Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin työpaikka jossa olet ollut

Vierailija
23.11.2010 |

miksi se oli kamalin.

Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.

Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h

Kiertäkää kaukaa ne hommat.

Kommentit (922)

Vierailija
221/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni yritys, kahden kolmekymppisen johtama.

Joka ikisessä työvuorossa sai haukut, vaikka mistä.

Eka ihmettelin, miksi työntekijät vaihtu kahden viikon välein. Ajattelin eka, että olen niin huono, mutta puolen vuoden jälkeen alkoi saada käsityksen toiminnasta.

Jokainen työvuoro venyi monella tunnilla.

Työsopimuksessa oli, että iltalisiä tai ylityölisiä ei makseta.

Toisella pomoista ei mitään koulutusta, joten ammensi johtamistaan armeijasta.

Huutoa ja kiroilua eivät toki saaneet osakseen pomojen ikäiset miestyöntekijät, heille he eivät uskaltaneet haukkuja suoltaa. Mulle kyllä.

Toisinaan työvälineet saattoivat olla hengenvaaralliset ja työn järjestäminen kusi koko ajan niin paljon, että asiakkailta sai aina haukkuja.

Jos sai lääkäriltä sairaslomaa, piti itse tulla tuomaan todistus paikan päälle samana päivänä kipeänä.

Mulle oli kova pala, kun kerroin jääväni sairaslomalle ja pomo tiukkasi jatkuvasti että miksi. Ajattelin sitten kertoa, että tehdään raskaudenkeskeytys, pomo vastasi: "Hyvä."

Olin 25 vuotiaana työuupumuksen takia sairaslomalla kolme viikkoa.

Yritin kertoa työpaikan kehitettävistä asioista toiselle johtajista, mutta hän vain totesi, että pääkaupunkiseudulla nuoret ihmiset eivät osaa tehdä töitä. Yritin myös kertoa toisen pomon käytöksestä, joka alkoi olla uhkaavaa ja jopa väkivaltaista minua kohtaan. Pomot tottakai olivat kavereita, joten ei tämä toinen uskonut, että kaverinsa ikinä voisi käyttäytyä huonosti.

Yritys meni lähtöni jälkeen konkurssiin, kaikki työntekijät olivat lopulta sairaslomalla, eivätkä he saaneet täten tilauksia tehtyä.

Vierailija
222/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatyö isossa marketissa oli todella perseestä. Olin opiskelija, ja mietin vaan että luojan kiitos en joudu tekemään tätä lopun ikääni. Infopisteeseen ylentyneet työntekijät olivat todella vittupäitä ja olivat kamuja pikkupomojen kanssa, jotka vastaanottivat pohjakassat jne. Ihan hirveetä simputusta ja tosiaan ihmisluonnon raadollisuus näkyy tuollaisissa paikoissa. Kun ei ole mitään todellista valtaa, niin aletaan polkea sitä vielä surkeammassa asemassa olevaa ihan käsittämättömillä tavoilla. Kusipäisimmät simputtajat olivat 30-40-vuotiaita, eli sen verran nuoria, että tajusivat että heistä olisi voinut tulla jotain muutakin, mutta elämä menee ohi ja niiden elämä tulee menemään tuossa paikassa ja tuskissaan sitten kiusasivat nuorempia ja uusia.

Puhelinmyynti oli henkisesti raskasta ja mulla meni siinä myös usein ääni. Myös sama ihmistyyppi oli pesiytynyt sinne pikkupomo-levelille kuin marketissa. Ihan hyytäviä vittunaamoja siellä pätemässä. Yksi miespuolinen 155 cm pitkä buutsijalka kutsui naiset koolle ja piti pitkän alentuvaan sävyyn esitetyn saarnan siitä, miten naisten vessan ovelle ei tarvitse jäädä jonottelemaan, vaan ihan voi palata omalle työpisteelle ja ottaa puhelun tai pari siinä välissä ja sitten katsoa, onko vessa vapaa. Voi jumankauta. Kymmeniä naisia töissä ja yksi vessa - olisi saanut kyllä istua ottamassa ne pari puhelua päivän loppuun saakka jos tuota neuvoa olisi noudattanut. Muistan vielä, että tuona puhuttelupäivänä mulla oli virtsatientulehdus kehittymässä, ja olo oli tosi tukala. Tauti iski vasta kotona kunnolla, mutta kyllä kiehui. Missä paskapaikassa ihmistä tuolla tavalla nöyryytetään??

Onneksi saan tehdä nykyään itsenäistä asiantuntijatyötä, jossa kukaan ei vahtaa, koska käyn vessassa tai ylipäätään mihin aikaan ilmestyn toimistolle niin kauan kuin teen mitä pitää ja tulosta syntyy pitkällä tähtäimellä. Kaikenlaista kuraa sitä nykyisessäkin työssä saa aina välillä ottaa vastaan, mutta sentään joku ihmisarvo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin ääneen 2010 vuoden seurahuone hki vastauksille! Itsekkin sieltä luojan kiitos pois päässyt!!

