Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiukkuista päivähoitoasiaa!!!

Vierailija
20.06.2006 |

Tilanne, että parin kuukauden kuluttua olen lähdössä töihin ja olen kysellyt hoitopaikkoja päivähoidonohjaajalta. Tilanne se, että hoitopaikkoja ei tällä hetkellä ole omalta alueelta, toiseen kaupunginosaan näillä näkymin lapsi joutuu. Se mikä ärsyttää, on se, että moni lapsi tälläkin alueella on hoidossa ja äiti pienen vauvan kanssa kotona! Kertokaa miksi te pidätte isommat lapset hoidossa, vaikka olette itse kotona pienemmän kanssa, haluaisin edes yrittää ymmärtää? Ymmärrän vielä ne lapset, joilla esim. kehitys vaatii muiden lasten kanssakäymistä, mutta nämä ns. normaalit lapset.

Yksi syy taas lisää, että töihinlähtö surettaa...

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

Vierailija
122/130 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullamössösukupolviäidit hoitamaan tekeleitään, jos ei ole työssä tai opiskelemassa. Sanoo moraalin omaava äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat kannattaa hakea elokuusta alkavaksi. Hölmöläisen hommaa hakea sellaista lokakuulta. Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
124/130 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vauva ei ole syy ottaa vanhempia lapsia pois hoidosta. Muuten lapset luulevat että vauvan takia eivät pääse kavereiden kanssa leikkimään...

Luoja, tämä oli vuosisadan paras vitsi ;-)!

Vierailija
125/130 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona kuopuksen kanssa vain 10kk ja halusin esikoisen jatkavan vanhassapaikassa, koska paikka oli työmatkan varrella ja esikoinen sai jatkaa tutussa ryhmässä.

Vierailija
126/130 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sovittu ne päivät milloin lapsi on hoidossa. Mietin että miten se auttaa että on osa-aikainen eihän käytössä ole kuitenkaan aamupäivävuoroa ja iltapäivävuoroa, vai onko? Ninimerkillä Nykyään jo tyytyväinen että suurin osa oman lapsen päiväkodin lapsista on subjektiivisen oikeuden käyttäjiä, onpahan usein pienempi ryhmä.

Vierailija
127/130 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyse vain siitä, mitä varten päivähoidon ajatellaan olevan olemassa. Alunperin se on luotu äidin töissäkäynnin tai opiskelun mahdollistamiseksi. Siihen kuvioon ei virikehoito kuulu. Nykyisin taas jotkut asiantuntijatkin (?!) ovat huolissaan siitä, että suomalaiset lapset ovat liian vähän päivähoidossa! Eli virikehoito on ykkösasia, ja siinä sivussa tulee äidin mahdollisuus työskentelyyn.

Itse en veisi virikehoitoon. Musta mulla on ihan normaalit lapset muutenkin, ja on kerhoiltu ja puistoiltu kyllä säännöllisesti.

Kyllä tiedän monia virikehoidossa olevia lapsia, ja ennen kaikkea perhepäivähoidon paikkoja tuntuvat varaavan, ja niistä on suurin pula. Ehkä siinä on se, että päivähoidossa lapset tottuvat jatkuvaan ohjattuun toimintaan (eikä se ole lapsen vika!), eivätkä ymmärrä, että itsekin voisi keksiä tekemistä. Jotkut vanhemmat vielä ruokkivat tätä kuviota hyvin ahdistumalla heti, kun lapsi valittaa tylsyyttä. Lapsen kanssa ei voi siivota tai mitään, aina pitää toisen vanhemman viihdyttää, jotta toinen voi tehdä kotihommia. Outoa minusta.

Vierailija
128/130 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esikoiseni meni päiväkotiin 10 vuotta sitten, emme olisi saaneet minkäänlaista hoitopaikkaa asuinalueeltamme. Ennen lastamme oli alueen päiväkoteihin jo 8 lasta jonossa, joten tilanne oli aika epätoivoinen. Lähdimme hakemaan hoitopaikkaa todella hyvissä ajoin, joten siitä ei ollut todellakaan kiinni. Hoitopaikkavaihtoehdoksi tarjottiin sitten paikkaa työpaikan läheltä, 10 km kotoa, vaikka meillä ei ollut autoa käytössä. Ratkaisimme ongelman muuttamalla hoitopaikan lähelle :)

Vierailija
129/130 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttöasteesta eli ilmoittaisivat vaan joka päivä kaikkien lasten olevan paikalla.

Vierailija
130/130 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virikehoitoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä