Kamalin työpaikka jossa olet ollut
miksi se oli kamalin.
Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.
Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h
Kiertäkää kaukaa ne hommat.
Kommentit (922)
Toyota Kaivoksela. Johto kiusaa ja sallii kiusaamiseen. Jos menet kertomaan asiasta. KYSYTÄÄN:Etkö sopeudu tänne. Lakeja ja testejä ei noudateta. Palkoista viedään ja asiakkaita varastetaan myyjien toimesta. Pidetään autoalalle tyypillistä kaksinkertaista työaikakirjanpitoa. Kannattaa kiertää todella kaukaa...
Varmaan kamalin työpaikka missä voisi olla on tämän palstan ylläpito. Niin paljon pahaa oloa ja negatiivisuutta että ei muualta löydy vastaavaa.
En enää ikinä mene päiväkotiin töihin huonon kokemuksen vuoksi. Suurin osa lapsista oli toki ihania ja työ itsessään mukavaa. MUTTA huonoja puolia työssä ihan liikaa: huono työilmapiiri, vastuu kova ja työ raskasta mutta palkka jäätävän huono, ei sijaisia aina saatavilla vaan piti tehdä työtä vajaalla henkilöstöllä ja ylityönä, monta erityislasta normiryhmissä eikä tarpeeksi avustajia, hankalat vanhemmat, hienot suunnitelmat paperilla mutta usein resurssit toteuttaa niitä liian pienet, joskus tuntui että päivät oli yhtä selviytymistä.... :(
Molemmat perheyritykset joissa olen ollut töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso makeis&leipomoyritys, joka paisuu kuin pullataikina (ts. ostaa kilpailijansa ulos).
Kytätään sekä yksityiselämässä että työpaikallakin. Jos postaat someen jotain negatiivista töistäsi, firman oma sometiimi löytää sen ja käskee poistamaan kirjoituksen. Teet yhdenkin virheen töissä, joku työpaikan ulkopuolinen kyttääjä ottaa valokuvan siitä korkeammalle taholle.
Kun firma alkoi sitten säätämään satojen työntekijöidensä palkanmaksun kanssa, vastoin lakia, liitto kävi vastaiskuun. Firman aikeena on alkaa maksamaan tietylle porukalle entistä huonompaa palkkaa, siirtämällä nämä täysin väärän TES:n pariin. Nytkin tämä porukka on kuin vaivihkaa siirtynyt nimellisesti osaksi osastoa, joka ei liity heidän toimialaansa mitenkään.
Näin ison firman touhujen luulisi kiinnostavan mediaa, vaan kappas vaan: useampi mehevä juttuvinkki eri ihmisiltä, eikä yksikään lehti tai muu media uskaltanut tehdä juttua! Se siitä vapaasta mediasta, perkele.
Mafia jää kakkoseksi tälle touhulle!!
Firman nimi tiskiin?
En ole ap mutta veikkaan että Fazer...
Veikkaan ihan samaa. Olen aiemmin osunut ketjuihin, joissa on ollut puhetta siitä, miten paskasti Fazer kohtelee työntekijöitään. Tuo palkkajuttu ei ihmetyttäisi heidän kohdallaan.
Olin kerran töissä yrityksessä vuosia sitten jonka tämä mainitsemasi firma osti. Alun innostuksen jälkeen alkoi porukkaa pikemminkin masentaa kun alkoi käymään selväksi uuden isännän todelliset arvot. Kaikessa oli vain ja ainoastaan raha joka merkitsi. Tiedän että niin kuuluukin olla mutta jossain menee raja. Esimerkiksi motivoituneiden ja ahkerien työntekijöiden sopimuksia ei uusittu ja työtunnit vähennettiin väkisin.
Vaikka oli huutava pula työntekijöistä ja paiskottiin käytännössä ylitöitä joka päivä niin työntekijöiden määrää vähennettiin ja sinulle ehdotettiin osa-aikatyötä. Johti tietenkin siihen että työntekijät joutuivat vielä ahtaammalle ja koko ajan piti vain olla tehokkaampaa ja tehokkaampaa.
Parhaimmat lähtivät muihin töihin koska eivät enää viihtyneet töissä juuri tuon kyttäyskulttuurin takia. Minunkaan sopimusta ei jatkettu vaikka olin käytännössä opiskelijana tullut monta kertaa tunnin varoitusajalla töihin kun joku oli ottanut saikun. Sillä ei ollut mitään merkitystä. Yhdeltä tuttavalta kuulin että meidän tilalle oltiin otettu näitä harjoittelijoita joille ei tarvitse maksaa pal paskaakaan.
