Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++Kesäkuun kullannuput 2011 Marraskuussa ++

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas käytiin lävitse edellistä synnytystä!! Mitenkäs muilla aiemmin synnyttäneillä? Oletteko käyneet synnytyksiä lävitse jälkeen päin kätilöiden tai lääkäreiden kanssa? Minulle tämä oli jo neljäs kerta, kun sitä puidaan! Ihan hyvä juttuhan se on, ettei jää mitään hampaan koloon, mutta nyt alkaa tulla jo olo, että mitä ihmettä siellä mun tiedoissa oikein lukee, kun sitä synnytystä puidaan aina vaan!

Mä toivoisin että jossain välissä käytäis läpi toi edellinen synnytys koska en oo oikeen perillä mitä siinä loppuviimeksi tapahtui ja miksi. Silloin synnärillä olin vielä niin hormoonihuuruissa etten tajunnu asiasta enempää kysellä sillon kätilöltä. Muistan vain että jossain vaiheessa huone täyttyi kätilöistä (miehen muistin mukaan 5) plus lääkäri ja ennen pikkumiehen syntymää yksi kätilöistä makasi mahani päällä :O Ilmeisesti sydänäänet laski liikaa mut mitään varmaa tietoa aiheesta mulla ei oo.

(.) Täällä ois menossa viimeinen sairaslomaviikko ja tällä ololla kyllä jo töissä pärjäisinkin =) Maha kasvaa - housut ei mee enää kiinni joten mammahousut on jo kovassa käytössä ja lisää huusin Huuto.netistä joka mun mielestä on hyvä paikka ostaa mammavaatteita. Sokerirasitusta en oo saanu aikaseks vieläkään varattua, kait sitä tänään tarttis viel soittaa sinne :/ Seuraava neuvola(lääkäri) 7.12. joten pari viikkoa ja sitten pääsis kurkkaamaan onko pikkusella kaikki hyvin.

Jenni & Mini rv9+4

Vierailija
102/117 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin nyt aamusta niskaturvotusultrassa, ja kaikki hyvin! :) Turvotusta oli kyllä aika paljon (1,9 mm), mutta sikiön kokoon ja raskausviikkoihin suhteutettuna raja-arvo on kuulemma 2,5 ennenkuin jatkotutkimuksia edes suositellaan, ja kätilö oli vakaasti sitä mieltä että kaikki on hyvin, eli sen mukaan nyt mennään. Aivot oli kunnossa, ultrassa näkyi sivuprofiili tosi hyvin ja virtsarakkokin löytyi oikeasta paikasta. Ja sydän sykki vimmatusti - kuultiin jo äänetkin! :) Siellä se pikkukaveri kauhiasti huitoi, heilutteli ja potki.. :)

LA on nyt virallisesti sitten 6.6., sairaaloissa on kuulemma käytössä joku "ruotsalainen kalenteri" jonka mukaan raskaus on päivän lyhempi kuin muutoin... eli, josko sen vois päivittää tuohon alun listaan. Ultraan mennessä tänään oli siis 12+0, mutta sieltä lähtiessä tänään onkin menossa 12+1. Vauvalla oli kokoa 6 cm (pää-perämitta), ja näytti tosissaan jo ihan vauvalta!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana on vasta eka neuvola, mutta kyllä siellä kysyttiin edellisestä synnytyksestä. Ihan hyvä että kysyivät. Synnytys meni silloin ihan hyvin, vaikka ponnistusvaihe olikin pitkä, mutta jotain jäi ilmeisesti kohtuun ja jouduin päivää kotiutumisen jälkeen ambulanssilla takaisin sairaalaan kohtutulehduksen vuoksi. Siellä oltiin sitten pari päivää antibioottitiputuksessa. Jäi vähän paha maku suuhun siitä, kun kätilö oli ihan sitä mieltä, että istukka tuli kokonaan ulos ja toinen kotiutti vaikka kivut oli "yllättävän kovat". Vaan virheitähän sattuu. Lapsesta kuitenkin huolehtivat erinomaisesti.

Sain eilen viimein kutsun ultraan. Ja niin tyypillisesti maanantaille, aikaa tarjottiin juuri täsmälleen sinä ainoana hetkenä viikossa, kun mun on oltava jossain muualla. Onneksi sain kuitenkin siirrettyä sen, ja kättärillä aikaa järjestellyt kätilö oli varsin ystävällinen. Nyt sitten pari viikkoa vielä odottelua, sitten pääsee näkemään pikkuisen!

Vierailija
104/117 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit ku onki kylmä ulkona. Sisälläki saa takkaa lämmittää joka päivä, ettei vilu iske.

