Mikseivät äidit tajua laittaa isoja poikiaan miesten puolelle uimahallissa?
Taas oli eilen yksi melkein minun mittaiseni (enkä itse ole mitenkään lyhyt) pojankoltiainen naisten pesuhuoneessa uimahallissa.
Kommentit (240)
alkaa pohtimaan kuka on G3 tai G4 vaiheessa.
pitäisi ymmärtää. Linkki oli sille, joka ihmetteli, kun 9 veellä kasvaa rinnat ja tuli jo mamu-kommenttejakin. On siis ihan normaalia, jos 9 veellä kasvaa rinnat.
Jos näen sinut tai kaltaisesi naisten puolella, käyn välittömästi hakemassa henkilökunnan paikalle ja ne neuvovat teidät ulos. Nähty ja tehty moneen kertaan.
Oli itsekästä tai ei, mulle ihan sama miltä sun tytöstäs tuntuu. Toivottavasti sun tytöstä ei tuu ihan yhtä vainoharhaista kuin oot itse. Toistaiseksi mun 7-vuotias tulee mun mukana, ei voi mitään.
uimahalliin vai pitääkö heille laittaa lappu kaulaan, että "erityislapsi" tmv, kun aina ne vammat ei päälle päin näy.
pitäisi ymmärtää. Linkki oli sille, joka ihmetteli, kun 9 veellä kasvaa rinnat ja tuli jo mamu-kommenttejakin. On siis ihan normaalia, jos 9 veellä kasvaa rinnat.
Veikkaisin lihavan lapsen olevan kyseessä.
Itse en koskaa, eri sukupuolta oleva siivooj aon kyllä tullut suihkutilaan, ihan aikuinen nainen. T: isä
jos en saanut 7-9-vuotiaalle pojalle kaveria miesten puolelle. Ei noin iso poika kuulu naisten puolelle. Ja yksin en laittanut miesten puolelle, koska tiedän, että joskus siellä häiriintyneet miehet käy pikkupoikiin käsiksi.9-vutiaana lapseni oli jo niin reipas, että osasi tarvittaessa pyytää apua ja osasi huolehtia tavaransa ym.
On se oikeasti tylsä olla tuollaisen takia menemättä uimaan, mutta minkäs teet. Jos lapsella oikeasti on jokin vamma, hänelle voisi yrittää anoa uimahallin puolesta avustajaa tms.
Kukaan ei kuitenkaan pelkää päästää tyttöjä yksin naisten puolelle, omituista että miehestä ajatellaan että on automaattisesti pedofiili.
En enää ota 9-vuotiastani naisten puolelle, mutta onneksi mieheni voi viedä miesten puolelle. Jos olisin yksinhuoltaja, veisin kyllä pojan uimahalliin edelleen, mutta stressaisin hirveästi, miten siellä miesten puolella sujuu. Olen joutunut tilanteisiin, joissa selvästi omituinen mies on osoittanut sairasta kiinnostusta lapsiini - sekä tyttäreen että poikiin. Pelko ei siis kokemukseni mukaan ole turha.
kun ei selviä yksin miesten puolella. Pesetkö muuten kotona itse poikasi? Kun eihän se mamman mussukka osaa riisua itse vaatteita, käyttää suihkua tai avata ja sulkea lukkoa...
Ihan hirveän vaikeita juttuja, pitää olla melkein diplomi-insinööri että noista suoriutuu.
jos mennään ilman isää uimahalliin.
Jos jollekin tytölle/naiselle siitä traumoja tulee, niin ei ole siinä perheessä ihan "kaikki muumit laaksossa"...
Veikkaisin lihavan lapsen olevan kyseessä.
Lue linkki!
Kirjoittanut Kuopion yliopistollisen sairaalan ylilääkäri, Leo Dunkel, dosentti ja endokrinologi ja tutkinut paljon mm. murrosikää.
Rintarauhasen kehitys on useimmilla tytöillä ensimmäinen merkki murrosiän alkamisesta, nuppuaste ilmaantuu vaihdellen ikävälillä 8 - 13 vuotta, keskimäärin 10,8-vuotiaana. Joskus häpykarvoitus voi ilmaantua ennen rintojen kasvua. Menarke ajoittuu lähes aina kasvupyrähdyksen jälkeiseen kasvun hidastumisen vaiheeseen. Rintojen kehityksen alkamisesta on kuukautisten alkaessa kulunut 0,3 - 4,4 vuotta, keskimäärin 2,3 vuotta. Suomalaisten tyttöjen keskimääräinen menarkeikä on 13, 0 vuotta.
Jollakin ei ole rahaa matkusteluun niin sitten pitää vain jättää matkat tekemättä. Toisella ei ole rahaa lapsen jääkiekkoharrastukseen, jollakin paikkakunnalla ei ole edes uimahallia jne.
Erityislapsi ei ole mikään syy tuoda yli-ikäistä lasta väärälle puolelle.
pesuista ja pukeutumisista, joten meidän pitäisi varmaan lopettaa uintiharrastus? Päällepäin poikani on ihan tavallinen mutta minun pitää koko ajan "ohjata" häntä (riisu nyt sukat ja laita ne kaappiisi jne.) enkä voisi luottaa siihen, että hän osaisi yksikseen toimia niin kuin pitää (saattaisi siis vaikka lähteä ulos tms.). Mutta koska poika nauttii uimisesta niin joka viikko käydään ainakin kerran uimassa. Vanhempia naisia ei näytä tämä häiritsevän mutta viimeksi yksi pienen tytön kanssa ollut nainen tuli kysymään, miksi pitää tuoda noin iso poika naisten puolelle... Poika täytti vasta 7v eli en pidä häntä vielä liian isona naisten puolelle. Olen yksinhuoltaja (jäänyt leskeksi 2v sitten) eli perheessämme ei ole miestä, joka voisi pojan uimaan viedä. Tiedostan kyllä, että jossain vaiheessa minun pitää keksiä ratkaisu eli käytännössä joko etsiä joku käyttämään poikaa uimassa tai selvittää löytyykö lähistöltä joku uimahalli, jossa pääsee erilliseen pukuhuoneeseen.
enemmän. Parilla tutun lapsellakin on järkyttäviä kokemuksia, mm yksi mies tarttui pikkupojan vehkeisiin kiinni saunassa (isäkin oli mukana ja johan lähti se mies sieltä saunasta eikä sinne halliin ole enää tulemista ja poliisiasiakin siitä tietysti tuli).
