Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++Kesäkuun kullannuput 2011 Marraskuussa ++

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän uudet plussanneet listalle mahdollisimman pian kuin ehdin :)

T:Annika

edelleen pahoinvoinnista hurjasti kärsivä

Vierailija
2/117 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tänään tuli käytyä ekan kerran neuvolassa. Verenpaineet olivat matalahkot (joskaan ei kait mitenkään ihan poikkeuksellisen alhaiset kuitenkaan), 107/70. Hemoglobiini oli huikeat 159. Virtsanäytteestä en tiedä mitä neuvolantäti katsoi, mutta totesi vain että "tästä näkyy että et saa syötyä ja että voit huonosti, mutta että kaikki on ok". Onko teillä käsitystä siitä mitä tuosta virtsanäytteestä katsotaan tässä kohtaa?

Sain ohjeeksi varailla heti huomenna aikaa np-ultraan. Ajateltiin myös veriseulantoihin osallistua.

Väsyttää ja heikottaa ihan pirusti, paleltaa, nälkä on koko aika mutta syötyä ei oikein saa kunnolla. Noh, onneksi se pahoinvointi on sentään jo vähän ainakin tuntunut helpottaneen..

Tänään rv 9+0 menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten sairastelu jatkuu ja oon ite ihan seko tästä sisällä olemisesta. Viikonloppuna molemmat muksut sai korvatulehduslääkkeet ja toinen silmätulehduslääkkeet ja eilen iski silmätulehdus pienemmällekin. Itelläki kurkku kipee ja aivan veto pois. Painokin on noussu selvästi ku ei oo liikkunu pariin viikkoon paljo mihinkään.

Useampi on jo neuvolassakin käynyt. Onhan se eka neuvolakäynti aina vähä pitkävetinen ku ne samat asiat tentataan. Toivottavasti kuitenki pääsis eka neuvolassa kuulemaan sydänäänet ku viikkoja sit jo 11 mulla kasassa.

Me ollaan kerrottu nyt raskaudesta parin ystävän lisäki mun miehen sisaruksille. Niitä kun nähny useemmin niin ei jaksa peitellä. Isovanhemmille ja mun siskoille ei olla vielä kerrottu ku tiedän et varsinki mummoille olis tosi kova paikka jos kaikki ei meniskään hyvin. Stressaavat paljo pienemmästäkin ja menettävät yöunensa muiden murheitten takia.Varmasti np-ultran jälkeen jo kerrotaan ja eipä tuohon ole ku pari viikkoa enää.

viljuska&pikkunen 9+2

Vierailija
4/117 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

tulipa mieleeni kysäistä teiltäkin, että mitä mieltä ootte tuosta veriseulonnasta, aiotteko osallistua vai jättättekö väliin, ja mitkä ovat perustelunne siihen? Itsehän siihen nyt ilmoittauduttiin, mutta alkoi vähän mietityttää että kannattaakohan sittenkään, saako siitä vain turhaa stressiä itselleen - ne tuloksethan kun ei kuitenkaan oo ihan eksakteja.

Selvisi myös, että siitä virtsasta katsottiin varmastikin siis valkuaisaineiden määrää, väritestiliuskalla. En tiedä millainen asteikko niissä on tai mitä siitä tuloksesta pitäisi sitten ajatella, mutta ehkä sekin tässä matkan varrella vielä selviää...

Ja niin, sydänäänten kuuntelusta; meillä ei eilen niitä kuunneltu, kun neuvolantäti oli sitä mieltä, ettei kannata vielä yrittää, ettei tuu sitten vaan suotta turhaa paniikkia jos ne ei vielä kuulukaan. Seuraava käynti on kuun viimeinen päivä, silloin onkin sitten jo rv 13+0, ja lupasi että silloin kuunnellaan sydänääniä.

Vierailija
5/117 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika84:lle kiitos uudesta ketjusta!

Aamulla vielä sujuvasti kirjoittelin tuonne vanhan puolelle... =)

Suski*76

Meillä ei tuota veriseulaa tehdä, vapaaehtoisenakaan. Meillä tehdään ensisijaisesti tuo np-ultra ja jos sieltä löytyy jotakin omituisuuksia tai vanhemmat ovat jotenkin riskiryhmäläisiä niin sitten vasta seulotaan.

