Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmisillä oo muka aikaa kuntoilla?

Vierailija
17.11.2010 |

Kun se vie vain 5-6h viikossa sun elämästä. Mulla on kolme lasta ja ehdin silti ihan hyvin kuntoilla 1-1,5h/päivässä 4-5 krt viikossa. Ihmiset jotka väittää että laihduttaminen on vaikeaa eivät ole tainneet ikinä oikeasti edes yrittää. En näe nälkää enkä karsi nautinnoista ja silti olen aina alle kk synnytyksen jälkeen jo ollut iohan normaalimitoissa. Ja ikinä ei ole ollut jenkkakahvoja tai etureppua. Synnytysten jälkeenkin on ollut vain se "tyhjä" maha turvotus muutaman päivän mutta iho ollut aina kiinteä.

Joten miten muka ihmisillä ei ole aikaa kuntoilla? Mie ei ummarra... :(

Kommentit (203)

Vierailija
161/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten pariin, konserttiin, teatteriin, ystävien kanssa lasilliselle. Ei ole. Todennäköisesti hän liikunnan lisäksi yksinäisyydessään myös lukee, käy pään sisäistä keskustelua ym ei-imbesilliä toimintaa. Aikaa kun on ihan loputtomasti, toisin kuin työssä käyvällä pienten lasten äidillä.

Ihmisten pariin voi mennä myös liikkumaan. Joukkuelajit tarjoavat sen. En näe mielipidevankia edes vapaana ollessaan konsertissa tai teatterissa. Et omista minun luomaa mielipidevankia, joka on kauniimpi ja hoikempi, kuin sinä koskaan olet ollut. Hän ei käy lasillisella vaan parantaa maailmaa käytännössä. Hän käy ystäviensä kanssa hyväntekeväisyys työssä ja pelaa jääkiekkoa hyväntekeväisyys keräyksissä.

Et taida tuntea mielipidevankiani?

Vierailija
162/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pilatesta voi alkaa tehdä ilman ohjausta eli jostain on otettava aika peruskurssiin. Ei siitä muuten ole hyötyä

Pitää harjoitella että osaisi harrastaa pilatesta. Oikean liikkeen oppii melko nopeasti. Ei tarvitse olla tiedemies osatakseen pysyä lankussa tai suorittaakseen istumaannousun oikein. Minä esimerkiksi olen parempi joogassa, kuin ohjaajat. He osaavat opettaa joogaa, minä osaan joogaa ja olen paras. En tarvitse opettajaa enkä myöskään halua opettaa joogaa. En tarvitse kursseja.

liittyviä asioita, joita oppii toki ihan normaalijärjellä jos saa opastusta ja joku oikoo virheet. Kaikki eivät ole kuin sinä ja sinun erinomaisuudestakin on vain sinun oma, ei niin objektiivinen mielipiteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen suomalaisen mielipidevangin. Hän pääsi välillä lomille ja vietti aikaansa monin tavoin.

Kyllä mielipidevangeillakin on mahdollisuutta harrastaa muutakin kuin liikuntaa, vaikka liikunta on varmasti suosituin tapa ajanvietossa.

Vierailija
164/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsilleen kun ovat iltaisin ja viikonloppuisin kotona. Mutta kuinka moni on oikeasti läsnä. Hirvittää, kuinka jotkut saa pyykinpesuun ja kattaukseen menemään koko illan, eivätkä opeta nuoriaan tekemään kotitöitä. Ovatko he aidosti läsnä jos katsovat telkkaria tai roikkuvat koneella tai tekevät äärimmäisen paljon kotitöitä? Minun vanhempani harrastivat liikuntaa ja heillä oli muitakin yhteisiä harrastuksia. Kyllä osasin olla viikonloppuisin yksin aamupäivällä teininä pari tuntia kun kävivät omissa harrastuksissaan. Se oli minusta hienoa kun luottivat minuun. Olisin ahdistunut sellaisista vanhemmista, jotka eivät olisi uskaltaneet ovesta astua ulos kun olin kotona. Entä eikö teidän lapsenne ja nuorenna käy koskaan missään? Eikö nuorenne ole kavereilla kylässä, koska niitä täytyy vahtia koko ajan kotona ja olla "läsnä". Tuo on tosi, että liikunnallisuuteen kasvetaan. Jos vanhemmat on sohvaperunoita niin lapsista tulee sellaisia myös.

aikaa telkkarin katsomiseen? Ja jos astuu ovesta ulos tai teinit eivät ole kotona, niin joku voi haluta lukea, skräpätä tai ommella esimerkiksi.

Voi luoja mitä porukkaa?? Seisotko sä passissa sen ovella vai mitä sä teet kun teini on kotona? Äläkä selitä että juttelet; kai se teini kotona muutakin tekee kuin pyörii äidin hameenhelmoissa?

Vierailija
165/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin vastata sulle jo nyt miten olen aikatauluttanut elämääni, koska olen perheellisenä MYÖS käynyt töissä ja harrastanut potkunyrkkeilyä.

Sen lisäksi juossut lenkillä ja välillä käynyt kuntosalilla. ;)

Työni on 3-vuoroa.

Yövuoro alkaa kympiltä. Pitää ysin jälkeen lähteä ajamaan. Lapset menee kasilta sänkyyn joten ehtii vaikka 3 vartin lenkin iltapusujen jälkeen (mies nukuttaa).

Kun tulen kotiin, mies vie pennut hoitoon, menen nukkuun ja haen lapset n. klo 15, voin käydä kaupassa tai salilla. Tai mies käy töistä päästyään kaupassa, lähtee harrastamaan.

Aamuvuoro alkaa klo 6, mies vie lapsia tarhaan, haen n. klo 15.

Iltavuoro alkaa klo 14. Lapset menee ruuaksi hoitoon, joten ehdin salille, lenkille yms.

Kotiin klo 22.30 ja joskus olen käynyt lenkillä hätäsesti.

Joka päivä en tehnyt ruokaa, koska jäi edellisen päivän jämiä joita syötiin.

Tai ruokaa laittoi uuniin ja se oli valmiina kun tultiin esim. luistelemasta, hiihtämästä (itse siis mukana liikkumassa).

Itse löydän paljon pitkin päivää aikaa liikkumiseen.

Naperoitten kanssa käyn lenkillä; ne polkee pyörillä ja juoksen vierellä.

Uimahallissa jos käydään niin ei voi mennä itse uimaan ellei mennä molemmat vanhemmat ja vuorotella lastenaltaassa, tällöinkin vauva ja taapero jää mummolle koska 2 isompaa on uimataidottomia.

28

Vierailija
166/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pilatesta voi alkaa tehdä ilman ohjausta eli jostain on otettava aika peruskurssiin. Ei siitä muuten ole hyötyä

Pitää harjoitella että osaisi harrastaa pilatesta. Oikean liikkeen oppii melko nopeasti. Ei tarvitse olla tiedemies osatakseen pysyä lankussa tai suorittaakseen istumaannousun oikein. Minä esimerkiksi olen parempi joogassa, kuin ohjaajat. He osaavat opettaa joogaa, minä osaan joogaa ja olen paras. En tarvitse opettajaa enkä myöskään halua opettaa joogaa. En tarvitse kursseja.

liittyviä asioita, joita oppii toki ihan normaalijärjellä jos saa opastusta ja joku oikoo virheet. Kaikki eivät ole kuin sinä ja sinun erinomaisuudestakin on vain sinun oma, ei niin objektiivinen mielipiteesi.

Se että olen lahjakas ei ole sinulta pois. Minusta parempaa saa hakea 700km säteeltä. Parempi löytyy Venäjän puolelta. Voitan sinutkin ihan missä liikunnan alalla vain.

Vierailija
167/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten pariin, konserttiin, teatteriin, ystävien kanssa lasilliselle. Ei ole. Todennäköisesti hän liikunnan lisäksi yksinäisyydessään myös lukee, käy pään sisäistä keskustelua ym ei-imbesilliä toimintaa. Aikaa kun on ihan loputtomasti, toisin kuin työssä käyvällä pienten lasten äidillä.

Ihmisten pariin voi mennä myös liikkumaan. Joukkuelajit tarjoavat sen. En näe mielipidevankia edes vapaana ollessaan konsertissa tai teatterissa. Et omista minun luomaa mielipidevankia, joka on kauniimpi ja hoikempi, kuin sinä koskaan olet ollut. Hän ei käy lasillisella vaan parantaa maailmaa käytännössä. Hän käy ystäviensä kanssa hyväntekeväisyys työssä ja pelaa jääkiekkoa hyväntekeväisyys keräyksissä. Et taida tuntea mielipidevankiani?

Et "näe" mielipidevankia "edes vapaana"? Näät sen sijaan minun ulkonäköni ja painoni ja menetät malttisi, vaikka kuntoilemalla verensokeriesi pitäisi olla kunnossa, jossa ei tarvitse kiukutella. Aika jännä on sellainen vanki, joka pelaa jääkiekkoa ja käy hyväntekeväisyystyössä. Ai niin, sehän olikin mielikuvitusystäväsi, luomasi kaunis "mielipidevanki". Vähän toista kuin oikeasti sellissä aikaa tappava vanki. Olisit heti kertonut, että et puhu ollenkaan reaalimaailmasta, sillä eihän sinun mielikuvitusmaailmaasi voi todellakaan kantaa ottaa, sillä säännöt ovat pääsi sisällä ja lehmäkin voi lentää.

Tottakai ihmisten pariin voi mennä liikkumaan jos pitää sosiaalisena elämänä sitä, että samassa tilassa on ihmisiä. Itse kaipaan kyllä muutakin sosiaalista elämää kuin että molemmilla puolilla ja edessä sekä takana on väkeä tuijottamassa samaan suuntaan ja nostelemassa raajojaan.

Ehkä on kuitenkin turha kertoa enempää, sillä sinun maailmassasihan voi mielipidevankiporukka elää normaalia elämää vankilan ulkopuolella ja jumpata yhdessä, ollen samalla telepaattisella tasolla innostavan keskustelun pyörteissä, joka tekee maailmasta paremman paikan elää.

Kerro ihmeessä lisää!

Vierailija
168/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumpan ajaksi

t. bmi 29

Vierailija
169/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsilleen kun ovat iltaisin ja viikonloppuisin kotona. Mutta kuinka moni on oikeasti läsnä. Hirvittää, kuinka jotkut saa pyykinpesuun ja kattaukseen menemään koko illan, eivätkä opeta nuoriaan tekemään kotitöitä. Ovatko he aidosti läsnä jos katsovat telkkaria tai roikkuvat koneella tai tekevät äärimmäisen paljon kotitöitä? Minun vanhempani harrastivat liikuntaa ja heillä oli muitakin yhteisiä harrastuksia. Kyllä osasin olla viikonloppuisin yksin aamupäivällä teininä pari tuntia kun kävivät omissa harrastuksissaan. Se oli minusta hienoa kun luottivat minuun. Olisin ahdistunut sellaisista vanhemmista, jotka eivät olisi uskaltaneet ovesta astua ulos kun olin kotona. Entä eikö teidän lapsenne ja nuorenna käy koskaan missään? Eikö nuorenne ole kavereilla kylässä, koska niitä täytyy vahtia koko ajan kotona ja olla "läsnä". Tuo on tosi, että liikunnallisuuteen kasvetaan. Jos vanhemmat on sohvaperunoita niin lapsista tulee sellaisia myös.

aikaa telkkarin katsomiseen? Ja jos astuu ovesta ulos tai teinit eivät ole kotona, niin joku voi haluta lukea, skräpätä tai ommella esimerkiksi.

Voi luoja mitä porukkaa?? Seisotko sä passissa sen ovella vai mitä sä teet kun teini on kotona? Äläkä selitä että juttelet; kai se teini kotona muutakin tekee kuin pyörii äidin hameenhelmoissa?

jos astuu ovesta TAI teinit eivät ole kotona eli siis voi astua itse ovesta oli teinit kotona tai ei, mutta lähteä tekemään jotain muuta kuin liikkumaan ja kotonakin voi tehdä jotain muuta kuin jumpata, oli teinit kotona tai ei.

Vierailija
170/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa hengittää oikein niin en voi jumpata:D

Vierailija
171/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen suomalaisen mielipidevangin. Hän pääsi välillä lomille ja vietti aikaansa monin tavoin. Kyllä mielipidevangeillakin on mahdollisuutta harrastaa muutakin kuin liikuntaa, vaikka liikunta on varmasti suosituin tapa ajanvietossa.

tekee ollessaan kiven sisällä. Siellä on olosuhteiden pakosta vähän rajalliset nuo ajanviettotavat.

Vierailija
172/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa hengittää oikein niin en voi jumpata:D

Laiskat aivot ei tietenkään huomaa eroa.

Vierailija
173/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olen lahjakas ei ole sinulta pois. Minusta parempaa saa hakea 700km säteeltä. Parempi löytyy Venäjän puolelta. Voitan sinutkin ihan missä liikunnan alalla vain.

AV-palstan parasta antia pitkään aikaan.

Vierailija
174/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ajatellaan, että minkään eteen ei tarvitse tehdä töitä.

Odotetaan, että laihdutaan jollain allilla tai muulla lääkkeellä. Saisi mättää hyvää kaikesta huolimatta.

Rasvaimu pelastaa sitten tai mahalaukun pienennys.

Selluliitti lähtee voiteella ja kunto paranee ostoskanavan hierovalla vyöllä.

Jos särkee selkää ja hartioita, on mukavampi napata kolmiolääke kuin jumpata lihakset kuntoon.

Liikunta on satsaus hyvään vanhuuteen.

Vierailija
175/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ajatellaan, että minkään eteen ei tarvitse tehdä töitä. Odotetaan, että laihdutaan jollain allilla tai muulla lääkkeellä. Saisi mättää hyvää kaikesta huolimatta. Rasvaimu pelastaa sitten tai mahalaukun pienennys. Selluliitti lähtee voiteella ja kunto paranee ostoskanavan hierovalla vyöllä. Jos särkee selkää ja hartioita, on mukavampi napata kolmiolääke kuin jumpata lihakset kuntoon. Liikunta on satsaus hyvään vanhuuteen.

hyvään tähän hetkeen.

Vierailija
176/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten on vain parempikin mähöttää sohvalla. Kotoahan se malli monelta tulee.

Nykyään ajatellaan, että minkään eteen ei tarvitse tehdä töitä. Odotetaan, että laihdutaan jollain allilla tai muulla lääkkeellä. Saisi mättää hyvää kaikesta huolimatta. Rasvaimu pelastaa sitten tai mahalaukun pienennys. Selluliitti lähtee voiteella ja kunto paranee ostoskanavan hierovalla vyöllä. Jos särkee selkää ja hartioita, on mukavampi napata kolmiolääke kuin jumpata lihakset kuntoon. Liikunta on satsaus hyvään vanhuuteen.

hyvään tähän hetkeen.

Vierailija
177/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi järkätä mulle sitä aikaa kuntoiluun,oikeasti tahtoisin taas aloittaa kuntoharrastukset mutta en tiedä miten saisin revittyä aikaa.Faktat on nämä

-Olen Yh,lapset joka toinen vkl isällään

-Olen koulussa arkisin (aika matkoineen riippuen tietenkin päivistä) on 07:00-17:00.

-2 krt viikossa olen palkkatöissä iltaisin,nämä päivät vaihtelee ja tiedän ne n.viikko-paria päivää aikasemmin.

-1-2 iltaa viikossa teen omia hommiani josta saan pienen korvauksen ja nämä kans tiedän n.paria päivää aikasemmin.

Näiden lisäksi pitäisi olla aikaa lapsille,kodin siisteydelle,lemmikeille,koulutehtäville,ystäville ja muulle perheelle.

-Kotini on nyt jo kaaoksessa kun en vaan kertakaikkiaan ainoita vapaa päiviäni jaksa tuhlata ylimääräseen,olen ihan puhki ja välillä tuntuu että pää hajoaa mutta mulla ei ole vaihtoehtoajakaan oikein että saan ruokaa pöytää.

Ärsyttää kun tahtoisin oikeasti kuntoilla mutta nyt ei enää rahkeet riitä mihinkään ylimääräiseen.

Vierailija
178/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on hankala etsiä saumaa liikuntaan. Muutenkin taidat olla aika väsynyt arjen pyöritykseen.

Voitko hyödyntää työ-tai koulumatkoja? Pyöräillä tai kävellä?

Koska taidat olla aika väsynyt ja stressaantunut, tähän elämäntilanteeseen sopii rauhallinen liikunta. Jos jaksat, irrota kotona hiukan aikaa itsellesi ja tee virkistävä jumppa.

Ensin lämmittelet hypyin ja pyörittelet käsivarsia yms.

Sen jälkeen venyttelyä. Venyttelet rankaasi pitkäksi ja dynaamisia venytyksiä jaloille. Antaa liikkuvuutta istumatyön kiristämille lihaksille ja jänteille.

Tämän jälkeen rullauksia mahalle suoraan ja vinoon.

Jos sinulla on pienet käsipainot niin niillä eri liikkeitä käsille. Auttaa hartioiden jännitykseen.

Askelkyykkyä ja yhden jalan kyykkyä painot käsissä.

Jumppa ei kestä kauaa, mutta olet käynyt tärkeimmät lihasryhmät lävitse. Auttaa jaksamaan kiireisessä elämäntilanteessa.

Jos jaksat vapaina viikonloppuina, käy reippaita kävelylenkkejä. Muista venytellä lonkankoukistajat kuitenkin usein ja erityisesti, koska joudut istumaan paljon. Näin säästyt tulevaisuudessa alaselkäkivuista.

Kun elämäntilanne helpottaa, lisäät muuta liikuntaa. Näin saat pidettyä yllä lihaskuntoa sen aikaa.

Ap voisi järkätä mulle sitä aikaa kuntoiluun,oikeasti tahtoisin taas aloittaa kuntoharrastukset mutta en tiedä miten saisin revittyä aikaa.Faktat on nämä

-Olen Yh,lapset joka toinen vkl isällään

-Olen koulussa arkisin (aika matkoineen riippuen tietenkin päivistä) on 07:00-17:00.

-2 krt viikossa olen palkkatöissä iltaisin,nämä päivät vaihtelee ja tiedän ne n.viikko-paria päivää aikasemmin.

-1-2 iltaa viikossa teen omia hommiani josta saan pienen korvauksen ja nämä kans tiedän n.paria päivää aikasemmin.

Näiden lisäksi pitäisi olla aikaa lapsille,kodin siisteydelle,lemmikeille,koulutehtäville,ystäville ja muulle perheelle.

-Kotini on nyt jo kaaoksessa kun en vaan kertakaikkiaan ainoita vapaa päiviäni jaksa tuhlata ylimääräseen,olen ihan puhki ja välillä tuntuu että pää hajoaa mutta mulla ei ole vaihtoehtoajakaan oikein että saan ruokaa pöytää.

Ärsyttää kun tahtoisin oikeasti kuntoilla mutta nyt ei enää rahkeet riitä mihinkään ylimääräiseen.

Vierailija
179/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 6 lasta, vanhin 11 ja nuorin 1v. Käyn 3-4/krt viikossa salilla jumpassa 1.5h-2h aamupäivisin. Lisäksi käyn juoksemassa 2-4/krt viikossa 1-2h. Nyt aika riittää, kun olen hoitovapaalla.Luulempa,että liikkumiset vähenee,kun menen takaisin töihin. Vuorotyö vaikeuttaa harrastuksia:)

Vierailija
180/203 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käyn töissä lihasvoimin. mies kyllä rutkuttaa siitä että aikaa kuluu puoli tuntia enemmän per päivä kuin bussissa nököttäessä.