Vierailija
224/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 01:16"]

Naurahdin ääneen 2010 vuoden seurahuone hki vastauksille! Itsekkin sieltä luojan kiitos pois päässyt!!

[/quote]

MIkä vika paikassa oli?

Vierailija
225/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 22:15"]

K-Rauta..

[/quote]

Siis mitä ihmettä on nämä jotain "K-rauta, Lidl, Bauhaus.." Pistäkää saatana niitä kommentteja perään vai pelkäättekö, että työnantajanne on asentanut vakoojaohjelmiston, ettekä uskalla haukkua työpaikkaanne?!

Vierailija
226/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 01:16"]

[/quote]

MIkä vika paikassa oli?

[/quote]

Työntekijät ja esimiehet luultavasti kyllästyneitä siihen ja se vaikutti työilmapiiriin, kun puolet työntekijöistä on jatkuvasti huonolla tuulella. Aina joko liikaa tai liian vähän työntekijöitä vuorossa. Jatkuvasti uusia työntekijöitä ja ketään ei kunnolla perehdytetty.

Vierailija
227/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pieni Hesburger. Töissä oli kaksi tai korkeintaan kolme ihmistä kerralla. Kaksi ihmistä vuorossa tarkoitti, että toinen oli kassalla ja toinen keittiössä, eikä taukoja ehtinyt pitää. 10 tunnin vuoro meni usein ilman taukoa. Ravintolapäällikön lempipuuhaa oli kirota ja huutaa työntekijöille pää punaisena, myös asiakkaiden nähden. Aivan sekopää tapaus. Ohjeisti itse väärin, syytti muita, haukkui, raivosi ja jauhoi paskaa. Kehuja oli turha odottaa koskaan mistään. Työntekijät vaihtuivat koko ajan, mitä en yhtään ihmetellyt. Itse jaksoin 3 kk ja olin henkisesti aivan loppu. Vaihdoin kaupan alalle ja keikkakassatyö tuntui pumpulilta Hesen jälkeen, vaikkei kassatädin hommakaan aina herkkua ole.

Vierailija
228/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtaisen avustajan homma..ei ikinä enää.

Vierailija
229/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!!

Vierailija
230/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs räkälä jossa laiminlyötiin ihan kaikkea, veroja, lupia, työntekijöitä... Omistajapariskunta Kännäsi siellä jatkuvasti ja loppujen lopuksi lähdinkin kävelemään kun en jaksanut kuunnella sen haahkan kännistä länkytystä siitä miten asiat pitäisi hoitaa. Kukaan työntekijä ei siinä paikassa edelleenkään montaa kuukautta viihdy. Vieläkin tekisi mieli ihan piruillessaan käräyttää heidät verotarkastajalle ja muutamalle muullekin taholle..

Vierailija
231/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs musiikki kahvila. Huono työilmapiiri ja ei ole kovin viihtyisä paikka

Vierailija
232/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Live promotersilla puhelinmyynti. Hirvee esimies akka, joka istu kyttäämässä puheluita selän takana. Ja sellasta pakkomyyntiä esim vanhuksille et oksettaa ajatellakki. Toinen hirvee paikka oli Primulalla kolmioleipien ja valmissalaattien liukuhihnalla täyttäminen. Pelkkiä juntteja töissä, suomipoppi huus täysillä koko päivän ja oli helvetin kylmä. Taukotila ihan paskanen ja ne työkaverit tosiaan kamalia ämmiä jotka osas vaan vittuilla ja aukoa päätä sekä tietty ulkoa kaikki suomipopin kuluneimmat värssyt joita sit piti määkiä kuorossa koko pv.........

Vierailija
233/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan HK. 

Vanhat kuihtuneet akat nimittelivät ja arvostelivat aivan koko ajan. Kai niitä ärsytti kun itse olin vielä nuori tytön hupakko.

Vierailija
234/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarket. Olin siellä esimiesharjottelijana.

Ilmaisia ylitöitä piti tehdä (koska olinhan esimies) ja palkka huonompi kuin myyjillä. Työ oli todella tylsää: hyllyttämistä, kassaamista ja laskujen tekoa aataminaikaiseen tyyliin. Välillä oli 3 viikoa iltavuoroa putkeen. Esimies pimitti minulta harjoitteluuni liittyvien tehtävien tekoon tarvittavia tietoja. Esim. minun olisi kuulunut suunnitella työvuoroja mutta ei antanut vaan piti katsoa vierestä kun hän käytti työvuoro-ohjelmaa.

Lisäksi esimies oli käytökseltään  ja olemukseltaan todella outo, mm. pelkäsi myymälän puolella oloa ja kommunikoi henkilökunnan kanssa ovenkarmiin kiinnitetyillä lapuilla. Ei varmaan olisi ollut työssään ellei hänellä olisi vahvoja kytköksiä Keskon johtoon. Nykyään hän on tavaratalonjohtaja ellei ole jo edennyt korkeammalle pallille.

Onneksi sain potkut YT-neuvottelujen yhteydessä ja sain samantien paremman työpaikan jossa olen vieläkin, yli 10 vuotta myöhemmin. Irtisanomistilanteessa tosin TJ valitteli kun hänen miehensäkin oli saanut potkut, että ei hänelläkään ole helppoa. Ei varmaan, kun perheessä on kaksi suurituloista henkilöä ja miehen ansiosidonnainenkin olisi varmaan ainakin 3krt om palkkani.

Vierailija
235/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LähiTapiola. Työntekijöiden selän takana kytätään, esimiestyö surkeaa, puheluita seurataan sekuntipelillä, pitäisi vain myydä enemmän, lisää, paineita kasataan ja paskaa työnnetään niskaan. Oikea helvetin esiTEHDAS. Työntekijät kuin pelinappuloita isossa koneistossa, asiakkaat haukkuu koko ajan (eikä ihme). Paska mesta!

Vierailija
236/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LähiTapiola. Työntekijöiden selän takana kytätään, esimiestyö surkeaa, puheluita seurataan sekuntipelillä, pitäisi vain myydä enemmän, lisää, paineita kasataan ja paskaa työnnetään niskaan. Oikea helvetin esiTEHDAS. Työntekijät kuin pelinappuloita isossa koneistossa, asiakkaat haukkuu koko ajan (eikä ihme). Paska mesta!

Vierailija
237/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana olin eräässä vuokrafirmassa keikkalaisena esimerkiksi erilaisissa iltatilaisuuksissa. Varsinkin iltaravintoloissa eteen tuli toinen toistaan p*skamasempia esimiehiä. Olo oli työvuoron jälkeen usein järkyttynyt ja nöyryytetty kun "pikkupomot" oli nolannut tai haukkunut työpanokseni, vaikka parhaani tein aina vaikka useimmiten en saanut ollenkaan tai sitten pahasti puutteellisen perehdytyksen illan keikkaan. Ei ihmekään että kyseisiin paikkoihin ei kukaan keikkalainen enää halunnut toista kertaa, joten siksi tarvittiin joka kerta uusi "uuno" sinne kiusattavaksi.

Eräässä toimistossa taasen oli inhottavaa työpaikkakiusaamista, minua mm. neuvottiin tahallaan väärin ja sitten eukot naureskeli ivallisesti päin naamaa kun tein virheitä ja puukottivat selkään aina kun mahdollista, myös toisiaan. Se oli hyytävä paikka ja onneksi vain parin viikon sijaisuus..

nimim. ei enää koskaan

Vierailija
238/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tämä on hyvä ketju, jatkakaa.

Vierailija
239/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selekta. Sellainen kahviautomaattien täyttö- ja puhdistustyö. Aikataulu oli niin tiukka, että käytännössä ehdin vain ajella kierroksen ympäri ja hutiloiden täyttää automaatit ja ottaa ehkä suurimmat skeidat koneista pois. Kunnolla ei koneita ehtinyt huoltaa tai puhdistaa, koska muuten aikataulu olisi venynyt liikaa.. Työ oli todella alipalkattua stressaavuuteen ja raskauteen nähden. Nyt olen ihan tyytyväinen "toimistorottana"

Vierailija
240/922 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen Kirjakauppa!

Mulla on kokemusta yhdestä jos toisestakin lafkasta kaupan alalta mutta Suomalainen veti kyllä pohjat! Paljon kertonee jo se, että mm. r-kioskin myyjänäkin oli minusta parempi olla. Ilmapiiri kirjakaupassa kuin hiekkapaperia, akat kyttää toisiaan ja pomo huohottamassa ja nykimässä käsivarresta kokoajan. Todella painostava työpaikka. Jokaista asiakast piti käydä ahdistelemassa vaikka se ei olisi ollut tilanteessa luontevaa. Monesti asiakas kääntyi kannoillaan kun heti ahdisteltiin. Mutta pakko kun pomo tyrkkii selästä että menepäs nyt. Myymälässä noudatimme tuntiaikataulua, lukujärjestystä joka jokaisella piti olla taskussa, että tiesi missä kunkin paikka on mikäkin tunti, kassan takana, vai "kentällä" vai varastossa. Paikat vaihtui siis tunneittain. Mitään emme saaneet keskenämme sopia, kuka tekee mitä vaan kaikki oli ennalta määrätty. Myös kaikki lyyjykynän myymiset piti merkata omaan pieneen lappuseen joka sekin piti ottaa joka työpäivän alussa taskuun ja palauttaa pomolle lähtiessä. Sellaiset kaikki myynnit piti tuohon kirjata, mitä oli itse ollut tekemässä, olkoon vaikka pyyhekumi. Jos myyntilaput ei pomoa viikon ajan miellyttäneet niin sai tuiman hymiön ilmoitustaulun listaan, jos taas oli myynyt hyvin näitä lyyjäreitä sun muita höpöjä niin sai iloisen hymiön. Pahempaa kyttäystä ja alentavampaa työnantajaa saa etsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän