Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++Kesäkuun kullannuput 2011 Marraskuussa ++

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa taitaa pukata tännekin.. :( Mies on ollut kipeänä tiistaista saakka, joten ihme kait se olis ollutkin, jos en olisi tätä pöpöä itselleni saanut.. katsotaan kuinka käy, yritän nyt lepäillä kovasti, josko se auttaisi. Väsyttää, nuha on kova ja olo on tukkoinen - lihaksia särkee.. ei hyvää lupaa.

Eilen kävin ostamassa ekat mammahousut.. löysin Bebesistä hyvät "farkut", tosin lyhentää ne vielä täytyy.

Muutoin on vointi ollut jo parempi, tosiaan eilisen kaupunkireissun jaksoin ihan mainiosti, ilman ongelmia ja ylenpalttista heikotusta. Pahoinvointi ei ihan ole vielä kadonnut, mutta sen mitä sitä on, niin on ehkä 1/10 siitä mitä oli aiemmin, viikko sitten oksensin viimeksi.

Suski*76 & Mini Morrison rv 10+4

Vierailija
62/117 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla päästiin vihdoinkin kertomaan molempien vanhemmille vauvauutisia. Voi miten huojentavaa! :) Molemmat vanhemmat otti uutisen ilolla vastaan ja nyt on sitten ihanaa olla kotosalla kun ei tarvi mitään peitellä. Äiti olikin tämän jo aavistanut viime käynnillä, koska en yllätys yllätys juonut viiniä ruuan kanssa. Eli isä ja äiti osasivat uutista jo odottaa. Heh, arvasinhan minä sen että en pysty tätä salaamaan kotona, missä punkkua on tarjolla usein ruuan kanssa sen kunniaksi, että tyttö on tullut kotiin :)

Mulla on Angela ihan samaa ongelmaa ollut ilmassa nyt puolisen viikkoa: vatsa ei toimi vaikka joisin kupin kahvia aamulla. Tämä on todella epänormaalia ja illalla sitten onkin vatsa ihan turvoksissa ja sattuu, kun ilmaa on vatsassa mutta mitään ei tule ulos. Milläköhän tätä vatsaa tosiaan saisi toimimaan?

No nyt valmiiseen katettuun pöytään ja sitten mummin luokse valmiiseen katettuun pullapöytään. Erikoista kyllä, tuo makea jälkkäri ei nyt ole koko raskausaikana erityisemmin maistunut.

Eerika 7+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angela valitteli, että maha on jämähtänyt.

Itselläni oli myös tuota aiemmin - tosi raivostuttavaa! Itse hommasin apteekista Levolacia ja otin sitä parina päivänä ensihätään. Sitten aloin syömään myslejä tai kuitupitoisia muroja ja mulla ne ovat kyllä auttaneet. Lisäksi juon paljon vettä ja liikun. Sitä ummetuslääkettä ei ole sen jälkeen enää tarvinnut ottaakaan.

Sinulla on se koira, jotenka varmasti liikuntaa saatkin :)

carus 10+5

Vierailija
64/117 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Jennil: Itsekin ostin ne pahoinvointirannekkeet ja tuntuivat auttavan n. 2 ensimmäistä päivää sitten pahoinvointi palasi. Eilen laitoin taas rannekkeet n. viikon tauon jälkeen ja tuntuivat vähän auttavan. Eli eivät ainakaan mulla tunnu auttavan jos pitää jatkuvasti, mutta toivottavasti sulla toimivat paremmin.

Kertomisesta: Kahdelle kaverille oon kertonut, mutta sukulaisille ( mummoille, papoille, sisaruksille ) eikä omille lapsille olla vielä kerrottu. Ehkä sitten ultran jälkeen. Työpaikalla taas aika moni tietää. Yksi työkaveri nimittäin suoraan kysyi, että odotanko. Kertoo kuulema näkyvän naamasta ;) ja siitä kun ei kahvi maistu. En sitten viitsinyt valehdella.. Esimiehellekin kerroin jo siitä syystä, että ajattelin että saisin neuvola/ultrakäynnit työajaksi. Mutta ilmeisesti niitä ei saakaan. Miten muilla saatteko ko käynnit työajaksi?

Pahoinvointi jatkuu edelleen erityisesti illat ovat vaikeita. Np ultra aika on ensiviikon torstaina. Jännää.

Alabama 10+5

Vierailija
65/117 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain fyi Alabamalle ja muillekin jotka asiaa mietitte; neuvolakäynnit saa hoitaa työajalla, ja työnantajalla on lain mukaan velvollisuus maksaa näistä normaalin työajan mukaan. Jos käynti neuvolassa on siis esim. klo 16:30, mutta pitkän matkan vuoksi joutuu lähtemään jo vaikka 15:30 (ja työaika päättyy klo 16), työntantajan kuuluu maksaa puolen tunnin palkka. Ylityökorvauksiahan neuvolakäynneistä ei tietenkään saa, ja lain mukaankin käynnit pitää yrittää ajoittaa työajan ulkopuolelle Mutta jos se ei onnistu (niinkuin usein ei onnistu), niin asia menee edellä kuvatulla tavalla.

Jos tarvitsette lisävahvistusta asiaan, kannattaa soitella ammattiliiton lakimiehelle, joka voi tarvittaessa selostaa asian myös työnantajalle.

Vierailija
66/117 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, Suski*76 puhuu asiaa. Mulla kävi ekan lapsen kanssa niin, että pomo oli aluksi sanonut vaan yksiselitteisesti, että lääkärireissut on omaa aikaa, ja vasta kun tunteja setvittiin äikkärille lähdön alla hän sanoikin, että neuvola tosiaan kuuluu työaikaan, jos sitä ei muulloin saa järjestymään. Olin siis tehnyt neuvolatunteja sisään ihan turhaan koko odotusajan. Tyhmä tietysti olin kun en ottanut itse ajoissa kunnolla selvää.

Täällä ahdistaa edelleen. Esikoinen on ollut jo pari viikkoa nuhainen ja heräilee 3-4 kertaa yössä eikä nyt viikonloppuna ole saanut enää unta aamulla nuhaan herättyään. Tänään nousi sentään seitsemältä (mies oli ihana ja antoi mun jäädä vielä nukkumaan, nousi itse lapsen kanssa puuhaamaan), lauantaina herätys tuli klo 4.40 ja päivä menikin aika sumussa. Opintoja pitäis saada edistettyä eli tutkimusta pitäisi tehdä, mutta millähän ajalla ja energialla? Kun kovasti tekisi mieli käyttää kaikki liikenevä aika nukkumiseen. No, ehkä mieliala paranee kunhan pääsen ensi viikolla ekaan neuvolaan ja vauva alkaa ehkä tuntua todellisemmalta.

Vierailija
67/117 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain eilen illalla vatsaani jonkun ihan ihmeellisen krampin.. olin imuroimassa, ja vedin eteisen isoa mattoa vähän sivummalle. Kun yritin nousta, en päässytkään ylös, vatsan yläosassa (ihan tuossa oikealla puolella rinnan alla) tuntui ihan älytöntä kipua, enkä saanut kunnolla happeakaan. Kohtaus kesti varmaan puolisen minuttia, ja tuntui lähinnä niinkuin valtaisalta suonenvedolta, mutta tosiaan ylävatsassa. Hetken siinä kohtauksen aikana olin jo ihan varma, että nyt hulahtaa veret lattialle ja että tää oli sitten tässä.. pelästyin ihan tosissaan.

Kun kipu hellitti, siirryin hetkeksi sohvalle huilimaan, ja olotila normalisoitui, eikä kipua enää tuntunut missään. Tänään koko vatsa tuntuu vähän aralta, mutta ei mitään isompaa kuitenkaan. Pelottaa silti.

Join päivällä anoppilassa kupin kahvia, enkä sitä yleensä kovin juo, joten mietin että olisikohan tuossa ollut joku suolisto-kramppi kyseessä. Noh, en tiedä, pitää seurailla tilannetta ja oloa.. onko teillä muilla ollut vastaavaa tai tiedättekö mistä tämmöinen voisi johtua?

Suski*76 & Mini Morrison rv 10+6

Vierailija
68/117 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaiks, jännittää! Np-ultra olisi ylihuomenna, keskiviikkona. Ja vasta iltapäivästä...

Isänpäivälounas takana anoppilassa. Ruokaviinistä kieltäydyin kohteliaasti, ei kyselyitä...

Mies sanoi, kun laitoin päälle sellaisen semisti kireän paidan, että maha erottuu hieman. Mutta kuulemma vain sen verran, että kukaan ei kehtaa vielä mitään kysellä ;) Uskon kyllä, että anoppi ja käly ovat raskauden arvanneet, mutta eivät mitään ole sanoneet vaan odottaavat, että me kerromme heille =)

Hyviä vointeja kaikille!

carus 11+0

Vierailija
69/117 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli aamulla eka neuvola. Tosi kiva käynti vaikka vielä heikko olo onkin flunssan jäljiltä. Pissa ja muut oli ok ja kovasti tentattiin niinku pitääki eka käynnillä. Verenpaine on mulla ollu aina raskaana koholla ja nytkin pitää alkaa niitä mittaileen kotona kun yläpaine oli vähän koholla. Sykkeitä kuunneltiin vasta ihan lopuksi ja vitsit ku meinas naama mennä jo vähä mutruun, kun neuvolan täti ei millään löytäny sykettä. Oma syke vaan kuulu kokoajan. Aikansa haki ja haki ja vihdoin saatiin kuuluviin pikkusen syke. Olihan se mahtava. Tosi syvällä kohdun pohjalla piilotteli, vaikka neuvolan tätiki sanoi, että kohtu tuntuu tosi isolta viikkoihin nähden. Saa nähä keskiviikkona meneekö viikot uusiksi, kun nyt neuvolassa laskettiin et olis 11+2 ja yksityisellä varhaisultrassa sanoi ultraaja et näyttää ainaki muutaman päivän isommalta ku mitä kuukautisista laskettiin. Kerrompa sitten keskiviikkona miten kävi.

Tällä viikolla varmaan kerrotaan sitten jo isovanhemmillekin jos kaikki ok np-ultrassa. On ihana kyllä päästä kertomaan ja uskon, että mummut ja vaarit on onnellisia uutisesta. Miehen äiti on kyllä jo pariin otteeseen voivotellu et ei meille taida enää pikkusia tulla kelle pääsis nuttuja neulomaan. Aattelinkin et pitäisköhän ostaa pari lankakerää ja viedä anopille vinkkinä tulevasta pikkusesta.

viljuska&pikkunen rv 11 (tai vähä päälle)

Vierailija
70/117 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla meinasi alkaa aurinko paistamaan, mutta ei jasanutkaan. On todella sumuisa päivä.

Eipä kuulumisissa mitään uutta ihmeellistä. Tosin se, että alavatsa tuntuu iltasella aralta. Onko teillä kenelläkään samanlaista?

Pahoinvointi edelleen kiusana ja väsyttääkin! Yöt ovat olleet kummallisen levottomia. Vessakäynnin jälkeen yleensä alkaa pyöriskely sängyssä. Ärsyttävää. Ja sitten käy niin, että lapsi kun herää, niin itse olen rättipoikkiväsynyt :)

Ensimmäistä ultraa odotellessa...

Vierailija
71/117 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tänään vihdoin postissa venailleen kotidopplerin, ja en malttanut olla kokeilematta vaikka viikkoja noin vähän kasassa. Kohtukin on taaksepäin kallistunut.

Ja mitä ihmettä, parin minuutin etsiskelyn jälkeen oman sykkeen peittosi yli puolet nopeampi syke aivan selkeänä!