Hankalia valintoja; haluaako tietää ja jos saa jotakin ikävää tietää, mitä tiedolla tekee?

carus 8+5

Vierailija
6/117 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelit tuosta virtsanäytteen testaamisesta; th oli maininnut, että näytteestä näkyy, ettet saa syötyä.

Varmaankin näytteestä on katsottu ne valkuaiset (indikoi mahd. raskausmyrkytystä) ja ketoaineet.

Koholla olevat ketoaineet kertovat, että et ole syönyt ja elimistösi kuluttaa energiaa varastoistaan. Myös diabeetikoilla seurataan noita ketoaineita, sillä ne kertovat insuliiniannostuksen oikeellisuudesta.

Mutta siis ketoaineet voivat normaalistikin olla koholla, jos ne testataan ennen aamupalaa otetusta aamupissasta tai jos on vaikkapa rankalla laihiksella =)

carus

Vierailija
7/117 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh aika menee äkkiä, lokakuu meni ihan hujauksessa ohitse.

Itse en veriseulaan osallistu, olen sellainen murehtija että jos sieltä jotain poikkeavaa löytyisi ja ennekun asia olisi lapsivesi näytteellä ym selvitetty olisin varmasti hermoheikkona ennen sitä.

Mulla pahaolo vaivaa edelleen , oksentaa ei tarvitse mutta kuvotusta ja röyhtäilyä on jatkuvasti,maha on turvonnut ja tissit paisuksissa.

Minulla on edessä kaksi sokerirasitus testiä koska edellisessä raskaudessa sokeria oli virtsassa runsaasti.. odotan kauhulla muistaakseni testi ei ole mukavimmasta päästä ja ainakin silloin sitä litkua joutui juomaan hurjan määrän. Onneksi vielä ei näytteessä mitään kummallista ollut.

Angela ja Kirppu 8+3

Vierailija
8/117 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh tätä konetta, jo kolmas kerta kun yritän tätä tekstiä tänne :) Täällä kuvotus ja väsymys vähentynyt ja nyt toivotaankin että masuasukilla kaikki on hyvin. Viikoilla 6 ja risat mennään nyt. Neuvolan sain varattua parin viikon päähän, siellä se sitten varmistuu. Laskettu aika näytti olevan listoilla väärässä kohtaa mutta tarkennan sitä neuvolan jälkeen kun huomasin alunperin katsoneeni viimeisten kuukautisten alkamispäivän väärin :)

Mukavia odotuspäiviä!

Vierailija
9/117 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli seulontoihin osallistumisesta, me ei osallistuta koska ovat vapaaehtoisia. Täällä oli ainakin esikoisen aikaan niin että jos et halua osallistua veriseulaan niin ei niskapoimuakaan mitata.

).( Viikonlopun aikan ällötys siis muuttui oksetukseksi 24/7 joten tänään kävin neuvolalääkärillä ja sain sairaslomaa runsas 3vkoa eli 26.11. asti. Nyt sitten vain yritän ottaa rennosti - lepäillen ja pieniä annoksia syöden. Ensiviikolla ois alkuraskauden uä =) Esikoisen vien aamuisin pph:lle mutta täytyy siitäkin huomenna keskustella et miten nyt saikun aikana, saanko viedä esim. klomena päivänä viikossa. Olis vaan kivempaa poitsulle kun olis aktiviteetteja ja kavereita eikä tarttis katella äiskän pahoinvointimakoilua sohvalla.

Mukavaa viikkoa kaikille =)

Jenni & Mini rv6+6

Vierailija
10/117 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varhaisultrassa käytiin tänään, ja siellä 16,9 mm pikkuinen köllötteli sydän sykkien vastaten viikkoja 8+1 eli 3 päivää enemmän kuin itse olen laskenut :)

Kyllä siinä kyyneleet virtasi sekä itsellä että miehellä, oli noita pelkoja sen verran matkassa.

Aika loistava fiilis nyt! :>

Olen myös pohdiskellut tuota seulontaa, että osallistuako vaiko eikö. Miehen kanssa tosin ei yhdessä olla asiaa mietitty, pitääkin ottaa puheeksi!

Vierailija
11/117 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrauutisia manque oli saanut. Hinnakasta kyllä, mutta kyllähän se tuo epävarmuuteen helpotuksen.

Itse en edelleenkään aio varhaisultraan mennä vaan odottelen np-ultraan, joka omien laskujeni mukaan olisi joskus reilu kahden viikon kuluttua.

Huomenna ensimmäinen neuvolakäynti. Jännittää - miksiköhän ihmeessä?

carus 8+6

Vierailija
12/117 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaas saanko taaskaan viestiä perille, mulla on joku paha karma tän palstan kanssa. Ja ketuttaa suunnattomasti kun romaanit katoaa kuin pieru saharaan..

Manque oli saanut rauhoittavia uutisia :) Onneksi raha on vain rahaa :) Ei sitä hautaan mukaansa saa :)

).( Korvatulehdus täällä ja lääkitys päällä. Iltaisinkivat pahoinvointi kohtaukset, jotka päättyvät oksentamiseen. En muista yhdestäkään raskaudesta vastaavaa. Muutoin kaikki ihan yees :)

Joskaka 9+4

Vierailija
13/117 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotetaanpa sitte vähän omiakin fiiliksiä.. Maanantaina olisi eka neuvola edessä ja täällä odotetaan sitä jo malttamattomana.. Ei jaksais enää pitää lähimmäisiltä ihmisiltä asiaa salassa, mutta ajateltiin et ainaki käydään eka neuvolassa, ni sit ehkä uskaltas jo paljastaa perheemme uuden tulokkaan odotuksesta. Ei olla voitu edes meidän esikoiselle (6 v) paljastaa, kun sehän kertoa paukauttas sen heti kaikille. :) Hän kun muutenkin on toivonut pikkusiskoa tai veljeä kovasti.. Vointini on ollu välillä ihan ok, mutta kylläpä tuota pahaa öllötystä on aamusta iltaan, yöllä saa käydä vessassa 3-4 krt, joten yöunet ovat olleet viime viikkoina melko rikkonaiset. Usein myös vaivaa huimaus.

viikkoja pitäis olla 6+4 nyt.

Vierailija
14/117 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko myöntää että tulenpa takaisin :)

Rajusta verenvuodosta huolimatta tänään ultrassa sykki sydän ja kaikki oli kunnossa! o_O

Siis tänään vasta pääsin tarkistukseen. (kenties vähän hidasta toimintaa täällä?)

Kohdunsuukin oli visusti kiinni. Viikko sittenhän minulla vuoto alkoi. Ei sillä, kyllä se on jo loppunutkin. Mutta vähän epäilin että taas keskeytynyt keskenmeno olisi ollut. Niin se oli edellisessäkin keskenmenossa. Jouduttiin lääkkeillä ottamaan sikiö ulos.

Mutta siis, todella hyvä uutinen oli! ? :)

Ja jos nyt innostukseltani lukisin muidenkin kuulumiset viikon ajalta :)

Trenicia 7+1 (tai 2 :D )

Vierailija
15/117 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen edellisten raskauksien aikaan siinä käynyt. En taida nyt.

Ultrat kyllä käyn yms.

Vierailija
16/117 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mahtava kuulla, että teilläkin on kaikki hyvin. Varmaan oot ihan sekasin ja onnellinen.

Veriseulasta mekin ollaan miehen kanssa jo juteltu ja ei oo aiemminkaan otettu ja päätettiin, että samoin mennään nytkin.Neuvolatäti puhui puhelimessa et tuo veriseula pitäs ottaa jo tieten aika ajoissa ja siks halus tietää jo puhelimessa halutaanko veriseulontoihin vai ei. Np- ultrassakaan en oo aiemmissa raskauksissa es käyny ku sitä ei oo tarjottu. Nyt pääsen siihen ku muutettiin Oulun lähikuntaan.

Mullekkin iski sitte eilen kauhee kurkkukipu ja kuume. Illalla oli pakko ottaa särkylääke et sai es jotenki nukuttua. Muuten olo on ollut pari päivää suht ok, ei oo yökittäny ja vessassakaan ei oo tarvinnu ravata ku kerran yöllä.

viljuska & pikkunen 9+3

Vierailija
17/117 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä herkutellaan taas normaaliin tapaan, on nimittäin alkanut ruoka maistua! Kiloja tuli viime raskaudessa n. 16-17kg ja siinä oli ihan riittävästi. Niistä jäi pari vyötärölle. Tarkotus/toive olisi olla lihomatta ihan niin paljon, silloin ruokahalu oli kohillaan en syönyt herkkuja tai muuta epäterveellistä juuri ollenkaan. Nyt ei pääse liikkumaan niin hyvin, kun tuota pikku-ukkoa pitää kuljettaa jokapaikassa mukana, kun ei sille hoitajaakaan ole..paisun tietenkin niinkuin pullataikina, yök!