Naisten puolella on oikeasti turvallisempaa. Altailla oli tosin joskus nuorena tyttönä häijyä, kun joku möhömahaäijä alko uida kyljesä kiinni, hrrr
en ymmärrä miten jollekin voi olla alastomat lapset näin suuri ongelma!
että poika ei ole nainen tai tyttö ja sen takia hän ei mene NAISTEN puolelle! Sama toisinpäinkin tytön ollessa kyseessä.
Itse kyllä menin 7 vuotiaana jo ihan itte uimahalleissa oman sukupuolen puolelle, enkä ollut ainoa.
Toisaalta sitä voi kyllä myös niille muksuille opettaa, et kaikki on alasti vaatteiden alla ja saunassa yms. suihkutiloissa siinä ei todellakaan ole mitään 'omituista' tai seksuaalista. Toisaalta ei siinä ole myöskään mitään omituista jos vekara huomaakin et tytöillä ja pojilla on erilaiset värkit - terveen kehityksen merkki. Se on sit vanhemmista kiinni et miten opettaa penskat suhtautumaan siihen.
Äläs nyt, ruotsalaiset kaverit olivat ihan kauhuissaan kun kuulivat et vielä aikusenakin voi isät ja tyttäret, pojat ja äidit mennä saunaan samaan aikaan....
Jaa, eipä taida erityislapsilla olla asiaa uimahalliin vai pitääkö heille laittaa lappu kaulaan, että "erityislapsi" tmv, kun aina ne vammat ei päälle päin näy.
jos ei omasta takaa löydy.
Meillä Porissa saa erityislapset tilaussaunan ilmaiseksi käyttöön, ei tarvi äidin mennä 8v pojan kanssa yleiseille puolelle.
Olin uimahallissa äskettäin 5- ja 6- täyttäneiden poikieni kanssa.
Muutama mamma siinä silmä kovana tuijotti alastomia poikiani ja sanoin siinä: "Pojat te kun ette ole koululaisia niin saatte opetella äidin kanssa kulkemaan täällä hallilla!"
Napakka lause, tarkotettu niille tuijottaville muijille!
Mun lapset käyttäytyi kiltisti, pesi hiuksiaan ja puki uikkareita.
Naiset sielä koki oikeudekseen katsella lapsiani.
Ei ylttänyt isompikaan laittamaan pyyhettä koukkuun, uikkareita tai shampoota pesutilassa tarkotetuille paikoille, vaikka pitkiä ovatkin.
suihkutiloissa on alle 10v poika äitinsä kanssa niin ei se mua haittaa. Olen kasvanut siihen että alastomuudessa ei ole mitään törkeää tai seksuaalista. Ne asiat tulee käyttäytymisestä.
En myöskään näe siinä mitään pervoa että olen samassa saunatilassa pienen pojan ja hänen äitinsä kanssa. Pitää olla sairas mieli sillä joka siinä näkee jotain perverssiä ja väärää.
"Ihan hirveän vaikeita juttuja, pitää olla melkein diplomi-insinööri että noista suoriutuu."
Kyllähän se riippuu uimahallista ja lapsesta. Pojat kehittyy hitaammin kuin tytöt ja ei tuommoinen 6-7 v ole välttämättä nohevin yksin toimimaan uusissa paikoissa. Ongelmahan ei ole hän, vaan jos siellä miesten puolella joku mies jotain ehdottelee yksinäiselle lapselle. Kaverin kanssa on mukavempi ja helpompi mennä uimaan, mutta kun tämä keskustelu alunperin alkoi autisteista ja kehitysvammaisista: silloin kyllä 16 v tarvitsee ohjaajaa mukaansa. Itse en kyllä veisi naisten puolelle, pitäähän nyt uima-apulaisen olla silloin mies. Koulu on hyvä raja, silloin luokan kanssa alkaa uinnit ja oppii käymään ja tuntemaan hallin ja toimimaan siellä oikein.
Ihme meuhkaamista täällä. Menkää uimaan ja rauhoittukaa.
kun on oltu uimahallissa tyttöjen puolella. Siellä ne "ujot ja arat mamman mussukat" kertoilee yksityiskohtia ja isommat pojatkin tulevat kuuntelemaan ja kyselemään joko meijän luokan maijalla on tissit yms.
Mutta eihän se meidän oma poika mitään...
että vaikka periaatteessa minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kouluiässä kukin menee omalle puolelleen, niin silti esim. oma nyt 7-vuotias poikani ei tosiaankaan tuijottele muita suihkuttelijoita jos joskus on ollutkin väärällä puolella. Ei häntä kiinnosta alastomat naiset eivätkä tytötkään. Sillä on aina kiire uimaan tai sitten jäätelölle, vaikka ihan normaali lapsi onkin. Aika yliseksuaalinen saa 7-vuotias olla jos hän todella killistelee alastomia naisia suihkussa.
Onko sulla muitakin harhoja? Miksi kuvittelet olevasi muiden ihmisten ja sääntöjen yläpuolella?