Maanataina kävin sitte eka kertaa neuvolalääkärillä. Taas ylläri ylläri siellä oli opiskelija, joka tutki sitte mut ja hidastahan se oli. Ja ku ei oo muutenkaan kiva jalat levällään pitkään olla niin vähä tympäs. Eipä tuo muuten niin ärsyttäs mut kolmen lapsen aikana mulla on ollu joka ikisessä lääkärineuvolassa opiskelija mukana ja eka synnytyksessä niitä oli niin paljon et pyysin jo välillä niitä vähemmäksi. Tokka synnytys oli niin nopea salissa käväsy et siinä ei olis opiskelijat kerinny perään.

Nyt onki sitte melkeen kuukausi ennen seuraavaa neuvolaa. Masu kasvaa kohisten ja painoakin on tullu jonkinverran mut ei onneks paljoo sen alkumässäilyn jälkeen. Eilen meidän pikkuneiti 3v sano eka kertaa et ompa sulla iso maha. Kauaa ei varmaan mee niin oudommatki huomaa pömppömahan. No näin talvella onneks ei takin alta kyllä huomaa vielä pitkään aikaan. Jännä muuten ku aattelin et meidän eskari kertoo heti kaikille vauvasta ku saa tietää, mut eipä se niin mennytkään. Eilen sanoi ettei aio kertoa kavereille, ku vasta sitte ku saa näyttää vauvaa. Hassuja nuo lapset.

Ultrasta neuvolassa joku kirjoitteli. Olispa kyllä kiva jos sellanen olisi meilläkin, mut pelkkä doppleri on vaan meidänkin neuvolassa.

viljuska&pikkunen 13+4

Vierailija
105/117 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin tänään hakemassa kausi-influenssarokotuksen. Ei vielä ainakaan mitään oireita, ei edes käsi kipeytynyt.

Muutoin en olisi rokotetta ottanut, mutta palaan ensi viikolla työelämään vuoden vanhempainvapailun jälkeen. Ja ihan kuten lapsilla päivähoitoa aloittaessa, ihan varmasti kerään itselleni kaikki mahdolliset lentsut =) Jospa edes siltä influenssalta näin välttyisi!

carus 11+3

Vierailija
106/117 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljuskalle piti kommentoida opiskelijoista. Itselläni tehtiin edellisessä raskaudessa yliaikakontrollit yliopistosairaalassa ja siellähän niitä opiskelijoita riitti. Ei tosiaan mikään mukava tilanne, kun kohdunsuuta tutkii vuoronperään kolme ihmistä ja sitten keskustellaan, että huomasitko sitä ja tätä. Ja aina joku opiskelijoista ei ole sitä huomannut ja taas ronklataan =)

Tokihan heidänkin täytyy taitonsa jossakin hankkia ja harjoittelemallahan se tapahtuu ja siksi en itse opiskelijoista kieltäytynyt. Mutta joo, ei mikään mukava tilanne ;)

carus 11+4

Vierailija
107/117 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lääkäri/kätilöopiskelijoista, et ikävää jos ne tutkii vuoronperään ja kyselee ohjaavalta lääkäriltä tyyliin onko tää ihan normaalia. Ja nyt viime reissullaki opiskelija mietti et mitenhän tää nyt onkaan tää kohdunsuu ja kokeili sit useemman kertaa. Mut tosiaan harjoitellahan on pakko jos meinaa oppia. Et empä minäkään kiellä opiskelijoita ikinä yleensä. Tai no kerran piti sekin tehdä, kun opiskelija oli mun miehen sukulainen. Ei olis ollu luontevaa esitellä itteensä niin läheltä tutulle.

Hui hai..pakko kertoo teilleki ku mies just soitti. Eilen siltä pöllittiin pyörä joka oli lukossa ja nyt se oli lojunu aamulla tuossa kilsan päässä ojan pohjalla vähä tietenki hajotettuna. Voi että pitääki olla jollakulla otsaa ku pitää tollasta tehä. Ei vaan ymmärrä. Meki ku asutaan melko tuppulassa vielä nykyään. No nyt pitää pyöräraukka käydä pelastaan tuolta ojan pohjalta ettei lähe seuraavan käsiin.

viljuska&pikkunen 13+5

Vierailija
108/117 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä olen ihan poissa jutuista ja joudun aika paljon lukemaan että pysyn perässä :) Täällä siis 2 viikkoa sitten oli eka ultra ja siellä kaikki oli niinkuin pitää ja osallistuin siihen kromosomiseulaan ja siitä meni vain viikko kun kotiin tuli kirjeenä tulokset että kaikki hyvin ja jatkotutkimuksia ei tarvita. Nyt vain olellaan ja elellään välillä kuitenkin miettien että toivottavasti kaikki vauvalla hyvin, kun neuvola ajatkin niin pitkän ajan päässä vielä. Seuraava aika olis n. vajaan 2 viikon päästä.