Oli vähän ennakkoluuloja ja mietin et kannattaako ostaa, mut jo tää eka kuuntelukerta oli kyllä sen parin kympin arvoista! :)

Onko muilla tarkoitus ostaa tai ostettuna?

Vierailija
72/117 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

manque: Millanen laite sulla on? Ja ihanalta kuulostaa! :)

Vierailija
73/117 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuo perus Angelsounds-merkkinen ilman mitään näyttöjä tms. Hirveän kalliita ovat Suomen verkkokaupoissa, postikulujenkin kanssa tulee puolet halvemmaksi tilailla jostain muualta. Ihan loistava kyllä, en tilannut geeliä, ihan vartalovoidetta laitoin ja silti hyvin kuului :)

Vierailija
74/117 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

olen ollut aika väsynyt enkä ole jaksanut kirjoitella, vähän olen käynyt lueskelemassa... Trenicialle lämpimästi tervetuloa takaisin, ihanaa että joskus käy noinkin. Ja tervetuloa uusille.

Sen johdosta sain oikein aloitettua viestin kirjoituksen, kun tänään oli vihdoin se np-ultra. Yksi pikkuinen siellä köllötteli, aluksi vilkutteli ja potkiskeli kovasti mutta sitten väsähti ihan paikoilleen. Ilmeisesti kätilö kuitenkin sai kaikki tarvittavat asiat katsotuksi, ja hyvältä näytti. (Seerumiseulaan osallistuimme myös.) Oli kyllä ihana nähdä kuinka pikkuinen siellä viuhtoi :)

Laskettu aika on nyt virallisesti 3.6 kun neuvolan täti laski sen 28 päivän kk-kierrolla vaikka kiertoni oli 32 päivää. Ultran perusteella LA olisi 6.6 eli lähempänä omaa arviotani 7.6, mutta kun ei ollut viittä päivää isompi heitto niin virallisesti se on nyt se 3.6. Minun puolesta tuossa listassa voi kyllä pitää tuon 7.6 kun se on oikeasti lähempänä totuutta. Siis totuutta lasketusta ajasta, syntymäpäivähän on sitten asia erikseen ;)

Rakenneultra on sitten 19.1 ja seuraava neuvola juuri sitä ennen, 11.1.

Hyvää odotusta kaikille, ja ultrien odotusta myös nille jotka vielä eivät ole tutkimuksissa käyneet :)

- Metta

Vierailija
75/117 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaa vähän, kun ei saatu sydänääniä vielä kuulumaan...istukkakohinaa kyllä kuului. Mutta ensi viikolla on onneksi np-ultra ja saadaan varmuus onko siellä elämää! Painoa oli tullut ihan liikaa 500g/ vko! Kamalaa, nyt täytyy vähentää napostelua kyllä. Pahoinvointikin on onneksi vähenemään päin:).

Metalla ihania ultrakuulumisia, näitä paljon lisää:).

T.muumifani ja rv10+6

Vierailija
76/117 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samastuin sun juttuun täysin!! Iltasin tosiaan aristaa kohtua ja yöt on levottomia. Aamulla onkin tosi aurinkoinen olo :))

Neuvolaan vielä viikko, menispä aika nopsaan!

Mv ja Unni 9+2

Vierailija
77/117 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yhtään ajatellut kun lätkäsin hotpoweria niskat ja hartiat täyteen ja vasta hetken päästä havahduin katsomaan netistä ja siellähän sanotaan ei suositella käytettäväksi raskauden aikana : (

Onko kellään kokemusta tai tietoa asiasta.

Ice poweria sitten saakin käyttää raskaus aikana miksi ei siis tätä hot versiota?

Harmittaa kun ei tullut ajteltua ennekun jo oli myöhäistä. Niskat pahasti jumissa ja panadolista ole mitään apua :/ Hieroja onneksi torstaina.

Vierailija
78/117 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hemmetti tätä väsymystä, siis kertakaikkiaan.. takana hyvin nukuttu yö, ja nyt vois mennä samointein takaisin nukkumaan..

