Mikseivät äidit tajua laittaa isoja poikiaan miesten puolelle uimahallissa?
Taas oli eilen yksi melkein minun mittaiseni (enkä itse ole mitenkään lyhyt) pojankoltiainen naisten pesuhuoneessa uimahallissa.
Kommentit (240)
MINÄ taas määrään että kaikki ne naiset jotka ei pese myös alapäänkarvojaan voidaan siirtää pois uimahallin tiloista!
Ei tasavertaset ihmiset määrää toisia!
Saunomassa käytiin nimenomaan sukupuolen mukaan, erikseen talon miehet ja naiset. Eli naisten saunassa oli esim. emäntä, vanha emäntä, isännän naimattomat siskot, piiat ja karjakot jne.
Perheen kesken saunominen (eli sekasaunominen) on verrattain uusi ilmiö, joka alkoi vasta kun siirryttiin ydinperhemalliin, jossa saman katon alla asuu vain vanhemmat ja lapset.
Jos näitä poikia niin kovasti nolottaa niin MIKSI eivät mene miesten puolelle? Pakottaako äiti naisten puolelle?
Älä viitsi olla naiivi, ala-asteikäiset pojat tuijottelevat jo tyttöjä. Monella on murroiän kehityskin jo alkanut. Aikoinaan oman luokkani 15 pojasta oli kuudennen luokan alussa kahdella jo äänenmurros ja naapuriluokalla jo neljällä pojalla. Muusta kehityksestä nyt on vaikea sanoa kun se ei ulospäin näy, mutta keskimäärinhän murrosiän kehitys alkaa pojilla 11-vuotiaana.
Tuli vielä tästä uimahallista mieleen, että 5-6 luokalla luokan poikien suurinta huvia oli koulun uimatunneilla ottaa uimalasit mukaan ja tiirailla siellä veden alla tyttöjä. Lisäksi heittelivät palloa tahallaan altaasta pois ja pyysivät sitten tyttöjä hakemaan palloa, että näkevät näitä tyttöjen muotoja yms.
Huvittavaa että täällä oli jokin aika sitten ketju, jossa oltiin kovinkin yksimielisiä siitä että 12-vuotiaasta tytöstä ei voi käyttää nimitystä pikkutyttö, mutta nyt samanikäiset ja vanhemmatkin pojat ovat pikkupoikia.
että kaikki täällä vaan narisee siitä kuinka tytöt kärsivät kun saman ikäisiä poikia on suihkutiloissa. Onko kenelläkään käynyt mielessä miltä se tuntuu niistä pojista. Ei pojat ole mitään aikuisia miehiä jotka haluaisivat tirkistellä oman ikäisiä tyttöjä jo 7 vuotiaana. Poikia varmasti nolottaa vielä tuplasti siitä, mitä niitä tyttöjä. Itse näin ainakin kerran yhden melko ison pojan uimahallissa naisten puolella ja kyllä tuo poika häpesi niin kovasti, että sääliksi kävi :( Poika ei uskaltanut katsoa lattiasta ylemmäksi ja jätti saunat ja muut suosiolla väliin.
Joten jospa nyt jätettäisiin ne pikkuiset pojat (joita ala-aste ikäiset todellakin vielä ovat) pois tästä haukkumisesta ja keskityttäisiin niihin äiteihin jotka ne väkisin sinne raahaa!
Musta se raja kyllä kulkee siinä että koska lapsi itse häiriintyy siitä että on "väärässä" pukuhuoneessa. Ihan sama onko tyttö vai poika. Ja tyttöjen äidit: jos tyttö olisi 8v ja isänsä mukana miesten puolella, säälisittekö siellä olevia poikia joita tyttö mukamas tirkistelee??
Mielestäni tuon ikäisen tytön paikka ei ole miesten puolella.
Musta se raja kyllä kulkee siinä että koska lapsi itse häiriintyy siitä että on "väärässä" pukuhuoneessa. Ihan sama onko tyttö vai poika. Ja tyttöjen äidit: jos tyttö olisi 8v ja isänsä mukana miesten puolella, säälisittekö siellä olevia poikia joita tyttö mukamas tirkistelee??
että tämä on hyvin yleinen ongelma.
oikeassa pukkarissa olevat häiriintyy, ollaanpa sitten naisten tai miesten pukkarissa. Ne oikealla puolella olevat määrää tahdin, näin se vaan on.
Minä en sääli ketään, mutta otan toiminnassani huomioon myös lapset, joita nämä alakoululaiset ovat. Joten 8 vuotias tyttö ei kuulu miesten pukkariin, kuten ei 8 vuotias poika kuulu naisten pukkariin.
että tytötkin tuijottaa. Tuttavaperheen isä vei eka kertaa 4v tyttären miesten puolelle uimahallin saunaan. Kaikki meni hyvin, kunnes tyttö pitkän hiljaisuuden jälkeen totesi lauteilla, että isä, muilla miehillä on isompi kikkeli kuin siunulla.
Oli eka ja vika kerta saunassa isin kanssa uimahallissa.
että tämä on hyvin yleinen ongelma.
naisten puolen ongelma, johtuen varmasti siitä, että suurin osa kirjoittajista on naisia ja he näkevät vain naisten puolen "touhut". Yhtälailla tämä koskee myös tyttöjä miesten puolella.
Olisit kysynyt muina naisina, että "oletkohan ihan oikealla puolella? Noin iso poika naisten puolella. Tännee on 7v. ikäraja".
Helsingissä näkee välillä noita isoja n. 10v. poikia - ovat poikkeuksetta venäläisiä...
Tuon ikäiset saattavat sanoakin suoraan että onpa sulla pieni kikkeli.
että miespuoliset ikää katsomatta ovat omissa saunatiloissaan, naiset omissaan. Kävimme koko perheeltä usein uimahallissa lasten ollessa pieniä. Varasimme saunan ja pukukopin omaan käyttöömme tunniksi ja vältyimme em. ongelmilta.
Eiköhän säännöt ole tarkoitettu kaikkien noudatettaviksi. Jos on ikärajat, niistä pidetään kiinni. Ei voi olla niin vaikea ymmärtää.
Tai sitten pitää odottaa ikää, jolloin lapset kykenevät selviytymään itsenäisesti sauna-ja pesutiloissa.
pukkariin tuli äiti poikansa kanssa. Tämä poika on tyttöni rinnakkaisluokalla ja on 9 vuotias.
Tyttöäni ja muita tyttöjä tämän pojan läsnäolo häiritsi, joten kävin sanomassa pojan äidille, että eikös pojan pitäisi olla miesten puolella. Äiti katsoi kuin halpaa makkaraa ja tokaisi että poika on täällä sillä hyvä. Oli vähän samanoloinen kuin se yksi hullu, joka tässäkin ketjussa uhosi.
Menin sitten sanomaan henkilökunnalle ja he tulivat sanomaan että poika miesten puolelle tai sitten kotiin. Lähtivät hirveän mesoamisen saattelemana ilmeisesti kotiin :)
Olinpa tyytyväinen itseeni, kerrankin sain suuni auki oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.
Hän tokaisi että Suomi on vapaa maa, ja voin kuulemma tehdä hänestä valituksen, mutta hän kiistää olleensa naisten puolella.
Olen hyvin pöyristynyt kersan käytöksestä. Silmäni melkein pullistui päästä, kun poika alkoi paasaamaan Suomen perustuslainsäädännöistä. Taustalla hänen äitinsä myhäili naama tyytyväisenä poikansa sanavalmiutta.
Kyllä lapset tänäpäivänä osaavat olla harvinaisen röyhkeitä.
Ala-asteikäiset käyvät ryhminä koulun kanssa uimahalleissa uintia opettelemassa. Luuletteko, että silloin opettaja vie kaikki omalle puolelleen (naisten, jos on nainen ja miesten, jos on mies) ja erikseen paapoo kaikki altaaseen asti? Niin varmaan. Onpa kumma, että kouluikäinen pärjää yksin niin kauan kuin äiti ei ole mukana...
Käyn usein uimahallissa ja usein siellä on aika isoja pieniä poikia (niitä eka-tokaluokkalaisen näköisiä) äitiensä kanssa ja kas, äidit paapovat ja pojat useinkin, niin, näyttävät lähinnä nolostuneilta. Tätä näkee kummemmin tuijottelemattakin, usein kun puku- ja pesutilat ovat ahtaat ja ruuhkaiset.
Samat mammat varmaankin ovat niitä, jotka työntävät pleikkari lippis väärinpäin päässä pelaavaa kultamurmeliaan lastenrattaissa päästäkseen ilmaiseksi joukkoliikenteessä ja valittavat sitten kun ei kukaan auta ylikokoista vaunuissa istujaa esim. ratikkaan nostamaan.
pukkariin tuli äiti poikansa kanssa. Tämä poika on tyttöni rinnakkaisluokalla ja on 9 vuotias.
Tyttöäni ja muita tyttöjä tämän pojan läsnäolo häiritsi, joten kävin sanomassa pojan äidille, että eikös pojan pitäisi olla miesten puolella. Äiti katsoi kuin halpaa makkaraa ja tokaisi että poika on täällä sillä hyvä. Oli vähän samanoloinen kuin se yksi hullu, joka tässäkin ketjussa uhosi.
Menin sitten sanomaan henkilökunnalle ja he tulivat sanomaan että poika miesten puolelle tai sitten kotiin. Lähtivät hirveän mesoamisen saattelemana ilmeisesti kotiin :)Olinpa tyytyväinen itseeni, kerrankin sain suuni auki oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.
Kerroin henkilökunnalle ja minua ei uskottu. Olin kuulemma jo uima-altaalla käynyt käsiksi hänen poikaansa ja "lähennellyt" häntä vaikka poika halusi olla vain rauhassa.
Minun sanani tämän kyseisen perheen sekä heidän tuttavaperheen sanaan ei pätenyt. Olin yksin.
Poika ei kuulemma ollut naistenpuolella, ja sillä selvä.
Sain varotuksen sekä porttikiellon uimahalliin.
Parempi pysyä hiljaa ja keskittyä uintiin :(
Ala-asteikäiset käyvät ryhminä koulun kanssa uimahalleissa uintia opettelemassa. Luuletteko, että silloin opettaja vie kaikki omalle puolelleen (naisten, jos on nainen ja miesten, jos on mies) ja erikseen paapoo kaikki altaaseen asti? Niin varmaan. Onpa kumma, että kouluikäinen pärjää yksin niin kauan kuin äiti ei ole mukana...
Käyn usein uimahallissa ja usein siellä on aika isoja pieniä poikia (niitä eka-tokaluokkalaisen näköisiä) äitiensä kanssa ja kas, äidit paapovat ja pojat useinkin, niin, näyttävät lähinnä nolostuneilta. Tätä näkee kummemmin tuijottelemattakin, usein kun puku- ja pesutilat ovat ahtaat ja ruuhkaiset.
Samat mammat varmaankin ovat niitä, jotka työntävät pleikkari lippis väärinpäin päässä pelaavaa kultamurmeliaan lastenrattaissa päästäkseen ilmaiseksi joukkoliikenteessä ja valittavat sitten kun ei kukaan auta ylikokoista vaunuissa istujaa esim. ratikkaan nostamaan.
Silloin ollaan jo 9-10 vuotiaita.
ne ohjaajat vetävät kuule niiden lasten farkutkin jalasta kun eivät itse selviä vielä edes riisumisesta ja lokeron lukitsemisesta. Ja tämän olen itse todistanut. Monet ekaluokkalaiset ovat vielä aika pieniä.
Mikset pysy asialinjalla? Vaan vittuilet?
T: Maisteri ja pUnkKArI äiTi
kukaan ei hauku näitä poikia. Vaan poikien äideille yritetään selvittää syitä miksi ei poikia naisten puolelle.
Muutenkaan en ymmärrä poikien äitien ajattelumaailmaa, miten ajattelevat niin kieroutuneesti? Yhdistävät seksuaalisuuden pikku lapsiin! Koska siitähän tässä ei todellakaan ole kyse.