Mikseivät äidit tajua laittaa isoja poikiaan miesten puolelle uimahallissa?
Taas oli eilen yksi melkein minun mittaiseni (enkä itse ole mitenkään lyhyt) pojankoltiainen naisten pesuhuoneessa uimahallissa.
Kommentit (240)
Itse asiassa esim. minun tyttöäni häiritsee myös 3v alastomat pojat.
No sittenhän niidenkään ei tietenkään pitäisi päästä uimaan. Joku prinsessa häiriintyy pikkupojista uimahallin suihkussa joten kaikki pikkupojat jääkööt kotiin kun äiti vie siskot uimaan. Ja olen yhäkin sitä mieltä, että moni 7-vuotias poika ei selviydy oudossa kylpyläympäristössä yksinään, kaikki senikäiset eivät vielä osaa edes lukea!
En tiedä teistä muista, mutta aika häiriintyneeltä vaikuttaa elämänmeno tämän palstan perusteella.
jollei heitä ohjaa koko ajan? Mene suihkuun, ota pyyhe, kuivaa... pyöriikö siellä vaan ympäri eikä ollenkaan tajua mitä pitää tehdä? EI osaa ottaa mallia muista?
Ei osaa/ymmärrä mennä suihkuun? Laittaa märkänä vaatteet päälle kun ei tajua kuivata? Ei laita ollenkaan vaatteita vaan tulee ilman ulos uimahallista?
Mä en oikeasti tiedä, voiko joku kertoa?
Esimerkiksi meidän poika osaa kyllä kaikki toimet (riisua, peseytyä, kuivata, pukeutua) mutta saattaa unohtaa kesken kaiken mitä oli tekemässä ja siirtyä tekemään jotain muuta (mielenkiintoisempaa). Eli ei välttämättä riisuisi kaikkia vaatteita, tuskin muistaisi laittaa vaatteet kaappiin/kaappia lukkoon, takuuvarmasti unohtaisi pyyhkeensä ja uikkarinsa joko kaappiin tai muualle pukuhuoneeseen ja saattaisi ilmestyä altaalle (mikäli sinne asti selviäisi) ilman rihmankiertämää... Hän on täysin ohjailtavissa eli en uskaltaisi lähettää yksin miesten puolelle ilman luotettavaa aikuista... Poikani ei myöskään välttämättä osaisi pyytää apua vaan jäisi odottelemaan ja miettimään mitä pitikään tehdä. Toisaalta poika on kova juttelemaan vieraidenkin kanssa - tästä ominaisuudesta ovat "mummot" aina pitäneet mutta saattaisi "houkutella" myös vääränlaista seuraa.
Arkikin tällaisen lapsen kanssa on riittävän haasteellista ja uiminen on aina ollut meidän perheen yhteinen kiva harrastus. Minulla on myös kaksi pienempää lasta ja olisi aika epäreilua, että harrastus pitäisi lopettaa, kun isoveli ei yksin pärjää miesten puolella... Poika on pienikokoinen (7v ja 108cm) eikä minulle ole aikaisemmin tullut edes mieleen ettei häntä voisi viedä naisten puolelle.
Onneksi asutaan kaupungissa, jossa on useita uimahalleja - varmaan löytyy joku jossa on mahdollista käyttää esim. tilaussaunaa että voisimme jatkaa viikottaista uintiharrastusta. Ja koska kuitenkin joku kysyy miksi isä ei auta, niin lasteni isä on kuollut kaksi vuotta sitten eikä meillä ole miespuolisia sukulaisia/tuttavia, jotka voisivat auttaa uintireissuilla.
nro 8
Itse asiassa esim. minun tyttöäni häiritsee myös 3v alastomat pojat.
No sittenhän niidenkään ei tietenkään pitäisi päästä uimaan. Joku prinsessa häiriintyy pikkupojista uimahallin suihkussa joten kaikki pikkupojat jääkööt kotiin kun äiti vie siskot uimaan. Ja olen yhäkin sitä mieltä, että moni 7-vuotias poika ei selviydy oudossa kylpyläympäristössä yksinään, kaikki senikäiset eivät vielä osaa edes lukea!
En tiedä teistä muista, mutta aika häiriintyneeltä vaikuttaa elämänmeno tämän palstan perusteella.
Täällähän on puhutta kouluikäisistä pojista, että heidän pitäisi jo mennä miesten puolelle.
Kyllä tyttöni ymmärtää (kaikki ymmärtää) että 3 vuotias kulkee vanhemman mukana ja voi siis tulla naisten puolelle. Sitä hän ei ymmärrä miten saman ikäinen poika ei pärjää miesten puolella yksin kun hän itsekin pärjää naisten puolella.
"Normaali" tokaluokkalaiseni on käynyt kerran yksin miesten puolella. Saldona oli se, että homma kesti ikuisuuden ja uikkarit hävisivät jonnekin. Eli juu, ensi kerralla tulee varmaan vielä naisten puolelle. Koetamme olla oikein hissuksiin emmekä käy saunassa.
eskari on ehdoton ylaraja, eihan ekalla luokallakaan tytot ja pojat ole samassa pukuhuoneessa! Ois se aika jarkkya et menee viikonloppuna uimaan ja luokkakaveri(toista sukupuolta) on samassa pukuhuoneessa.
Meidän koulussa ainakin on ekaluokkalaiset tytöt ja pojat ihan samassa pukuhuoneessa - oman luokanopettajansa valvonnassa. Tosin eihän siellä muuta tehdä kuin korkeintaan vähän vähennetään vaatetta ja tunnin jälkeen saa käydä pesemässä jalat... Aika järkkyä tosiaan...
"Normaali" tokaluokkalaiseni on käynyt kerran yksin miesten puolella. Saldona oli se, että homma kesti ikuisuuden ja uikkarit hävisivät jonnekin. Eli juu, ensi kerralla tulee varmaan vielä naisten puolelle. Koetamme olla oikein hissuksiin emmekä käy saunassa.
pitää olla myös näkymätön.
Av-mammojen pojat ovat jo valmiita paketteja. Meidän lasten on turha haaveilla olympialaisista joihin av-mammojen ekaluokkailaiset pojat osallistuvat.
Siis kirjoittajilla? Kyllä suomalainen saunakultturi kestää lapsien olemisen isän tai äidin mukana uimahallin puku/pesutiloissa. Vastuuntuntoinen vanhempi tietää kyllä milloin lapsi menee yksin toiselle puolelle. Siihen asti on koko ajan lapsen kanssa ja pitää huolta ettei pervot pälyile. Ei siellä tarvii edes nakuilla kuin hetken suihkussa. Sekin lienee normaalia ilman simmareita. Uimahalleissa valitettavasti on näitä homoja lesboja ja muita pervertikkoja, joita pitää vain osata varoa. Myös silloin kun on ilman lapsia!
Siis kirjoittajilla? Kyllä suomalainen saunakultturi kestää lapsien olemisen isän tai äidin mukana uimahallin puku/pesutiloissa. Vastuuntuntoinen vanhempi tietää kyllä milloin lapsi menee yksin toiselle puolelle. Siihen asti on koko ajan lapsen kanssa ja pitää huolta ettei pervot pälyile. Ei siellä tarvii edes nakuilla kuin hetken suihkussa. Sekin lienee normaalia ilman simmareita. Uimahalleissa valitettavasti on näitä homoja lesboja ja muita pervertikkoja, joita pitää vain osata varoa. Myös silloin kun on ilman lapsia!
homot, lesbot ja muut pervot? Ei se, että on lesbo tai homo, tarkoita, että on automaattisesti pervo. Itse olen hetero.
Ja se ikäraja on yleisesti se kouluikä. Siinä ajateltu lapsen kantilta. Eli voi olla NOLOA lapselle olla samaan aikaan suihkussa, kun siellä on luokkatoveri samaan aikaan(vastakkaista sukupuolta), siksi se ikäraja on varmaankin laitettu juuri tuohon kouluikään. Ja ajateltu, että kouluikäinen pärjää jo. Eri asia erityislapset, heille voi sitten kysyä perhepukuhuonetta, jotta erityislapsikin pääsee uimaan.
80 luvulla olin mieheni perheen luona. Heillä oli aivan perinteinen tapa käydä koko perhe saunassa.
Minua ajatus oudoksutti, kun olin kaupungista.
9 henkinen perhe kävi yhdessä saunassa mukana oli minä ja mieheni veljen vaimo ja lapset.
Kesti vuosia kunnes totuin tähän.
Kaupunkilaiset taitavat edustaa tätä siveys/kristillistä kulttuuria ja maalla ollaan vapaampia ja tottuneita alastomuuteen.
Alastomuus on hyvin normaalia. Alastomuudessa ei ole mitään seksuaalista, se tulisi ymmärtää.
Olisi kohtuullista, jos näistä kristillisistä arvoista päästäisiin vihdoinkin pois. Ne hidastavat edistystä. Aatamin ja Eevan syytä. Uimahallit sukupuolineutraaleiksi!
80 luvulla olin mieheni perheen luona. Heillä oli aivan perinteinen tapa käydä koko perhe saunassa.
Minua ajatus oudoksutti, kun olin kaupungista.
9 henkinen perhe kävi yhdessä saunassa mukana oli minä ja mieheni veljen vaimo ja lapset.
Kesti vuosia kunnes totuin tähän.
Kaupunkilaiset taitavat edustaa tätä siveys/kristillistä kulttuuria ja maalla ollaan vapaampia ja tottuneita alastomuuteen.Alastomuus on hyvin normaalia. Alastomuudessa ei ole mitään seksuaalista, se tulisi ymmärtää.
Olisi kohtuullista, jos näistä kristillisistä arvoista päästäisiin vihdoinkin pois. Ne hidastavat edistystä. Aatamin ja Eevan syytä. Uimahallit sukupuolineutraaleiksi!
pesetymystilat ja pukuhuoneet?
Uppeti Puppeti Puu ja Loihloti Loihloti Loo! Kommentoikaa ja heittäkää lisää öljyä tuleen!
Minun mielestäni uimahalleissa on ikäraja minkä ikäisen pojan saa vielä viedä naisten puolelle.
Minun mielestäni 7-vuotta on tuo ikäraja, ne on uimahallin säännöissä.
Niin, tuota ikärajaa täytyy noudattaa, jos ei pysty niin sitten ei voi mennä uimaan.
7 on myös meidän uimahallissa. Ja ihan loogista, koska silloin ollaan jo koululaisia, eikä välttämättä haluta luokkalaisten tyttöjen/poikien kanssa samaan pukkariin.
Entä saako viedä tuentarpeessa olevan yli 7-vuotiaan tytön miesten puolelle?
jos on pikkupoika ollut naisten puolella. Ei osaa ajatella heitä vielä seksipartnereina.
Mutta johtuu varmaan siitä, että hänellä on isompia ja pienempiä veljiä. Osaa suhtautua poikiin luonnollisesti.
Hysterikkoja taitavat olla nämä perheet, missä on pelkkiä tyttöä. Äidit ei osaa suhtauta poikiin ja miehiin (mies jyrätty tossun alla akkalaumassa) ja siirtävät tämän poikafobian tyttöihinsä.