Kamalin työpaikka jossa olet ollut
miksi se oli kamalin.
Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.
Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h
Kiertäkää kaukaa ne hommat.
Kommentit (922)
Ei ole kamalin ala sairaala vaan kokki ala.
Dementia pienyksikkö..turussa.esimies sekopää ja koko työyhteisö.lähdin pois
Eräs pien siivousyritys keskisuomessa,, työpaikkakiusaaminen ja ilkeily sallittu, paitsi "eliitille ja suosikeille", välineet kivikaudelta, perehdytystä ei juurikaan ole yms
Yrittivät vielä saada jäämään kun irtisanoin itseni
eräs kuntien yhtiö, kivikaudelta meininki, käsienheiluttelijoita paljon ...
On mentävä 1980-luvulle, Taloustutkimus Oy ja ovikellojen soittaminen maaliskuisessa räntäsateessa. Pahin oli eettinen puoli, tai omasta mielestä siis, emme tienneet mihin tarkoitukseen keräämiämme tietoja tarvittiin. Tuskin sinänsä mihinkään kovin ihmeelliseen, mutta työn luonne ja ennenkaikkea äärimmäisen pieni korvaus saivat lopettamaan ne kiertohommat.
Sinänsä olen aina ollut työtä pelkäämätön, tuo oli abikevään ekoja juttuja ennen varsinaisia kesätöitä. Seuraavat työt olivat jo kunnollisia. Olivat niitä aikoja, kun opiskelija saattoi vain suurinpiirtein kävellä sisään yritykseen, kaupungille, seurakunnalle tai kunnalle ja aina tärppäsi (ainakin omalta alalta, kun jo opiskeli yliopistossa)
Puhelinmyynti. Kk-palkka oli 1700 euroa, mutta työsopimus allekirjoitutettiin ennen kuin provikoista puhuttiin mitään, ja provikat sai nähtväksi vasta viikon jälkeen. Provikat vaativat todella kovaa kauppatahtia, ja myöhemmin kun seurasin toimiston exceliä (johon kaikki merkitsivät päivittäin oman myynnin), laskin, että kukaan siinä toimistossa ei päässyt provikoille, edes pisimpään talossa olleet. Mahdottoman provikan lisäksi tuolla oli osaamaton esimies, joka ei osannut kannustaa porukkaa mitenkään, ja käytännössä laiskottelulle ei ollut seuraamuksia. Kun provikka oli mahdoton ja näin, että vieressä "Ville" soittaa 8 minuuttia päivässä ja saa Facebookia selaamalla saman pohjaliksan kuin minä, eikä esimies sano asiasta, aloin itsekin laiskotella. Tienasin paremmin kaupan kassalla vähemmällä stressillä ja vaihdoin sinne takaisin.
Eka ”oikea” työpaikka oli SaaS-palveluita tarjoava firma, jonka jenkkikulttuuri pyrittiin väkisin iskostamaan suomalaiseen arkeen... Työpäivät 8-17 ja jos lähti 17.00 kotiin niin oli kyllä todella tuijotuksen ja arvostelun alla. Olin niin loppu että oli pakko käyttää ruokatunti nukkumiseen. Esimiehinä ekaa kertaa esimiehiksi päässeitä myyjiä. Aivan kamalaa, onneksi tajusin hakeutua työterveyteen, enkä todellakaan ollut ainoa. Ilmapiiri oli aivan hirveä.
Myytiin käytännössä puhelimitse todella huonoa tuotetta firmoille, ja muistan kun en enää pysynyt tavoitteissa niin pomo huusi että ei täällä tarvi olla jos ei myy. Väitän olevani vielä ihan hyvä myyjä.
Ainiin: mulle myös lyötiin kerran lukujärjestys eteen mikä piti täyttää AVOKONTTORISSA miten käytän päiväni :D
Onneksi lähdin. Niin ja viimeisenä päivänä ei edes kiitetty. Jep jep. Hienoa nähdä kun ko. firma tänä päivänä rekryää koko ajan ja kikkailee ties millä titteleillä et porukka hakis...
Pakko sanoo, että hoitoalalla on jokin ihan pielessä, hirveen huono ilmapiiri melkein joka paikassa. Johtukoo just siitä, kun alalle hakeutuu tai joutuu just ne, joiden kyvyt ei kummempaa riitä. Sosiaaliset taidot yleensä hoitajilla ihan nolla. Muilla työpaikoilla eivät pärjäisi. Todella yksinkertaista työtä ainakin lähärin homma.
Naantalin merisali, kaikki on äksyjä ja epäkohteilaita
Ravintola-alalla kaikki työ ollut perseestä. Tai ei itse työ ehkä suoraan, mutta esimiehet vähintään tekee menosta mahdottoman. Aina pitäisi venyä ja vanua joka paikkaan, hymyillä vaikka päälle syljetään ja tehdä kolmen ihmisen hommat samalla. On niitä kivojakin paikkoja vissiin, itse en ole semmoiseen vaan päätynyt. Työkaverit tosin enimmäkseen huippuja.
Kerro lisää, että mitä laiminlyöntejä havaitset.
Kotihoito isossa kaupungissa.
Työaika alkoi klo 7, ja mobiilin mukaan olisi pitänyt olla jo ensimmäisen asiakkaan luona heti klo 7. Kuitenkin työt oli pakko aloittaa toimistolta, koska piti kerätä asiakkaiden avaimet ym.
Monesti asiakkaita laitettiin listoille päällekkäin, koska muuten ei olisi mahtunut. Aamuvuorossa saattoi olla 20 käyntiä. Ruoka- tai mitään muitakaan taukoja ei ollut. Ylitöitä ei olisi saanut tehdä ja niistä aina huomautettiin, mutta minkäs teet, kun et voi olla kolmessa paikassa yhtä aikaa.
Joka päivä itkin töiden jälkeen, koska olin niin väsynyt ja en halunnut hoitaa ketään huonosti, mutta oli pakko, koska resurssit oli niin äärettömän pienet.
Valitimme koko porukka työoloista, mutta eipä se auttanut mitään, kun meille tuli oikein pomon pomo pitämään puheen siitä miten asenne ratkaisee. Sen jälkeen minä irtisanouduin ja elämänlaatu parani 100%. Surettaa asiakkaiden puolesta, he ovat syyttömiä siihen ettei hoitajia ole tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoo, että hoitoalalla on jokin ihan pielessä, hirveen huono ilmapiiri melkein joka paikassa. Johtukoo just siitä, kun alalle hakeutuu tai joutuu just ne, joiden kyvyt ei kummempaa riitä. Sosiaaliset taidot yleensä hoitajilla ihan nolla. Muilla työpaikoilla eivät pärjäisi. Todella yksinkertaista työtä ainakin lähärin homma.
Päinvastoin, onneksi on palautettu soveltuvuuskokeet, ettei ihan kuka tahansa työskentelisi hoitoalalla. https://yle.fi/uutiset/3-10655022
Kerro lisää, mitä laiminlyöntejä havaitset?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut puhelinmyyjänä ja minusta se ei ollut laisinkaan kauheaa. Pomo oli tosi hyvä ja ilmapiiri työpaikalla vapautunut. Palkkakin oli kk-palkka + bonukset.
Kamalin työpaikka on minulla päiväkoti. Lapset ovat ihania, mutta työkaverit ihan perseestä. Ilmapiiri on kireä ja ihmettelen kun vanhemmat ei sitä huomaa. Samoin päivittäin huomaan kollegoiden laiminlyöntejä johon kukaan ei puutu. Jos jatkuvasti kielisin esimiehelle en voisi jatkaa paikassa koska kollegat savustaisivat minut ulos. Kuitenkin välillä pelkään oikeasti ressukoiden turvallisuudenkin puolesta. Olkaa vanhemmat valppaina!![/quot
Koukkuniemi Tampere. Osastonhoitaja sairas narsisti.
S-ryhmän tavaratalo/ravintola.
Naurettava palkka, naurettavat vuorot, nollatuntisopimus, uhkailua työvuorojen menettämisellä jos en skippaa tenttiä/oppitunteja (joista olin hyvissä ajoin ilmoittanut), ilkeä mulkku pomo, jolla oli tapana salakuunnella nurkan takana, mitä keittiössä puhutaan, sitten rankaisi jos hänestä oli puhuttu pahaa. Kerran määräsi oksentelevan nuoren naisen takaisin töihin, koska ei uskonut tämän olevan kipeä vaan "taas raskaana". Ei jatkanut monivuotisen työntekijän määräaikaista sopimusta, vaan antoi kyseisen paikan omalle tyttärelleen. Työporukkakin oli kuppikuntia täynnä, ensimmäisiin viikkoihin ei minua edes neuvottu, kysyttäessä vastattiin vaan että "se on siellä varastossa" ja pyyhällettiin pois paikalta. Noh, kun pelkässä alakerrassa oli viisi eri jättivarastoa...
Esperi Care ja ISS. Kaikki negatiiviset kirjoitukset näistä ovat totta.
-entinen lähihoitaja ja laikkari