Oletko koskaan joutunut oksentamaan julkisella paikalla?
Mua hävettää niin hirveästi, tänään sain ruokamyrkytyksen ja oksensin kaupan parkkihalliin ihan kunnon setit :( ehdin sentään kaupasta ulos, mutta autossa ei ollutkaan mitään pussia jota vielä paniikissa yritin etsiä, ei mitään viemäriä maassa tms joten siihen asfaltille kaikki tuli.
Kommentit (15)
Joo. Migreenikkona on tullut oksenneltua vaikka minne. Juna-asemalle (ulkona onneksi) viimeksi. Usein on käynyt niin että pitää hypätä bussista pois kesken matkan oksentamaan jonnekin pusikkoon.
Tää on painajainen joka ei onneksi ole tapahtunut, vielä ainakaan. Hirveää myös kun on oksennuksia siellä täällä, jonkin sortin foobikko olen... Vaikka ymmärrän ja olen empaattinen, niin järkkyä silti.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Migreenikkona on tullut oksenneltua vaikka minne. Juna-asemalle (ulkona onneksi) viimeksi. Usein on käynyt niin että pitää hypätä bussista pois kesken matkan oksentamaan jonnekin pusikkoon.
Mee hoitoon!
Mulla ei edes mitään "hyväksyttävää" syytä.
Nuorena heräsin kaverin kämpiltä hirrrveessä krapulassa. Kotiin piti mennä, ensin keskustaan ratikalla, koko ajan mahassa velloi. Skarppasin hulluna, mutta niin sitä rautatieaseman edessä kaaressa lensi. Luikin nolona junaan, missä kaiken tahdonvoiman käyttäen pystyin pitämään kaiken sisällä. Junasta ulos, puolijuoksua mahdollisimman kauas ja taas uus kaari. Kotona ei enää oksettanut. Joo, oli kamalaa.
Tän oon kertonu täällä ennenkin, mut kerrotaan taas. Olin parikymppinen ja varmaan oli keskiviikko kun porukalla juotiin. Enhän mä omia rajoja vielä tienny ja pitikin aivan räkäkännissä lähteä joskus klo 22 kotia päin bussilla. Tuli sit jossain Haagan liikenneympyrän kohdalla huono olo ja menin itkuisena kertomaan bussikuskille. Posket mulla siinä jo pullisteli, et kohta tulee. No kuski äkkiä koukkas tien laitaan vilkun kera ja avas etuoven ja hyppäsin ulos oksentamaan. Todella kiltti kuski ( ja varmaan kiitollinen, kun tajusin mennä sanomaan, enkä laatannu bussiin). No bussi siinä seisoi täynnä matkustajia ( varmaan töistä tulevia ja leffassa käyneitä yms) oksennettua pyysin, oisko jollain paperia ja monet kädet tuli etuovesta kerralla ulos paperia tarjoten. Kyytiin, ovi kii ja matka jatku kaikilla. Eipä kukaan matkustajakaan tainnu valitella, että viivästytin pari minsaa matkaa. Enkä tiedä oliko bussissa tuttuja. Oikeastaan aika hauska muisto. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Jaa minne? Migreeni on neurologinen sairaus, minulla se on ollut lapsuudesta saakka. Eipä ketään ole terveydenhuollossa sen suuremmin asia huolettanut.
Kännissä montakin kertaa on tullu laatattua millon missäkin.
Nuorena poljin aamuvarhaisella kaverilta kotiin baarireissun jälkeen. Yhtäkkiä tuli aivan jäätävä olo ja oli pakko oksentaa pyörän selästä, en kerennyt edes pysäyttää :D
Kyllä, raskaana ollessa piti jäädä bussista pois kesken matkan ja oksentaa kadulle.
Teininä migreenikohtauksen takia asemalaiturille. Kyllä hävetti.
Oon ollut kipeänä. Otin pussin mukaan kun menin pakollisille asioille pihalle. Ei tarttuvaa, mutta olisi ollut vähän kiusallista.
Kaveri aikoinaan oksensi keskellä Tukholmaa vilkkaalla kadulla keskelle suojatietä satojen ruotsalaisten paheksuessa. Kunhan ympärillä ei ole satoja ruotsalaisia mulkoilemassa, et ole mokannut pahasti. Oli muka sairastunut mutta taisi oikeasti ollut juonut liikaa mukaan salaa otettuja juomia. (Oltiin alaikäisiä.)
No eipä noissa vielä mitään - olen ollut juna-aseman aulan avokahvilassa (siis että siinä kulki ja odotti ihmiset ympärillä), jonne joku välkky äiti tuli tuomaan jo valmiiksi oksennustaudissa olevan lapsensa. Siis toi lapsiraukan istumaan sinne kahvilaan asiakkaiden keskelle, antoi lapselle pussin ja kaiken kukkuraksi lähti itse pois.
Siinä lapsiraukka sitten aivan kalmankalpeana pulautteli sinne pussiin kaikkien katseen alla. Oli siinä mukavaa nauttia muilla kahveja ja leivonnaisia.
Ei ollut äiti ihan välkyimmästä päästä... Joskus kyllä miettii, että lisääntymiseen pitäisi tosiaan olla joku soveltuvuuskoe. Sellaista taukkia liikenteessä.
Noh kerran viimeisillään raskaana kaupungilla tuli hirvee olo siinä sitten pysähdyin ja odotin tuleeko oksennus no eipäse sitten tullut (oli ollut aikaisemmin päivällä huono olo ja myös aikaisemmin päivällä oli sohvalla ohjelmaa katsoessa kuset ja paskat housuun) ja olin fiksuna lähtenyt kuitenkin siinä sitten hetken päästä suklaata valitessa kun haistoin suklaan niin laatta lensi kaarella ja kun viimeisillään olin ja laskettu aika oli seuraavana päivänä niin käynnistyi synnytyskin ja lapsivedet meni
Olen, ruokamyrkytys mullakin (vissiin eväät muhineet lämpimässä repussa vähän liian pitkään) ja Rautatieaseman portaille olen oksentanut. Ehdin sentään juosta ulos sieltä asemalta..