Kamalin työpaikka jossa olet ollut
miksi se oli kamalin.
Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.
Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h
Kiertäkää kaukaa ne hommat.
Kommentit (922)
Abc.
Pieni paikka, jossa kaikki työntekijät tekivät kaikkia hommia. Minä lukiokoulutuksella tein ala carte -annoksia, pitsaa ja hamppareita yhden päivän perehdytyksellä kauheassa kiireessä. Asiakkaat valittaa, että liian vähän työntekijöitä ja olen samaa mieltä. 8 h töissä ilman mitään taukoja, juoksin vaan vessaan ja takaisin. Pomo hirveä, asiakas kun lähetti palautetta tuli heti pomo etsimään syypään. Muutenkin kireä ilmapiiri työntekijöiden kesken kiireen vuoksi.
En voi suositella kellekään, oikeasti.
Ehdottomasti Nokia Oyj (pääkonttuuri).
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:44"]
Makuuni. Ylin johtoporras aivan uskomatonta porukkaa. Palkka on surkea, sekä siivoajana että puhelinmyyjänä tuntipalkkani oli huomattavasti parempi. Työntekijöitä ei arvosteta ollenkaan. Porukka vaihtuu todella tiuhaan tahtiin, ja tulee tunne ettei omalla osaamisella ole mitään merkitystä. Työkaverit on todella mukavia, ja lähin esimies myös, mutta johtajaporukka aivan toista maata. Mistään tulevasta ei infota ajoissa, työntekijöitä pidetään ilmeisesti tarkoituksella pimennossa.
[/quote]
Millon olit töissä tuolla? taitaa noi lafkat tulla tiensä päähän kohta...
Eräs tuomioistuin.
Uuden työntekijän virheistä puhuttiin kahvihuoneessa hänen itsensä vieressä istuen "Se uusi N.N. on ihan paska ja tekee asiat X ja Y väärin...."
Nöyryyttävää kohtelua, annettiin ymmärtää, että olen roskaa. Pelkkä loinen. Joskus se tultiin myös päinnaamaa sanomaan. Epäiltiin myös mielenterveysongelmaiseksi, huijariksi (joku kuvitteli minun valehdelleen aiemman työkokemukseni), huutamista, vittuilua, raivoamista...you name it. Kahvihuoneessa minulla ei ollut käytännössä oikeutta puhua. Minulle puhuttiin vain, kun jonkun oli aika keittää lisää kahvia.
Sanonpahan vain, että tuomareiksikin pääsee tiesmitä luonnevikaisia. Vieläpä hyvin korkealle tasolle.
Katsastusasema (paikkaa en viitsi mainita..), en suositte naispuolisille, mitkä pitää itseään edes "ok näköisenä" en pidä itseäni mitenkään nättinä, varmaan keskiverto naama.. Sovinismia, ja alapääjuttuja päivästä toiseen "näyttäisit hyvältä mun takapenkillä" "voisin tarjota sulle kunnon kyydit" jne. Lisäbonuksena ällö tissikalenteri toimiston seinällä "onko sun kuvia tossa?".. jne.
Tampereen kotihoito (en tarkenna aluetta). Työilmapiiri aivan kauhea. Osa asiakkaista ihania, mutta aivan liian moni ilkeitä. Onneksi pian pääsen pois!
Terveysasema/avosairaanhoito, pk-seudulla
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 07:43"]Citymarket. Olin siellä esimiesharjottelijana.
Ilmaisia ylitöitä piti tehdä (koska olinhan esimies) ja palkka huonompi kuin myyjillä. Työ oli todella tylsää: hyllyttämistä, kassaamista ja laskujen tekoa aataminaikaiseen tyyliin. Välillä oli 3 viikoa iltavuoroa putkeen. Esimies pimitti minulta harjoitteluuni liittyvien tehtävien tekoon tarvittavia tietoja. Esim. minun olisi kuulunut suunnitella työvuoroja mutta ei antanut vaan piti katsoa vierestä kun hän käytti työvuoro-ohjelmaa.
Lisäksi esimies oli käytökseltään ja olemukseltaan todella outo, mm. pelkäsi myymälän puolella oloa ja kommunikoi henkilökunnan kanssa ovenkarmiin kiinnitetyillä lapuilla. Ei varmaan olisi ollut työssään ellei hänellä olisi vahvoja kytköksiä Keskon johtoon. Nykyään hän on tavaratalonjohtaja ellei ole jo edennyt korkeammalle pallille.
Onneksi sain potkut YT-neuvottelujen yhteydessä ja sain samantien paremman työpaikan jossa olen vieläkin, yli 10 vuotta myöhemmin. Irtisanomistilanteessa tosin TJ valitteli kun hänen miehensäkin oli saanut potkut, että ei hänelläkään ole helppoa. Ei varmaan, kun perheessä on kaksi suurituloista henkilöä ja miehen ansiosidonnainenkin olisi varmaan ainakin 3krt om palkkani.
[/quote]
Eikä, sattuisko tää olee nainen, jonka mies taitaa olla korkees asemassa keskolla? Naisen tunnistaa kävelytyylistä kaukaakin..
[/quote]
Jep. Tosin Keskolla näitä tapauksia on monia, esim. oma puoliso hommataan samaan yksikköön töihin, lapset saavat automaattisesti kesätyöpaikan, uskoisin myös että palkat ovat sisäpiiriläisillä eri tasoa kuin muilla.
Perinteikäs ravintola Helsingissä, tarjoilijan työt. Vanhemmat työntekijät aivan kauheita nuoria kohtaan (suoraa huutoa, vittuilua, pahan puhumista), itse en ujona koskaan sanonut mitään takaisin. Pomo äkkipikainen, saattoi riidellä avoimesti asiakkaidenkin kanssa. Työvuorolistoja ei koskaan ajoissa; esim. sunnuntaina töissä, ensi viikosta ei mitään tietoa.. Jos kyselit listojen perään, sait koston seuraavissa työvuoroissa (4h päiviä, ei iltoja, ei viikonloppuja = ei lisiä). Ihan naurettava paikka kaikenkaikkiaan näin myöhemmin ajateltuna, en ymmärrä, miten kestin kesätyöpestin loppuun saakka tuolla aikoinaan. Ai niin, palkkakin oli surkea. Miksi ei olisi ollut?
Mannerheimintien Subi, omistaja aivan sekopää.
Henkilökohtaisen avustajan työ! Ei enää koskaan! Niin mukavaa esitettiin ensin..muutaman kuukauden päästä tuli se avustettavan todellinen luonne esiin.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:51"]
Ikea Espoo.
[/quote]
Olen ollut siellä ja pääsääntöisesti porukka ihan ok, paitsi muutama esimies. Lisäksi oli outoa, että kerran eräs työntekijä tuli kysymään minulta että olenko kirjoittanut työhakemukseeni tiettyjä asioita. En muistanut enää siinä vaiheessa mitä olin kirjoittanut (kun en lähetä muutenkaan bulkkihakemuksia) kun hakemukseni olin lähettänyt varmaan puoli vuotta ennen haastatteluun pääsyä ja olin varmaan jo ollut töissäkin jotain vuoden. Tämä työntekijä ei ollut esimies, ei töissä henkilöstö-osastolla, eikä osastolla johon olin hakenut. Ilmeisesti oli kuitenkin lukenut hakemukseni.
Startax Oy autoelectronics! Luottamusmiestä yritettiin firmaan liiton puolesta järkätä...ennen valintoja pääehdokas ja varalle ollut maksettiin pihalle jotteivat ala kyseiseen hommaan! Työsuojelupäällikkö luuli että työsuojeluvaltuutettu on sama asia. Ei ikinä maksettu mitään lisiä ja varaston pomo sanoi että liittoon kuuluminen on vanhanaikaista. Itse en enään kyseisessä paskafirmassa ole mutta säälin kaikkia nuoria jotka sinne hakevat töihin. Minun aikana (4vuotta) varastolla 20 eri ihmistä irtisanoutui/irtisanottiin sieltä. Palkka ei oli 1/3 siitä mitä myynnin porukka sai ja tj:n tulos 150k! Ja kyseinen firma on suomen suurin autoelektroniikan tukkumyymälä.
Konditoria-pitopalvelupaikka salmisaaressa! :(
Kylpylähotelli Caribia Turussa, ravintolapuoli. Tein siellä muutaman keikan vuokrafirman kautta. Vakituiset työntekijät olivat aivan hirveitä, esimerkiksi jos yritti kysyä neuvoa (esim. missä sijaitsee työn tekemisen kannalta välttämätön asia x) niin useasti vakkarityöntekijä vain katsoi nenänvarttaan pitkin ja lähti pois sanaakaan sanomatta.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 22:15"]K-Rauta..
[/quote]
Paikkakunta? :-D
Forex, Helsinki. Kaikki toimipisteet.
Toimittajan homma paikallislehdessä. Muuten ok työyhteisö, mutta täysin hullu kustantaja, joka pompotti kaikkia. Oikeasti skitso tapaus, suorastaan pelottava. Etsin nopeasti toisen työpaikan. Lehtialalla riittää surkeita työpaikkoja, mutta tämä Vihdin Huhmarissa toimiva paikallislehtiä ja mm. Kissafania julkaiseva kustannustalo on lajissaan todellinen klassikko. Firma taitaa tälläkin hetkellä olla oikeudessa syytettynä työsuojelurikoksista...
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:29"]
Puhelinmyynti. Porukka siel oli huippuu mut ite työ kauheeta ja tein 8 tuntii päivässä. Arvatkaa paljon sain palkkaa kuukaudelta ? 280 euroo : Dddd
[/quote]
Minua kiinnostaisi oikeasti tietää, onko tällainen lainmukaista. Tietääkö kukaan? Vai onko tässä jokin kuuluisa porsaanreikä? Ei kuulu oikeuskäsitykseeni, että työntekijää voidaan seisottaa ihan kokopäivätyön verran töissä ja maksaa siihen nähden naurettavan pientä palkkaa.