olenko vanhollinen/vanhanaikainen tai outo, kun mielestäni lapsia ja äitiä ei
pitäisi koskaan erottaa esim. työn/uran takia? (eli niin, että lapset asuu isänsä kanssa viikot ja näkevät äitinsä vaan viikonloppuisin...täsmennän, jos äidillä olisi mahdollisuus tehdä nelipäiväistä viikkoa, voisin pakottavista syistä ymmärtää ja hyväksyäkin...) On toki tiettyjä syitä (esim. mielenterveyshäiriöt, huumeet ja alkoholismi), joissa erottaminen pakollista.
Mutta summa summaarum: äiti-lapsi suhde on tärkeämpi kuin isä lapsi suhde. Eli isä voisi helpommin/paremmin olla erossa perheestään kuin äiti. Toivottavasti joku ymmärsi pointtini...ei se koskaan helppoa/hyvä olisi!
Kommentit (77)
hän vain kerää energiaa pimeään luukkuunsa, kun tarpeeksi energiaa on lypsetty luukkuun. Hän vapauttaa sen kuuluviin. Pian tämän jälkeen ap tai joku "muu" toteaa aiheen provoksi.
T: erään toisen ap eli aiheen provo
se on suhteellista, mikä on pakko, mutta jos pakko olisi valita, niin kyllä mielestäni äiti ja lapset kuuluvat yhteen kuin isä ja lapset. ap
Itse vastasin että molemmat kuuluvat yhteen ja mielellään että kaikki kuuluvat yhteen.Jo tässä huomaa ap:n itserakkauden. Kamala ihminen, ihmettelen että sillä on mies..
mutta jos pitäisi valita, että kenen kanssa viettää pääsääntöisesti arkeaan.
ap
ihan erilailla. Miehet on harvoin empaattisia, saatikka että asettaisivat lapsen itsensä edelle missään asiassa. Äidit taas ajattelevat lastensa parasta.
Tämä lienee vitsi, koska kukaan ei voi oikeasti olla tätä mieltä.
onhan se oikeesti niin, että naiset ainakin empaattisempia ovat! ap
hän vain kerää energiaa pimeään luukkuunsa, kun tarpeeksi energiaa on lypsetty luukkuun. Hän vapauttaa sen kuuluviin. Pian tämän jälkeen ap tai joku "muu" toteaa aiheen provoksi.
se on suhteellista, mikä on pakko, mutta jos pakko olisi valita, niin kyllä mielestäni äiti ja lapset kuuluvat yhteen kuin isä ja lapset. ap
ihan erilailla. Miehet on harvoin empaattisia, saatikka että asettaisivat lapsen itsensä edelle missään asiassa. Äidit taas ajattelevat lastensa parasta.
Tämä lienee vitsi, koska kukaan ei voi oikeasti olla tätä mieltä.
onhan se oikeesti niin, että naiset ainakin empaattisempia ovat! ap
Ihan sama mitä skeidaa sä sinne päähäs kuvittelet että ajatus "minä olen tärkeämpi" pysyy siellä.
Sinä et todellakaan ole empaattinen vaan itsekäs paskiainen! Inhoan kaltaisiasi ämmiä!
tuollaista ei voisi valita. En voisi valita lapsen puolesta että minä olen tärkeämpi koska olemme niinkuin sanoinkin kasvattaneet lapset niin että olemme molemmat heille aivan yhtä tärkeitä.
Itse en koskaan pystyisi riistämään isää lapsiltani ja päättämään noin vain että tasan tarkkaan lapset lähtevät mukaani. Mielestäni asenteesi on sairas ja et todellakaan vaikuta empaattiselta ihmiseltä!
ulkomaailmassa ja jaarittelet luennoimalla epäoleellisuuksista? Täällä olet asiasta erimieltä. Etkö uskalla väitellä asiasta kasvotusten? Kyllä jokainen osaa lukea lärvisi ja teennäisen vääristyneen ilmeesi. Se on aikojen saatossa vääristynyt tiettyyn virneeseen.