Viime raskauden loppumetreillä vko 33 -> seurasin sokeriarvoja ja laskin hiilareita etteivät kovin kohonneet. Eli lievä raskausdiabetes oli päällä, vaikka olen urheilullinen ja normaalipainoinen. Nyt aionkin seurata sokereita jo aikaisemmin..saa nähdä joudunko sokerirasitustesteihin..

Kauhea kaiku sanalla raskausdiabetes, kun on normaali terve nainen, niin yhtäkkiä onkin joku tauti päällä, huh!

Onko kaikilla muilla uudelleen synnyttäjillä neuvola ennen rv 10? Meillä vasta silloin..

mv & unni 7+3

Vierailija
18/117 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitovalas

Mulla on eka neuvola tänään; nyt 9+4, jos ei huomioi kierron pituutta eikä th sitä pituutta puhelimessa kysellytkään, kun aikaa varasin. 10. viikolla siis menossa :)

Mullakin painoa kertyi edellisessä raskaudessa liki parikymmentä kiloa, joista myös pari jäi. Tuolloin kävin sokerirasituksessa, mutta sen tulokset olivat hyvät. Mutta yrityksenä nyt siis pitää paino paremmin kurissa ja toivottavasti tässä raskaudessa pystyn lenkkeilemään pidempään - ed. raskaudessa oli niin kovat si-nivelkivut ja iskiaskivut, että vessareissukin oli työn ja tuskan takana. Siitä sitä painoa sitten kertyi ja omakuva ällötti jotenkin ihan mielettömästi... Mutta toivottavasti tällä kerralla kivut pysyvät poissa!

Ihanaa viikonlopun alkua kaikille!

carus 9+0 kierron pituus huomioiden =)

Vierailija
19/117 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

CC81, tyttö 8/06, tyttö 9/08, 29v, TAYS.

Vierailija
20/117 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen jo reilun kolme viikkoa seurannut teidän muiden juttuja. Ja nyt varovasti kurkistelen tänne.

Eli minulla olisi kolmas lapsi tulossa ja la olisi kai 22.6.

Raskaus ei ole sujunut ollenkaan oppikirjamaisesti. Koko nyt reilun kolmeviikkoa on ollut enemmän tai vähemmän miltei kokoajan maha kipeä. Joka tietysti huolestuttanut minua kovasti. Toissapäivänä kävin yksityisellä ultrassa viikkotilanteessa 7+0. Vauva näkyi hienosti ja sydän sykki. Onni oli kuitenkin vain hetkellinen. Jo samana iltana alkoi ruskea vuoto, joka muuttui eilen päivällä todella runsaaksi kirkkaaksi vuodoksi. Tunnissa tuli kaksi yösiteellistä verta. Tk:ssa lääkäri totesi hyytymiä ja sain lähetteen tälle päivälle sairaalaan. Varauduin jo pahinpaan ja menin aamulla ravinnotta tutkimuksiin, ettei tarvitsisi sitten odotella kaavintaan pääsyä, kun olisin ollut syömättä. Ja itkenyt olin jo siihen mennessä pääni halki.

Eka lääkäri (kandi?) ei löytänyt suurenpiirtein koko kohtua ultralla. Pyysi toisen lääkärin paikalle ja sielläpä se vauveli edelleen köllötteli ja sydän sykki. Ette voi uskoa, mikä helpotus ja ilo iski. Vuodon syytä ei näkynyt missään ja nyt sitten vain odotellaan ja kerrytellään viikkoja ja toivotaan, että kaveri pysyy kyydissä. Edelleen pelottaa, mutta pienesti uskaltaa taas toivoa. Mutta vain pienesti.

Järkyttyneenä, pienellä toivonkipinällä varustettuna tsemppiä kaikille odottajille

toivoo, Lumikaneli, viikkoja nyt kasassa 7+2.