Miksei ihmisillä oo muka aikaa kuntoilla?
Kun se vie vain 5-6h viikossa sun elämästä. Mulla on kolme lasta ja ehdin silti ihan hyvin kuntoilla 1-1,5h/päivässä 4-5 krt viikossa. Ihmiset jotka väittää että laihduttaminen on vaikeaa eivät ole tainneet ikinä oikeasti edes yrittää. En näe nälkää enkä karsi nautinnoista ja silti olen aina alle kk synnytyksen jälkeen jo ollut iohan normaalimitoissa. Ja ikinä ei ole ollut jenkkakahvoja tai etureppua. Synnytysten jälkeenkin on ollut vain se "tyhjä" maha turvotus muutaman päivän mutta iho ollut aina kiinteä.
Joten miten muka ihmisillä ei ole aikaa kuntoilla? Mie ei ummarra... :(
Kommentit (203)
Korkeutta ja lamputonta tilaa, monta metriä.
ihan lääkäri sulta kieltänyt, koska olohuoneen yleisilme kärsii siitä.
[/quote]
"Ei siis kannata syyllistyä tai ottaa stressia ap:n kaltaisten fanaatikkojen ja mustavalkoisesti asian näkevien ihmisten naputuksista. Liikunta on kivaa ja sen hetkellinen vähyys ei maailmaa kaada."
[/quote]
Kuntoilu ehkäisee elimistön rappeutumista yhdessä terveellisen ruokavalion kanssa. Kaikki eivät kunnioita kuntoilua ja ruokavaliota. Kunnioitus herää viimeistään, kun toinen jalka on haudassa tai ei päästä sängystä ylös selkävaivan kanssa. Kuntoilu itsessään ei auta voimistumisessa. Ruokavalio on oltava monipuolinen. Ihminen kykenee voimistamaan itsensä säännöllisellä liikunnalla nelinkertaiseksi. Tärkeintä olisi liikkua säännöllisesti aamuin ja iltapäivisin. Tehdä voimisteluliikkeet oikein ja maltilla jokaiseen askeleeseen keskittyen. Muutoin liikunnasta saatava hyöty saattaa olla, jopa haitallinen. Osaa väestöstä tämä ei kosketa. He eivät tahdo elää vanhoiksi tai työskennellä enää 80 vuotiaina. On erilaisia arvoja. Minulla ei ole taka-ajatuksia. Tahdon vain kivuttoman vanhuuden. Suosittelen liikuntaa Jeesuksen tilalle.
ja terveitä vanhuksia ja hekö ovat kuntoilleet säännöllisesti aamuisin ja iltapäivällä? Voimisteluliikkeet maltilla ja oikein joka askeleeseen keskittyen? En toki kiellä liikunnan merkitystä, mutta kyllä olisi elämä ankeaa jos kaiken välttämättömän, kuten työssä käymisen ja ihan minimitason kodinhoidon lisäksi pitäisi elää aamuisin ja iltapäivisin kuntoillen. Minä ainakin haluan elämääni älyllisiä haasteita, virikkeitä, taiteellisia elämyksiä ja sosiaalisi suhteita. Jos elämä olisi vain arkiaskareita ja ruumiinkulttuuria, ei se olisi elämisen arvoista.
ikäänkuin nämä olisivat toistensa poissulkevia asioita...
tuntia aikaa per viikko tehdä jotain ja haluaa käyttää sen posliininmaalaukseen, niin sitten se posliininmaalaus sulkee pois 2 tunnin liikunnan.
Korkeutta ja lamputonta tilaa, monta metriä.
ihan lääkäri sulta kieltänyt, koska olohuoneen yleisilme kärsii siitä.
Meillä ei mahdu hyppimään narulla. Ei vaan mahdu. Jumppakuminauhaa en ole koskaan kokeillutkaan, enkä nyt pääse perehtymään asiaan, ketjun alkupäässä kertomastani syystä.
-yh-
jos sen ajan, mitä hän katsoo BB.tä, raivaisi tilaa olkkarin lattialle ja panisi pötkölleen. Siinä olisi hyvä tehdä mahalihaksia ensin.
Sen jälkeen kääntyisi mahalleen ja tekisi punnerruksia.
Tämän jälkeen voisi vahdata niitä peiton alla nussimisia ja nousta seisomaan. Jos ei ole edes harjanvartta, voisi kyykyt tehdä vaikka sellaisenaan. Sekin kummasti vaikuttaa läskisiin reisiin.
Tämän jälkeen hyviä venyttelyjä niin olisi illan jumppa tehty.
Mutta ei. Kun pitää hakea iso läjä voikkareita ja rojahtaa sohvalle ja ottaa sidukka kouraan ja sitten aletaan katsoa, onko sillä jannulla se sormi tuon pimun pillussa.
Olen silti hoikka ja urheilullinen, koska liikun paljon lasten kanssa ja siivoan polvet känsillä huushollia...
Siksi toisekseen hyppynarulla ei mahdu hyppimään sisällä. Ainakaan meillä ei ole niin paljon tilaa missään, ei edes vaikka huonekalutkin raijattaisiin pois. Huoneet ovat malliltaan niin pieniä ja käytävät ahtaita.
Jos talossa kerran on teinejä niin miksi ihmeessä laitat tiskit ja pyykit itse? Teinit osaavat kyllä laittaa jo ruokaakin. Mitä kotihommia teidän teinit tekee viikkorahan eteen? Siivoaa oman huoneen? :DD Meillä 5 ja 3 vuotias siivoaa oman huoneen ihan karkkipäiän eteen jo. Teinit voi imuroida ja siivota ja tehdä ihan samoja juttuja ku aikuiset. Kotiin tullessasi olisi ruoka valmiina, tiskit laitettu ja vaatteet koneessa. Sen jälkeen ehtii hyvin kuntoilla. :)
Siinä tulee ehkä juuri ja juuri hiki. 5 min herättyä. 5 min ennen ruokailuja, 5 min ennen hampaiden pesua ja suihkua.
Tuollaisella metodilla kerkeää käymään läpi jokaisen lihasryhmän päivässä eikä vie kuin 30 min päivä. 30 minuuttia saa nipistettyä päivästä helposti. On turha väittää muuta.
olohuoneessa..? Ymmärrän kyllä liikunnan karttamisen jos vaihtoehdot on tässä. Toki kotona voi tehdä perus-lihaskuntoliikkeitä, ne ei vaadi juuri mitään erikoisuuksia, mutta hikiliikunta sisätiloissa on aika haasteellista. Ja monet tosiaan eivät tykkää yksin treenailla, se on tylsää ja innotonta. Minä kuulun juuri näihin ihmisiin.. Onneksi pääsen liikkumaan säännöllisesti ohjatuille tunneille, ja lenkkeilen ulkona. Juoksulenkit ovatkin ihan eri asia kuin olkkarissa pomppiminen.
Voisin väittää, että jos en todellakaan pääsisi mihinkään kodin ulkopuolelle liikkumaan, en liikkuisi ollenkaan. Vähän hirvittääkin, että jos ja kun aloitan työt, niin miten liikunnan käy.. Jostain on tingittävä, jos lapsia meinaa nähdä. Ja täällä ei ole lapsiparkillisia liikuntatiloja.
jumpata, mutta kun lapset 1v ja 3v on hoidossa joka päivä klo 7.45-16.15, ja menevät jo kahdeksalta taas nukkumaan, niin ei oikein kuule viitsi tuosta 3-4 tunnista yhdessäoloaikaa vielä viedä jotain 1-2 h pois vain siksi, että saisi jumpata... Olisi jo aika pinnallista, pitää omaa hoikkuuttaan suuremmassa arvossa kuin lasten kanssa vietettyä aikaa. eri asia jos olisi päivät lasten kanssa kotona, mutta en tosiaan jätä yksivuotiasta pitkän työpäivän jälkeen kotiin isänsä kanssa pariksi tunniksi, jotta pääsen jumppaamaan, hei haloo...