Nykyään pyrin boikotoimaan tuota yritystä mahdollisuuksien mukaan.
Ihmiset eivät taida oikein ymmärtää että tuo miten jotkut yritykset kasvavat liian suuriksi, on ihan oikea uhka yhteiskunnalle ja työntekijöiden hyvinvoinnille. Suosikaa siksi pieniä yrittjäjiä ja mieluiten paikallisia.
Turussa...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso makeis&leipomoyritys, joka paisuu kuin pullataikina (ts. ostaa kilpailijansa ulos).
Kytätään sekä yksityiselämässä että työpaikallakin. Jos postaat someen jotain negatiivista töistäsi, firman oma sometiimi löytää sen ja käskee poistamaan kirjoituksen. Teet yhdenkin virheen töissä, joku työpaikan ulkopuolinen kyttääjä ottaa valokuvan siitä korkeammalle taholle.
Kun firma alkoi sitten säätämään satojen työntekijöidensä palkanmaksun kanssa, vastoin lakia, liitto kävi vastaiskuun. Firman aikeena on alkaa maksamaan tietylle porukalle entistä huonompaa palkkaa, siirtämällä nämä täysin väärän TES:n pariin. Nytkin tämä porukka on kuin vaivihkaa siirtynyt nimellisesti osaksi osastoa, joka ei liity heidän toimialaansa mitenkään.
Näin ison firman touhujen luulisi kiinnostavan mediaa, vaan kappas vaan: useampi mehevä juttuvinkki eri ihmisiltä, eikä yksikään lehti tai muu media uskaltanut tehdä juttua! Se siitä vapaasta mediasta, perkele.
Mafia jää kakkoseksi tälle touhulle!!
Firman nimi tiskiin?
En ole ap mutta veikkaan että Fazer...
Veikkaan ihan samaa. Olen aiemmin osunut ketjuihin, joissa on ollut puhetta siitä, miten paskasti Fazer kohtelee työntekijöitään. Tuo palkkajuttu ei ihmetyttäisi heidän kohdallaan.
Olin kerran töissä yrityksessä vuosia sitten jonka tämä mainitsemasi firma osti. Alun innostuksen jälkeen alkoi porukkaa pikemminkin masentaa kun alkoi käymään selväksi uuden isännän todelliset arvot. Kaikessa oli vain ja ainoastaan raha joka merkitsi. Tiedän että niin kuuluukin olla mutta jossain menee raja. Esimerkiksi motivoituneiden ja ahkerien työntekijöiden sopimuksia ei uusittu ja työtunnit vähennettiin väkisin.
Vaikka oli huutava pula työntekijöistä ja paiskottiin käytännössä ylitöitä joka päivä niin työntekijöiden määrää vähennettiin ja sinulle ehdotettiin osa-aikatyötä. Johti tietenkin siihen että työntekijät joutuivat vielä ahtaammalle ja koko ajan piti vain olla tehokkaampaa ja tehokkaampaa.
Parhaimmat lähtivät muihin töihin koska eivät enää viihtyneet töissä juuri tuon kyttäyskulttuurin takia. Minunkaan sopimusta ei jatkettu vaikka olin käytännössä opiskelijana tullut monta kertaa tunnin varoitusajalla töihin kun joku oli ottanut saikun. Sillä ei ollut mitään merkitystä. Yhdeltä tuttavalta kuulin että meidän tilalle oltiin otettu näitä harjoittelijoita joille ei tarvitse maksaa pal paskaakaan.
Nykyään pyrin boikotoimaan tuota yritystä mahdollisuuksien mukaan.
Ihmiset eivät taida oikein ymmärtää että tuo miten jotkut yritykset kasvavat liian suuriksi, on ihan oikea uhka yhteiskunnalle ja työntekijöiden hyvinvoinnille. Suosikaa siksi pieniä yrittjäjiä ja mieluiten paikallisia.
Turussa...?
Ei
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kamalin työpaikka missä voisi olla on tämän palstan ylläpito. Niin paljon pahaa oloa ja negatiivisuutta että ei muualta löydy vastaavaa.
Odota kun näet iltalehden keskustelupalstan/kommenttiosion. Tämä sivu on kuin mensan jäsenille tarkoitettu jos vertaa siihen.
"Johto kiusaa ja sallii kiusaamiseen."
Johto on myös oikeudessa kovimmassa vastuussa tästä asiasta! Tutki tehtyjä ratkaisuja oikeudessa.
Eli johto pelaa kovaa peliä omalla asemallaan...
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 12:38"]Ihmettelen suuresti sitä että kukaan nykyaikana suostuu tekemään ilmaista työtä? Ettekö kuulu liittoon?
samaa mietin. Toisaalta ihan omassa työpaikassanikin ihmiset tekee kotoa sairaana töitä jne. Luottamusmies etunenässä. Ihmiset pelkäävät töittensä puolesta. Naurettavaa.
Minä pelkään työkavereita, sillä meidän eräässä pienessä kauppiasvetoissa paikassa haukutaan julkisesti ne, jotka eivät ole saaneet tehtyä päivän töitä. On yksinkertaisesti mahdotonta saada kaikki tehtyä ajallaan jos on normaalisti tai vähänkin enemmän asiakkaita. Ja koko ajan tulee jotain uutta hoidettavaa ja uusia vaatimuksia. Jään tekemään mieluummin yli kun kuuntelen julkista haukkumista ja nöyryyttämistä.
Joo ja etsin koko ajan muuta. Vaikuttaa siltä että pitää ehkä muuttaa kokonaan pois täältä pikkukaupungista.
Pikamuotiketju. Pikkupomoa toisen perään, surkeaa esimiestyöskentelyä, firma jota ei työntekijöiden hyvinvointi kiinnosta pätkääkään. Työmäärä ja tavoitteet ihan kohtuuttomia, ja jossain välissä olisi vissiin niitä asiakkaitakin pitänyt ehtiä palvella. Lisäksi todella epämääräiset työsopimuskikkailut.
Mc Donalds. Kauhee kiire koko ajan, pomo oli jotenkin katkeran oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Rautakirja Oy eli R-kiska
ei mitään hajua, miten jaksoin..
Jep..
Eräs rahoituslaitos, vuosia sitten. Sain kenkää YT:iden myötä. Olin iloinen että viimein sain syyn vaihtaa paikkaa, sillä ainakin omassa työporukassa oli melkoinen kyttäys päällä muutenkin ja varsinkin kun oli useammat YT:t peräkkäin. Työntekijät kyttäsivät toistensa suoriutumista ja kantelivat esimiehille. Arviointi tapahtui käytäväpuheiden perusteella. Kukaan ei uskaltanut olla poissa pahojen puheiden pelossa.
Isoherra kertoi että nykyajan automatisoitu työ vaati uudenlaista osaamista, mutta ei niitä töitä automaatio vienyt: minun tilalleni otettiin opiskelija joka oli kirjoittanut työsopimuksen konsernin tytäryhtiön kanssa, pienemmällä palkalla ja siivousalan TES:illä. Muutaman vuoden aikana sadat saivat kenkää ja vastaava määrä nuoria ja nöyriä määräaikaisia meni työhön tuonne tytäryhtiön.
Kuka on tämä Kamal, josta ap puhuu? En muista käyneeni Kamalin työpaikalla
En voi kertoa ammattiani, mutta sen voin, että pomo v-li, pilkkasi ja aliarvosti minua 12 vuotta.
Sain uuden työpaikan, jossa pomo v-lee, pilkkaa ja aliarvostaa minua lähes aina.
En odota eläkettä, mutta pomon siirtymistä taka-alalle kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mc Donalds. Kauhee kiire koko ajan, pomo oli jotenkin katkeran oloinen.
Olisin Mc:kin.
Vuoropäällikkönä eräässä ketjuhotellissa, ensimmäisestä päivästä lähtien eräs työntekijä teki selväksi että olin vienyt hänen paikkansa ja käytös oli sen mukaista. Lisäksi mikään sovittu ei pitänyt, olin töissä aamuvarhaisesta iltamyöhään kuukausipalkalla, lähdin koeajalla eikä koskaan kaduttanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautakirja Oy eli R-kiska
ei mitään hajua, miten jaksoin..Jep..
R-kioskin tätinä saa palkkaa, enemmän kuin sielu sietää.
Harvoin olen nykyisessä tai aiemmassa työssä saanut yhtä hyvää palkkaa kuin R:llä eli helposti 2200 € käteen.
Siellä teinit vastustaa, mutta ei saa kivoja juttujutskia, jos ei tee TYÖTÄ.
Sielllä työpaikassa tulee kaikkea vastaan!
Mitä ihmettä te nilllitätte?
Opettakaa lapsillenne, että p--aa voi saada niskaan.
Eräs vuokrafirma. Töitä satunnaisesti, ehkä jopa kerran kahdessa kuukaudessa, välillä työhön kutsujat hävisivät (siis jouduin paikan päälle turhaan, ei korvausta). Poistivat ilmoittamatta minun työprofiilin, eivät vastanneet, kun pyysin työtodistusta... On ne perkelee kummallisia.