Aikojen saatossa. Olet jo vanha. Miettisit elämääsi ap. Ajattelitko kuluttaa vanhat päiväsi av:lla asioista vängäten? Mikset uskaltaudu kunnon väittelyyn ulkomaailmassa?
ulkomaailmassa ja jaarittelet luennoimalla epäoleellisuuksista? Täällä olet asiasta erimieltä. Etkö uskalla väitellä asiasta kasvotusten? Kyllä jokainen osaa lukea lärvisi ja teennäisen vääristyneen ilmeesi. Se on aikojen saatossa vääristynyt tiettyyn virneeseen.Aikojen saatossa. Olet jo vanha. Miettisit elämääsi ap. Ajattelitko kuluttaa vanhat päiväsi av:lla asioista vängäten? Mikset uskaltaudu kunnon väittelyyn ulkomaailmassa?
hyvin pysyn asiassa: äiti ja lapset ovat yksikkö ihan eri tavalla kuin isä ja lapset!
vaikkakin niissä epäoleellisuuksissa ja jos tarve on väitellä sanon kyllä mielipiteeni.
Tämä vanhempainlomaviritys 6 kk (äidillä) ja 6 kk (isällä) on ihan naurettava viritys!
ap
tuollaista ei voisi valita. En voisi valita lapsen puolesta että minä olen tärkeämpi koska olemme niinkuin sanoinkin kasvattaneet lapset niin että olemme molemmat heille aivan yhtä tärkeitä.
Itse en koskaan pystyisi riistämään isää lapsiltani ja päättämään noin vain että tasan tarkkaan lapset lähtevät mukaani. Mielestäni asenteesi on sairas ja et todellakaan vaikuta empaattiselta ihmiseltä!
Eli miten mielestäsi tulisi toimia tilanteessa, jossa äiti saisi toiselta paikkakunnalta työn?
ap
Lapsi tarvitsee normaalisti kehittyäkseen ainakin yhden pysyvän ja turvallisen kiintymyssuhteet ja tämän yhden suhteen tarjoaja voi olla äiti, isä tai joku aivan muu. Omastakin mielestäni äidit omivat lapsia liikaa itselleen eivätkö anna miehille mahdollisuutta olla isiä, mikä on kuitenkin _mielestäni_ erittäin tärkeää.
Jos meillä tulisi tilanne, että jomman kumman vanhemmista tulisi syystä tai toisesta muuttaa pois yhteisestä kodista mietittäisiin tilanne lasten kannalta. Kumman luona lapset saavat enemmän aikaa vanhemmaltaan? Kumman lähellä on tuttuja ja tärkeitä ihmisiä? Joutuisiko lapset vaihtamaan päiväkotia/koulua? Lasten etua ajatellen tehtäisiin valinta, vaikka itseänikin varmasti kirpaisi kovastikin olla pitkiä aikoja erossa lapsista.
olisivat lähdössä mukaani? Minä olen se joka lohduttaa, kun tulee hätä...Isä on tottakai mukana arjessa ja hyvä isä onkin, mutta rooli on aivan erilainen kuin äidillä (minull). Lapsi sanoi äskön "äiti on paras, isä on toiseks paras" Pitäskö alkaa oikomaan käsityksiä? Näin se olisi oikomisesta huolimatta. Enkä kuvittelekaa etteikö isä olisi heille tärkeä! ap
Minä olen aina ollut sitä mieltä, että vanhemmat ovat tasavertaisia ja voi kauhistus sentään jätin lapset erotessamme isälle, koska se oli lasten paras. Ero tietysti hieman eri kun tarkoittamasi tilanne.
Täällä av:lla kyllä monet tuntuu ajattelevan, että äiti on lapselle tärkein ja isä on vaan pikkuapulainen joka saa joskus auttaa ja sitten kun auttaa niin tekee äidin mielestä kaiken väärin kun ei ole ikinä antanut miehen hoitaa vauvaa.
on täällä onneksi ymmärtäviäkin ihmisiä! äiti-lapsi-suhteen edelle menee oikeasti paikat ja vanhat ystävät ja tutut! ap
Olisi aiheellista jos naiset ottaisivat vastuun perheen elättämisestä nyt ja miehet voisivat vain olla ja hoitaa lapsia kotona.
Naiset ovat tottatosiaan riistäneet miehiä jo vuosituhansia. Toivottavasti tasa-arvo toteutuu ja naiset vihdoinkin ottavat vastuun perheen elättämisestä tällä vuosituhannella.
