Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät äidit tajua laittaa isoja poikiaan miesten puolelle uimahallissa?

Vierailija
04.11.2010 |

Taas oli eilen yksi melkein minun mittaiseni (enkä itse ole mitenkään lyhyt) pojankoltiainen naisten pesuhuoneessa uimahallissa.

Kommentit (240)

Vierailija
61/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään laita omia eskari/kouluikäisiä tyttöjäni miestenpuolelle. Mun mielestä peruste ei voi olla se, ettei isä pääse viemään. Jos ei yksin selviydy miestenpuolelta uimaan eikä ketään miestä saa mukaan niin jääköön kotiin.

Vierailija
62/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ohjaajat vetävät kuule niiden lasten farkutkin jalasta kun eivät itse selviä vielä edes riisumisesta ja lokeron lukitsemisesta. Ja tämän olen itse todistanut. Monet ekaluokkalaiset ovat vielä aika pieniä.

Tuo on niin totta. Vastahan ne on oppineet pukemaan ja juuri sitomaan kengännauhat. Aikuiset kohtelevat lapsia valmiina pakettina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteikäiset käyvät ryhminä koulun kanssa uimahalleissa uintia opettelemassa. Luuletteko, että silloin opettaja vie kaikki omalle puolelleen (naisten, jos on nainen ja miesten, jos on mies) ja erikseen paapoo kaikki altaaseen asti? Niin varmaan. Onpa kumma, että kouluikäinen pärjää yksin niin kauan kuin äiti ei ole mukana...

Käyn usein uimahallissa ja usein siellä on aika isoja pieniä poikia (niitä eka-tokaluokkalaisen näköisiä) äitiensä kanssa ja kas, äidit paapovat ja pojat useinkin, niin, näyttävät lähinnä nolostuneilta. Tätä näkee kummemmin tuijottelemattakin, usein kun puku- ja pesutilat ovat ahtaat ja ruuhkaiset.

Samat mammat varmaankin ovat niitä, jotka työntävät pleikkari lippis väärinpäin päässä pelaavaa kultamurmeliaan lastenrattaissa päästäkseen ilmaiseksi joukkoliikenteessä ja valittavat sitten kun ei kukaan auta ylikokoista vaunuissa istujaa esim. ratikkaan nostamaan.

Silloin ollaan jo 9-10 vuotiaita.

Vierailija
64/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävimme uimahallissa muutaman lapsen kanssa. Luonnollisesti menimme kaikki naisten puolelle kun oli pienet lapset kyseessä. Muutama mamma rupesi sitten valittamaan että kuinka kehtaamme tuoda noin isoja poikia naisten puolelle..ja kyseessä oli kaksi 4-vuotiasta poikaa :-/ ihan älytöntä, ei kai kukaan sen ikäisiä lapsia voi eri puolelle laittaa ilman aikuista.

Vierailija
65/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat oli omalla puolella ja tytöt omalla.

Vierailija
66/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei koko kerro mitään, onhan sitä isokokoisia lapsia olemassa ja silti ikää voi olla vähemmän kuin moni luulee.

Ja mikä se ikä sitten on että pitää laittaa yksin miesten puolelle? flamingossa se on 10 vuotta, mites muualla?

Vierailija
67/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ota 9-vuotiastani naisten puolelle, mutta onneksi mieheni voi viedä miesten puolelle. Jos olisin yksinhuoltaja, veisin kyllä pojan uimahalliin edelleen, mutta stressaisin hirveästi, miten siellä miesten puolella sujuu. Olen joutunut tilanteisiin, joissa selvästi omituinen mies on osoittanut sairasta kiinnostusta lapsiini - sekä tyttäreen että poikiin. Pelko ei siis kokemukseni mukaan ole turha.

Vierailija
68/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laivan kylpyläosastolla bongasin n. 10-vuotiaan pojan naisten pukuhuoneesta. Oma 8-vuotias tyttöni oli aika hämillään, kun oli juuri ehtinyt riisuntua, kun poika tuli suihkuhuoneesta pukkarin puolelle. Itseäni kyllä ärsytti myöskin, varsinkin kun äiti ei tullut pojan mukana, vaan kävi vaan huikkaamassa, että "odotat sitten siinä äitiä, älä vaan lähde yksin hortoilemaan hyttiin" ja painui takaisin saunan puolelle. Poika puki itse nopeasti ja jäi siihen tiirailemaan alastomia naisia, kun ylihuolehtiva äiti ei antanut pojan lähteä itsekseen takaisin hyttiin tai edes käytävälle pukuhuoneen ulkopuolelle...

Vierailija
69/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mennään ilman isää uimahalliin.

Jos jollekin tytölle/naiselle siitä traumoja tulee, niin ei ole siinä perheessä ihan "kaikki muumit laaksossa"...

Vierailija
70/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään päästäisi 10-vuotiasta poikaani silmistäni laivalla, siellähän voi joutua vaikka minkälaiseen vaaraan. Kotiympäristä on eriasia. Enkä koe olevani ylihuolehtiva. Opeta sinä tytöllesi, että alastomuus ja yhdessä saunominen on ihan luonnollista varsinkin lasten kesken, niin ei tarvitse lapsille nyrpistellä.

