Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskokaa nyt jo vihdoin, että lihavuus on paljon

Vierailija
06.10.2010 |

monimutkaisempi kuvio (usein), kuin se että syö vähemmän kaloreita = laihtuu.

Tai että "kaikki lihavat syövät valtavia määriä herkkuja ja valtavia annoksia".

Ärsyttävää hakata päätä seinään ja yrittää selittää miksi laihtuminen on todella vaikeaa joillekin, kun on näitä "no söisit vähemmän herkkuja".

Että pistää vihaksi, kun itse tietää kaikki dieetit kokeilleena + kalorit joka ruoasta laskevan taatusti mitä ja miten paljon ruokaa suuhunsa laittaa.

Väitän, että minä tiedän ruokien kaloripitoisuudet paremmin kuin moni hoikka. Silti en laihdu. Tai jos laihdun, minun ei tarvitse syödä kuin 1 pizza, paino nousee takaisin entisiin lukemiin.

Lihooko normaalipainoinen/hoikka ihminen 3 kg syötyään yhden pizzan? Tuskin...

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös laihtumisen kannalta tehokkainta ole just pitkäkestoinen liikunta matalalla sykkeellä?

Että pelkällä ruokavaliolla ei laihdu! Liikuntaa pitää ottaa mukaan ja todellakin hikiliikuntaa. Ei mitään sauvakävelyä, jossa perässä vedetään sauvoja tai juoksulenkkejä, jotka kestää vartin. Siis todellakin painotan sanaa hikiliikunta, vähintään 3 kertaa viikossa, ja siihen kun lisää sen terveellisen ruokavalion, niin kyllä rupee paino tippumaan.

Vierailija
82/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan 2/3 joskus, yleisimmin vaan puolet. Se on niin rasvaista.

Huvittava oot. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
84/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että perusaineenvaihdunta vaikuttaa erittäin paljon. Ylensyöminen/liikunnan puute tulee sitten lisäävänä tekijänä.

Aika selkeä todiste on tässä sekin, että esim. mielialalääkkeet (yleensä) lihottavat useita kiloja, jopa huomattavasti. Kehon aineenvaihduntaprosessit muuttuvat.

Vierailija
85/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi jos syöt muina päivinä vielä liikaa niin siinäpä syy kiloillesi.

Vierailija
86/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa lihavista syö tunteisiin, ei tarpeisiin.

Vierailija
87/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ottaen huomioon että kotipizzan sivuilla minun lempipizzassa on 750 kcal. Jos en muuta päivässä syö niin aika vähäksi jää, eikös?

Vierailija
88/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ottaen huomioon että kotipizzan sivuilla minun lempipizzassa on 750 kcal. Jos en muuta päivässä syö niin aika vähäksi jää, eikös?

aineenvaihdutasairaus yleensä korjaantuu lääkkeillä ja laihduttaminen onnistuu. Kun terve ihminen ei voi lihoa jos se ei syö enemmän kuin kuluttaa, ymmärrätkö?

Vierailija
89/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineenvaihdutasairaus yleensä korjaantuu lääkkeillä ja laihduttaminen onnistuu. Kun terve ihminen ei voi lihoa jos se ei syö enemmän kuin kuluttaa, ymmärrätkö?

Verikokeita minulta ei ole otettu, joten sairaudesta en tiedä.

Olin jo ala-asteella lihava, äitini on myös lihava. Pakko sen on jollain tavalla geeneissäkin kulkea.

Vierailija
90/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttajat saavat samanlaisen shokin pitsan syömisestä - eli yhdessä yössä 2-3 kg painoa. Tämä johtuu siitä, että pitsassa on paljon suolaa ja hiilareita yhdistettynä rasvaan ja nämä taas sitovat tosi tehokkaasti laihdutusprojektin aikana kadotetut nesteet takaisin kudoksiin. Tämä korostuu erittäin voimakkaasti siinä tapauksessa, että laihdutustruokavalio on ollut vähähiilarinen.

Ap:n viesti siitä, kuinka paino nousee yhden pitsan seurauksena takaisin entisiin lukemiin, kertoo siitä, että hän ei ole varsinaisesti ymmärtänyt mitä laihdutus tarkoittaa. 2-3kg painonpudotus reilusti ylipainoisella henkilöllä ei vielä kerro varsinaisesta laihtumisesta, kyse on helposti vain nesteiden poistumisesta. Reilusti ylipainoisesn henkilön kannattaa ottaa laihdutus todella pitkäaikaiseksi projektiksi niin, että voi kuvitella pärjäävänsä vaikka 6kk ilman yhtään pitsa- ja hampurilaisateriaa. Ja kun normaalipaino on saavutettu, pitää hyväksyä se, että sillonkin yksi pepperonipitsa tarkoittaa sitä, että seuraavalla viikolla on taas pakko ottaa itseään niskasta kiinni.

Vierailija
91/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeita minulta ei ole otettu, joten sairaudesta en tiedä.

Olin jo ala-asteella lihava, äitini on myös lihava. Pakko sen on jollain tavalla geeneissäkin kulkea.

teillä on ruokailut täysin pielessä, ei geenit ketään lihota yksinään.

Vai meinatako että ne geenit kehittävät ilmasta kaloreita kroppasi käyttöön?

Vierailija
92/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syömisiä tarvii kovin paljoa miettiä jos muistaa myös liikkua. Ihan tavallinen kävely ja vaikka pihan haravointi on liikuntaa. Ja kun syö monipuolisesti myös hedelmiä, marjoja, kasviksia, ei jaksa syödä niitä kaloripommeja.

Kurkkukin on hyvää välipalaa kun tekee vain mieli syödä.

Mistä vetoa, että aika moni laihtuisi jos lopettaisi laihduttamisen, alkaisi vaan elää toisenlaista elämää?

Vierailija
93/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ruokakaupasta lähtee kotiin välipalaa (suklaapatukka tai jäätelö) syöden aina ylipainoinen ihminen. Olet mitä syöt!

ihan siinä missä lihavatkin.

Olen ollut aina hoikka. Mutta kyllä minullakin paino nousee jos mussutan pizzaa tai hampurilaisia. Jos syön jäätelöä ja suklaata, en voi vetää muuta sapuskaa niin paljon.

En tiedä yhtään hoikkaa ihmistä, joak ei liikkuisi ja lappaa silti tosi isoja annoksia herkkuja. Jos hoikka ihminen syö paljon, hän myös harrastaa liikuntaa tosi paljon.

Vierailija
94/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elin n.800kalorilla päivässä. Lopulta menin verikokeisiin ja syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta. Muitakin oireita siis oli lihomisen lisäksi. Nyt lääkitystä vasta rukataan kohdalleen mutta painoa on lähtenyt 5kk aikana jo 7kg!

Vierailija
95/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai se syöminen ei tule siinä kävellessä ensimmäisenä mieleen eikä ole mahdollista ja reippaan kävelyn jälkeen itseäni ainakin lähinnä janottaa

Vierailija
96/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti sairaudet pitää sulkea pois, mutta tarkoitin normaalia tervettä ihmistä jollainen itsekin olen tai ainakin olen fyysisesti terve..

Vierailija
97/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy salilla vetämässä kunnon treenin ja päälle vielä aerobista, niin eipä tee mieli tuhota treenin vaikutusta syömällä jotain epäterveellistä tai liikaa.

Vierailija
98/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä yhtään osaa tätä selittää, mutta näin mulla:

Nuorena, ennen lapsia olin liian laiha ja söin ihan mitä halusin, söin paljon suklaata, jätskiä, pullaa, pizzaa ja myös oikeaa ruokaa isot annokset. Liikuntaa harrastin aika vähän, pari kertaa viikossa jotain lentopalloa tms. Paino 50 kg ja pituutta 170 cm.

Ekan raskauden aikana paino nousi 10 kg ja siitä jäi pari kiloa. Tokan raskauden aikana tuli painoa 16 kg ja siitä jäi 5 kg. Kolmannen raskauden aikana tuli 23 kg ja siitä jäi 13 kg. Söin joka raskauden aikana samalla tavalla, aikasiempaan verrattuna pois oli suklaa yms ja pyrin syömään enemmän kasviksia ja hedelmiä ja muutenkin terveellisemmin.

Yritin laihduttaa vähentämällä annoskokoja, lisäämällä kasvisruokaa ja jättämällä kaikki herkut pois ja lisäämällä liikuntaa. Tulos: paino nousi 3 kg. Rasvaa söin vain leivällä pikkuisen keijua ja ruuanlaitossa rypsiöljyä.

Vuosi sitten päätin kokeilla vhh-dieettiä. Parissa viikossa lähti 5 kg, varmaan etupäässä nestettä. Sitten meni muutama viikko että paino pysyi ennallaan, sitten on tasaisesti tippunut ja nyt painan 60 kg ja siihen tuntuu jäävän ja se on minusta ihan sopiva paino mulle.

Voisin hehkuttaa tässä mitä kaikkea muuta vhh on mulle tehnyt, mutta en edes jaksa luetella :) Tärkeimpinä energinen olo ja hyvä mieli sekä kadonneet pms-oireet. Ja kasvaneet seksihalut!

Vierailija
99/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pelkällä ruokavaliolla ei laihdu! Liikuntaa pitää ottaa mukaan ja todellakin hikiliikuntaa. Ei mitään sauvakävelyä, jossa perässä vedetään sauvoja tai juoksulenkkejä, jotka kestää vartin. Siis todellakin painotan sanaa hikiliikunta, vähintään 3 kertaa viikossa, ja siihen kun lisää sen terveellisen ruokavalion, niin kyllä rupee paino tippumaan.

Laihdutin 18kg jättämällä karkit ja herkut ja syömällä enemmän kasviksia. Mitään kummempaa liikuntaa en harrastanut muuta kuin vaunukävelyä saman verran kuin ennenkin.

Joo, mutta mä uskon että jos olisit liikunnan avulla laihduttanut kroppasi olisi eri kuosissa. Minä treenaan salilla ja lisäksi fillaroin ym ja kroppani on aika tiukka ja kiinteä. Pelkällä ruokavaliolla en olisi tässä kunnossa. Lisäksi nainen menettää iän karttuessa koko ajan lihasmassaa ja se on ongelma sitten vanhempana, kun ei kykene muuhun kuin horjumaan. harmillista että niin harva tämän tajuaa. Mielummin olen hyväkuntoinen ja timmi kuin laiha läski.

Mä en taas pääse salille enkä fillaroimaan, ei ole ketään kuka hoitaisi lasta silloin eikä ole rahaa fillariinkaan.

Olen harrastanut joskus liikuntaa paljonkin, joten pelkkää löysää ei laihdutuksesta jäljelle jäänyt. Itse asiassa löysää ei jäänyt muuta kuin mahanahka, jota ei tiukinkaan laihdutus saa pois. Käyn edelleen lenkeillä, tosin nykyään rattaiden kanssa ja teen pilatesta kotona, niin kuin ennenkin.. mutta joo..löysä ja laiha läski?? en ole, kiitos vain.

Vierailija
100/103 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syömisiä tarvii kovin paljoa miettiä jos muistaa myös liikkua. Ihan tavallinen kävely ja vaikka pihan haravointi on liikuntaa. Ja kun syö monipuolisesti myös hedelmiä, marjoja, kasviksia, ei jaksa syödä niitä kaloripommeja.

Kurkkukin on hyvää välipalaa kun tekee vain mieli syödä.

Mistä vetoa, että aika moni laihtuisi jos lopettaisi laihduttamisen, alkaisi vaan elää toisenlaista elämää?

En laihduttanut, laihduin sen 18kg ihan vain syömällä terveellisemmin, useammin ja kasvispainotteisemmin kuin ennen.

74&100