Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmisillä oo muka aikaa kuntoilla?

Vierailija
17.11.2010 |

Kun se vie vain 5-6h viikossa sun elämästä. Mulla on kolme lasta ja ehdin silti ihan hyvin kuntoilla 1-1,5h/päivässä 4-5 krt viikossa. Ihmiset jotka väittää että laihduttaminen on vaikeaa eivät ole tainneet ikinä oikeasti edes yrittää. En näe nälkää enkä karsi nautinnoista ja silti olen aina alle kk synnytyksen jälkeen jo ollut iohan normaalimitoissa. Ja ikinä ei ole ollut jenkkakahvoja tai etureppua. Synnytysten jälkeenkin on ollut vain se "tyhjä" maha turvotus muutaman päivän mutta iho ollut aina kiinteä.

Joten miten muka ihmisillä ei ole aikaa kuntoilla? Mie ei ummarra... :(

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEILLÄ PESUKONE OSAA PESTÄ IHAN ITSEKSEEN VAIKKA KUKAAN EI OLISI KOTONA. JA PYYKIT SAILYY KONEESSA VAIKKA YÖN YLI JOS EI EHDI LAITTAA KUIVUMAAN. JA IHAN ITSEKSEEN. LAITTAA VAIKKA AAMULLA KUIVUMAAN. HOHHOI. MITÄÖ RÄJÄHTÄÄKÖ SE KONE JOS ON ITSEKSEEN KOTONA?

Vierailija
122/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikuisina tajusivat, että on heidän syynsä kun vanhemmat sairastavat elintasosairauksia, eivätkä ehtineet itse harrastamaan liikuntaa kun kaikki aika meni teinien takia uhrautuessa. Vaativat teinit eivät päästä äitiään kolmea kertaa viikossa käymään 40 minuutin juoksulenkillä. Aikamoisen taakan te lastenne niskaan asetatte. Uskon, että lapsenne olisivat onnellisempia jos hiukan pitäisitte itsestänne huolta, ettekä marttyyrimaisesti uhrautuisi teinien puolesta ja antaisi kuntonne romahtaa. Luuletteko, että nuorenne ovat tyytyväisiä kun sanotte, että äiskällä tällä on osteoporoosi ja välilevyt romahtaneet kun en päässyt liikuntaa harrastamaan teidän takianne.

päälle eikä niillä ole mitään romahtamisia tai elintasosairauksia. Mä muistelen hyvällä yhteistä aikaa, sitä että vanhemmat olivat läsnä mahdollisuuksien mukaan töiden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEILLÄ PESUKONE OSAA PESTÄ IHAN ITSEKSEEN VAIKKA KUKAAN EI OLISI KOTONA. JA PYYKIT SAILYY KONEESSA VAIKKA YÖN YLI JOS EI EHDI LAITTAA KUIVUMAAN. JA IHAN ITSEKSEEN. LAITTAA VAIKKA AAMULLA KUIVUMAAN. HOHHOI. MITÄÖ RÄJÄHTÄÄKÖ SE KONE JOS ON ITSEKSEEN KOTONA?

ne aiheuttavat useammin asuntopaloja kuin vaikkapa tv:t eikä kotivakuutus korvaa jos olet jättänyt koneen yksin kotiin käymään ja huusholli palaa poroksi.

Vierailija
124/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahhaaaaa, kyllä ihmiset osaa keksiä monenlaisia tekosyitä, ettei vain tarvitse hikoilla yhtään.

Ota suosiolla se voikkariläjä ja mene sohvalle katsoon kun bb.ssä työnnetään sormea jonkun pilluun.

Kun ap:ltä en vastausta saanut!

Kaikki syyt välttää liikuntaa ovat tekosyitä.

Sen huomaa tässäkin ketjussa. Kaikki nämä tekosyyt on kaadettavissa.

Mutta on kivempi marista kipeää selkää ja huonoa kuntoa ja läskiä kuin tehdä sen eteen jotain.

"Kerro ap ratkaisu:

Mulla 3-vuorotyö, miehellä iltapainotteinen 2-vuorotyö. Alle kouluikäinen lapsi, vuoropäiväkodissa, jossa saa pitää hoidossa ainoastaan työvuorojen aikaan. 200 kilometrin säteellä ei mummoja, pappoja, tätejä, setiä, enoja, kummeja jne.

No joo, mä voisin kuntoilla klo 22-06 välisenä aikana, mutta mä oon ajatellu nukkuakin jossain välissä."

Mä haluaisin kovasti käydä vaikka uimassa, mutta lapsi ei osaa vielä uida, joten en voi sitäkään kuntoilumielessä harrastaa.

Eikös se liikuntaharrastus pitäisi aloittaa itselleen mieleisellä lajilla, jotta liikunnasta saisi mielihyvää ja elämänmuutos olisi pysyvä? Mä en halua juosta pimeessä metässä, en rehkiä kuntosalilla, en pomppia jossain zumbassa, aika pitkälti vihaan kaikkea urheilua. Uimisesta mä tykkään ja meikäläisen kunnolla jotain olisi oikeasti tehtävä.

Että ratkasuja kehiin, opetuslapsi on vastaanottavaisella mielellä!

Vierailija
125/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan hyvän elämän olen silti luonut itselleni. Aikaa heillä kuitenkin oli minulle, vaikka heillä oli yhteisiä liikunnallisia harrastuksia.

Nyt olen todella onnellinen, että he loivat omankin elämän, eivätkä uhrautuneet minun puolesta ja vain päivystäneet minua illat pitkät.

Mutta jokainen tavallaan.

että aikuisina tajusivat, että on heidän syynsä kun vanhemmat sairastavat elintasosairauksia, eivätkä ehtineet itse harrastamaan liikuntaa kun kaikki aika meni teinien takia uhrautuessa. Vaativat teinit eivät päästä äitiään kolmea kertaa viikossa käymään 40 minuutin juoksulenkillä. Aikamoisen taakan te lastenne niskaan asetatte. Uskon, että lapsenne olisivat onnellisempia jos hiukan pitäisitte itsestänne huolta, ettekä marttyyrimaisesti uhrautuisi teinien puolesta ja antaisi kuntonne romahtaa. Luuletteko, että nuorenne ovat tyytyväisiä kun sanotte, että äiskällä tällä on osteoporoosi ja välilevyt romahtaneet kun en päässyt liikuntaa harrastamaan teidän takianne.

päälle eikä niillä ole mitään romahtamisia tai elintasosairauksia. Mä muistelen hyvällä yhteistä aikaa, sitä että vanhemmat olivat läsnä mahdollisuuksien mukaan töiden jälkeen.

Vierailija
126/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä, eli jos perheessä on kaksi aikuista, niin aina lööytyy aikaa urheilulle, jos niin oikeasti haluaa!

Jos on yksinhuoltaja, niin voikin olla hieman hankalempaa löytää omaa aikaa.

-Mulla on onneksi työ, jossa saan liikuntaa. Ainoastaan aerobista liikuntaa pitäisi harrastaa työn lisäksi...

Vierailija
127/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö tosiaan lapsesi aikuisina onnellisia siitä, että päivystit illat kotona jos heillä olisi kerrottavaa, etkä edes kolmea kertaa viikossa saanut omaa aikaa 40 minuutin juoksulenkille. Murkkuja on minullakin, mutta silti riittää aikaa omaan liikuntaan. Ja omat murkkuni käyvät kanssani myös juoksulenkeillä. Olen pahoillani puolestasi. Pakko sanoa, että säälin sinua. Ehkä teineistäsi kasvaa kunnollisempia aikuisia kuin meidän teineistä, koska et uskalla lähteä hetkeksikään kotoa pois teiniesi vuoksi. Minä olen itsekäs ja sanon teineille, että nyt läksyn tekoon, käväisen lenkillä. Tulen puolen tunnin päästä ja tentin sanat ja ne on osattava. Ehkä he saavat tästä traumoja.

Työpäivän jälkeen ei tietenkään ole mahdollisuutta istua teinin kanssa 24 h, mutta toki pitää olla illalla läsnä jos lapsella on asiaa, vaikkapa sillä toisella tai kolmannella jonka kanssa en sinä päivänä ole ehtinyt autossa istumaan. Ja sitten ne teinit tarvitsevat kunnon ruokaa vaikka iltapalan itse tekisivätkin.

aikuiset. Saan toki omaa aikaa tarpeen mukaan, mutta käytän sen mieluummin muuhun kuin liikuntaan. Lapset eivät ole kotona ikuisesti. Olen onnellinen ja niin ovat lapsemmekin, joten säälisi on ihan turhaa jos sitä nyt onkaan. Suosittelen käyttämään myötätuntosi läheisiisi.

Vierailija
128/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan hyvän elämän olen silti luonut itselleni. Aikaa heillä kuitenkin oli minulle, vaikka heillä oli yhteisiä liikunnallisia harrastuksia. Nyt olen todella onnellinen, että he loivat omankin elämän, eivätkä uhrautuneet minun puolesta ja vain päivystäneet minua illat pitkät. Mutta jokainen tavallaan.

Ihmisillä on erilaisia mielenkiinnonkohteita ja tarpeita.

Vierailija
129/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kerran linkoava pesukone meitä eteisessä vastaan, kun se oli jätetty päälle kauppareissun ajaksi. Ei kone sentään räjähtänyt, mutta lattiaa se oli rikkonut.

Vierailija
130/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen pilatesta lattialla olohuoneessa 2 v. tytön kans yhdessä. Tykkää "jumpata" äidin kanssa. Se on meidän yhteinen juttu ja molemmat tykätään siitä. Lapsi kyllä tottuu asioihin. oli kyseessä teini tai isompi lapsi niin lapsi kyllä osaa soputtaa elämäänsä aikuisen menot ja jutut. Ottaen huomioon että lapsi on se joka tulee osaksi aikuisen elämää heti syntymähetkestä, ei toisinpäin.

Buahhaaaaa, kyllä ihmiset osaa keksiä monenlaisia tekosyitä, ettei vain tarvitse hikoilla yhtään.

Ota suosiolla se voikkariläjä ja mene sohvalle katsoon kun bb.ssä työnnetään sormea jonkun pilluun.

Kaikki syyt välttää liikuntaa ovat tekosyitä.

Sen huomaa tässäkin ketjussa. Kaikki nämä tekosyyt on kaadettavissa.

Mutta on kivempi marista kipeää selkää ja huonoa kuntoa ja läskiä kuin tehdä sen eteen jotain.

"Kerro ap ratkaisu:

Mulla 3-vuorotyö, miehellä iltapainotteinen 2-vuorotyö. Alle kouluikäinen lapsi, vuoropäiväkodissa, jossa saa pitää hoidossa ainoastaan työvuorojen aikaan. 200 kilometrin säteellä ei mummoja, pappoja, tätejä, setiä, enoja, kummeja jne.

No joo, mä voisin kuntoilla klo 22-06 välisenä aikana, mutta mä oon ajatellu nukkuakin jossain välissä."

Mä haluaisin kovasti käydä vaikka uimassa, mutta lapsi ei osaa vielä uida, joten en voi sitäkään kuntoilumielessä harrastaa.

Eikös se liikuntaharrastus pitäisi aloittaa itselleen mieleisellä lajilla, jotta liikunnasta saisi mielihyvää ja elämänmuutos olisi pysyvä? Mä en halua juosta pimeessä metässä, en rehkiä kuntosalilla, en pomppia jossain zumbassa, aika pitkälti vihaan kaikkea urheilua. Uimisesta mä tykkään ja meikäläisen kunnolla jotain olisi oikeasti tehtävä.

Että ratkasuja kehiin, opetuslapsi on vastaanottavaisella mielellä!

Vierailija
131/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olohuoneessa..? Ymmärrän kyllä liikunnan karttamisen jos vaihtoehdot on tässä. Toki kotona voi tehdä perus-lihaskuntoliikkeitä, ne ei vaadi juuri mitään erikoisuuksia, mutta hikiliikunta sisätiloissa on aika haasteellista. Ja monet tosiaan eivät tykkää yksin treenailla, se on tylsää ja innotonta. Minä kuulun juuri näihin ihmisiin.. Onneksi pääsen liikkumaan säännöllisesti ohjatuille tunneille, ja lenkkeilen ulkona. Juoksulenkit ovatkin ihan eri asia kuin olkkarissa pomppiminen. Voisin väittää, että jos en todellakaan pääsisi mihinkään kodin ulkopuolelle liikkumaan, en liikkuisi ollenkaan. Vähän hirvittääkin, että jos ja kun aloitan työt, niin miten liikunnan käy.. Jostain on tingittävä, jos lapsia meinaa nähdä. Ja täällä ei ole lapsiparkillisia liikuntatiloja.

Ovat kirjoittaneet merkkiteoksia. Kuntoilu sivistää mieltä. Liikunnan aikana syntyy aatoksia. Moni ratkoo hyppynarulla hyppiessään vaativia matemaattisia yhtälöitä. On vain laiskuutta väittää jotain tylsäksi mikä näyttää ulkopuolisesta yksitoikkoiselta.

kuntoilla. No, onkohan vangeilla ajanpuutetta?

Vierailija
132/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen pilatesta lattialla olohuoneessa 2 v. tytön kans yhdessä. Tykkää "jumpata" äidin kanssa. Se on meidän yhteinen juttu ja molemmat tykätään siitä. Lapsi kyllä tottuu asioihin. oli kyseessä teini tai isompi lapsi niin lapsi kyllä osaa soputtaa elämäänsä aikuisen menot ja jutut. Ottaen huomioon että lapsi on se joka tulee osaksi aikuisen elämää heti syntymähetkestä, ei toisinpäin.

Buahhaaaaa, kyllä ihmiset osaa keksiä monenlaisia tekosyitä, ettei vain tarvitse hikoilla yhtään. Ota suosiolla se voikkariläjä ja mene sohvalle katsoon kun bb.ssä työnnetään sormea jonkun pilluun.

Kaikki syyt välttää liikuntaa ovat tekosyitä. Sen huomaa tässäkin ketjussa. Kaikki nämä tekosyyt on kaadettavissa. Mutta on kivempi marista kipeää selkää ja huonoa kuntoa ja läskiä kuin tehdä sen eteen jotain. "Kerro ap ratkaisu: Mulla 3-vuorotyö, miehellä iltapainotteinen 2-vuorotyö. Alle kouluikäinen lapsi, vuoropäiväkodissa, jossa saa pitää hoidossa ainoastaan työvuorojen aikaan. 200 kilometrin säteellä ei mummoja, pappoja, tätejä, setiä, enoja, kummeja jne. No joo, mä voisin kuntoilla klo 22-06 välisenä aikana, mutta mä oon ajatellu nukkuakin jossain välissä."

Eikös se liikuntaharrastus pitäisi aloittaa itselleen mieleisellä lajilla, jotta liikunnasta saisi mielihyvää ja elämänmuutos olisi pysyvä? Mä en halua juosta pimeessä metässä, en rehkiä kuntosalilla, en pomppia jossain zumbassa, aika pitkälti vihaan kaikkea urheilua. Uimisesta mä tykkään ja meikäläisen kunnolla jotain olisi oikeasti tehtävä. Että ratkasuja kehiin, opetuslapsi on vastaanottavaisella mielellä!

ettei pilatesta voi alkaa tehdä ilman ohjausta eli jostain on otettava aika peruskurssiin. Ei siitä muuten ole hyötyä.

Vierailija
133/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppujen lopuksi. Ainkaan jos seuraan lähipiirini elämää ei voi sanoa, että liikuntaa enemmän harrastavat olisivat terveempiä kuin ne muut.

Sitä voi liikkujalle ihan yhtähyvin tulla vaikka vatsasyöpä kuin sohvaperunallekin. Ja ennuste molemmille ihan yhtä huono.

Hyvä terveys on lähinnä geeneissä ja ruokavalio on liikuntaakin tärkeämpi.

Vierailija
134/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä vangilla vaihtoehtoja?

Lukea kirjoja päivät pitkät. Tai käydä kuviteltuja keskusteluja päänsä sisässä. Ratkoa matematiikkaa tai piirtää seinälle kuvia sormellaan. Säveltää musiikkia mielessään.

Hän harrastaa liikuntaa koska se on luonnollista. Siitä tulee hyvä mieli ja se inspiroi häntä monessa muussa asiassa.

On älykästä liikkua. Liikunnan on todettu olevan terveellistä. Olisi imbesilliä jättää liikunta väliin. Se on todistettu tieteellisesti.

Vierailija
135/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska monesti sitten istutaan ja katsellaan rauhassa telkkaria. Toki kaikki käyttää aikansa miten haluaa, mutta monilla tämä aika kuntoiluun on vain tekosyy.

Eihän kuntoilun tarvitse olla aina yksin tehtävää kuntosalia tai jumppaa!

Itse ollessani yksinhuoltaja, pistin nuorimman rattaisiin ja lähdettiin lenkille, luistelemaan tms. tai vein hetkeksi lapset hoitoon. Monille saleille voi lapset viedä "touhulaan" tai millä nimellä lastenhoitopiste nyt onkaan...

Vierailija
136/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pilatesta voi alkaa tehdä ilman ohjausta eli jostain on otettava aika peruskurssiin. Ei siitä muuten ole hyötyä

Pitää harjoitella että osaisi harrastaa pilatesta.

Oikean liikkeen oppii melko nopeasti. Ei tarvitse olla tiedemies osatakseen pysyä lankussa tai suorittaakseen istumaannousun oikein.

Minä esimerkiksi olen parempi joogassa, kuin ohjaajat. He osaavat opettaa joogaa, minä osaan joogaa ja olen paras. En tarvitse opettajaa enkä myöskään halua opettaa joogaa. En tarvitse kursseja.

Vierailija
137/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari Winsor on tosi hyvä ja siinä on monta eri videota ja opettaa tosi tarkasti miten liikkeet tehdään ja miltä pitääö tuntua että toimii. Oon varmaan jotain tehny oikein ku iho on kiinteä, vatsalihakset näkyy, ei oo jenkkoja, jalat on kauniit ja ei oo selluliittia. Koko 34 ja näytän hyvältä ja olo on hyvä. tiedä sitten oonko tehny liikkeet "oikein" mutta ei kai väliä... ;)

Buahhaaaaa, kyllä ihmiset osaa keksiä monenlaisia tekosyitä, ettei vain tarvitse hikoilla yhtään. Ota suosiolla se voikkariläjä ja mene sohvalle katsoon kun bb.ssä työnnetään sormea jonkun pilluun.

Kaikki syyt välttää liikuntaa ovat tekosyitä. Sen huomaa tässäkin ketjussa. Kaikki nämä tekosyyt on kaadettavissa. Mutta on kivempi marista kipeää selkää ja huonoa kuntoa ja läskiä kuin tehdä sen eteen jotain. "Kerro ap ratkaisu: Mulla 3-vuorotyö, miehellä iltapainotteinen 2-vuorotyö. Alle kouluikäinen lapsi, vuoropäiväkodissa, jossa saa pitää hoidossa ainoastaan työvuorojen aikaan. 200 kilometrin säteellä ei mummoja, pappoja, tätejä, setiä, enoja, kummeja jne. No joo, mä voisin kuntoilla klo 22-06 välisenä aikana, mutta mä oon ajatellu nukkuakin jossain välissä."

Eikös se liikuntaharrastus pitäisi aloittaa itselleen mieleisellä lajilla, jotta liikunnasta saisi mielihyvää ja elämänmuutos olisi pysyvä? Mä en halua juosta pimeessä metässä, en rehkiä kuntosalilla, en pomppia jossain zumbassa, aika pitkälti vihaan kaikkea urheilua. Uimisesta mä tykkään ja meikäläisen kunnolla jotain olisi oikeasti tehtävä. Että ratkasuja kehiin, opetuslapsi on vastaanottavaisella mielellä!

ettei pilatesta voi alkaa tehdä ilman ohjausta eli jostain on otettava aika peruskurssiin. Ei siitä muuten ole hyötyä.

Vierailija
138/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska monesti sitten istutaan ja katsellaan rauhassa telkkaria. Toki kaikki käyttää aikansa miten haluaa, mutta monilla tämä aika kuntoiluun on vain tekosyy.

Eihän kuntoilun tarvitse olla aina yksin tehtävää kuntosalia tai jumppaa!

Itse ollessani yksinhuoltaja, pistin nuorimman rattaisiin ja lähdettiin lenkille, luistelemaan tms. tai vein hetkeksi lapset hoitoon. Monille saleille voi lapset viedä "touhulaan" tai millä nimellä lastenhoitopiste nyt onkaan...

Eihän siellä edes näe mitään jos katuvaloissakin säästellään kuten meilläpäin, eikä lenkki tuossa säässä ole edes kivaa. Voi jopa vahingossa katkaista nilkkansakin kun ei näe mihin astuu. (tutulle kävi näin lenkillä syyspimeässä)

Vierailija
139/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vale on, etteikö viikossa olisi YHTÄÄN aikaa liikkumiseen, jos kokee sen itselleen tarpeelliseksi.

Vierailija
140/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään haluaa niin kolme liikuntakertaa viikossa on kyllä mahdollista löytää, eikä enempää tarvitsekaan. Yksi pidempi lenkki viikonloppuna on mahdollinen niillekin, joilla on pitkä työmatka. Lisäksi jos tekee sunnuntaina tuplasatsin ruokaa niin maanantaina ei mene siihen aikaa. Meillä on myös pakastin, jota käyttämällä järjestän aikaa asioihin, joita haluan arkena enemmän kuin hellan luona päivystämistä. Ja jotkut ruoat on niin nopeita tehdä, että säästävät puoli tuntia lenkkeilyyn verrattuna johonkin padan hauduttamiseen. Pesukoneet ja ruoanlaitot on kyllä oikeasti ihan vain järjestelykysymyksiä. Se on oikeampi ongelma, jos on yksinhuoltaja ja niin pieniä lapsia, ettei heitä voi jättää hetkeksikään yksin. Silloin ainoa ratkaisu on hankkia se stepperi tai kuntopyörä kotiin.