Mikseivät äidit tajua laittaa isoja poikiaan miesten puolelle uimahallissa?
Taas oli eilen yksi melkein minun mittaiseni (enkä itse ole mitenkään lyhyt) pojankoltiainen naisten pesuhuoneessa uimahallissa.
Kommentit (240)
Taidat olla muuten tuo aiempi kirjoittaja, jonka viestiä lainasit. Ainakin samat kirjoitusvirheet kummallakin, iät kirjoitetaan ilman väliviivaa yms.
Harmi, että lapsillasi on tuollainen äiti. Taitaa pojatkin kasvaa ihan kieroon tuollaisen tyrannin kanssa ja tyttö varsinkin kun äiti halveksii avoimesti tyttöjä.
Meillä on lapsia kumpaakin sukupuolta ja suhtautuminen lapsilla toiseen sukupuoleen ihan terve.Tyttö on 10v ja juuri näissä tyttöperheissä on tämän ikäiset tytöt eniten innoissaan seukkaamisesta. Haaveillaan, että päästään pussailemaan poikien kanssa ja suunnitellaan, kuinka diskossa isketään se ja se poika ja mennään nurkkaan halailemaan. Ovat juuri niitä tyttöjä, jotka tiputtavat ne pöksynsä 12 vuotiaina kun vähän vanhempi poika sitä pyytää.
Äitinsä ovat opettaneet jo ihan pieninä, että poikavauva on hirveä, seksuaalinen olento ja sitä pitää katsoa sillä silmällä. Pojan kanssa ei voi leikkiä vaan se on heti synnyttyään potentiaalinen sänkykumppani ja tiiraa jo 3 vuotiaana, onko sulla pillunkarvoja.
Onneksi on ns. sekaperhe niin lapsilla on luonnollinen suhtautuminen vastakkaiseen sukupuoleen.
miesvihaa täynnä, että kuvittelevat 3 vuotiaan pojan haluavan heti pökkiä heidän 7 vuotiasta tyttöään.
Kuvastaa jotenkin tyttöjen äitien sairasta ja pervoa ajatusmaailmaa.
Uskokaa tai älkää tyttöjen äidit, mutta osa niistä teidän tytöistä suorastaan vonkaa jo 12 vuotiaana päästä jalat levälleen meidän poikien alle.
että kaikki täällä vaan narisee siitä kuinka tytöt kärsivät kun saman ikäisiä poikia on suihkutiloissa. Onko kenelläkään käynyt mielessä miltä se tuntuu niistä pojista. Ei pojat ole mitään aikuisia miehiä jotka haluaisivat tirkistellä oman ikäisiä tyttöjä jo 7 vuotiaana. Poikia varmasti nolottaa vielä tuplasti siitä, mitä niitä tyttöjä. Itse näin ainakin kerran yhden melko ison pojan uimahallissa naisten puolella ja kyllä tuo poika häpesi niin kovasti, että sääliksi kävi :( Poika ei uskaltanut katsoa lattiasta ylemmäksi ja jätti saunat ja muut suosiolla väliin. Joten jospa nyt jätettäisiin ne pikkuiset pojat (joita ala-aste ikäiset todellakin vielä ovat) pois tästä haukkumisesta ja keskityttäisiin niihin äiteihin jotka ne väkisin sinne raahaa!
Millaiset ÄIDIT edes pystyvät liittämään lapsiin jotain seksuaalista?? :/
Te puhutte ihan sairaita.
Toivottavasti ylläpito poistaa koko ketjun.
Millaiset ÄIDIT edes pystyvät liittämään lapsiin jotain seksuaalista?? :/
Te puhutte ihan sairaita.Toivottavasti ylläpito poistaa koko ketjun.
uimahallissa. Ja lopulta ketju meni aivan hulluksi, jossa puhuttiin aivan sairaita, etenkin ketjun loppupäässä. Miksei voi asiasta puhua asiallisesti? Ei mene jakeluun ei. No näitä ketjua täällä aina on, ja asia kuohuttaa. Virallinen kantahan uimahalleilla on, että kouluiästä alkaen omalle puolelleen, mutta siitä joustetaan, jos kyseessä hyvin arka tai ujo lapsi. Miksi tätä virallista sääntöä ei voi pitää oikeana ja lopettaa väittely ja varsinkin asiaton haukkuminen ja siirtyminen ja provoaminen täysin asiattomiin juttuihin? AMEN.
Tämän ketjun on aloittanut neuroottinen äiti joka pelkää pukuhuoneeseen tulevan joku tyttären ekaluokkalainen luokkatoveri joka on poika.
Ehkä se on pojan myöhemmälle kasvatukselle vain hyväksi, että se näkee oikeita naisia eikä noita "valistus" filmien ja kuvien muovisia, meikattuja barbinuken näköisiä. Ei tule sitten niin järkytyksenä, kun se joskus tapaa oikean tytön.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2010 klo 14:07"]
Ei mun pojan kohdalla ainakaan se kuivaus pesu tms olisi vaikeaa, vaan ihan se että on yksin alastomien vieraiden aikuisten keskellä. En olisi itsekään 7v pärjännyt yksin uimahallissa, vaikka nyt klaaraan elämäni kaikissa osa-alueissa ihan ok:)
[/quote]
Eli pojallesi alastomat ihmiset ovat ja saavat olla ongelma, mutta tytöille ei saa olla ongelma se, että he tahtomattaan joutuvat olemaan alasti toista sukupuolta edustavan ikätoverin edessä?
Mikä juttu tää on ettei 7v olis tarpeeks vanha menemään yksin oman sukupuolen pukukoppeihin? Itse kuljin tuohon aikaan yksin uimahallissa uimassa ja harrastuksiinkin menin yksin pyörällä tai kävellen ja matkaa oli joka paikkaan useampi kilometri. Muutenkin lasten kasvatus on mennyt ihan älyttömäksi paapomiseksi ja lapsiin ei luoteta. Nyt 15vuotiaatki on uusavuttomia ja mä en montaa vuotta ole vanhempi.
Jos uimahalleissa on kouluikä asetettu rajaksi, jolloin pitää jo mennä oman sukupuolen puku ja pesutiloihin, niin kyllähän siitä kiinni tulisi pitää, ja luulisi pulmaan aina jonkinlaisen ratkaisun löytyvän. Lapset tietysti kehittyvät vähän eri tahtiin, ja joitakin voi vielä kouluikäisenäkin aristaa mennä yksin pesu ja pukutiloihin uimahallissa, ja eihän heitä pakottaakaan voi yksin menemään ja erityislapset sitten tietysti tarvitsevat ohajusta ja apua. Yh-äitien kouluikäisten poikien tilanteessa, mikäli hän ei uskalla yksin vielä mennä miesten puolelle, tai hän on erityislapsi joka tarvitsee ohjausta, niin ensisijainen ratkaisu tulisi olla pojan isä, mikäli hän pojan elämässä mukana on, niin hänenhän se kuuluisi viedä poikaa uimahalliin. Mikäli näin ei kuitenkaan ole, niin luulisi löytyvän joku muu miespuolinen henkilö, kuten eno, setä, pappa, serkkupoika, äidin poikaystävä, tai joku muu miespuolinen perhetuttu, jonka kanssa poika voisi uimassa käydä, tai ainakin lähtisi myös mukaan, ettei pojan tarvisi yksin miestenpuolelle mennä, ja olisi tämän apuna.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2010 klo 11:51"]
9v tytöllä on alkanut tissit kasvaa ja karvotusta tulla, olisi varmasti tosi nolona jos sinne tulisi tuttuja poikia samaan aikaan.
Muutenkin kun oma keho muuttuu se hämmentää lapsen mieltä. Ei siihen mitää poikia vahtaamaan tarvita.
Mulle ja mun pojalle se nyt on ihan sama onko sun lapsella rinnat kasvaneet tai karvoitusta. Poika tulee toistaiseksi mun kanssa naistenpuolelle vaikka ekalla onkin, ei se ketään vahtaa.
Poikas on vajaa!
Todella omituista kun mammat paasaa täällä kauhuissaa jos ekaluokkalainen on mennyt eri sukupuolta olevan tilohin. HALOOOOO ne on pieniä lapsia eikä mitään murkkuikäisiä tiirailijoita tai aikuisia!!! Omassa lapsuudessani oltii ihan sulassa sovussa tyttöjen ja poikien kesken samoissa suihkutiloissa alasti ainakin 9-vuoden ikään asti! NE ON PIENIÄ LAPSIA. Miksi alastomuudesta ja vielä pienten lasten tehdään mammojen osalta tämän kaltainen haloo!
Ja ei kukaan ole sääntöjen yläpuolella, ne vaihtelee per uimahalli tai kylpylä. Omassa uimahallissamme kaikki alle 8-vuotiaat saavat mennä myös eri sukupuolta olevien pukkariin. Joten ihan turha on siis koittaa ekaluokkalaista jonkun häiriintyneen mamman sieltä ajaa ulos. Kylpylöissä raja kulkee melkein aina vasta 10 vuodessa. Ootte te jotku kyllä pimeitä....
80 luvulla olin mieheni perheen luona. Heillä oli aivan perinteinen tapa käydä koko perhe saunassa.
Minua ajatus oudoksutti, kun olin kaupungista.
9 henkinen perhe kävi yhdessä saunassa mukana oli minä ja mieheni veljen vaimo ja lapset.
Kesti vuosia kunnes totuin tähän.
Kaupunkilaiset taitavat edustaa tätä siveys/kristillistä kulttuuria ja maalla ollaan vapaampia ja tottuneita alastomuuteen.Alastomuus on hyvin normaalia. Alastomuudessa ei ole mitään seksuaalista, se tulisi ymmärtää.
Olisi kohtuullista, jos näistä kristillisistä arvoista päästäisiin vihdoinkin pois. Ne hidastavat edistystä. Aatamin ja Eevan syytä. Uimahallit sukupuolineutraaleiksi!pesetymystilat ja pukuhuoneet?
Tuli mieleeni että olen ollut nakuna yhteissaunassa jossain kylpylässä. Se oli tosin joku höyrysauna, että ilmeisesti näkyvyyden piti olla heikompi... Joka tapauksessa ei se alastomuus tosiaankaan häirinnyt tippaakaan, ihan sama kuin jos olisin ollut saunassa omien setieni kanssa.
niin täysin asiaan syyttömien tyttöjen täytyy kenties lopettaa oma uintiharrastuksensa, koska eivät halua kouluikäisten poikien kanssa olla samalla puolella? Näinkö asia on sinusta oikein? Pääasia taas että poika määrää ja päättää myös naisten puolella.
jollei heitä ohjaa koko ajan? Mene suihkuun, ota pyyhe, kuivaa... pyöriikö siellä vaan ympäri eikä ollenkaan tajua mitä pitää tehdä? EI osaa ottaa mallia muista?
Ei osaa/ymmärrä mennä suihkuun? Laittaa märkänä vaatteet päälle kun ei tajua kuivata? Ei laita ollenkaan vaatteita vaan tulee ilman ulos uimahallista?
Mä en oikeasti tiedä, voiko joku kertoa?
Esimerkiksi meidän poika osaa kyllä kaikki toimet (riisua, peseytyä, kuivata, pukeutua) mutta saattaa unohtaa kesken kaiken mitä oli tekemässä ja siirtyä tekemään jotain muuta (mielenkiintoisempaa). Eli ei välttämättä riisuisi kaikkia vaatteita, tuskin muistaisi laittaa vaatteet kaappiin/kaappia lukkoon, takuuvarmasti unohtaisi pyyhkeensä ja uikkarinsa joko kaappiin tai muualle pukuhuoneeseen ja saattaisi ilmestyä altaalle (mikäli sinne asti selviäisi) ilman rihmankiertämää... Hän on täysin ohjailtavissa eli en uskaltaisi lähettää yksin miesten puolelle ilman luotettavaa aikuista... Poikani ei myöskään välttämättä osaisi pyytää apua vaan jäisi odottelemaan ja miettimään mitä pitikään tehdä. Toisaalta poika on kova juttelemaan vieraidenkin kanssa - tästä ominaisuudesta ovat "mummot" aina pitäneet mutta saattaisi "houkutella" myös vääränlaista seuraa.
Arkikin tällaisen lapsen kanssa on riittävän haasteellista ja uiminen on aina ollut meidän perheen yhteinen kiva harrastus. Minulla on myös kaksi pienempää lasta ja olisi aika epäreilua, että harrastus pitäisi lopettaa, kun isoveli ei yksin pärjää miesten puolella... Poika on pienikokoinen (7v ja 108cm) eikä minulle ole aikaisemmin tullut edes mieleen ettei häntä voisi viedä naisten puolelle.
Onneksi asutaan kaupungissa, jossa on useita uimahalleja - varmaan löytyy joku jossa on mahdollista käyttää esim. tilaussaunaa että voisimme jatkaa viikottaista uintiharrastusta. Ja koska kuitenkin joku kysyy miksi isä ei auta, niin lasteni isä on kuollut kaksi vuotta sitten eikä meillä ole miespuolisia sukulaisia/tuttavia, jotka voisivat auttaa uintireissuilla.
nro 8
etkä sinä osaa järjestää hänelle avustajaa niin viattomat tytöt taas kärsii teidän takianne.
Hanki pojallesi apua, ei ole normaalia että ei tuollaisesta asiasta selviä. Tai sitten on sekin vaihtoehto että poikasi ei olekaan ihan normaali. Kuinka monta vaatetta häviää kouluvuoden aikana?
"Normaali" tokaluokkalaiseni on käynyt kerran yksin miesten puolella. Saldona oli se, että homma kesti ikuisuuden ja uikkarit hävisivät jonnekin. Eli juu, ensi kerralla tulee varmaan vielä naisten puolelle. Koetamme olla oikein hissuksiin emmekä käy saunassa.
ja siihen, että jos menee NAISTEN PUOLELLE että siellä todella olisi naispuolisia, ei kouluikäisiä poikia!
Älä ole ennakkoluuloinen ja kuvittele, että kaikki pitäisivät jostain suomalaisesta saunakulttuurista.
Siis kirjoittajilla? Kyllä suomalainen saunakultturi kestää lapsien olemisen isän tai äidin mukana uimahallin puku/pesutiloissa. Vastuuntuntoinen vanhempi tietää kyllä milloin lapsi menee yksin toiselle puolelle. Siihen asti on koko ajan lapsen kanssa ja pitää huolta ettei pervot pälyile. Ei siellä tarvii edes nakuilla kuin hetken suihkussa. Sekin lienee normaalia ilman simmareita. Uimahalleissa valitettavasti on näitä homoja lesboja ja muita pervertikkoja, joita pitää vain osata varoa. Myös silloin kun on ilman lapsia!
Suljet vain silmät ja olet itseksesi. Varmuudeksi voit sulkea myös korvasi hälyltä. Olet yksityisessä tilassa. Mikäli suljet myös sieraimet ja hengittelet suun kautta niin et havaitse muiden häiritseviä suolikaasuja saunan lauteilla.
Yksityisyys on oma tila, ei mikään yleinen tila. Yksityisen tilan voi ottaa myös yleisessä tilassa.
Kun pidätte ryhdin ja katsotte eteenne ette näe ekaluokkalaisia naperoita vaan aikuisten kasvoja tai pahimmillaan törröttävät nännit. Poikien pippeleitä ei näy. Tämä on poikien pippeleiden ignooraamisen jalo taito.
Ei minua häiritse pienet pippelit. Ei ole koskaan häirinneet edes silloin, kun kävin pikkutyttönä uimahallissa uimassa.
oma 4 vuotiaanikin selviäisi jo yksin miesten puolella, mikäli olisi vaan pidempi (ylettyisi suihkuihin ym). Muuten on reipas ja omatoiminen ja pärjäisi kyllä. Joten luulisi, että kuka vain kouluikäinen (myös ujompi) pärjäisi yksin miesten puolella.
että kaikki täällä vaan narisee siitä kuinka tytöt kärsivät kun saman ikäisiä poikia on suihkutiloissa. Onko kenelläkään käynyt mielessä miltä se tuntuu niistä pojista. Ei pojat ole mitään aikuisia miehiä jotka haluaisivat tirkistellä oman ikäisiä tyttöjä jo 7 vuotiaana. Poikia varmasti nolottaa vielä tuplasti siitä, mitä niitä tyttöjä. Itse näin ainakin kerran yhden melko ison pojan uimahallissa naisten puolella ja kyllä tuo poika häpesi niin kovasti, että sääliksi kävi :( Poika ei uskaltanut katsoa lattiasta ylemmäksi ja jätti saunat ja muut suosiolla väliin.
Joten jospa nyt jätettäisiin ne pikkuiset pojat (joita ala-aste ikäiset todellakin vielä ovat) pois tästä haukkumisesta ja keskityttäisiin niihin äiteihin jotka ne väkisin sinne raahaa!
MINÄ taas määrään että kaikki ne naiset jotka ei pese myös alapäänkarvojaan voidaan siirtää pois uimahallin tiloista!
Ei tasavertaset ihmiset määrää toisia!
Menisit hoitoon!