Mikseivät äidit tajua laittaa isoja poikiaan miesten puolelle uimahallissa?
Taas oli eilen yksi melkein minun mittaiseni (enkä itse ole mitenkään lyhyt) pojankoltiainen naisten pesuhuoneessa uimahallissa.
Kommentit (240)
että Suomen uimahalleissa on yleensä ikäraja kouluikä, kun voi olla "väärällä" puolella.
Mutta siitä voidaan joustaa hiukan, jos on erityislapsi tai hyvin arka lapsi.
että Suomen uimahalleissa on yleensä ikäraja kouluikä, kun voi olla "väärällä" puolella.
Mutta siitä voidaan joustaa hiukan, jos on erityislapsi tai hyvin arka lapsi.
Siis alle kouluikäinen voi olla väärällä puolella, mutta kouluikäinen sitten jo omalle puolelleen.
että vaikka periaatteessa minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kouluiässä kukin menee omalle puolelleen, niin silti esim. oma nyt 7-vuotias poikani ei tosiaankaan tuijottele muita suihkuttelijoita jos joskus on ollutkin väärällä puolella. Ei häntä kiinnosta alastomat naiset eivätkä tytötkään. Sillä on aina kiire uimaan tai sitten jäätelölle, vaikka ihan normaali lapsi onkin. Aika yliseksuaalinen saa 7-vuotias olla jos hän todella killistelee alastomia naisia suihkussa.
Olen adhd-pojan yh-äiti. Mulla ei ole isää, ei veljiä. Miten voin sen raasun laittaa parin vuoden päästä yksin miesten puolelle? Tiedän ettei pärjää ilman ohjeistusta!!! Siis jatkuvaa: "nyt suihkuun, nyt pyyhe, nyt pukkariin, nyt puet, pue nyt, keskity jne.."
En itsekään laita omia eskari/kouluikäisiä tyttöjäni miestenpuolelle. Mun mielestä peruste ei voi olla se, ettei isä pääse viemään. Jos ei yksin selviydy miestenpuolelta uimaan eikä ketään miestä saa mukaan niin jääköön kotiin.
- meillä on vähän se tilanne että kohta on "pakko" ottaa eskari-ikäinen poika äidin mukana, koska olemme käyneet tähän asti tosi vähän uimahalleissa (lähiinnä ollaan kesällä käyty uimarannalla) + poika ei varmasti osaisi vielä toimia itse pukuhuoneessa. Kuitenkin haluaisin, ettei poika täysin menettäisi tuntumaa veteen talven aikana.
Parin harjoittelukerran jälkeen ehkä voisi mennä, kun on oppinut systeemit.
9v tytöllä on alkanut tissit kasvaa ja karvotusta tulla, olisi varmasti tosi nolona jos sinne tulisi tuttuja poikia samaan aikaan.
Muutenkin kun oma keho muuttuu se hämmentää lapsen mieltä. Ei siihen mitää poikia vahtaamaan tarvita.
Mulle ja mun pojalle se nyt on ihan sama onko sun lapsella rinnat kasvaneet tai karvoitusta. Poika tulee toistaiseksi mun kanssa naistenpuolelle vaikka ekalla onkin, ei se ketään vahtaa.
tosi ison kokoisia, mutta niin naiiveja ja lapsellisia vielä, että pidän ennemmin kotona kuin vielä yksin miesten puolelle laittaisin uimahallissa :(
Mutsi on viimeksi vienyt tämän 7v poikani 6v tyttöni kanssa uimahalliin ja poika ei ollut millänsäkään siitä naisten puolella olosta, mutta mude sanoi, että joku tyttö oli ollut ujona pojan läsnäolosta. En halua muiden oloakaan ankeaki tehdä, eli poika ei ole naisten puolelle enää mennyt.
Tasan tarkkaan se tyttö siellä naisten pukkarissa on tärkeämpi kuin sun poikasi!! Se tyttö on juuri siellä missä kuuluukin, sen sijaan sun poikas ei kuulu naisten pukuhuoneeseen. Teillä ei ole siis mitään oikeuksia naisten puolella - jos se muita häiritsee, painutte ulos.
Mulle ja mun pojalle se nyt on ihan sama onko sun lapsella rinnat kasvaneet tai karvoitusta. Poika tulee toistaiseksi mun kanssa naistenpuolelle vaikka ekalla onkin, ei se ketään vahtaa.
On se nyt hitto kun ei mammat SÄÄNTÖJÄ usko!!
Jos on uimahallissa KOULUN alku rajana mennä väärälle puolelle, silloin siitä pidetään kiinni.
Tuskin kukaan väittää, että oma lapsi olisi tärkeämpi kuin toinen vaan pitää ymmärtää myös TYTTÖJÄ jotka kehittyvät ja usein sitä häpeävät.
Miltähän raukasta tuntuisi jos oman luokan poika tulisi saunassa vastaan?
Jos et saa ketään viemään lasta omalle puolelle ET mene uimahalliin.
Jos ei pärjää yksin ET mene sen kanssa uimahalliin
Kolmas vaihtoehto on etsiä sellainen halli,jossa on myös tarjota perhe/inva suihkutilat.
Helvetin yksinkertaista, kunnioittakaa sääntöjä, niin muutkin tekevät.
Opetelkaa rannalla uimaan jos ei muu auta.
vai jauhetaanko täällä nyt taas provoamisen halusta?
Tasan tarkkaan se tyttö siellä naisten pukkarissa on tärkeämpi kuin sun poikasi!! Se tyttö on juuri siellä missä kuuluukin, sen sijaan sun poikas ei kuulu naisten pukuhuoneeseen. Teillä ei ole siis mitään oikeuksia naisten puolella - jos se muita häiritsee, painutte ulos.
Oli itsekästä tai ei, mulle ihan sama miltä sun tytöstäs tuntuu. Toivottavasti sun tytöstä ei tuu ihan yhtä vainoharhaista kuin oot itse. Toistaiseksi mun 7-vuotias tulee mun mukana, ei voi mitään.
9v tytöllä on alkanut tissit kasvaa ja karvotusta tulla, olisi varmasti tosi nolona jos sinne tulisi tuttuja poikia samaan aikaan.
Muutenkin kun oma keho muuttuu se hämmentää lapsen mieltä. Ei siihen mitää poikia vahtaamaan tarvita.
Onko tämä yleinenkin ilmiö, että näin varhaisessa vaiheessa alkaa kasvamaan naiseksi? Itse en muista, kuin joskus 12- vuotiaana ois alkanut jotain pientä tapahtumaan.
T: 9-vuotiaan pojan äiti
murrosikä aiemmin ja varsinkin maahanmuuttajilla.
Muutenkin kun oma keho muuttuu se hämmentää lapsen mieltä. Ei siihen mitää poikia vahtaamaan tarvita.Onko tämä yleinenkin ilmiö, että näin varhaisessa vaiheessa alkaa kasvamaan naiseksi? Itse en muista, kuin joskus 12- vuotiaana ois alkanut jotain pientä tapahtumaan.
T: 9-vuotiaan pojan äiti
tässä on ennenaikaisesta murrosiästä. Jos 9v:lla on murrosiän merkkejä, ei ole kyse ennenaikaisesta murrosiästä.
1. Murrosiän aikataulu - milloin murrosikä on ennenaikainen ?
Jos tytöllä on todettavissa rintarauhaskudosta tai häpykarvoitusta ennen 8 vuoden ikää, sukupuolisen kypsymisen voidaan katsoa käynnistyneen ennenaikaisesti. Vastaavasti pojan kehitystä voidaan pitää poikkeavan varhaisena, jos häpykarvoitusta on todettavissa tai kivesten kasvu on käynnistynyt ennen 9 vuoden ikää.
Tämän kirjoituksen tarkoitus on selvittää sukupuolisen kypsymisen tapahtumia, korostaen erityisesti kypsymisen aikataulun yksilöllisyyttä; osa aivan terveistä lapsista kehittyy merkittävästi ikätovereitaan varhaisemmin.
Rintarauhasen kehitys on useimmilla tytöillä ensimmäinen merkki murrosiän alkamisesta, nuppuaste ilmaantuu vaihdellen ikävälillä 8 - 13 vuotta, keskimäärin 10,8-vuotiaana. Joskus häpykarvoitus voi ilmaantua ennen rintojen kasvua. Menarke ajoittuu lähes aina kasvupyrähdyksen jälkeiseen kasvun hidastumisen vaiheeseen. Rintojen kehityksen alkamisesta on kuukautisten alkaessa kulunut 0,3 - 4,4 vuotta, keskimäärin 2,3 vuotta. Suomalaisten tyttöjen keskimääräinen menarkeikä on 13, 0 vuotta.
Pojan puberteetin alkamisesta kertovat kivesten ja kivespussien suureneminen ikävälillä 9,5 - 13, 5 vuotta, penis kasvaa keskimäärin vuotta myöhemmin. Karvoitus ilmaantuu yleensä viimeisenä, vasta G 3 - G 4 vaiheessa.
Murrosiän kasvu on kolmivaiheinen: hitaan varhaisen murrosiän kasvun jälkeen seuraa n. 2 v kestävä nopean kasvun vaihe, ns. kasvupyrähdys, jonka jälkeen kasvu jälleen hidastuu ja lopulta päättyy. Tytöt saavuttavat kasvupyrähdyksen huipun keskimäärin 12,0-vuotiaina, tavallisimmin M 3 vaiheessa, ja pojat 14,0-vuotiaina, useimmiten G 4 vaiheessa.
Vaan se nyt sattuu olemaan Suomen uimahalleissa tuo kouluikä se ikäraja, koska mennään omalle puolelleen.
Vaan se nyt sattuu olemaan Suomen uimahalleissa tuo kouluikä se ikäraja, koska mennään omalle puolelleen.
Jos näen sinut tai kaltaisesi naisten puolella, käyn välittömästi hakemassa henkilökunnan paikalle ja ne neuvovat teidät ulos. Nähty ja tehty moneen kertaan.
[/quote]
Oli itsekästä tai ei, mulle ihan sama miltä sun tytöstäs tuntuu. Toivottavasti sun tytöstä ei tuu ihan yhtä vainoharhaista kuin oot itse. Toistaiseksi mun 7-vuotias tulee mun mukana, ei voi mitään.
[/quote]
mutta jokaisella on oikeus valita, kenen nähden haluaa olla alasti. Jos ei halua olla vieraan pojan nähden alasti, niin asiassa ei ole mitään vikaa. Sen sijaan pojan äidin olisi pitänyt opettaa, että ihmisiä ei saa tuijottaa. Toisaalta 10-vuotiaan pitäisi jo pärjätä yksin miesten puolella, ellei ole jokin vammainen.