Kuntoilu ehkäisee elimistön rappeutumista yhdessä terveellisen ruokavalion kanssa. Kaikki eivät kunnioita kuntoilua ja ruokavaliota. Kunnioitus herää viimeistään, kun toinen jalka on haudassa tai ei päästä sängystä ylös selkävaivan kanssa. Kuntoilu itsessään ei auta voimistumisessa. Ruokavalio on oltava monipuolinen. Ihminen kykenee voimistamaan itsensä säännöllisellä liikunnalla nelinkertaiseksi. Tärkeintä olisi liikkua säännöllisesti aamuin ja iltapäivisin. Tehdä voimisteluliikkeet oikein ja maltilla jokaiseen askeleeseen keskittyen. Muutoin liikunnasta saatava hyöty saattaa olla, jopa haitallinen. Osaa väestöstä tämä ei kosketa. He eivät tahdo elää vanhoiksi tai työskennellä enää 80 vuotiaina. On erilaisia arvoja. Minulla ei ole taka-ajatuksia. Tahdon vain kivuttoman vanhuuden. Suosittelen liikuntaa Jeesuksen tilalle.
ja terveitä vanhuksia ja hekö ovat kuntoilleet säännöllisesti aamuisin ja iltapäivällä? Voimisteluliikkeet maltilla ja oikein joka askeleeseen keskittyen? En toki kiellä liikunnan merkitystä, mutta kyllä olisi elämä ankeaa jos kaiken välttämättömän, kuten työssä käymisen ja ihan minimitason kodinhoidon lisäksi pitäisi elää aamuisin ja iltapäivisin kuntoillen. Minä ainakin haluan elämääni älyllisiä haasteita, virikkeitä, taiteellisia elämyksiä ja sosiaalisi suhteita. Jos elämä olisi vain arkiaskareita ja ruumiinkulttuuria, ei se olisi elämisen arvoista.
Nipistää aamu-unista 60 min. Illalla voi katsoa vähemmän tv:tä. Siitä saa toisen 60 min. Kaksi tuntia päivässä ei ole paljoakaan mikäli aikatauluttaa sen. Siinä ohessa jaksaa sosialisoidakin pirteämmin. Liikunta itseasiassa on hyvinkin älyllistä touhua. Siinä oppii fysiikkaa ja motoriikkaa. Liikunta oikeastaan antaa kaiken tuon mitä toivoisit ja mainitsit. Moni taiteilija on tutkinut liikunnan avulla vartalon mittasuhteita ja miten raajat liikkuvat. Liikunta voi olla myös sosiaalista ja yhteisöllistä. Et ymmärrä urheilua etkä elämää. Typeryytesi (anteeksi) ei pelkästään koske tiettyä elämänalaa vaan sotii myös muita tieteitä ja taiteita kohtaan. Taiteilija kutsuisi sinua kuoreksi. Pierunkuoreksi.
ja ryhdyit vielä ilkeäksikin. Nythän puhuttiin ajankäytöstä, eikö? Jos suositellaan kuntoilemaan kotona, niin miten se silloin on sosiaalista toimintaa? Tai jos haluaa sosiaalisia kontakteja jossain muussa ympäristössä kuin jumppasalilla tai kirkkovenesoudussa, vaikkapa yhteisessä harrastuspiirissä kuten kirjakahvilassa tai öljyvärimaalausryhmässä?
Mainitsemasi 60 minuuttia unta on kokonainen tunti ja aika pitkä aika monelle, sillä harva ehtii muutenkaan nukkua arkisin tarpeeksi ja uni se vasta tärkeää onkin. Telkkarinkatselusta en maininnut mitään, se on ihan oma oletuksesi. Väitän että sosiaalisesti vilkkaat ihmiset tai älyllisiä virikkeitä kaipaavat eivät kauheasti tv:n ääressä loju, vaan se oma aika käytetään johonkin ihan muuhun (kuten samanhenkisten harrstuspiireihin) eikä loju myöskään ne, jotka haluavat olla lastensa kanssa illalla tai joiden on pakko kun mies on töissä. Jos käytän vapaa-aikani liikuntaan, niin milloin "sosialisoin" vaikka olisin kuinka pirteä liikunnan ansiosta? Minun käsitystäni älyllisestä toiminnasta ei vastaa jumppakuminauhan kanssa riehuminen tai juoksulenkki aamupimeässä, vaikka totta kai niissä on hyvät puolensa ruumiin terveyden kannalta. Meinaatko nyt ihan totta että voin saada taiteellisen elämyksen vartalon mittasuhteita tutkimalla jos jumppaan yksin tai juoksentelen jossain aamu kuudelta? haluaisin myös kuulla sinulta, joka ymmärrät elämää, et ole typerys ja elät sopusoinnussa "muiden" tieteiden ja taiteiden kanssa, että miten voin saada sosiaalisen elämän ystävieni ja samanhenkisten ihmisten kanssa, älyllisiä virikkeitä, taiteellisia elämyksiä ja kaiken mitä elämältä voi toivoa, vain suorittamalla voimisteluliikkeitä hartaasti aamulla ja iltapäivällä? Lisäksi olisin utelias kuulemaan mitä tarkoitit lauseella, että typryyteni ei pelkästään koske tiettyä elämänalaa vaan sotii myös muita tieteitä ja taiteita kohtaan? Siis miten se sotii tieteitä ja taiteita kohtaan ja mitä "muita" tieteitä ja taiteita? Ja kuka on tämä salaperäinen taiteilija, joka kutsuisi minua pierunkuoreksi?
Kyselee edelleen ihan maltillinen typerys
ovat tekosyitä.
Sen huomaa tässäkin ketjussa. Kaikki nämä tekosyyt on kaadettavissa.
Mutta on kivempi marista kipeää selkää ja huonoa kuntoa ja läskiä kuin tehdä sen eteen jotain.
Olen onnekas siinä mielessä, että minulla on synnynnäisesti pitkä, lihaksikas kroppa, joka on palautunut helposti synnytyksistä. Varmasti myös se auttaa, että olen lapsuudestani asti liikkunut melko paljon. En kuitenkaan lähtisi arvostelemaan muita sen takia, että heillä on vaikeuksia pysyä kunnossa taio päästä kuntoon. Kaikki eivät palaudu yhtä helposti, eikä se palautuminen ole mikään ihmisarvon mitta. Minulle hyvässä kunnossa ja ulkoisesti urheilullisen näköisenä pysymiseen riittää lasten kanssa liikkuminen. Pelaamme pihalla ja sisälläkin jalkapalloa ja sählyä, voimistelemme yhdessä, kannan pieniä, lomailemme liikuntapaikoissa.
Tämä on mukava elämäntapa, jonka sivutuote on kiva ulkonäkö ja hyvä kunto.
joka päivä harrastaa liikuntaa! Niinkun ei tartte joka päivä tehdä kauppamatkoja tai maalata posliinia. Tee iso kattila soppaa ja jatkat kun meinaa loppua. Viipaloi/keitä illalla jo valmiiksi kaappiin. Rasittavaa että ihmisillä voi olla niin ahtaat ajatusmallit! Juu, on se niin kamalan vaikeaa liikkua! Näköjään on! Nytkin istutte koneella kun voisi liikkua, kauanko olette tässä istunut?
mutta kun on vaan pari kertaa viikossa ja silloin valitsen sen mieluisamman, joka ei ole jumppaa!
Miksi putsplank kämppä on tärkeämpi kuin hyvä kunto? Mä olen opetllut sietämään epäjärjestystä ja menen mielummin salille kuin nysvään illan jonkun pölyrätin kanssa. Ja silti meillä ei eletä liassa vaan ihan kivassa kodissa.
ja kun on lemmikeitäkin, imurointi useamman kerran viikossa on tarpeen, silti meillä ei ole ylisiistiä, siitinpääkin saisi olla jos vaan ehtisi!
7 kertaa viikossa. Pyykinpesuakaan ei ole joka päivälle. Ja eihän sun tarvi koneen pyöriessä vissiin sitä sen kummemmin vahtia?
teinit tarvii jatkuvasti puhtaita vaatteita
Sulla on mennyt vähän pieleen siinä kohtaa, jos teinisi eivät osaa itse pestä pyykkejään ja muutenkin tehdä kotitöitä.
Pienten lasten vanhempien kohdalla ymmärrän, että kuntoiluun voi olla vaikeaa tai lähes mahdotonta irrottaa aikaa. Mutta jos talossa on teinejä, eiköhän silloin ole sitten kyse vaan perheen olemisen kulttuurista. JOs mami paapoo terveitä lähes aikuisia ihmisiä niin ettei ehdi muuta tehdä, niin sehän on vain oma valinta.
Se ettei ole ylipainoinen ei kerro mitään ihmisen sisäkalujen kunnosta!!! Et ehdi- vai et viitsi? Ole nyt rehellinen? Miksi et liiku nyt? Istut koneella ja kiukuttelet. T. 28, joka pakkaa pian lapsensa toisen kerran tänään vaunuihin ja lähtee lenkkeilemään. Kun lunta tulee lisää niin voi ottaa pulkan ja laittaa lapsia siihen. Harrastan myös kantoliinalla kuljettamista jos ei huvita viedä tuplissa vauvaa ja taaperoa.
ketjuun kun käyt töissä 8h päivä ja sen päälle työmatkat ja ruoanlaitot ja kaupassakäynnit ja lasten kanssa olemiset yms 5 x vko. Kerro SITTEN miten aikataulutat päiväsi...
Siinä tulee ehkä juuri ja juuri hiki. 5 min herättyä. 5 min ennen ruokailuja, 5 min ennen hampaiden pesua ja suihkua. Tuollaisella metodilla kerkeää käymään läpi jokaisen lihasryhmän päivässä eikä vie kuin 30 min päivä. 30 minuuttia saa nipistettyä päivästä helposti. On turha väittää muuta.
Ja riittääkö 5 minuuttia per lihasryhmä jos liikkeet tekee huolella ja ajatuksella kuten täällä on korostettu? Entäs lämmittely ja venyttely? Jos tuolla lailla oikeasti pysyy timminä ja toimintakykyisenä 80-vuotiaaksi niin mä aloitan heti tänään, mutta kelle saa valittaa jos homma ei toimikaan?
Se ettei ole ylipainoinen ei kerro mitään ihmisen sisäkalujen kunnosta!!! Et ehdi- vai et viitsi? Ole nyt rehellinen? Miksi et liiku nyt? Istut koneella ja kiukuttelet. T. 28, joka pakkaa pian lapsensa toisen kerran tänään vaunuihin ja lähtee lenkkeilemään. Kun lunta tulee lisää niin voi ottaa pulkan ja laittaa lapsia siihen. Harrastan myös kantoliinalla kuljettamista jos ei huvita viedä tuplissa vauvaa ja taaperoa.
ketjuun kun käyt töissä 8h päivä ja sen päälle työmatkat ja ruoanlaitot ja kaupassakäynnit ja lasten kanssa olemiset yms 5 x vko. Kerro SITTEN miten aikataulutat päiväsi...
Nipistää aamu-unista 60 min. Illalla voi katsoa vähemmän tv:tä. Siitä saa toisen 60 min. Kaksi tuntia päivässä ei ole paljoakaan mikäli aikatauluttaa sen. Siinä ohessa jaksaa sosialisoidakin pirteämmin. Liikunta itseasiassa on hyvinkin älyllistä touhua. Siinä oppii fysiikkaa ja motoriikkaa. Liikunta oikeastaan antaa kaiken tuon mitä toivoisit ja mainitsit. Moni taiteilija on tutkinut liikunnan avulla vartalon mittasuhteita ja miten raajat liikkuvat. Liikunta voi olla myös sosiaalista ja yhteisöllistä.
Et ymmärrä urheilua etkä elämää. Typeryytesi (anteeksi) ei pelkästään koske tiettyä elämänalaa vaan sotii myös muita tieteitä ja taiteita kohtaan. Taiteilija kutsuisi sinua kuoreksi. Pierunkuoreksi.