Z rv 12+5

Vierailija
109/117 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vahingossa jäi päivittämättä jonkun uusi LA niin ilmoitathan niin muutan.

Itsekin kävin Kätilöopistolla viime viikolla ja sieltä löytyi vauva :) Kaikki oli hyvin ja sydän sykki ja vauva jumppasi siellä kovasti. Koko vastasi päivälleen laskettua aikaa. Kävin myös veriseulassa ja siitäkin tuli jo vastaus että tulos normaali ja ei aihetta jatkotutkimuksiin.

Olen kyllä niin onnellinen.

Tänään vihdoin kerroin töissäkin tästä raskaudesta. Nyt tietää lähes kaikki joiden kanssa olen lähiaikoina jutellut. Joten ei tarvitse enää salailla. Mikä helpottunut olo senkin johdosta.

Nyt sitten odottamaan seuraavaa neuvolaa, joka on ensi keskiviikkona.

Mun nää kirjottelut on kyllä ollu 100 % omaa napaa mutta koitan parantaa ja kommentoida muidenkin kuulumisia.

T: Annika rv 13+1

Vierailija
110/117 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että LA mulla pysyy samana, vastasi viikot samaa mitä neuvolassa laskettiin.

Vierailija
111/117 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen siellä liikuskeli kovasti ja ihan "vilkutti" meille:). Oli kyllä niin huojentavaa nähdä, kun ei viimeksi kuulunut niitä sydänääniä. Istukka on kuulemma edessä, että se saattoi haitata kuulemista.

Meilläkin taitaa jo suurin osa tutuista tietää uutisen. Varsinkin nyt kun laitoin sen facebookkiin;)

Osallistuttiin kanssa veriseulaan ja tulos oli hyvä. Ei siis murheita siltä osinkaan:D

t. hyvin huojentunut muumifani ja rv 12+1 (pysyi samana)

Vierailija
112/117 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkaa 14. viikko.

Painohan mulla putosi pahoinvoinnin vuoksi 3 kiloa, siitä on nyt kilo tullut takaisin viimepäivien aikana. Vyötärönympärys on kasvanut 74->90 senttiin (iltaisin 95 cm).

Väsyttää vieläkin hirmuisesti, mutta kait tää kohta tästä helpottaa..?!

Vierailija
113/117 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Tullut taas harvemmin käytyä täällä seuraamassa mitä muille kesäkuisille kuuluu.. Meneekin sitten hetki noita lukiessa. Monilla näkyy olleen tuota pahoinvointia oksennuksineen.. ajattelin, et ite siltä oksentamiselta välttyisin, mutta kyllä en minäkään siltä välttynyt. Viime viikolla yökin sitten urakalla.. Muuten ki on kyllä ollu tosi etova olo joka päivä ja hajuaisti herkkä. Nyt onneksi alkaa tuntumaan, et pahoinvointi ois vähenemään päin..

Mä olen kans jo kerenny käymään yhessä ultrassa viikolla 9+0 ja siellähän näkyi pikkuinen tulokas ja sydänkin jyskytti komeasti. Osallistutaan seulontaan, joten olen käynyt jo viime viikolla verikokeessa ja 13.12 ois sairaalalla np-ultran vuoro, sitä siis odotellessa, ei malttais millään.. ja vielä ennen joulua käyn myös moikkaa neuvolatätiäkin.. Missäs vaiheessa teillä on maha pompsahtanu esiin, varsinkin uudelleensynnyttäjät?? Minusta tuntuu, et viime viikonlopulla alko erottua ja nyt kyllä aamusta iltaan jo pönöttää.. niin ja rinnat, aa, mikä nautinto saada ne imetyksellä menetetyt rinnat takaisin!! On niin seksikäs olo! Aion kyllä muutenkin nauttia tästä raskaudesta nyt erityisesti, edellisestähän on jo 6 vuotta ja saa nähä jääkö viimeiseksi tämä. Niin siellä ultrassahan laskettu aika muuttui sen verran, että se ois nyt 25.6. eli nyt viikkoja 10+3.

Ihanaa odotusta ja tunnelmallista joulunalusaikaa kaikille!

Vierailija
114/117 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs vaiheessa teillä on maha pompsahtanu esiin, varsinkin uudelleensynnyttäjät??

Eilen just mietin samaa et mites muilla koska mulle on ainakin ilmestynyt selvä vauvamaha viime viikon aikana :O

(.) Mä tein tänään come backin töihin ja päivä meni jopa ihan mukavasti. Ihan pihalla olin tietty neljän viikon "lomailun" jälkeen mut muuten ok =) Aamuisin on enemmän sääntö ku poikkeus et tulee oksu puolen tunnin sisällä ylös nousemisesta, siihen on jo tottunu joten tietää olla vessa tms lähettyvillä. Nyt väsyttää kyllä ihan huolella...

Mites ootteko ottamassa influenssarokotetta, sehän sisältää tänä vuonna myös possunuhan? Mä tässä pähkäilen otanko mulle ja poitsulle sitä ku sekin sen vielä tänä vuonna saa. Vaikeaa... Viime vuonna otettiin molemmat tai poika sai molemmat ja mä otin possupiikin.

Jenni & Mini 10+3

Vierailija
115/117 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päädyin siihen että otan rokotteen. Olen ottanut sen joka vuosi, koska kuulun astmaatikkona riskiryhmään, ja saan helposti kaikki flunssat - en haluaisi nyt kärsiä kovin pahasta flunssasta ja sitä kautta hengitysongelmista raskauden aikana.

Jos en nyt vain tule kipeäksi siis.. huomenna on tosiaan neuvola (eikös sen rokotteen voi saada siellä?), mutta meinaa vähän nuhaa nyt pukata..

Vierailija
116/117 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei olekaan kuulunut hetkeen, sillä aika kuuluu muuttohommissa ja muutenki halusin vähän odotella sitä ekaa ultraa.

Tänään se sitten oli vihdoinkin. Laskettuaika siirtyy eteenpäin viikon verran, eli mun uusi LA olisi 24.6. menee varmasti sitten juhannus rattoisasti ;)

CRL mitta(päästä-peppuun) 3.6cm, niskaturvotus 0.6, verikokeessa kävin myös ja jos tuloksista on jotain ilmoitettavaa, niin ilmoittavat, jos ei mitään häikkää niin eivät ota mitään yhteyttä. Eli nyt vaan toivon, ettei sieltä soitella parin viikon päästä...

Kuvia sain mukaan 3kpl ja olihan mun nyt pakko kertoa isommille muksuille =) Tyttö ei meinannu uskoa millään vaan sano, että kuvat on joko hänen masussaolo ajalta tai veljien =D Näytin sitten kuvassa olevaa päivämäärää ja kyllä sen vaan oli sitten pakko uskoa! Oli se kyllä innoissaan =)

Mun maha on järkyttävän kokoinen ja paino senku nousee =( Oksettaa edelleen joka aamu ja heti kun on vähänkin nälkä. Loppuis jo...

Mutta tässä pikaiset kuulumiset ja musta kuuluu varmaan enemmän muuton jälkeen joulukuussa, kun ollaan saatu elämä taas asettumaan aloilleen uudessa kodissa.

Mukavia pakkaspäiviä KESÄKUISET ;)

kakarakestit 10+4

Mun tietoihin saa siis lisätä:

Laksettuaika: 24.6. (ei 17.6.)

Aikaisemmat lapset: Tyttö/2004, Poika/2005, Poika/2009

Itse olen 27v

synnäriä en tiedä vieläkään kun me nyt muutetaan Vantaalle, niin eiköhän se selviä sitten joskus ;)

Vierailija
117/117 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jennil kyseli influenssarokotteesta.

Minä kävin sen viikko sitten hakemassa. Eipä tuosta mitään oireita tullut paitsi, että vuosikausia piilossa ollut huuliherpes teki vuosisadan möllykän tuohon alahuuleen! :(

Ehkäpä stressi myös vaikutti siihen osaltaan, olen nimittäin tällä viikolla ekaa viikkoa töissä edellisen äitiysloman ja vanhempainvapaan jäljiltä. Noloa tulla töihin puoleksi vuodeksi ja jäädä sitten taas äippälomalle...

Niin ja rokotteesta vielä, edellisen raskauden aikana otin sen H1N1-rokotteen, eikä oireita tullut siitäkään. Itse olen terve ja syntynyt poika myös.

Jännittää! Tänään menen toisen kerran "np-ultraan". Edellisellä kerrallahan sikiön vatsanpeitteet eivät olleet kunnolla sulkeutuneet ja nyt menen sitten uudestaan kontrolliin, että ovatko nyt sulkeutuneet vai onko oikeasti kehityshäiriö. Aika on vasta työpäivän jälkeen - pitkä päivä edessä!!

carus 12+3