Kamalin työpaikka jossa olet ollut
miksi se oli kamalin.
Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.
Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h
Kiertäkää kaukaa ne hommat.
Kommentit (922)
Talouspörssi. Juntteja akkoja nokkimassa uutta työntekijää, työpaikkakiusaamisen mekka. Älkää ikinä menkö. Ette saa ihmisarvoista kohtelua siellä.
Suuri, kansainvälinen firma joka hoitaa mm. ruoka, siivous ja aulapalvelu hommia. Pääkonttori Ranskassa. Varmasti pyörittelevät siellä käsiään ja nauravat meille miten hulluna painamme töitä aivan törkeän pienellä palkalla. Enemmän, enemmän, tee, tee, tee..... Mikään ei riitä. Koskaan. Miksi pysyn siellä töissä? Lyhyt työmatka, arkipäivä työ. Niitä arvostan lapsiperheellisenä. Kokoajan seuraan Mollin sivuja.
Cittari turussa,ihme porukkaa työntekijöinä ja toinen bauhaus sama homma.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 22:33"]
Lidl
[/quote]
Sama täällä. Olin apulaismyymäläpäällikkö ja pahempaa koiran virkaa saa hakea. Kamala paikka!!!
En osaa päättää Hatanpään sairaalan tai TAYSsin välillä. Olin siellä osastonsihteerinä. KAIKKI kuvittelivat olevansa pomojani ja todellisella pomolla ei ollut mitään otetta hommaan. Koulutus oli olematonta ja siitä vain tilailemaan potilaille tutkimuksia. Aivan hirveä työilmapiiri, tärkeileviä hoitsuja ja vielä tärkeilevämpiä lääkäreitä. Edes tervehtiä ei tarvinnut jotain sijaista, joopa joo.
Ei koskaan enää.
Olen ollut puhelinmyynnissä ja inhosin sitä miltei yli kaiken. Pelkkä provisiopalkka, ei tehnyt mieli häiritä ihmisiä kaupustelemalla lehtiä esim. lauantaiaamuisin kello 9 alkaen ja työpäivien jälkeen olin aivan loppu enkä jaksanut puhua kenellekään.
Kamalin työpaikkani on kuitenkin ollut yksi leipomo. Tämä siksi, että pomo oli järkyttävä tyranni, joka kyttäsi alaisiaan. Sai mm. raivarin kun menin kerran pakkaamolle minuutin myöhässä siksi, että työasuni oli viety kaapistani ilmoittamatta pesulaan ja minun piti etsiä uusi vaatevarastosta. Palkka oli muistaakseni reilut kuusi euroa tunnilta. Ainoat siedettävät hetket olivat, kun pomo oli viikon lomalla. Muuten sitä koko ajan odotti, että se tulee jostain välistä huutamaan, kuinka hidas ja saamaton olen kun juuri uunista tulleet leivät eivät vielä olleet kaikki laatikoissa. Sain myös huomauttelua siitä, kun kävelin leipomohallin toisesta päästä toiseen, juosta olisi pitänyt. Onneksi oli vain kesätyö, yhtään pitempään en olisi kestänyt. Näin jatkuvasti painajaisia töistä.
Airpro oy turvatarkastus. Epätasa-arvosta kohtelua (esim joku sai sanktiota myöhästelystä, toinen ei) , suosimista, juoruiluja, työkaverit paneskelelivat keskenään ja pomojen kanssa, mitähän vielä. Niin, tavallisesti työvuorot olivat esim. 5.00-9, sitten palkaton hypäri 9-14 ja sitten 14-17 takasin duuniin.
Stockmann. Selkäänpuukottamista, pomojen perseidennuolijoiden sietämistä, epäoikeudenmukaista kohtelua työvuorolistojen laatimisen suhteen, muutamassa vuodessa romahtanut yhteishenki..
Ois kiva kuulla perusteluja esim. miksi ABC tai mikä nyt täällä onkaan mainittu.
Mulla kamalin on vuodeosasto. En ollut varsinaisesti töissä vaan harjottelussa, mutta työkuviot tuli kyllä tutuksi. Henkilökunta oli kamalaa, työvuorot hirveitä, itse piti joustaa siellä sun täällä, mutta joustoa ei ollut toiseen suuntaan lainkaan, oma-alotteisuutta toivottiin, mutta samantien siitä myös sakotettiin jne.
Jo vuosikymmeniä sitten konkan tehnyt Tammivuori, vaatekauppa siis.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 22:46"]
En osaa päättää Hatanpään sairaalan tai TAYSsin välillä. Olin siellä osastonsihteerinä. KAIKKI kuvittelivat olevansa pomojani ja todellisella pomolla ei ollut mitään otetta hommaan. Koulutus oli olematonta ja siitä vain tilailemaan potilaille tutkimuksia. Aivan hirveä työilmapiiri, tärkeileviä hoitsuja ja vielä tärkeilevämpiä lääkäreitä. Edes tervehtiä ei tarvinnut jotain sijaista, joopa joo.
Ei koskaan enää.
