kyllä sairastellutkin (pinnaamisten lisäksi) tosi paljon tänä syksnä. Ja mulla on taas huono omatunto. Sanoin hänelle aika rumasti koulunkäynnistä eilen, kun ei noussut kouluun.. ja kun hän sitten eilen iltapäivällä 4-5 aikaan nousi, oli hän jo flunssaisen oloinen. Lähti silti kaverilleen, ja oli kuulemma sielläkin nukahtanut saman tien sohvalle. Mies haki hänet kotiin, ja nyt hän on tosiaan nukkunut eilisillasta lähtien, eikä ole kertaakaan noussut ylöskään. Esikoinen on aina ollut samanlainen kuumeisena, nukkuu vaan. Kaipa tuo tuosta ohi menee..

No niin, puutaheinää osastolle meni taas mun kirjoitukseni. Hyvää viikonloppua kaikille!

Andrea rv 36

Vierailija
76/187 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt sitten hieman esittelyä.

Sirppana: Hyvinkää, La 23.1 (neljäs lapsi ja poika tulossa)

Olen siis 27 vuotias kotiäiti pk-seudulta ja perheeseemme kuuluu minä, mies 34v, poika 6v, tyttö 5v ja poika 3v (niin ja kaksi lintua). =)

Olen ammatiltani rakennus maalari, mutta töitä en ole tehnyt 7vuoteen ja siis kauaa en ehtinyt töitä tehdäkkään valmistumisen jälkeen.

Edellisistä odotuksista voisin kertoa sen verran taustaa, että esikoinen syntyi rv 34+2 vuotavan eteisistukan vuoksi hätä sektiolla (nukutuksessa) ja poika oli 2450g ja 47cm.

Tyttö syntyi aikalailla tasan 11kk esikon jälkeen normaalisti alakautta tasan rv 40+0 ja oli 3750g ja 50cm. Repesin pahasti tuossa synnytyksessä, kätilö ei puhunut asiasta eikä myöskään paikannut minua ja lopputulos oli monta tuskaista viikkoa ja 10kk jälkeen osittainen sisemmän häpyhuulen poisto.

Sitten tämä kolmas syntyi synnytyspelon vuoksi rv 39+6 kalvojen puhkaisulla alle kahdessa tunnissa ja painoa oli 3208g 50cm. Synnytys meni hyvin ja kivuttomasti ja paranin hyvin.

Ja siis sen verran on jäänyt kamalat traumat tuosta tytön syntymästä, että tässäkin raskaudessa olen käynyt pelkopolilla juttelemassa kätilön kanssa ja pelon vuoksi minulla on myös synnytystapa-arvio joulukuun 29 päivä. Niin paljoa en enään pelkää kuin kolmatta odottaessa, mutta pelkään kuitenkin etenkin jos iso vauva tulossa. Ja iso taitaa olla jos sf käyrään uskomista on nimittäin kasvanut koko ajan yläkäyrän yläpuolella tuo minun masuni ja nälkäkin on koko ajan kamala.

Mitäs muuta. Kovasti jo vauvaa odotan syntyväksi ja toivon kuten moni muukin, että ei ihan sinne la:han asti tarvitsisi odotella. =)

Kummi pula on meilläkin ja nimi pohdituttaa, mutta uskon, että nimen pojalle keksin kun hänet nään. Meillä sovittiin esikoisen aikaan kun tapeltiin lapsen sukunimestä, että lapset saavat miehen sukunimen ja minä yksin valitsen nimet. Emme siis ole naimisissa ja toisaalta tämä oli meillä ihan hyvä ratkaisu. Minun ei tarvitse kysellä mieheltä mitkä nimet kelpaa. Helpottaa kummasti kun saa itse mieleisen nimen lapselle ja eipä tuo mies ole nimistä koskaan valittanut.

Pirre: Meillä on kanssa tytöllä edessä tuo putkitus. Heti tammikuun alussa laitetaan putket ja leikataan kitarisat. Hänellä oli taas vähän aikaa sitten korvatulehdus ja raukka söi 5 antibiootti kuuria putkeen. Saas nähdä. Ensi viikolla on korvakontrolli aika ja korvien pitäisi olla terveet sitten tammikuussa. Raukka on koko ikänsä kärsinyt kauheista korva tulehduksista. Toivottavasti leikkaus antaa avun.

Ananasmehu: Taitaa kohta päästä synnärille. Jännää. =) Limatulppa on mulla ainakin tiennyt vain ja ainoastaan yhtä asiaa....=)

Nani: Ihana kuulla teidänkin kuulumisia. Tosiaan meinaat nopsaa järjestää ristiäiset. Oi niissä onkin aina oma hommansa, mutta mä oon huomannu kyllä, että joka kerta ne käy hieman helpommaksi. =)

AmaliaJoel: Onnittelut ja pahoittelut ultra kuulumista. Varmaan hieman hämmentävää varmasti tuollaiset uutiset. Toivotaan, että jatkossa kaikki menee loistavasti. =) Jaksamisia.

Nyt en enempää kommentoi kun en ole kaikkien kirjoituksia ehtinyt edes lukea enkä tiedä ehdinkö edes kaikkia vanhoja lukemaan, mutta olihan tässä nyt tätä juttua jo mahdottomasti minun mittakaavalla. =)

Sirppana rv 33+5 tai jotakin =)

Vierailija
77/187 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppanalle tervetuloa :) Taidetaan painia samassa sarjassa, minäkin olen 27v.

Noista nukkumisista piti vielä sanoman, täälläkin lemmikit "häiritsee". Eipä ennen ole gerbiilien yöllinen touhu vaivannu, mut nykyään kuuntelen yöllä sitäkin :(

Limatulpasta: esikosta taisi tulla pari päivää ennnen synnytystä, tokasta en muista, kolmannesta saikulla käynnistellessä ja nelkusta päivää ennen synnytystä. Ja kaikkihan ne on käynnistetty. Ja tänään ei oo kyllä tullu muita limoja, muuta ku yläpäästä..

A-J:lle lohtuhali, varmasti ristiriitaiset tunteet!

Oon urakalla pakannu tavaraa kuin muuttoa tekisin. Mies saa huomennna kantaa "muutaman" laatikon yläkerran raakileeseen, en avaa niitä ennen kuin ensi vuonna ja kadun tekojani. Pakko saada joulu mahtumaan tänne alakertaan :D

Ananasmehu

78/187 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensiksi kun muistan, tervetuloa sirppanalle, tosiaan mukaan kyllä mahtuu:)

Amalialle halaus täältäkin, aika järkytys varmasti oli, mutta onneksi toinen pikkuisista voi hyvin:)

Saas nähdä josko ananaksella piankin lähtö;) Hyviä merkkejä alkaa jo olla:)

Kaimalla oli painoarvio ihan hyvissä lukemissa, sopivan kokonen pikkumies siis tulossa:) En kyllä usko, et ihan sinne käynnistykseen asti masussa viihtys? No, sen näkee tässä pian:)

Ite sain kutsun 27.12 käydä tilannetta arvioimassa ja sillon saan käynnistyspäivän tietoon. Tuolloin on tasan 38, ni siitä viikon päähän mitä ilmeisemmin sitten menee, se olis se 3.1 sitte.

Ei oo ku reilu 3vkoa jäljellä, epätodelliselta joteski tuntuu!

Nyt sit närästää IHAN KOKOAJAN. Hitto jos meinaa loppuajan kestää. Tänään oli veto veks-mikään ei huvita päivä, onneks sain pakotettua itteni imuroimaan ja siivoomaan, ni vähän parempi fiilis ees. Jotain flunssanpoikasta täälläpäin kans, kurkku kipee ja vähän yskää, siitä kait osin tämä vetämättömyyskin. Huomenna aamusta isäntä vie muksut uimaan, ni jospa sais rauhassa silitellä pinniksen verhokatoksen kuntoon ynnä muuta pientä.

Mites DOLCEVITA, koska leikkuri? Eks sä jo sen tiiä?:)

Jospa koittas lähtee nukkumaan taasen pikkuhiljaa..

Viikonloppua kaikille!:)

mami@6 35+4

Vierailija
79/187 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas herätty anivarhain... no, paljon saa aikaseks kun ei liikoja nuku:) keittiö siivottu, pyykki ja astianpesukoneet päällä, koira käytetty ja ruokittu, kissat ruokittu, nuorimman peti pedattu ja huone siivottu (tuli yöllä viereen) pyykit kuivumassa... nyt ihanaa istua kun takassa tuli rätisee, kynttilöitä ja kahvia:) Eilen illalla tuli tunnin verran napakoita supistuksia!!!! tuntuvat mojovilta mutta loppu kun olin kuumassa suihkussa... eli tais olla vaan harkkareita. Niitäkin tarvitaan! otin sitten pari panadolia ja koisimaan, ja ihme ja kumma, nukuin ihan hyvin:) nyt on alaselässä sellanen hiukan "hakattu" olo... olishan tämä viikonloppu sopinu synnytykseenkin, olis nuo isot ihmiset täällä! Mutta ei...

mami: Kyllä mäki luvalla sanottuna ihmettelen jos sitä käynnistystä tarvitaan! En jaksa uskoa että sinne asti viihtys... koskaanhan ei tiedä tietysti! Jaa että närästää? No tervetuloa sitten kerhoon mukaan vaan :D on muuten niin veemäinen vaiva, mulla se AINA jo koko ajan mukana.... koitahan parantua kaimaseni:)

Amalia: ISO HALI... mutta kuten kirjotit, asioilla on yleensä tarkotuksensa, onneksi toinen pieni oli kunnossa ja kaikki hyvin:) Kyllähän tollanen uutinen pysäyttää...

Ananas: Miten musta kuitenkin tuntuu että sulla on lähtö ihan kulman takana...? voimia!!

dolcevitaa minäkin kaipailen!!! Tuleppas kertomaan miten jakselet ja mikä tilanne....

Limatulpasta olitte jotain kirjotelleet... en ole ikinä bongannut! mulla jokainen synnytys on tullut "puskista" en osaa ainakaan yhdistää mitään sellasta ennakko-oiretta tai merkkejä... vedet mulla aina puhkastu, että ihan tavallisislla supistuksilla on aina synnytykset alkaneet. Katellaan miten nyt sitten menee!

Sirppana: Sulla aika dramaattisia muistoja ja kokemuksia synnytyksistä, hienoa että olet käynyt juttelemassa peloista:) mulla kanssa tämä maha mennyt koko ajan yläkäyrällä ja välillä käyrän ulkopuolella ja nyt tosiaan oli tuo viiminen ultra ja "tuomio" tuli pojan koosta. Kummipula täällä kanssa totaalinen, ei ole ketään... pitäskö meidän täällä palstalla alkaa toistemme lasten kummiksi :D

Pirre: Höh:( ei ole kiva kun lapsi sairastaa kovasti.... toivotaan että putkista saatte avun!!!

Jos alkas kanavasurffaamaan!

Ihanaa viikonloppua kaikille, ananas voisi lähteä synnyttämään niin saadaan säpinää pinoon;)

mami ja veikko 38+1

Vierailija
80/187 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans kahvikuppi kätösessä, mutta ei takassa tulia, ko se lämmitettiin eilen - ihana lämpö! Mamiof4:lla on ollut melko touhukas aamu, jokos sie meinaat synnärille lähteä, ko noin virtaa hanskoissa? :)

Kiitos sanoistanne ton kaksosraskauden toisen menettämisen osalta. Ihanaa saaha vertaistukea ja kyllä mulla nyt on eilistä parempi mieli, ko otin aivot käteeni ja aattelin, ettei tällä toisella tainnut olla kykyä kehittyä, saati sitten selviytyä elämästä. Tää oli tosiaan mulle ensimmäinen kaksosraskaus ja olen enemmän, ko tyytyväinen, että toinen voi hyvin :) Kuulemma on melko yleistä tää, että alkaa kaksosraskautena ja päättyy yhteen.

Wattu: Meillä tai mulla oli kans toive, että oltais päästy silloin ristiäisiksi muuttaan, mutta jouluksi vasta päästiin. Me rakennettu tää talo ihan ite ja ainoastaan leivinuuni/takan on tehnyt vieras. Mies vaati muuten ehottomasti sitä, että viiminenkin lista on oltava paikoillaan ennen muuttoa, muuten ne ei mee ikinä paikalle.

Ananasmehu kuulostaa kyllä aivan selvästi lähtöä tekevän, ko limatulppaa pihalle viskoo :D Oi ja toi Lari on ihana nimi ja nyt oon jo miettinyt, että jos tää "Ilmari" on poika, nii haluaisin nimeksi Joona, Jonas tai Joonas.

Sirppanalle tervetuloa ja hui-ja, ko ikävän synnytyksen oot joutunut kokemaan - vähemmästäkin tulee pelko. Mie kans kävin ennen kakkosta pelkopolilla ja se on kantanut tähän päivään asti. Esikon synnytys oli melkonen, huh huh!

Tänne ei mitään ihmeitä, ois pikkujoulut tänään. Saas nähä jaksanko lähteä. Ois iltamat tyttöporukalla hyvän syömisen ja juomisen merkeissä, tosin ite kuskinhommissa. Teemana meillä on joulu eli kaikki pukeutuu joksikin joulujutuksi - tontuksi, enkeliksi, lahjaksi, joulukuuseksi ja ite meinasin joulumuoriksi :D Tekis varmaan hyvää meikälle.

Nii ja hei! Toihan oli vallan mahtis idea kummien osalta, jonka Mami heitti ilmoille :DDDD