Olisi reilua jos miehet saisivat vain olla noin 500 vuotta, edes.
T: 11cm mies
olisivat lähdössä mukaani? Minä olen se joka lohduttaa, kun tulee hätä...Isä on tottakai mukana arjessa ja hyvä isä onkin, mutta rooli on aivan erilainen kuin äidillä (minull). Lapsi sanoi äskön "äiti on paras, isä on toiseks paras" Pitäskö alkaa oikomaan käsityksiä? Näin se olisi oikomisesta huolimatta. Enkä kuvittelekaa etteikö isä olisi heille tärkeä! ap
rooli on erilainen kuin isän? Ja vastaukseksi ei käy raskaus tai imetys.
Olisi aiheellista jos naiset ottaisivat vastuun perheen elättämisestä nyt ja miehet voisivat vain olla ja hoitaa lapsia kotona. Naiset ovat tottatosiaan riistäneet miehiä jo vuosituhansia. Toivottavasti tasa-arvo toteutuu ja naiset vihdoinkin ottavat vastuun perheen elättämisestä tällä vuosituhannella. Olisi reilua jos miehet saisivat vain olla noin 500 vuotta, edes. T: 11cm mies
valitettavasti naisten palkat on paikoitellen alempia kuin miesten. Siitä syystä minäkin lasten kanssa olen kotona.
lohduttaa ja ymmärtää, hoitaa jne. Isä on yleensä se, joka hassuttelee, elättää perheen (on monesti sellainen "perseelle potkija" jne. ap
Täällä av:lla kyllä monet tuntuu ajattelevan, että äiti on lapselle tärkein ja isä on vaan pikkuapulainen joka saa joskus auttaa ja sitten kun auttaa niin tekee äidin mielestä kaiken väärin kun ei ole ikinä antanut miehen hoitaa vauvaa.
ei ole tullut jo selväksi, kyllä se isäkin tärkeä on! ap
lohduttaa ja ymmärtää, hoitaa jne. Isä on yleensä se, joka hassuttelee, elättää perheen (on monesti sellainen "perseelle potkija" jne. ap
mutta se on katsanto vain yhteen mieheen/naiseen eikä päde kaikkiin.
Mä voisin vaikka lyödä vetoa, että useimmat miehet varmasti menevät lohduttamaan jos lapsim vaikka kaatuu.
Olisi aiheellista jos naiset ottaisivat vastuun perheen elättämisestä nyt ja miehet voisivat vain olla ja hoitaa lapsia kotona.
Naiset ovat tottatosiaan riistäneet miehiä jo vuosituhansia. Toivottavasti tasa-arvo toteutuu ja naiset vihdoinkin ottavat vastuun perheen elättämisestä tällä vuosituhannella.
huvikseenko kuule hoitsuistakin suurin osa on naisia? lasten hoitajistakin suurin osa on naisia. Se kuule on niin, että nainen on luonnostaan empaattisempi yksikö kuin mies ja nainen-lapsi yksikkö on luonnollisempi kuin mies-lapsi ja siksi naiset ovat kotona.
huvikseenko kuule hoitsuistakin suurin osa on naisia? lasten hoitajistakin suurin osa on naisia. Se kuule on niin, että nainen on luonnostaan empaattisempi yksikö kuin mies ja nainen-lapsi yksikkö on luonnollisempi kuin mies-lapsi ja siksi naiset ovat kotona.
ja hän oli sitä mieltä, että äiti on lapsille tärkeämpi sehän on luonnollistakin. Siis äiti osaa luonnostaan yleisesti ottaen huolehtia lapsistaan paremmin kuin isä ja jotain äidissä on enemmän. Ei eron tarvitse olla suuren suuri. En tiedä miten paljon miehen mielipiteeseen vaikuttaa, että hänellä ei ollut hyvä isä...
Sanoin kuitenkin lapsilleni, että kumpikin vanhempi on yhtä hyviä. Mutta sori vaan (olin sitten itserakas tai en!) jos lasten olisi pakko valita niin he valitsisivat minut. Näin se vaan on, ei sitä olisi edes tarvinnut kysyä ja nyt korostan heille isän hyvyyttä.
Mutta anyway, joissakin tapauksissa TOKI isä voi olla se parempi vanhempi (joku kirjoittelin joistakin sossun tädeistä).
ap