[/quote]
Hatanpään yksi osasto on kyllä kirkkaana kakkosena listallani. Ehdoton ykkönen on tamperelainen Kaupin sairaala, osasto taisi olla neljä ja jotain. Voi luoja mitkä kollegat ja johto. Lisäksi osasto oli järkyttävän rapistunut ja vanhanaikainen. Vanhuspotilaita kävi surku.
Aikaa tästä on jo yli kymmenen vuotta, eli porukka ja ympäristö on ehkä muuttunut. Ja toki joka paikassa on ollut myös kivoja ihmisiä. Kuitenkin, puistattaa vieläkin.
Mutta jotain hyvää näistä seurasi: tajusin vaihtaa alaa.
ex-lähäri
LSG Sky Chefs. Työnantaja koittaa kostaa kaikin tavoin, kun ei onnistunut vaihtamaan työläisille halvempaa tes:iä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 22:49"]
Stockmann. Selkäänpuukottamista, pomojen perseidennuolijoiden sietämistä, epäoikeudenmukaista kohtelua työvuorolistojen laatimisen suhteen, muutamassa vuodessa romahtanut yhteishenki..
[/quote]
Mikä siellä Stockalla oikeasti mättää, kun ainakin Itiksen Stockan myyjät ovat kuin sitruunan syöneitä!
Puhelinmyyjänä olin yhden päivän (8h) ja kurjempaa saa hakea. Todella ahdistavaa! Ja pomo naureskeli ja tuijotti minua koko päivän! Ja kyseessä oli ensimmäinen vuoro. Lisäksi hän kuunteli puheluitani ja nauroi ja kyyläsi... Kamlaa. Menin sanomaan että tämä työ jää nyt tähän. Vastaukseksi kyseinen pomo alkoi selittämään kuinka en voi yhden vuoron perusteella tietää haluanko lopettaa, kun selitin että kyllä tiedän ja hänen on tähän suostuttava koska irtisanomisaikaa ei ole 4kk ajan. Hän väitti vastaan eikä suostunut verokorttia palauttamaan. Kiitos tästä! en sinne enää mennyt, hain uutta verokorttia sitten toimistosta...
erääässä sushiravintolassa olin myös yhden päivän (6h). Pomo oli kamalan ilkeä ja dissasi kokoani (olen medium, hän oli small) katsoi ilkeästi ja en saanut mitään perehdytystä! Siinä sitten kassalla yksin uuden järjestelmän kanssa ilman mitään tietoja susheista ja käytännöistä! Pahin oli kuitenkin se että olin hakenut tarjoilijan työpaikkaa johon piti kuulua tarjoilua, kassatyöskentelyä, blokkausta. Paikan päällä selvisi että kyseisessä ravintolassa ei olekaan erikseen tarjoilijoita ja kokkeja!!! Jouduin huolehtimaan lisäksi sushien teosta, misokeiton tekeminen alusta, jonkun soosin valmistaminen alusta ja keittiötiskeistä eri lautaset jne, kaikki samaan aikaan isossa ravintolassa lounasaikaan !! Kamalaa. Takaisin en mennyt! (Ilmoitin toki asiasta)
Pieni kulttuurialan toimija, jossa olin yksin täysin narsistisen toiminnanjohtajan kiusattavana. Ei enää ikinä!!
Mulla eräs nimeltämainitsematon saksalainen vähittäistavaraketju.
Inventaariossa aluepäällikkö istui taukotilassa vetämässä sipsiä, karkkia ja limuu ja lukemassa Iltalehtee. Me työntekijät sillä välin keskellä yötä kädet kohmeessa lasketaan satoja keittovihannespusseja ja tää ihanuus tulee huuteleen sipsituokionsa välissä, että "mites helvetissä sä vasta tossa vaiheessa olet, nyt vauhtia Marketta ja Jenni sinä siellä pikkasen liikettä niveliin!!" aivan kusipäiseen tyyliin ja sitten menee taas lepuuttelemaan karkkiensa ääreen.
Mutta tosiaan, päälliköt vaikuttaa, tää oli aivan syvältä. Seuraava oli jo ihan toista luokkaa. Mutta tuolla sai kyllä töitä paiskia, koko ajan vähennettiin työntekijöitä vuoroissa ja aina vaan piti silti olla siistimpää, tehokkaampaa jne. Mutta sitähän se on kai joka paikassa nykyään...
Ainiin, äskeinen tässä, palkan luvattiin olevan kovin kilpailukykyinen, sitten kun paikan olin jo ottanut vastaan selvisi että se onkin minimites. Miksi piti valehdella palkasta haastattelussa ja yleisessä haussakin ?
59 korjaa:
siis mikä helvetin "vähittäistavaraketju" - ei, vaan PÄIVITTÄISTAVARAKETJU. Ja sit nukkuu...
Työpaikka jossa työkaverin kanssa piti tehdä työtä eri huoneissa jotta emme juttelisi keskenämme. Tämän siis määräsi esimies. Kun olin niin nuori en uskaltanut pullikoida vastaan, nyt uskaltaisin.,