Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmisillä oo muka aikaa kuntoilla?

Vierailija
17.11.2010 |

Kun se vie vain 5-6h viikossa sun elämästä. Mulla on kolme lasta ja ehdin silti ihan hyvin kuntoilla 1-1,5h/päivässä 4-5 krt viikossa. Ihmiset jotka väittää että laihduttaminen on vaikeaa eivät ole tainneet ikinä oikeasti edes yrittää. En näe nälkää enkä karsi nautinnoista ja silti olen aina alle kk synnytyksen jälkeen jo ollut iohan normaalimitoissa. Ja ikinä ei ole ollut jenkkakahvoja tai etureppua. Synnytysten jälkeenkin on ollut vain se "tyhjä" maha turvotus muutaman päivän mutta iho ollut aina kiinteä.

Joten miten muka ihmisillä ei ole aikaa kuntoilla? Mie ei ummarra... :(

Kommentit (203)

Vierailija
101/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi putsplank kämppä on tärkeämpi kuin hyvä kunto? Mä olen opetllut sietämään epäjärjestystä ja menen mielummin salille kuin nysvään illan jonkun pölyrätin kanssa. Ja silti meillä ei eletä liassa vaan ihan kivassa kodissa.

ja kun on lemmikeitäkin, imurointi useamman kerran viikossa on tarpeen, silti meillä ei ole ylisiistiä, siitinpääkin saisi olla jos vaan ehtisi!

7 kertaa viikossa. Pyykinpesuakaan ei ole joka päivälle. Ja eihän sun tarvi koneen pyöriessä vissiin sitä sen kummemmin vahtia?

teinit tarvii jatkuvasti puhtaita vaatteita

Sulla on mennyt vähän pieleen siinä kohtaa, jos teinisi eivät osaa itse pestä pyykkejään ja muutenkin tehdä kotitöitä. Pienten lasten vanhempien kohdalla ymmärrän, että kuntoiluun voi olla vaikeaa tai lähes mahdotonta irrottaa aikaa. Mutta jos talossa on teinejä, eiköhän silloin ole sitten kyse vaan perheen olemisen kulttuurista. JOs mami paapoo terveitä lähes aikuisia ihmisiä niin ettei ehdi muuta tehdä, niin sehän on vain oma valinta.

aina aikuisten aikaa ja huomiota. Tämä unohdetaan liian usein!

Vierailija
102/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi joka päivä sitä aikaa liikkua, mutta koska se aika olisi? Kun tulen kotiin ja olen hakenut lapset hoidosta. Lapset, joista olen ollut erossa 8h plus työmatkat. Eli minun tekosyyni on se, että haluan olla lasteni kanssa. Olenpa nyt sitten tosi laiska läski, kun en tajua, että oma kroppa on tietysti tärkemäpi kuin lasten kanssa vietetty aika. Onneksi on itsekkäitä äitejä, jotka pystyy käymään sen 8h töissä plus matkat ja heti vaan jättämään lapset taas jonkun muun hoidettavaksi, että pääsee liikkumaan pariksi tunniksi. Oikeastiko tämä selitys on jonkun mielestä tekosyy??? Kyllä on pinnallisia äitejä, en muuta sano, jos jo ihan pienet lapset haluaa työpäivän jälkeen jättää toisen hoidettavaksi vaikka ne on juuri olleet 8h toisen hoidettavana:( Minusta ei siihen olisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap:ltä en vastausta saanut!

Kaikki syyt välttää liikuntaa ovat tekosyitä.

Sen huomaa tässäkin ketjussa. Kaikki nämä tekosyyt on kaadettavissa.

Mutta on kivempi marista kipeää selkää ja huonoa kuntoa ja läskiä kuin tehdä sen eteen jotain.

"Kerro ap ratkaisu:

Mulla 3-vuorotyö, miehellä iltapainotteinen 2-vuorotyö. Alle kouluikäinen lapsi, vuoropäiväkodissa, jossa saa pitää hoidossa ainoastaan työvuorojen aikaan. 200 kilometrin säteellä ei mummoja, pappoja, tätejä, setiä, enoja, kummeja jne.

No joo, mä voisin kuntoilla klo 22-06 välisenä aikana, mutta mä oon ajatellu nukkuakin jossain välissä."

Mä haluaisin kovasti käydä vaikka uimassa, mutta lapsi ei osaa vielä uida, joten en voi sitäkään kuntoilumielessä harrastaa.

Vierailija
104/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi putsplank kämppä on tärkeämpi kuin hyvä kunto? Mä olen opetllut sietämään epäjärjestystä ja menen mielummin salille kuin nysvään illan jonkun pölyrätin kanssa. Ja silti meillä ei eletä liassa vaan ihan kivassa kodissa.

ja kun on lemmikeitäkin, imurointi useamman kerran viikossa on tarpeen, silti meillä ei ole ylisiistiä, siitinpääkin saisi olla jos vaan ehtisi!

7 kertaa viikossa. Pyykinpesuakaan ei ole joka päivälle. Ja eihän sun tarvi koneen pyöriessä vissiin sitä sen kummemmin vahtia?

Sulla on mennyt vähän pieleen siinä kohtaa, jos teinisi eivät osaa itse pestä pyykkejään ja muutenkin tehdä kotitöitä.

Pienten lasten vanhempien kohdalla ymmärrän, että kuntoiluun voi olla vaikeaa tai lähes mahdotonta irrottaa aikaa. Mutta jos talossa on teinejä, eiköhän silloin ole sitten kyse vaan perheen olemisen kulttuurista. JOs mami paapoo terveitä lähes aikuisia ihmisiä niin ettei ehdi muuta tehdä, niin sehän on vain oma valinta.

haluan nimittäin illalla kunnon ruokaa, eikä se valmistu itsestään.

Me syödään mielellään perheen kesken ja rupatellaan samalla päivän tapahtumista, joten siihen kuluu aikaa, enkä halua sitä perheeltä riistää. Se on tärkeää

henkisen hyvin voinnin ja jaksamisen kannalta koko perheelle.

Vierailija
105/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tekosyitä. Sen huomaa tässäkin ketjussa. Kaikki nämä tekosyyt on kaadettavissa. Mutta on kivempi marista kipeää selkää ja huonoa kuntoa ja läskiä kuin tehdä sen eteen jotain.

mutta täällä on ollut paljon todellisia syitä, joita ei ole pystytty kumoamaan. Niitä on vain väitetty tekosyiksi ja piste kun ei ole pystytty perustellusti kumoamaan!

Vierailija
106/203 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innostamana jumppasin eilen illalla. Punnerrukset kävi vähän raskaaksi kun 20 kg mätkähti selkään lisäpainoksi.

Iltaruutini meni sekaisin, kun olin puoli tuntia myöhässä. Valvoin liian myöhään. Kuopus oli hereillä klo 3.30.-4.20. Tänään en jumppaa.

Vierailija
107/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käy lenkillä sinä aikana kun teini on siellä harrastuksessa?

Istuuko teini kanssasi koko illan ja viettää aikaa kanssasi?

Kyllä meillä teinit sulkeutuu huoneeseen lukemaan kokeisiin ja käyvät kavereillaan ja harrastuksissa. Panevat pyykit koneeseen ja laittavat joka ilta iltapalan.

Viihtyvät vallan mainiosti keskenään viikonloppuaamuisin kun miehen kanssa käymme yhdessä lenkillä. Harvana aamuna ovat edes heränneet kun tulemme takaisin.

Ai niin, mutta kunnon palstamammahan istuu teinin vieressä 24 tuntia ja hätäisesti käväisee panemassa ne pyykit koneeseen ja istuu teinin harrastuksen ajan harrastetilassa.

Ei tietenkään ole aikaa harrastaa liikuntaa kun pitää antaa sitä aikaa teinille.

Sulla on mennyt vähän pieleen siinä kohtaa, jos teinisi eivät osaa itse pestä pyykkejään ja muutenkin tehdä kotitöitä. Pienten lasten vanhempien kohdalla ymmärrän, että kuntoiluun voi olla vaikeaa tai lähes mahdotonta irrottaa aikaa. Mutta jos talossa on teinejä, eiköhän silloin ole sitten kyse vaan perheen olemisen kulttuurista. JOs mami paapoo terveitä lähes aikuisia ihmisiä niin ettei ehdi muuta tehdä, niin sehän on vain oma valinta.

Vierailija
108/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee todella paljon aikaa keskustelemiseen ja teen sen hyvin mielelläni. Haluan tietää mitä lapsilleni kuuluu ja missä mennään.

Vierailija
109/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei ole ylipainoinen ei kerro mitään ihmisen sisäkalujen kunnosta!!! Et ehdi- vai et viitsi? Ole nyt rehellinen? Miksi et liiku nyt? Istut koneella ja kiukuttelet. T. 28, joka pakkaa pian lapsensa toisen kerran tänään vaunuihin ja lähtee lenkkeilemään. Kun lunta tulee lisää niin voi ottaa pulkan ja laittaa lapsia siihen. Harrastan myös kantoliinalla kuljettamista jos ei huvita viedä tuplissa vauvaa ja taaperoa.

ketjuun kun käyt töissä 8h päivä ja sen päälle työmatkat ja ruoanlaitot ja kaupassakäynnit ja lasten kanssa olemiset yms 5 x vko. Kerro SITTEN miten aikataulutat päiväsi...

tämän kirjoittajan päivän?

Vierailija
110/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahhaaaaa, kyllä ihmiset osaa keksiä monenlaisia tekosyitä, ettei vain tarvitse hikoilla yhtään.

Ota suosiolla se voikkariläjä ja mene sohvalle katsoon kun bb.ssä työnnetään sormea jonkun pilluun.

Kun ap:ltä en vastausta saanut!

Kaikki syyt välttää liikuntaa ovat tekosyitä.

Sen huomaa tässäkin ketjussa. Kaikki nämä tekosyyt on kaadettavissa.

Mutta on kivempi marista kipeää selkää ja huonoa kuntoa ja läskiä kuin tehdä sen eteen jotain.

"Kerro ap ratkaisu:

Mulla 3-vuorotyö, miehellä iltapainotteinen 2-vuorotyö. Alle kouluikäinen lapsi, vuoropäiväkodissa, jossa saa pitää hoidossa ainoastaan työvuorojen aikaan. 200 kilometrin säteellä ei mummoja, pappoja, tätejä, setiä, enoja, kummeja jne.

No joo, mä voisin kuntoilla klo 22-06 välisenä aikana, mutta mä oon ajatellu nukkuakin jossain välissä."

Mä haluaisin kovasti käydä vaikka uimassa, mutta lapsi ei osaa vielä uida, joten en voi sitäkään kuntoilumielessä harrastaa.

Vierailija
111/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käy lenkillä sinä aikana kun teini on siellä harrastuksessa?

Istuuko teini kanssasi koko illan ja viettää aikaa kanssasi?

Kyllä meillä teinit sulkeutuu huoneeseen lukemaan kokeisiin ja käyvät kavereillaan ja harrastuksissa. Panevat pyykit koneeseen ja laittavat joka ilta iltapalan.

Viihtyvät vallan mainiosti keskenään viikonloppuaamuisin kun miehen kanssa käymme yhdessä lenkillä. Harvana aamuna ovat edes heränneet kun tulemme takaisin.

Ai niin, mutta kunnon palstamammahan istuu teinin vieressä 24 tuntia ja hätäisesti käväisee panemassa ne pyykit koneeseen ja istuu teinin harrastuksen ajan harrastetilassa.

Ei tietenkään ole aikaa harrastaa liikuntaa kun pitää antaa sitä aikaa teinille.

Ensin ehkä vien teinit autolla tai mies vie ja sitten teen ruuan valmiiksi siihen mennessä kun tulevat. Sitten syödään ja jutellaan ja sitten menen itse nukkumaan.

Vierailija
112/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olohuoneessa..? Ymmärrän kyllä liikunnan karttamisen jos vaihtoehdot on tässä. Toki kotona voi tehdä perus-lihaskuntoliikkeitä, ne ei vaadi juuri mitään erikoisuuksia, mutta hikiliikunta sisätiloissa on aika haasteellista. Ja monet tosiaan eivät tykkää yksin treenailla, se on tylsää ja innotonta. Minä kuulun juuri näihin ihmisiin.. Onneksi pääsen liikkumaan säännöllisesti ohjatuille tunneille, ja lenkkeilen ulkona. Juoksulenkit ovatkin ihan eri asia kuin olkkarissa pomppiminen.

Voisin väittää, että jos en todellakaan pääsisi mihinkään kodin ulkopuolelle liikkumaan, en liikkuisi ollenkaan. Vähän hirvittääkin, että jos ja kun aloitan työt, niin miten liikunnan käy.. Jostain on tingittävä, jos lapsia meinaa nähdä. Ja täällä ei ole lapsiparkillisia liikuntatiloja.

Ovat kirjoittaneet merkkiteoksia. Kuntoilu sivistää mieltä. Liikunnan aikana syntyy aatoksia. Moni ratkoo hyppynarulla hyppiessään vaativia matemaattisia yhtälöitä.

On vain laiskuutta väittää jotain tylsäksi mikä näyttää ulkopuolisesta yksitoikkoiselta.

Vierailija
113/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lenkillä.

Hyvä vinkki teinien äideille. Ei voi ainakaan väittää, että ei saa viettää yhteistä aikaa teinien kanssa jos harrastaa liikuntaa.

Liiku teinien kanssa niin saat tehtyä kummatkin.

Ai niin, mutta kuka pesee ne pyykit???????

Vierailija
114/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käy lenkillä sinä aikana kun teini on siellä harrastuksessa? Istuuko teini kanssasi koko illan ja viettää aikaa kanssasi? Kyllä meillä teinit sulkeutuu huoneeseen lukemaan kokeisiin ja käyvät kavereillaan ja harrastuksissa. Panevat pyykit koneeseen ja laittavat joka ilta iltapalan. Viihtyvät vallan mainiosti keskenään viikonloppuaamuisin kun miehen kanssa käymme yhdessä lenkillä. Harvana aamuna ovat edes heränneet kun tulemme takaisin. Ai niin, mutta kunnon palstamammahan istuu teinin vieressä 24 tuntia ja hätäisesti käväisee panemassa ne pyykit koneeseen ja istuu teinin harrastuksen ajan harrastetilassa. Ei tietenkään ole aikaa harrastaa liikuntaa kun pitää antaa sitä aikaa teinille.

mutta kun omat vanhempani aikoinaan kuljettivat harrastukseen, oli se juuri hyvä aika jutella ja kerrata päivän tapahtumia ihan rauhassa.

Työpäivän jälkeen ei tietenkään ole mahdollisuutta istua teinin kanssa 24 h, mutta toki pitää olla illalla läsnä jos lapsella on asiaa, vaikkapa sillä toisella tai kolmannella jonka kanssa en sinä päivänä ole ehtinyt autossa istumaan. Ja sitten ne teinit tarvitsevat kunnon ruokaa vaikka iltapalan itse tekisivätkin.

Vierailija
115/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta herään kuudelta, töihin lähden heti kun saan vaatteet päälle ja voikkarit tehtyä ( kahvin kera syön autossa matkalla) ja töissä olen sitten 8-9 aikaan. riippuen kelistä tai ruuhkasta. jos lähden kuudelta, olen jo seiskalta töissä. mutta siihen 8 tuntia, ennen puol neljää jos ehtii lähteä, niin sitten ehtii viideksi kotiin, mutta jos menee viiteen, (puol neljän ja puol viiden välillä ei kannata lähteä, koska ei oo yhtään sen aikasemmin kotona, kun aika menee autossa istumiseen) niin on kotona kuuden jälkeen, paitsi jos käy kaupassa, niin lähempänä seittemää. ja sitten tuli hellaan ja perunat kiehumaan. kello on melkein kahdeksan kun on syöty. leiki siinä sitten hetki lapsen kanssa ennenkuin tulee uni. okei, vaikka olis mikrovalmis lämmitettävä annos, niin silti syömisen ja nukkumisen väliin jää pari kolme tuntia. että ymmärrän hyvin, ettei kerkii hirveesti tekemään.

ja ne, joilla on sellainen pesukone, joka nappia painamalla lajittelee ne likaiset koneet pyykkikorista/ sängyn vierestä / muualta sinne koneeseen ynnä ripustaa ne narulle sekä viikkaa kaappiin, mankeloi ja silittää, niin saavat vaieta, meillä muilla sellaista ei ole?

motto: toki liikkuisin itsekin enemmän, mutta tiisseli on niin vietävän kallista, ettei raaski tankata useemmin!

Vierailija
116/203 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innostamana jumppasin eilen illalla. Punnerrukset kävi vähän raskaaksi kun 20 kg mätkähti selkään lisäpainoksi. Iltaruutini meni sekaisin, kun olin puoli tuntia myöhässä. Valvoin liian myöhään. Kuopus oli hereillä klo 3.30.-4.20. Tänään en jumppaa.

Vierailija
117/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikuisina tajusivat, että on heidän syynsä kun vanhemmat sairastavat elintasosairauksia, eivätkä ehtineet itse harrastamaan liikuntaa kun kaikki aika meni teinien takia uhrautuessa.

Vaativat teinit eivät päästä äitiään kolmea kertaa viikossa käymään 40 minuutin juoksulenkillä.

Aikamoisen taakan te lastenne niskaan asetatte. Uskon, että lapsenne olisivat onnellisempia jos hiukan pitäisitte itsestänne huolta, ettekä marttyyrimaisesti uhrautuisi teinien puolesta ja antaisi kuntonne romahtaa.

Luuletteko, että nuorenne ovat tyytyväisiä kun sanotte, että äiskällä tällä on osteoporoosi ja välilevyt romahtaneet kun en päässyt liikuntaa harrastamaan teidän takianne.

Vierailija
118/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi toisekseen hyppynarulla ei mahdu hyppimään sisällä. Ainakaan meillä ei ole niin paljon tilaa missään, ei edes vaikka huonekalutkin raijattaisiin pois. Huoneet ovat malliltaan niin pieniä ja käytävät ahtaita.

Pitää hyppiä jäntevästi. Ei kuten noppakuutiot.

Vierailija
119/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olohuoneessa..? Ymmärrän kyllä liikunnan karttamisen jos vaihtoehdot on tässä. Toki kotona voi tehdä perus-lihaskuntoliikkeitä, ne ei vaadi juuri mitään erikoisuuksia, mutta hikiliikunta sisätiloissa on aika haasteellista. Ja monet tosiaan eivät tykkää yksin treenailla, se on tylsää ja innotonta. Minä kuulun juuri näihin ihmisiin.. Onneksi pääsen liikkumaan säännöllisesti ohjatuille tunneille, ja lenkkeilen ulkona. Juoksulenkit ovatkin ihan eri asia kuin olkkarissa pomppiminen. Voisin väittää, että jos en todellakaan pääsisi mihinkään kodin ulkopuolelle liikkumaan, en liikkuisi ollenkaan. Vähän hirvittääkin, että jos ja kun aloitan työt, niin miten liikunnan käy.. Jostain on tingittävä, jos lapsia meinaa nähdä. Ja täällä ei ole lapsiparkillisia liikuntatiloja.

Ovat kirjoittaneet merkkiteoksia. Kuntoilu sivistää mieltä. Liikunnan aikana syntyy aatoksia. Moni ratkoo hyppynarulla hyppiessään vaativia matemaattisia yhtälöitä. On vain laiskuutta väittää jotain tylsäksi mikä näyttää ulkopuolisesta yksitoikkoiselta.

Uskotko että hän olisi jossain tylsässä kopissa jumppaamassa jos olisi mahdollisuus olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa? Jos on pakko olla vuosikausia kopissa, tottakai sitä yrittää keksiä ajankulua vaikka jumppaamalla, mutta eiköhän se mielipidevanki ole ollut henkisesti vireä jo ennen vankilan jumppasessioitaankin. Eihän se olisi sinne muuten joutunutkaan! Sulla menee nyt ihan puurot ja vellit sekaisin.

Taiteellisen elämyksen, sohvalla pötköttämisen ja innostuneen keskustelun aikana niitä ajatuksia vasta syntyykin!

Vierailija
120/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö tosiaan lapsesi aikuisina onnellisia siitä, että päivystit illat kotona jos heillä olisi kerrottavaa, etkä edes kolmea kertaa viikossa saanut omaa aikaa 40 minuutin juoksulenkille.

Murkkuja on minullakin, mutta silti riittää aikaa omaan liikuntaan. Ja omat murkkuni käyvät kanssani myös juoksulenkeillä.

Olen pahoillani puolestasi. Pakko sanoa, että säälin sinua. Ehkä teineistäsi kasvaa kunnollisempia aikuisia kuin meidän teineistä, koska et uskalla lähteä hetkeksikään kotoa pois teiniesi vuoksi.

Minä olen itsekäs ja sanon teineille, että nyt läksyn tekoon, käväisen lenkillä. Tulen puolen tunnin päästä ja tentin sanat ja ne on osattava.

Ehkä he saavat tästä traumoja.

Työpäivän jälkeen ei tietenkään ole mahdollisuutta istua teinin kanssa 24 h, mutta toki pitää olla illalla läsnä jos lapsella on asiaa, vaikkapa sillä toisella tai kolmannella jonka kanssa en sinä päivänä ole ehtinyt autossa istumaan. Ja sitten ne teinit tarvitsevat kunnon ruokaa vaikka iltapalan itse tekisivätkin.