Taitaa olla väsymystä ilmassa enempikin, kun täällä tuntuu olevan niin harvakseltaan kirjoituksia. :)

*haukotus*

Suski*76 & Mini Morrison rv 11+1

Vierailija
79/117 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.... :O En siis ole ainut joka voisi nukkua lähes 24/7. Esikoinen herää virkkuna seitsemältä mutta äiti voisi vielä nukkua jonkun tunnin. Ja tämä pahoinvointi, en voisi kuvitellakaan ottavani rannekkeita kovin pitkäksi aikaa pois kun joka aamu tulee silti oksennettua - johtunee kyllä alhaisesta verensokerista, ilmeisesti.

Eilen oli eka neuvola ja puoltoistatuntia siellä meni niin että heilahtu, onneksi oli mummulla loma että sai esikoisen hoitoon sinne. Pissa ok, hemppa 132, verenpaine ok ja paino sallitun rajoissa. Mitään uutta ja mullistavaa ei suosituksissa yms ole tapahtunut kolmessa vuodessa mutta kertaus on opintojen äiti =) Seuraava neuvola on lähikaupungissa 7.12. joka on np-ultra vaikka me ei seuloja otetakaan ja omalla tädillä seuraava aika 13.01. jossa samalla poitsun 3v-tarkastus. Sokerirasitukseen joudun parin viikon sisällä jos saan vaan suinkin nieltyä sitä litkua, toiv olo silloin jo parempi. Esikoista odottaessa paastoarvo oli 5.3 (raja alle 5.3) ja papereihin tuli merkintä raskausDMstä joten osasin tätä odottaakin.

Täällä on aika hiljasta mut ehkä se on ymmärrettävää ku kaikki painii alkuraskauden väsymyksen tai/ja pahoinvoinnin kanssa. Osa alkaa kyllä jo olemaan hyvin lähellä keskiraskautta =)

Oletteko ostaneet/käyttäneet jo äitiyshousuja?? Itse oon jo ostanu yhdet ja vanhojakin pitäny jo muutaman viikon ku varsinkin iltasin on aivan mahdotonta saada normihousuja kiinni. Samoin tarttis vissiin lähteä liivvikaupoille ku alkaa vanhat liivit ahistamaan. Aattelin ostaa Carriwellin sporttiliivit ku ainakin esikoisella tykkäsin kovasti ton firman liiveistä =)

Ainiin, laskettuaika muuttui neuvolassa päivällä eteenpäin eli uusi la olis juhannusaattona 24.06. josko joku viitsisi sen tuohon listaan vaihtaa. Helpompi sitten laskea kun mennään neuvolan kanssa samoilla...

Viikonjatkoja kaikille Kesäkuisille =)

Jenni ja Mini rv8+5

Vierailija
80/117 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin neuvolasta tunnilla :) Edellisen raskauden raskausdiabeksen vuoksi jouiduin sokeriseurantaan jo nyt. Parina päivänä viikossa pitäisi mittailla. Ja eka sokerirasituskin on parin viikon päästä.

Hoitaja halusi jo keilla kuuluuko sydänääniä vaikka viikkoja on vasta 9+1 ja sieltähän ne kuului :)

Helpotti taas hetkeksi. Minulla on nimittäin vuotoa edelleen eli pian kaksi viikkoa on tullut joka päivä ruskeaa vuotoa ja myös päivittäin hyytymiä. Pitäisi vain jaksaa uskoa, että kaikki on ok, kun ei vuoda kovasti enkä ole kipeä. Joskus usko on kyllä kovasti koetuksella. Eikä kenellekään voi vielä raskaudesta kertoa, kun on pelko kokoajan mukana.

Mutta näillä mennään ja parasta toivotaan. Ja minä ainakin osallistun kaikkiin mahdollisiin seulontoihin. Ikää minulla on jo sen verran (36v.) et riski kasvaa ja olen töissä sellaisessa paikassa, jossa näen kaiken sen karmeuden, kun ei synnykään terve lapsi... :( Enkä halua kokea samaa, niin julmaa kuin se ehkä onkin..