Vierailija
71/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesuista ja pukeutumisista, joten meidän pitäisi varmaan lopettaa uintiharrastus? Päällepäin poikani on ihan tavallinen mutta minun pitää koko ajan "ohjata" häntä (riisu nyt sukat ja laita ne kaappiisi jne.) enkä voisi luottaa siihen, että hän osaisi yksikseen toimia niin kuin pitää (saattaisi siis vaikka lähteä ulos tms.). Mutta koska poika nauttii uimisesta niin joka viikko käydään ainakin kerran uimassa. Vanhempia naisia ei näytä tämä häiritsevän mutta viimeksi yksi pienen tytön kanssa ollut nainen tuli kysymään, miksi pitää tuoda noin iso poika naisten puolelle... Poika täytti vasta 7v eli en pidä häntä vielä liian isona naisten puolelle. Olen yksinhuoltaja (jäänyt leskeksi 2v sitten) eli perheessämme ei ole miestä, joka voisi pojan uimaan viedä. Tiedostan kyllä, että jossain vaiheessa minun pitää keksiä ratkaisu eli käytännössä joko etsiä joku käyttämään poikaa uimassa tai selvittää löytyykö lähistöltä joku uimahalli, jossa pääsee erilliseen pukuhuoneeseen.

Vierailija
72/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minua hirvitti aikanaan laittaa marraskuussa 7-v täyttävä lapsi yksin miesten puolelle ekan luokan syksynä... Kyllä poika siellä jotenkin selvisi, mutta hänellä kesti aina tolkuttoman kauan ja odotin itse aulassa huolissani, että mitä ihmettä on tapahtunut ja mikä kestää...

Nyt tokaluokkalaisena kyllä selviääkin jo ihan reippaasti.

Vierailija
73/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos hänelle sanoo, että "mene suoraan hyttiin ja odota siellä", niin hän ei pysty noudattamaan? Huh, huh...

Alastomuus ja yhdessä saunominen ovat luonnollinen asia, kun kyse on pikkulapsista, ei enää esiteinien kesken. Kasvata sinä lapsesi niin, että häntä ei tarvitse ottaa mukaan vessareissuillesikin vielä teini-ikäisenä.

en minäkään päästäisi 10-vuotiasta poikaani silmistäni laivalla, siellähän voi joutua vaikka minkälaiseen vaaraan. Kotiympäristä on eriasia. Enkä koe olevani ylihuolehtiva. Opeta sinä tytöllesi, että alastomuus ja yhdessä saunominen on ihan luonnollista varsinkin lasten kesken, niin ei tarvitse lapsille nyrpistellä.

Vierailija
74/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisen mentävä omalle puolelle. Kysytty on

Vierailija
75/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia tietysti noudatetaanko sitä -- ei lähimainkaan aina!

Vierailija
76/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos hänelle sanoo, että "mene suoraan hyttiin ja odota siellä", niin hän ei pysty noudattamaan? Huh, huh...

Alastomuus ja yhdessä saunominen ovat luonnollinen asia, kun kyse on pikkulapsista, ei enää esiteinien kesken. Kasvata sinä lapsesi niin, että häntä ei tarvitse ottaa mukaan vessareissuillesikin vielä teini-ikäisenä.

Vaan siitä voiko vieraisiin aikuisiin luottaa?

Vierailija
77/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä menin 7 vuotiaana jo ihan itte uimahalleissa oman sukupuolen puolelle, enkä ollut ainoa.

Toisaalta sitä voi kyllä myös niille muksuille opettaa, et kaikki on alasti vaatteiden alla ja saunassa yms. suihkutiloissa siinä ei todellakaan ole mitään 'omituista' tai seksuaalista. Toisaalta ei siinä ole myöskään mitään omituista jos vekara huomaakin et tytöillä ja pojilla on erilaiset värkit - terveen kehityksen merkki. Se on sit vanhemmista kiinni et miten opettaa penskat suhtautumaan siihen.

Äläs nyt, ruotsalaiset kaverit olivat ihan kauhuissaan kun kuulivat et vielä aikusenakin voi isät ja tyttäret, pojat ja äidit mennä saunaan samaan aikaan....

Vierailija
78/240 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
79/240 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesvihaa täynnä, että kuvittelevat 3 vuotiaan pojan haluavan heti pökkiä heidän 7 vuotiasta tyttöään.

Kuvastaa jotenkin tyttöjen äitien sairasta ja pervoa ajatusmaailmaa.

Uskokaa tai älkää tyttöjen äidit, mutta osa niistä teidän tytöistä suorastaan vonkaa jo 12 vuotiaana päästä jalat levälleen meidän poikien alle.

että kaikki täällä vaan narisee siitä kuinka tytöt kärsivät kun saman ikäisiä poikia on suihkutiloissa. Onko kenelläkään käynyt mielessä miltä se tuntuu niistä pojista. Ei pojat ole mitään aikuisia miehiä jotka haluaisivat tirkistellä oman ikäisiä tyttöjä jo 7 vuotiaana. Poikia varmasti nolottaa vielä tuplasti siitä, mitä niitä tyttöjä. Itse näin ainakin kerran yhden melko ison pojan uimahallissa naisten puolella ja kyllä tuo poika häpesi niin kovasti, että sääliksi kävi :( Poika ei uskaltanut katsoa lattiasta ylemmäksi ja jätti saunat ja muut suosiolla väliin. Joten jospa nyt jätettäisiin ne pikkuiset pojat (joita ala-aste ikäiset todellakin vielä ovat) pois tästä haukkumisesta ja keskityttäisiin niihin äiteihin jotka ne väkisin sinne raahaa!

Vierailija
80/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v tytöllä on alkanut tissit kasvaa ja karvotusta tulla, olisi varmasti tosi nolona jos sinne tulisi tuttuja poikia samaan aikaan.

Muutenkin kun oma keho muuttuu se hämmentää lapsen mieltä. Ei siihen mitää poikia vahtaamaan tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme