Kyllä nyt naimisissa olevia harmittaa
kun me avoliitossa osijatkin olemme samalla tasolla kohta avioliittolaisten kanssa eron tullessa.
Avioliitolla ei ole kohta muuta arvoa kuin prinsessajuhla.
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Avoerojen+pes%C3%A4nselvitys+repi…
Kommentit (120)
heidän ei tarvitse maksaa eron tullen osinkoja rikkaamman omaisuudesta.
Kuten homopariskunnan kyseessä ollessa kela ei laske heitä avopariksi ja kumpikin saa työttömyyskorvauksen, eikä toista lasketa elättäjäksi.
Heteroparin kyseessä ollessa avopari lasketaan elattajaksi ja toiselta jää tulot saamatta.
Ei tule samoja oikeuksia koskaan. On MAHDOLLISTA saada HYVITYSTÄ. Eli mikään automaatio siitä ei tule, eikä hyvitys tarkoita samaa kuin puolet omaisuudesta. Ja koskee nimenomaan erotilanteita, ei kuolemaa.
Meidän avioliittomme on täysin tasa-arvoinen, yhteinen liitto, joka on haluttu YHDESSÄ solmia.
En arvosta avoliitossa eläviä tämän aloituksen jälkeen ainakaan entistä enempää :D
Olen kyllä ehdottomasti mieluummin ROUVA kun ikuisessa avoliitossa.. Mun mielestä avoliitto on kuin ei kelpaisi siihen lopulliseen liittoon.. Jotain parempaa odotellessa..
Avoliitto on joskus järkevämpää. Esimerkiksi lesken ei kannata mennä naimisiin, koska leskeneläke loppuu. Samoin avoliitossa pysytään ihan lopullisena sitoumuksena joskus senkin takia, että vanhempi pari ei halua mennä naimisiin, koska haluavat taata lapsilleen oikeudenmukaisen perinnönjaon, eikä ulkopuolisia perunkirjoitukseen.
Joskus avoliitto on todella järkevämpää.
Niin ja mieheni on kosinut minua ja en ole suostunut. Juuri siksi, että olen leski ja minulla on alaikäinen lapsi. Olen taloudellisesti riippumattomampi avoliitossa.
Että sen takia ei todellakaan kenenkään tarvitse kieltäytyä avioliitosta.
Meidän avioliittomme on täysin tasa-arvoinen, yhteinen liitto, joka on haluttu YHDESSÄ solmia.
En arvosta avoliitossa eläviä tämän aloituksen jälkeen ainakaan entistä enempää :D
No antaa palsta mammulin uskoa, ettei eroa ikinä. Ikävä vain että mies ei todennäköisesti usko.
Ihanan sinisilmäistä touhua
Lisäksi, meilläkään ei ollut prinsessahäitä.
Tuleeko uuden lain mukana myös isyydentunnustaminen automaattiseksi avoliitossa? Huhhei.
ole koskaan kuullutkaan mistään Naimisiin-nettipalstoista. Mun ei ole koskaan pitänyt etsiä netistä ohjeita, miten päästä naaimisiin.
Miksi sä roikut siellä? Unohda koko naimisiinmeno ja keskity elämään, niin ehkä sustakin tulee niin ihana jonkun silmissä, että se haluaa tehdä kaikille selväksi että rakastaa sua niin että haluaa viettää loppuelämänsä kanssasi.
No antaa palsta mammulin uskoa, ettei eroa ikinä. Ikävä vain että mies ei todennäköisesti usko.
Katsoskun miehetkin osaavat rakastaa.
tää on varmaan esimerkki tapaus sellaisesta ämmästä joka yrittää kiristää miestään naimisiin:D
Että sen takia ei todellakaan kenenkään tarvitse kieltäytyä avioliitosta.
Ja tehdä erilliset testamentit ja avioehdot jos helpoten asian saa järjestettyä asumalla avoliitossa.
Mihin pari tarvitsee sitä seremoniaa jos helpompaa on järjestää asiat asumalla vain yhdessä?
Onneksi avoliittoa ja homoutta ei Suomessa pidetä enää rikoksena ja syntinä, vaikka sinun kaltaisesi nähtävästi niin ajattelevat.
Avoliitto voi olla useasti harkittu ratkaisu ja sille kieltäytyneelle naiselle ei ongelma, kuten sinulle näkyy olevan.
Tiedän naisia, joiden ei ole tarvinnut kieltäytyä avioliitosta vaan he ovat halunneet kieltäytyä. Avioliitto ei ole heille ollut elämän päämäärä.
ole koskaan kuullutkaan mistään Naimisiin-nettipalstoista. Mun ei ole koskaan pitänyt etsiä netistä ohjeita, miten päästä naaimisiin.
Miksi sä roikut siellä? Unohda koko naimisiinmeno ja keskity elämään, niin ehkä sustakin tulee niin ihana jonkun silmissä, että se haluaa tehdä kaikille selväksi että rakastaa sua niin että haluaa viettää loppuelämänsä kanssasi.
Mihin pari tarvitsee sitä seremoniaa jos helpompaa on järjestää asiat asumalla vain yhdessä?Onneksi avoliittoa ja homoutta ei Suomessa pidetä enää rikoksena ja syntinä, vaikka sinun kaltaisesi nähtävästi niin ajattelevat.
Avoliitto voi olla useasti harkittu ratkaisu ja sille kieltäytyneelle naiselle ei ongelma, kuten sinulle näkyy olevan.Tiedän naisia, joiden ei ole tarvinnut kieltäytyä avioliitosta vaan he ovat halunneet kieltäytyä. Avioliitto ei ole heille ollut elämän päämäärä.
Seremoniaa ei edes tarvita, katsos kun on olemassa maistraatti.
Mitä pahaa avioliitossa sitten on jos sitä molemmat haluaa? Helpommin saa perintöoikeudet lapsille, itselleen, puolisolleen ja asiat hoituu muutenkin ehkä helpommin kuin avoliitossa.
Näyttää olevan kova pala se avoliitossa eläminen.. Ja vielä kun palstamamman idoli Timo Soinikin sitä vastustaa, niin ei hyvin mene.
Uuden lain mukaan
- on mahdollista saada hyvitystä erotilanteessa
Eli tervemenoa vuosienkin oikeustaistoon, ei ole halpaa lystiä
- kuolemantapausta se ei koske eli avopuoliso jää puille paljaille, mikäli omistusasioita ei ole laitettu selkeästi paperille (asunto molempien nimissä, kuitit joka kalusteesta, kodinkoneesta jne)
- avoliitossa syntyneet lapset joudutaan tunnistamaan omaksi jälkikasvuksi erillisellä viranomaisprosessilla
- avopuoliso ei ole oikeutettu leskeneläkkeeseen
avoliitto on joskus harkittu ratkaisu.
Lapsien perimysjuttuihin ei avioliitto vaikuta mitenkään. Lapset perivät isänsä kaikesta huolimatta. Avoliitto on monesti helpompi ratkaisu turvata oma omaisuus ja suvun perintö ja esimerkiksi juuri leskellä leskeneläke.
Mihin pari tarvitsee sitä seremoniaa jos helpompaa on järjestää asiat asumalla vain yhdessä?Onneksi avoliittoa ja homoutta ei Suomessa pidetä enää rikoksena ja syntinä, vaikka sinun kaltaisesi nähtävästi niin ajattelevat.
Avoliitto voi olla useasti harkittu ratkaisu ja sille kieltäytyneelle naiselle ei ongelma, kuten sinulle näkyy olevan.Tiedän naisia, joiden ei ole tarvinnut kieltäytyä avioliitosta vaan he ovat halunneet kieltäytyä. Avioliitto ei ole heille ollut elämän päämäärä.
Seremoniaa ei edes tarvita, katsos kun on olemassa maistraatti.
Mitä pahaa avioliitossa sitten on jos sitä molemmat haluaa? Helpommin saa perintöoikeudet lapsille, itselleen, puolisolleen ja asiat hoituu muutenkin ehkä helpommin kuin avoliitossa.
haittaa jos joku on avoliitossa ja saa erotessa samat oikeudet...eroa ei kuitenkaan toivois kenellekään.
Avioliitto merkkaa mulle paljon, mutta ei sen tartte kaikille merkata!
Sinä esitit perustelun, miksi avoliitto on järkevämpi kuin avioliitto. Minä kumosin tuon perustelun, kyse oli juridiikasta, ei muusta. Taitaa nyt kunniattomuus ja synti olla ihan vaan omassa päässäsi? Itse olen ateisti, enkä pidä mitään syntinä, eikä minulla ole minkään valtakunnan ongelmaa yhdenkään naisen siviilisäädystä.
Ja tehdä erilliset testamentit ja avioehdot jos helpoten asian saa järjestettyä asumalla avoliitossa.Mihin pari tarvitsee sitä seremoniaa jos helpompaa on järjestää asiat asumalla vain yhdessä?
Onneksi avoliittoa ja homoutta ei Suomessa pidetä enää rikoksena ja syntinä, vaikka sinun kaltaisesi nähtävästi niin ajattelevat.
Nykyäänkään ei aviopuoliso peri puolisoaan kuoleman kohdatessa.
Monella on ihmeellisiä käsityksiä avioliiton oikeusturvasta. Kuvitellaan, että avioliitolla turvataan lasten perimys ja oma.
Naimisissa olevan kaverinikin luulee muka olevansa jotenkin parempi kuin minä, joka asun avoliitossa.
Me emme tarvitse julkisia sitoumuksia rakkaudellemme.
Sitten itkette kun talo meni, ette saanut mitään.
samat oikeudet omaisuuteen kuoleman tai eron kohdatessa kuin naimisissa olevilla.
naimisissa olevia liikuttaa millään tavalla. Hehän ovat avioliitossa, ei tämä heidän elämäänsä kosketa. Mutta avoliittolaiset hyvinkin mahtavat olla hyvillään. Muutos lienee odotettu.